0000-0003-3047-8745

Up a level
Export as [feed] RSS
Group by: Date | Item Type | Refereed | No Grouping
Jump to: 2021 | 2020 | 2019

2021

Rucker, Thomas; Anhalt, Elmar; Ammann, Kira (2021). The subject status of the student. Educational-theoretical reflections. Zeitschrift für Bildungsforschung, 11(1), pp. 19-33. Springer VS-Verlag 10.1007/s35834-021-00294-7

2020

Rucker, Thomas (2020). Teaching and the Claim of Bildung. The View from General Didactics. Studies in philosophy and education, 39(1), pp. 51-69. Springer 10.1007/s11217-019-09673-0

2019

Rucker, Thomas (2019). Educative instruction, Bildung and the problem of justification. Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, 22(3), pp. 647-663. Springer 10.1007/s11618-019-00871-7

Rucker, Thomas (2019). Bildung, Unterricht und Respekt. Zur Begründung einer nicht-affirmativen Allgemeinen Didaktik. Vierteljahrsschrift für wissenschaftliche Pädagogik, 95(3), pp. 410-428. Schöningh 10.30965/25890581-09501036

Provide Feedback