![]() | Up a level |
Abendschein, Hartmut (2010). The Chomskytree-Haiku (Rhizome(Rhizome))TCT-H (R(R)). In: Abendschein, Hartmut (ed.), etkcontext, 018. Bern, Schweiz: edition taberna kritika 10.17436/etk.c.018
Abendschein, Hartmut (2014). TTFF – The Time Flies Files. In: Abendschein, Hartmut (ed.), etkcontext, 027. Bern, Schweiz: edition taberna kritika 10.17436/etk.c.027
Baadj, Nadia (2013). A World of Materials in a Cabinet without Drawers: Re-framing Jan van Kessel’s The Four Parts of the World. Nederlands kunsthistorisch jaarboek, 62(1), pp. 202-237. Brill 10.1163/22145966-06201009
Baadj, Nadia (2013). Review of Janice Neri, The Insect and the Image: Visualizing Nature in Early Modern Europe 1500-1700 (Minneapolis: University of Minnesota Press, 2011). Visual Resources, 29(3), pp. 246-250. Routledge
Bassing-Kontopidis, Antonie; Hindelang, Laura Katharina; Wagner, Filine; Matter, Charlotte; Hindelang, Laura (2018). Art and Architecture in a Global Context. A Conceptual Approach. In: Bassing-Kontopidis, Antonie; Matter, Charlotte; Wagner, Filine (eds.) Into the Wild. Art and Architecture in a Global Context (pp. 6-16). München: edition metzel
Berger, Matthias (11 November 2020). The Nation in Thread: Tapestries and National History in Britain and Beyond (Unpublished). In: CUSO Doctoral Workshop in Medieval and Early Modern English Studies. Online via Zoom. 11.11.20.
Borkopp, Birgitt (21 March 2013). Am seidenen Faden – Textilien als Dokumente des Kulturtransfers von Ost nach West, und von Süd- nach Nordeuropa (Unpublished). In: 32. Deutscher Kunsthistorikertag. Greifswald. 21.03.2013.
Borkopp, Birgitt (2013). Persische und polnische Schärpen. Signaturen nationaler Identität und Luxustextilien in einem internationalen Markt. In: Langer, Axel (ed.) Sehnsucht Persien. Austausch und Rezeption in der Kunst Persiens und Europas im 17. Jahrhundert & Gegenwartskunst aus Teheran (pp. 136-151). Zürich: Scheidegger und Spiess
Borkopp, Birgitt (2 May 2013). Bilderwelten im Interieur: Tapisserien und Stickereien für Wand, Tisch und Bett (Unpublished). In: Interiors and Interiority. Vorlesungsreihe des Berner Mittelalterzentrums. Bern. 02.05.2013.
Borkopp, Birgitt (4 May 2013). Textilien im höfischen Interieur: Dekor und Funktion (Unpublished). In: Die Raumausstattung der französischen Maison de Plaisance. Workshop des Rudolstädter Arbeitskreises zur Residenzkultur. Schloss Friedenstein, Gotha. 04.-05.05.2013.
Borkopp, Birgitt (2017). Iranische Textilien: Seidengewebe und Knüpfteppiche. In: Handbuch der Iranistik 2 (pp. 432-440). Wiesbaden: Reichert Verlag
Burgholzer, Laurette Conny (16 October 2018). Marionnettistes à croquer. Recherches sur les formations au Théâtre aux Mains Nues (Unpublished). In: Laboratoire international des enseignements dans le Théâtre de marionnettistes. Théâtre aux Mains Nues, Paris, Frankreich. 16.-19.10.2018.
Burgholzer, Laurette Conny (2018). Laurette Burgholzer - Corps à corps [Performance or Exhibition]. In: Laurette Burgholzer - Corps à corps. Théâtre aux Mains Nues, Paris. 08.10.-02.11.2018
Burgholzer, Laurette Conny (2018). Corps à corps [Performance or Exhibition]. In: LES ATELIERS RUDIMENTAIRES VII : L’OMBRE ET LA LUMIÈRE. Théâtre sans Toit, Gonesse. 04.-14.12.2018
Chlench-Priber, Kathrin (8 May 2018). Die Einkleidung des Ritters – Investituren in höfischen Texten (Unpublished). In: Fakultäre Antrittsvorlesung.
