Alsaker, Françoise

Up a level
Export as [feed] RSS
Group by: Date | Item Type | Refereed | No Grouping
Jump to: 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007 | 2006

2013

Alsaker, Françoise (2013). Mobbing. In: Wirtz, Markus Antonius (ed.) Dorsch - Lexikon der Psychologie (p. 1038). Bern: Huber

Sticca, Fabio; Alsaker, Françoise; Perren, Sonja (2013). Always On. Cyberbullying in modern society. Familiendynamik, 38(3), pp. 230-237. Klett-Cotta

Ruggieri, Sabrina; Friemel, Thomas; Sticca, Fabio; Perren, Sonja; Alsaker, Françoise (2013). Selection and influence effects in defending a victim of bullying: The moderating effects of school context. Procedia - social and behavioral sciences, 79, pp. 117-126. Elsevier 10.1016/j.sbspro.2013.05.060

Ruggieri, Sabrina; Bendixen, Mons; Gabriel, Ute; Alsaker, Françoise (2013). Do victimization experiences accentuate reactions to ostracism? An experiment using cyberball. International Journal of Developmental Science, 7(1), pp. 25-32. IOS Press 10.3233/DEV-1312114

Scheithauer, Herbert; Alsaker, Françoise; Wölfer, Ralf; Ruggieri, Sabrina (2013). Cyberball: A reasonable paradigm for research in developmental science? International Journal of Developmental Science, 7(1), pp. 1-6. IOS Press 10.3233/DEV-1300071

Ruggieri, Sabrina; Bendixen, Mons; Gabriel, Ute; Alsaker, Françoise (2013). Cyberball: The impact of ostracism on the well-being of early adolescents. Swiss journal of psychology, 72(2), pp. 103-109. Huber 10.1024/1421-0185/a000103

Sticca, Fabio; Ruggieri, Sabrina; Alsaker, Françoise; Perren, Sonja (2013). Longitudinal risk factors for cyberbullying in adolescence. Journal of Community & Applied Social Psychology, 23(1), pp. 52-67. Wiley 10.1002/casp.2136

Alsaker, Françoise; Loepthien, Tim; Mössle, Regine (2013). Identität, entwicklungspsychologische Perspektive. In: Wirtz, Markus (ed.) Dorsch - Lexikon der Psychologie (p. 726). Bern: Hans Huber

Alsaker, Françoise D. (2013). Mobbing muss nicht sein. 4 bis 8. Fachzeitschrift für Kindergarten und Unterstufe(8), pp. 36-37. Schulverlag plus

2012

Alsaker, Françoise; Valkanover, Stefan (2012). The Bernese Program against Victimization in Kindergarten and Elementary School. New directions for youth development, 2012(133), pp. 15-28. New York, N.Y.: Wiley 10.1002/yd.20004

von Grünigen, Renate; Kochenderfer-Ladd, Becky; Perren, Sonja; Alsaker, Françoise D. (2012). Links between local language competence and peer relations among Swiss and immigrant children: The mediating role of social behavior. Journal of School Psychology, 50(2), pp. 195-213. Elsevier 10.1016/j.jsp.2011.09.005

Forrester-Knauss, Christine; Perren, Sonja; Alsaker, Françoise (2012). Does body mass index in childhood predict restraint eating in early adolescence? Appetite, 59(3), pp. 921-926. Elsevier 10.1016/j.appet.2012.08.026

Machmutow, Katja; Perren, Sonja; Sticca, Fabio; Alsaker, Françoise (2012). Peer victimisation and depressive symptoms: can specific coping strategies buffer the negative impact of cybervictimisation? Emotional and Behavioural Difficulties, 17(3-4), pp. 403-420. Taylor & Francis 10.1080/13632752.2012.704310

Alsaker, Françoise D. (2012). Mutig gegen Mobbing in Kindergarten und Schule. Bern: Huber

Tschumper, A.; Gantenbein, B.; Alsaker, Françoise D.; Baumann, M.; Scholer, M.; Jakob, R. (2012). Schlussbericht primano. Frühförderung in der Stadt Bern: Erkenntnisse aus Wissenschaft und Praxis zum Pilotprojekt 2007-2012 Bern: Direktion für Bildung, Soziales und Sport der Stadt Bern

Ruggieri, S.; Bendixen, M.; Gabriel, U.; Alsaker, Françoise D. (2012). Reactions to ostracism in victims of school bullying (Unpublished). In: Bullying and Moral Disengagement. University of Zurich. 15.-17.06.2012.

