Anhalt, Elmar (2003). Herbart, Herbartianismus und die Lehrerbildungsdiskussion. In: Coriand, Rotraud (ed.) Herbartianische Konzepte der Lehrerbildung. Geschichte oder Herausforderung (pp. 141-164). Bad Heilbrunn/Obb: Klinkhardt
Full text not available from this repository.Item Type: |
Book Section (Book Chapter) |
---|---|
Division/Institute: |
07 Faculty of Human Sciences > Institute of Education > General and Historical Educational Science |
UniBE Contributor: |
Anhalt, Elmar Michael |
Subjects: |
300 Social sciences, sociology & anthropology > 370 Education |
ISBN: |
3-7815-1290-8 |
Publisher: |
Klinkhardt |
Language: |
German |
Submitter: |
Elmar Michael Anhalt |
Date Deposited: |
11 Apr 2018 10:15 |
Last Modified: |
05 Dec 2022 15:04 |
Uncontrolled Keywords: |
Johann Friedrich Herbart; Herbartianismus; Pädagogische Theoriebildung; Lehrerbildung; Orientierung; Pädagogik; Erziehungswissenschaft |
URI: |
https://boris.unibe.ch/id/eprint/98761 |