Etienne, Noémie (2017). The Restoration of Paintings in Paris, 1750-1815. Practice, Discourse, Materiality. Los Angeles: Getty Publications
Fischli, Melchior (2013). Ausstellung Land- und Ferienhaus. In: Gnägi, Thomas; Nicolai, Bernd; Wohlwend Piai, Jasmine (eds.) Gestaltung, Werk, Gesellschaft. 100 Jahre Schweizerischer Werkbund SWB (pp. 244-247). Zürich: Scheidegger & Spiess
Fischli, Melchior (2013). Kontroverse um den Heimatstil. In: Gnägi, Thomas; Nicolai, Bern; Wohlwend, Jasmine (eds.) Gestaltung, Werk, Gesellschaft. 100 Jahre Schweizerischer Werkbund SWB (pp. 366-368). Zürich: Scheidegger & Spiess
Fischli, Melchior (2013). Wettbewerb für einfache Hotelzimmer. In: Gnägi, Thomas; Nicolai, Bernd; Wohlwend Piai, Jasmine (eds.) Gestaltung, Werk, Gesellschaft. 100 Jahre Schweizerischer Werkbund SWB (pp. 371-374). Zürich: Scheidegger & Spiess
Fischli, Melchior (2013). Wohnberatungsstellen. In: Gnägi, Thomas; Nicolai, Bern; Wohlwend Piai, Jasmine (eds.) Gestaltung, Werk, Gesellschaft. 100 Jahre Schweizerischer Werkbund SWB (pp. 377-379). Zürich: Scheidegger & Spiess
Fischli, Melchior (2013). Peter Meyer. In: Gnägi, Thomas; Nicolai, Bernd; Wohlwend Piai, Jasmine (eds.) Gestaltung, Werk, Gesellschaft. 100 Jahre Schweizerischer Werkbund SWB (pp. 425-426). Zürich: Scheidegger & Spiess
Fischli, Melchior (2013). Egidius Streiff. In: Gnägi, Thomas; Nicolai, Bernd; Wohlwend Piai, Jasmine (eds.) Gestaltung, Werk, Gesellschaft. 100 Jahre Schweizerischer Werkbund SWB (pp. 426-428). Zürich: Scheidegger & Spiess
Fournier Kiss, Corinne (2011). La ville cosmique d’André Biély et de Kasimir Malévitch. In: Hunkeler, Thomas; Kunz, Edith (eds.) Metropolen der Avantgarde / Métropoles des avant-gardes (pp. 245-259). Berne: Peter Lang
Fricke, Beate (28 August 2019). Shifting Horizons (Unpublished). In: Horizonte - Eine linie und ihre Verschiebungen in Kunst, Literatur und Geschichte. Basel. 28. - 31. August 2019.
Fricke, Beate (2020). Hinges as Hints: Heaven and Earth in the Coconut Goblet at the Cathedral of Münster, Part of a Lost Rock Crystal Ensemble (In Press). In: Hahn, Cynthia; Shalem, Avinoam (eds.) Seeking Transparency. Rock Crystals Across the Medieval Mediterranean. Berlin: Gebr. Mann
Fricke, Beate (2016). Früchte des Sehens. In: Elm, Susanna; Vinken, Barbara (eds.) Braut Christi. Familienformen in Europa im Spiegel der 'sponsa' (pp. 75-100). Paderborn: Fink-Verlag
Fricke, Beate (28 April 2018). Miracles of Mediation. Crossing Lineages of Insemination and Creation (Unpublished). In: CAUSALITY AND THE WORK OF Art A CLARK COLLOQUIUM. The Clark Institute. APRIL 27–28, 2018.
Fricke, Beate (10 December 2019). Im Gespräch mit Hartmut Dorgerloh - Provenienzen und Präsentationen – Das neue Humboldt Forum im Berliner Schloss (Unpublished). In: Provenienzen und Präsentationen. Kunstmuseum Bern. 10.12.2019.
Früh, Roland (2014). From Moral to Oral : Der schriftliche Diskurs über Grafikdesign in der Schweiz und die neuen Tendenzen des Mündlichen. In: Brändle, Christian; Gimmi, Karin; Junod, Barbara; Reble, Christina; Richter, Bettina (eds.) 100 Jahre Schweizer Grafik (pp. 302-303). Zürich: Lars Müller Publishers
Früh, Roland (2014). Bücher ihrer Zeit : Die Arbeit des Buchgestalters im Dreieck von Redaktion, Konzeption und Gestaltung. In: Brändle, Christian; Gimmi, Karin; Junod, Barbara; Reble, Christina; Richter, Bettina (eds.) 100 Jahre Schweizer Grafik (pp. 294-301). Zürich: Lars Müller Publishers
Genschel, Mara (2016). Referenzfläche 1#. In: Abendschein, Hartmut (ed.), etkcontext, 033. Bern, Schweiz: edition taberna kritika 10.17436/etk.c.033
Gösken, Urs (1997). Islamic Calligraphy: A Modern Art with Tradition. SGMOIK-Bulletin / SSMOCI bulletin, 4, pp. 11-16. Schweizerische Gesellschaft Mittlerer Osten und Islamische Kulturen SGMOIK
Göttler, Christine (11 June 2013). The Chamber of Sleep: On a Drawing by Karel van Mander (Unpublished). In: The Possessions of the Portuguese Merchant-Banker Emmanuel Ximenez (1564-1632): Connecting (Art) Histories in Early Modern Antwerp (workshop). Kunsthistorisches Institut in Florenz, Max-Planck-Institut. 11.-12.06.2013.
Göttler, Christine (2016). Kunst der Diäthetik – Diäthetik der Kunst. UniPress - Forschung und Wissenschaft an der Universität Bern, 167, pp. 24-26. Abteilung Kommunikation, Universität Bern
Göttler, Christine (2016). Antwerp and the Emperor’s Indies: Rubens’s Arch of the Mint for Cardinal-Infante Ferdinand (1635) (Unpublished). In: The Renaissance Society of America, The Sixty-second Annual Meeting. Boston. 31.3–2.4.2016.