Alsaker, Françoise; Deppen, Alain; Jeannin, André; Michaud, Pierre-André; Suris, Joan-Carles (2012). Subjective pubertal timing and health compromising behaviors among on- time Swiss adolescent girls. Acta paediatrica, 101(8), pp. 868-872. Wiley 10.1111/j.1651-2227.2012.02707.x

Alsaker, Françoise (2012). Zusammenwirken von Wissenschaft und Politik zur Qualitätsicherung in der Frühförderung (Unpublished). In: Qualität und frühkindliche Bildung: Eine (inter-) nationale Tagung für Praxis, Politik und Wissenschaft. Universität Freiburg. 19.01.2012.

Alsaker, Françoise (2012). Mobbing unter Kindern und Jugendlichen (Unpublished). In: Mobbing: Tagung des Aktionsschutzes Baden-Würtenberg. Friedrichshafen. 02.05.2012.

Alsaker, Françoise (2012). Erkennen von und Umgang mit Mobbing unter Jugendlichen (Unpublished). In: Jahrestagung von Kinderärzte Schweiz. Bern. 06.09.2014.

Alsaker, Françoise (2012). Does childhood body mass index predict restrained and emotional eating in early adolescence? Results from a longitudinal study (Unpublished). In: Appearance Matters 5 Conference. University of the West of England, Bristol UK. 03.-04.07.2012.

Alsaker, Françoise; Gantenbein-Schaffner, Brigitta (2012). Primano – Förderung von sozial benachteiligten Kindern ab 18 Monaten (Unpublished). In: SGBF-Kongress 2012: Bildungsgleichheit und Gerechtigkeit. Wissenschaftliche und gesellschaftliche Herausforderungen. Universität Bern, Institut für Erziehungswissenschaft (IfE). 02.-04.07.2012.

Alsaker, Françoise; Ruggieri, Sabrina; Friemel, Thomas; Perren, Stephan; Sticca, F. (2012). Defenders of victims – Selection and influence effects. What role do teachers’ self-efficacy and school climate play? (Unpublished). In: SIENA 14th Biennal Meeting of the Society for Research on Adolescence: Models for Negative Relationships and Behavior Dynamics. Vancouver Canada. 07.-11.03.2012.

2011

Alsaker, Françoise D. (September 2011). Current methodological issues in bullying research. In: Biennial Meeting of the European Society for Developmental Psychology. Bergen, Norway. September 2011.

Alsaker, Françoise D.; Valkanover, Stefan (2011). Das Programm Be-Prox. Prävention gegen Gewalt in Kindergarten und Schule. Pädagogik, 63(1), pp. 10-13. Weinheim: Beltz

Alsaker, Françoise D.; Gantenbein, Brigitta (2011). Evaluation of Primano: Final Report Language Bern: Institut für Psychologie

Alsaker, Françoise (2011). Pathways to vicimization. Lessons learned from research in kindergarten. In: Keynote address at the Biennial Meeting of the European Society for Developmental Psychology. Bergen, Norway. September 2011.

Kahumoku, Emily .P; Vazsonyi, Alexander T.; Phagava, Karaman; Pagava, Helen; Alsaker, Françoise D.; Michaud, Pierre-Andre (2011). Objectified Body Consciousness and Mental Health in Female Adolescents: Cross-Cultural Evidence From Georgian and Swiss National Samples. Journal of adolescent health, 49(2), pp. 141-147. New York, N.Y.: Elsevier 10.1016/j.jadohealth.2010.11.001

Alsaker, Françoise D. (2011). Auf Erwachsene muss Verlass sein. Mobbingprävention im Kindergarten und in der Schule. Psychoscope(10) Bern: Föderation der Schweizer Psychologinnen und Psychologen

