Up a level |
Hupka-Brunner, Sandra; Meyer, Thomas; Jann, Ben; Müller, Barbara; von Rotz, Christina; Koomen, Maarten; Ilic, Stefan; Sacchi, Stefan; Krebs-Oesch, Dominique Fabienne; Gomensoro, Andrés (2024). TREE2 Study Design. Update 2024 (In Press) Bern: TREE
Hupka-Brunner, Sandra; Meyer, Thomas; Sacchi, Stefan; Jann, Ben; Krebs-Oesch, Dominique Fabienne; Müller, Barbara; von Rotz, Christina; Gomensoro, Andrés; Ilic, Stefan; Koomen, Maarten; Wilhelmi, Barbara (2023). TREE2 Study Design. Update 2023 Bern: TREE
Hupka-Brunner, Sandra; Jann, Ben; Koomen, Maarten; Krebs-Oesch, Dominique Fabienne; Meyer, Thomas; Müller, Barbara; von Rotz, Christina; Sacchi, Stefan; Wilhelmi, Barbara (2021). TREE2 study design Bern: TREE http://dx.doi.org/10.48350/152018
Sacchi, Stefan; von Rotz, Christina; Müller, Barbara; Jann, Ben (4 October 2018). Prepaid incentives and survey quality in youth surveys. Experimental evidence from the TREE panel. (Unpublished). In: ESA RN21 Midterm Conference on "Potentials and Limits of Quantitative Research in the Social Sciences". Cracow. October 3-6, 2018.
Sacchi, Stefan; von Rotz, Christina; Müller, Barbara; Jann, Ben (29 June 2018). The Effect of Incentives on Survey Quality and Attrition Bias. Experimental Evidence from the Second TREE Cohort (Unpublished). In: 6th International pairfam Conference on "Innovations in Panel Data Methods". Munich. June 28–29, 2018.
Gomensoro, Andrés; Meyer, Thomas; Hupka-Brunner, Sandra; Jann, Ben; Müller, Barbara; Oesch, Dominique; Rudin, Melania; Scharenberg, Katja (2017). Erwerbssituation im Alter von dreissig Jahren. Ergebnis-Update der Schweizer Längsschnittstudie TREE Bern: TREE
Gomensoro, Andrés; Meyer, Thomas; Hupka-Brunner, Sandra; Jann, Ben; Müller, Barbara; Oesch, Dominique; Rudin, Melania; Scharenberg, Katja (2017). Situation professionnelle à l’âge de trente ans. Mise à jour des résultats de l’étude longitudinale TREE Bern: TREE
Gomensoro, Andrés; Meyer, Thomas; Hupka-Brunner, Sandra; Jann, Ben; Müller, Barbara; Oesch, Dominique; Rudin, Melania; Scharenberg, Katja (2017). Employment Situation at Age Thirty. Results Update of the Swiss Panel Survey Bern: TREE
Scharenberg, Katja; Rudin, Melania; Müller, Barbara; Meyer, Thomas; Hupka-Brunner, Sandra (2016). Education and employment pathways from the end of compulsory school to young adulthood: the first ten years. In: Scharenberg, Katja; Hupka-Brunner, Sandra; Meyer, Thomas; Bergman, Manfred Max (eds.) Transitionen im Jugend- und jungen Erwachsenenalter = Transitions des adolescents et des jeunes adultes en Suisse = Transitions in youth and young adulthood study, Vol. 2 (pp. 20-44). Zürich: Seismo
Buchs, Helen; Müller, Barbara (2016). L’offre d’emplois conditionne la qualité de l’intégration dans le marché du travail Suisse. Une comparaison formation duale/formation en école. Formation emploi, 133(1), pp. 55-75. Documentation Francaise
Müller, Barbara (2016). Four Essays on the Economics of Vocational Education and Training (Unpublished). (Dissertation, University of Bern, Faculty of Business, Economics and Social Sciences)
Buchs, Helen; Müller, Barbara; Buchmann, Marlis (2015). Skill-demand and labor market entry in Switzerland: Work in the certified occupation, occupational change or unemployment. Kölner Zeitschrift für Soziologie und Sozialpsychologie, 67(4), pp. 709-736. Springer VS 10.1007/s11577-015-0342-5
