Oser, Fritz

Up a level
Export as [feed] RSS
Group by: Item Type | No Grouping
Number of items: 15.

Journal Article

Oser, Fritz; Hascher, Tina (1995). Selbständiges Lernen am Arbeitsplatz - eine Lernform in der Diskussion. Universitas Friburgensis. Vierteljahreszeitschrift der Universität Freiburg, 53(3), pp. 27-30. Universität Freiburg

Book Section

Ittner, Doris; Hascher, Tina (2021). Towards a model of teacher's moral health: Professional satisfaction, moral emotions and teacher ethos. In: Oser, Fritz; Heinrichs, Karin; Bauer, Johannes; Lovat, Terence (eds.) The International Handbook of Teacher Ethos (pp. 211-234). Cham: Springer 10.1007/978-3-030-73644-6_14

Di Giulio, Antonietta; Künzli, Christine (2006). Partizipation von Kindern und Jugendlichen im Kontext von Bildung und nachhaltiger Entwicklung. In: Quesel, Carsten; Oser, Fritz (eds.) Die Mühen der Freiheit. Probleme und Chancen der Partizipation von Kindern und Jugendlichen (pp. 205-219). Zürich: Rüegger

Hascher, Tina; Nowacki, Anja; Oser, Fritz (2000). Selbständiges Lernen von Jugendlichen und Diskurs im Betrieb. In: Patry, Jean-Luc; Riffert, Franz (eds.) Situationsspezifität in pädagogischen Handlungsfeldern (pp. 137-164). Innsbruck: Studienverlag

Spychiger, Maria; Oser, Fritz; Hascher, Tina; Mahler, Fabienne (1999). Entwicklung einer Fehlerkultur in der Schule. In: Althof, Wolfgang (ed.) Fehlerwelten. Vom Fehlermachen und Lernen aus Fehlern (pp. 43-70). Opladen: Leske & Budrich

Oser, Fritz; Hascher, Tina; Spychiger, Maria (1999). Lernen aus Fehlern. Zur Psychologie des negativen Wissens. In: Althof, Wolfgang (ed.) Fehlerwelten. Vom Fehlermachen und Lernen aus Fehlern (pp. 11-41). Opladen: Leske & Budrich

Hascher, Tina; Oser, Fritz (1996). Lernen, Motivation und Sozialklima. In: Spiel, Christiane; Kastner-Koller, Ursula; Deimann, Pia (eds.) Motivation und Lernen aus der Perspektive lebenslanger Entwicklung (pp. 175-184). Müster: Waxmann

Report

Kaufmann, Sven; Hascher, Tina; Oser, Fritz (1998). Probleme und Sorgen von Jugendlichen in der beruflichen Ausbildung. Eine Studie im deutschsprachigen Teil des Kantons Freiburg. Schlussbericht Freiburg: Departement der Erziehungswissenschaften an der Universität Freiburg

Hascher, Tina; Oser, Fritz (1996). Does autonomous learning enhance apprentices' self-efficacy beliefs? (Berichte zur Erziehungswissenschaft 112). Freiburg (CH): Pädagogisches Institut der Universität Freiburg

Hascher, Tina; Oser, Fritz (1995). Taking responsibility at work - Correlating interactions between self-efficacy beliefs and apprentices' attitudes towards responsibility (Berichte zur Erziehungswissenschaft 109).

Journal or Series

Spychiger, Maria; Büeler, Urs; Gut, Katrin; Hascher, Tina; Mahler, Fabienne; Müller-Opliger, Victor; Oser, Fritz; Reber, Simone (eds.) (2000). Auf dem Weg zu einer Fehlerkultur in der Schule, 7. Pädagogisches Institut der Universität Freiburg

Spychiger, Maria; Oser, Fritz; Mahler, Fabienne; Hascher, Tina (eds.) (1998). Fehlerkultur aus der Sicht von Schülerinnen und Schülern. Der Fragebogen S-UFS: Entwicklung und erste Ergebnisse, 4. Pädagogisches Institut der Universität Freiburg

Oser, Fritz; Hascher, Tina (1997). Lernen aus Fehlern. Zur Psychologie des "negativen" Wissens, 1. Pädagogisches Institut der Universität Freiburg

Oser, Fritz; Spychiger, Maria; Hascher, Tina; Mahler, Fabienne (1997). Die Fehlerkulturschule. Entwicklung der Fehlerkultur als Projekt im Rahmen von Schulentwicklung, 3. Pädagogisches Institut der Universität Freiburg

Spychiger, Maria; Oser, Fritz; Hascher, Tina; Mahler, Fabienne (1997). Untersuchung und Veränderung von Fehlerkultur in der Schule. Der Situationsansatz, 2. Pädagogisches Institut der Universität Freiburg

This list was generated on Sat Dec 21 05:35:38 2024 CET.
Provide Feedback