2010

Brodbeck, Jeannette; Vilen, Ulrika Louise; Bachmann, Monica; Znoj, Hansjörg; Alsaker, Francoise D. (2010). Sexual risk behavior in emerging adults: gender-specific effects of hedonism, psychosocial distress, and sociocognitive variables in a 5-year longitudinal study. AIDS education and prevention, 22(2), pp. 148-159. New York, N.Y.: Guilford Press 10.1521/aeap.2010.22.2.148

Alsaker, Françoise D.; Gantenbein, Brigitta (2010). Evaluation of primano: the home-visit programme - cohort I (March 2010) Bern: Universität Bern

Alsaker, Françoise D.; Gantenbein, Brigitta (2010). Evaluation of Primano: Progress Report No. 6 (March 2010) Bern: Universität Bern

Alsaker, Françoise D.; Gantenbein, Brigitta (2010). Evaluation of Primano: Progress Report No. 7 (September 2010) Bern: Universität Bern

Alsaker, Françoise D.; Gutzwiller-Helfenfinger, Eveline (2010). Social behavior and peer relationships of victims, bully-victims, and bullies in kindergarten. In: Jimerson, Shane R.; Swearer, Susan M.; Espelage, Dorothy L. (eds.) Handbook of School Bullying. An International Perspective (pp. 87-99). Mahwah: Lawrence Erlbaum

Alsaker, Françoise D.; Vilén, Ulrike Louise (2010). El bullying en la edad preescolar. In: Ortega, Rosario (ed.) Agresividad injustificada, bullying y violencia escolar (pp. 129-164). Madrid: Alianza

Knauss, Christine; Alsaker, Françoise D. (2010). Welche Faktoren erklären physische Aktivität bei Schweizer Jugendlichen: Ergebnisse einer populationsbasierten Studie. In: Hartmann-Tews, Ilse; Dahmen, Britt; Emberger, Diana (eds.) Gesundheit in Bewegung: Impulse aus Geschlechterperspektive. Beiträge aus dem Symposium "Gender and Health in Motion - Gesundheit, Bewegung und Geschlecht aus Interdisziplinärer Perspektive". Brennpunkte der Sportwissenschaft: Vol. 32 (pp. 47-50). St. Augustin bei Bonn: Academia Verlag

Von Grünigen, Renate; Perren, Sonja; Nägele, Christof; Alsaker, Françoise D. (2010). Immigrant children's peer acceptance and victimization in kindergarten: the role of local language competence. British journal of developmental psychology, 28(3), pp. 679-697. Oxford: Wiley-Blackwell 10.1348/026151009X470582

Alsaker, Françoise D. (2010). Gewaltprävention im Rahmen der Elementarpädagogik: Das Berner Präventionsprogramm gegen Gewalt im Kindergarten und in der Schule. In: Tagung des Österreichischen Bundesministeriums für Unterricht, Kunst und Kultur: Gemeinsam für Fairness und gegen Gewalt. Wien. November 25, 2010.

Gutzwiller-Helfenfinger, Eveline; Alsaker, Françoise D. (2010). Moral disengagement and bully/victim problems in adolescence: The role of contextual factors. In: Biennial Meeting of the Society for Research on Adolescence (SRA). Philadelphia, Pennsylvania (USA). March 11-13, 2010.

Von Grüningen, Renate; Kochenderfer-Ladd, Becky; Perren, Sonja; Alsaker, Françoise D. (2010). Local language competence and peer relations among Swiss and immigrant children: The mediating roles of social behaviour. 4th Annual International Conference on Psychology, Athens, Greece, May 27-30, 2010.

Knauss, Christine; Alsaker, Françoise D. (2010). Welche Faktoren erklären physische Aktivität bei Schweizer Jugendlichen: Ergebnisse einer populationsbasierten Studie. Tagung "Gender and health in motion", 1.-2. Juni, Deutsche Sporthochschule Köln.

Knauss, Christine; Paxton, Susan J.; Alsaker, Françoise D. (2010). Validation of the German version of the Sociocultural Attutudes Towards Appearance Questionnaire (SATAQ-G). International Conference on Eating Disorders, Academy for Eating Disorders, 10.-12. June, Salzburg, Austria.