Jann, Ben; Becker, Rolf; Imdorf, Christian; Hupka-Brunner, Sandra; Koomen, Maarten; Meyer, Thomas; Müller, Barbara; Sacchi, Stefan; Scharenberg, Katja; von Rotz, Christina (2015). Transitionen von der Erstausbildung ins Erwerbsleben (TREE): Wie vollziehen junge Menschen in der Schweiz den Übergang in Ausbildung und Arbeitsmarkt? In: Praxisrelevante Forschung zum Übergang in Ausbildung, Studium und Beruf. Das Netzwerk Bildungsforschung der Baden-Württemberg Stiftung (pp. 62-63). Stuttgart: Baden-Württemberg Stiftung
Hupka-Brunner, Sandra; Scharenberg, Katja; Meyer, Thomas; Müller, Barbara (2015). Leistung oder soziale Herkunft? Bestimmungsfaktoren für erwarteten und tatsächlichen beruflichen Erfolg im jungen Erwachsenenalter. In: Häfeli, Kurt; Neuenschwander, Markus P.; Schumann, Stephan (eds.) Berufliche Passagen im Lebenslauf: Berufsbildungs- und Transitionsforschung in der Schweiz (pp. 243-275). Wiesbaden: Springer VS 10.1007/978-3-658-10094-0_10
Müller, Barbara; Schweri, Jürg (2015). How specific is apprenticeship training? Evidence from inter-firm and occupational mobility after graduation. Oxford economic papers, 67(4), pp. 1057-1077. Oxford University Press 10.1093/oep/gpv040
Müller, Barbara; Wolter, Stefan C. (2014). The Role of Hard-to-Obtain Information on Ability for the School-to-Work Transition. Empirical economics, 46(4), pp. 1447-1471. Springer 10.1007/s00181-013-0709-2
Scharenberg, Katja; Rudin, Melania; Müller, Barbara; Meyer, Thomas; Hupka-Brunner, Sandra (2014). Ausbildungsverläufe von der obligatorischen Schule ins junge Erwachsenenalter: die ersten zehn Jahre. Ergebnisübersicht der Schweizer Längsschnittstudie TREE, Teil I Basel: TREE
Scharenberg, Katja; Rudin, Melania; Müller, Barbara; Meyer, Thomas; Hupka-Brunner, Sandra (2014). Parcours de formation de l'école obligatoire à l'âge adulte: les dix premières années. Survol des résultats de l’étude longitudinale suisse TREE, partie I Bâle: TREE
Scharenberg, Katja; Rudin, Melania; Müller, Barbara; Meyer, Thomas; Hupka-Brunner, Sandra (2014). Education Pathways from Compulsory School to Young Adulthood: The First Ten Years. Results of the Swiss panel survey TREE, part I Basel: TREE
Müller, Barbara; Wolter, Stefan C. (2011). The Consequences of Being Different: Statistical Discrimination and the School-to-Work Transition (IZA Discussion Paper Series 5474). Bonn: Forschungsinstitut zur Zukunft der Arbeit (IZA)
Müller, Barbara; Schweri, Jürg (2011). Occupational Change at the Transition from Apprenticeship to Work. In: Bergman, Manfred Max; Hupka-Brunner, Sandra; Keller, Anita; Meyer, Thomas; Stalder, Barbara E. (eds.) Transitionen im Jugendalter. Ergebnisse der Schweizer Längsschnittstudie TREE = Transitions juvéniles en Suisse. Resultats de l'étude longitudinale TREE = Youth transitions in Switzerland. Results from the TREE panel study, Vol. 1. Zürich: Seismo https://doi.org/10.33058/seismo.30881
Müller, Barbara; Schweri, Jürg (2009). Occupational change at the transition from apprenticeship to work. Schweizerische Zeitschrift für Bildungswissenschaften, 31(2), pp. 199-227. Schweizerische Gesellschaft für Bildungsforschung SGBF 10.24452/sjer.31.2.5093