Herbart, Herbartianismus und die Lehrerbildungsdiskussion

Anhalt, Elmar (2003). Herbart, Herbartianismus und die Lehrerbildungsdiskussion. In: Coriand, Rotraud (ed.) Herbartianische Konzepte der Lehrerbildung. Geschichte oder Herausforderung (pp. 141-164). Bad Heilbrunn/Obb: Klinkhardt

Full text not available from this repository. (Request a copy)

Item Type:

Book Section (Book Chapter)

Division/Institute:

07 Faculty of Human Sciences > Institute of Education > General and Historical Educational Science

UniBE Contributor:

Anhalt, Elmar Michael

Subjects:

300 Social sciences, sociology & anthropology > 370 Education

ISBN:

3-7815-1290-8

Publisher:

Klinkhardt

Language:

German

Submitter:

Elmar Michael Anhalt

Date Deposited:

11 Apr 2018 10:15

Last Modified:

05 Dec 2022 15:04

Uncontrolled Keywords:

Johann Friedrich Herbart; Herbartianismus; Pädagogische Theoriebildung; Lehrerbildung; Orientierung; Pädagogik; Erziehungswissenschaft

URI:

https://boris.unibe.ch/id/eprint/98761

Actions (login required)

Edit item Edit item
Provide Feedback