Gantenbein, Brigitta; Alsaker, Françoise D. (2010). Evaluation des Projektes Frühförderungsprogramms primano. Ergebnisse zum Hausbesuchsprogramm schrittweise und zu den Fördermodulen. R Tagung "Früh gefördert - gut gestartet" am 6. November 2010, Bern.

Perren, Sonja; Alsaker, Françoise D. (2010). Cyberbullying in Switzerland: The perspective of legal and political authorities. COST Meeting on legal issues in cyberbullying. Antwerp, Belgium, May 26-27, 2010.

Alsaker, Françoise D. (2010). Wenn Kinder einander fertig machen [Interview]. Beobachter(11), pp. 76-77.

Alsaker, Françoise D. (2010). Christina Krause, Rüdiger-Felix Lorenz, Was Kindern Halt gibt. Salutogenese in der Erziehung, Vandenhoeck & Ruprecht 2009 [Rezension]. Klein & Gross - Zeitschrift für Frühpädagogik(4) München: Oldenbourg Schulbuchverlag

2009

Alsaker, Françoise Delange (2009). Editorial zum Themenheft Gewalt in der Schule. Schweizerische Zeitschrift für Bildungswissenschaften, 31, pp. 5-8. Freiburg (CH): Academic Press

Alsaker, Françoise Delange (2009). Éditorial [zum Themenheft Gewalt in der Schule]. Schweizerische Zeitschrift für Bildungswissenschaften, 31, pp. 9-12. Freiburg (CH): Academic Press

Hauser, Debora; Gutzwiller-Helfenfinger, Eveline; Alsaker, Françoise Delange (2009). Kindergartenkinder als Zeugen von Mobbing. Schweizerische Zeitschrift für Bildungswissenschaften, 31, pp. 57-74. Freiburg (CH): Academic Press

Perren, Sonja; Alsaker, Françoise (2009). Depressive symptoms from kindergarten to early school age: longitudinal associations with social skills deficits and peer victimization. Child and adolescent psychiatry and mental health, 3(1), p. 28. London: BioMed Central 10.1186/1753-2000-3-28

Knauss, Christine; Paxton, Susan Jessica; Alsaker, Françoise Delange (2009). Validation of the German version of the Sociocultural Attitudes Towards Appearance Questionnaire (SATAQ-G). Body image, 6(2), pp. 113-120. Amsterdam: Elsevier 10.1016/j.bodyim.2009.01.002

2008

Valkanover, Stefan; Alsaker, Francoise (2008). Das Berner Präventionsprogramm gegen Gewalt. In: Drilling, Matthias; Steiner, Olivier; Davolio, Miryam Eser (eds.) Gewalt an Schulen. Forschungsergebnisse und Handlungskonzepte (pp. 195-200). Zürich: Pestalozzianum

Alsaker, Françoise (2008). Bullying in Kindergarten. In: Hymel, S.; Swearer, S.; Gilette, P. (eds.) education.com ([1-5]). Internetpublikation

Alsaker, Françoise; Nägele, Christof (2008). Bullying in kindergarten and prevention. In: Pepler, Debra; Craig, Wendy (eds.) Understanding and Addressing Bullying. An International Perspective. PREVNet Series: Vol. 1 (pp. 230-252). Authorhouse

Baumgartner, Adrian; Alsaker, Françoise (2008). Soziale Kompetenzen von mobbinginvolvierten Kindern. In: Malti, Tina; Perren, Sonja (eds.) Soziale Kompetenz bei Kindern und Jugendlichen. Entwicklungsprozesse und Förderungsmöglichkeiten (pp. 70-88). Stuttgart: Kohlhammer

Høie, B.; Sommerfelt, K.; Waaler, P. E.; Alsaker, F. D.; Skeidsvoll, H.; Mykletun, A. (2008). The combined burden of cognitive, executive function, and psychosocial problems in children with epilepsy: a population-based study. Developmental medicine and child neurology, 50(7), pp. 530-536. Oxford: Blackwell 10.1111/j.1469-8749.2008.03015.x

Forrester-Knauss, Christine; Paxton, Susan J.; Alsaker, Françoise D. (2008). Body Dissatisfaction in Adolescent Boys and Girls: Objectified Body Consciousness, Internalization of the Media Body Ideal and Perceived Pressure from Media. Sex roles, 59(9-10), pp. 633-643. New York, N.Y.: Plenum Press 10.1007/s11199-008-9474-7

2007

Alsaker, Francoise; Lauper, Dorothee (2007). Mobbing in Kindergarten und Schule. SuchtMagazin, 33(1), pp. 15-19. Bern: Infodrog

Alsaker, Francoise (2007). Pathways to victimization and a multisetting intervention

Alsaker, Francoise (2007). Von Tätern und Opfern und dem Phänomen Mobbing in Kindergarten und Schule. Die Schule, 47(3), pp. 6-7.

Alsaker, Francoise; Kroger, Jane (2007). Identitätsentwicklung. In: Hasselhorn, Marcus; Schneider, Wolfgang (eds.) Handbuch der Entwicklungspsychologie. Handbuch der Psychologie: Vol. 7 (pp. 371-380). Göttingen: Hogrefe

Knaus, Christine; Paxton, Susan; Alsaker, Francoise (2007). Relationships amongst body dissatisfaction, internalization of the media body ideal and perceived pressure from media in adolescent girls and boys. Body image, 4(4), pp. 353-360. Amsterdam: Elsevier 10.1016/j.bodyim.2007.06.007

2006

Alsaker, Francoise (2006). Psychische Folgen von Mobbing. In: Steinhausen, Hans-Christoph (ed.) Schule und psychische Störungen (pp. 35-47). Stuttgart: Kohlhammer

Alsaker, Francoise; Dick-Niederhausen, Andreas (2006). Depression and suicide. In: Jackson, Sandy; Goossens, Luc (eds.) Handbook of Adolescent Development. European perspectives (pp. 308-336). Hove, UK: Psychology Press

Alsaker, Francoise; Flammer, August (2006). Pubertal development. In: Jackson, Sandy; Goossens, Luc (eds.) Handbook of Adolescent Development. European perspectives (pp. 30-50). Hove, UK: Psychology Press

Alsaker, Francoise; Kroger, Jane (2006). Self and identity. In: Jackson, Sandy; Goossens, Luc (eds.) Handbook of Adolescent Development. European perspectives (pp. 90-117). Hove, UK: Psychology Press

Flammer, August; Alsaker, Francoise (2006). Adolescents in school. In: Jackson, Sandy; Goossens, Luc (eds.) Handbook of Adolescent Development. European perspectives (pp. 223-245). Hove, UK: Psychology Press

Hascher, Tina; Alsaker, Francoise; Geu, Andi; Hersberger, Kathrin; Valkanover, Stefan; Welten, Ruedi (2006). Schulische Gewaltprävention - ein Blick auf unterschiedliche Perspektiven und ein Einblick in verschiedene Konzepte und Handlungsmöglichkeiten. In: Tanner, Albert; Badertscher, Hans; Holzer, Rita; Schindler, Andreas; Streckeisen, Ursula (eds.) Heterogenität und Integration. Umgang mit Ungleichheit und Differenz in Schule und Kindergarten (pp. 317-343). Zürich: Seismo

Hoye, B; Sommerfelt, Kristian; Waaler, Per Erik; Alsaker, Francoise; Skeidvoll, H; Mykletun, Arnstein (2006). Psychosocial problems and seizure-related factors in children with epilepsy. Developmental medicine and child neurology, 48(3), pp. 213-219. Oxford: Blackwell 10.1017/S0012162206000454

Perren, Sonja; Alsaker, Francoise (2006). Social Behaviour and Peer Relationships of Victims, Bully-victims, and Bullies in Kindergarten. Journal of child psychology and psychiatry, 47(1), pp. 45-57. Oxford: Blackwell Publishing 10.1111/j.1469-7610.2005.01445.x

Tschumper, Annemarie; Nägele, Christoph; Alsaker, Françoise (2006). Gender, type of education, family background and overweight in adolescents. International journal of pediatric obesity, 1(3), pp. 153-160. London: Informa Healthcare 10.1080/17477160600881767

Provide Feedback