Göttler, Christine (2016). Artists in Groups: Articulating Collective Identities in Seventeenth-Century Haarlem (Unpublished). In: CIHA. 34th World Congress of Art History. Peking. 16.–20.09.2016.
Göttler, Christine (November 2016). Epistemic and Enigmatic Imagery in the Work of Hendrick Goltzius (Unpublished). In: Epistemic Images in Early Modern Germany and its Neighbours. Cambridge. 10.-11. Nov. 2016.
Göttler, Christine (November 2016). Mount Potosí in Antwerp: The Imagery of Labor and Wealth in Rubens’s Arch of the Mint (1635) (Unpublished). In: The Materialities of Knowledge in Early Modern Cities. Antwerpen. 18.–19.11.2016.
Göttler, Christine (18 February 2017). Fertile Waters: Salt and Saltcellars in Early Seventeenth-Century Antwerp (Unpublished). In: College Art Association. 105th Annual Conference. New York. 15.–18.02.2017.
Göttler, Christine (2017). Introduction to Unruly Landscapes: Producing, Picturing, and Embodying Nature in Early Modernity (Unpublished). In: Unruly Landscapes: Producing, Picturing, and Embodying Nature in Early Modernity. Universität Bern. 14.–15. Dezember 2017.
Göttler, Christine (May 2017). Waste Lands at the Court of Wilhelm V of Bavaria: The Poetry, Ecology, and Spirtuality of Wilderness, circa 1600 (Unpublished). In: Imaginaries of the Desert in the Arts. Universität Bern. 13.5.2017.
Göttler, Christine (June 2017). Goldmachen / Bildermachen: Magie und Alchemie bei Martin Delrio (1551-1608) und Hendrick Goltzius (1558-1617) (Unpublished). In: Magische(s) Gestalten und die Lenkung der Dinge. Universität Stuttgart. 30.6.2017.
Göttler, Christine (November 2017). Imagination and Image Making in Van Mander's Cave of Sleep (Unpublished). In: Early Modern Vision: The Imagination and the Religious Image. 6.11.2017.
Göttler, Christine (2018). Extraordinary Things: 'Idols from India' and the Visual Discernment of Space and Time, circa 1600. In: Göttler, Christine; Mochizuki, Mia M. (eds.) The Nomadic Object: The Challenge of World for Early Modern Religious Art. Intersections: Vol. 53 (pp. 37-73). Brill
Göttler, Christine (2018). 'Sacred Woods': Performing Solitude at the Court of Duke Wilhelm V of Bavaria. In: Göttler, Christine; Enenkel, Karl A. E. (eds.) Solitudo: Spaces, Places, and Times of Solitude in Late Medieval and Early Modern Cultures. Intersections: Vol. 56 (pp. 140-176). Leiden, Boston: Brill
Göttler, Christine; Dupré, Sven (2016). Reading the Inventory: The Possessions of the Portuguese Merchant-Banker Emmanuel Ximenez (1564-1632) in Antwerp (Unpublished). In: Epistemologías transculturales. La producción de conocimientos en zonas de contacto en América Latina. Berlin. 01.-02.12.2016.
Heyden, Katharina; Schär, Rahel (2017). Bildliche Darstellungen Jesu bis ca. 500 n. Chr. In: Schröter, Jens; Jacobi, Christine (eds.) Jesus-Handbuch. Handbücher Theologie (pp. 541-551). Tübingen: Mohr Siebeck
Hildebrandt, Toni (2014). Die tachistische Geste 1951–1970. In: Goppelsröder, Ulrich; Richtmeyer, Ulrich (eds.) Bild und Geste: Figurationen des Denkens in Philosophie und Kunst. Image: Vol. 63 (pp. 45-64). Bielefeld: Transcript
Hildebrandt, Toni (2014). Die Zeichnung als Öffnung der Form. Entwurf der Linie, Gegenwurf des Bildes. In: Espinet, David; Hildebrandt, Toni (eds.) Suchen Entwerfen Stiften: Randgänge zum Entwurfsdenken Martin Heideggers (pp. 55-70). München: Wilhelm Fink
Hildebrandt, Toni (2013). Sedimentierte Zeit und dynamisierter Raum. Einige Nachbemerkungen zum Verhältnis von Bild und Musik. In: Schmidt, Matthias; Nanni, Matteo (eds.) Helmut Lachenmann: Musik mit Bildern? eikones (pp. 220-235). München: Fink
Hildebrandt, Toni (2014). Punctum caecum. Zum Topos der zeichnerischen Blindheit bei Clouzot, Derrida und Twombly. In: Stoellger, Philipp; Gutjahr, Marco (eds.) An den Grenzen des Bildes. Zur visuellen Anthropologie. Interpretation interdisziplinär: Vol. 15 (pp. 73-104). Würzburg: Königshausen & Neumann
Hildebrandt, Toni (2013). Die Handzeichnung als Paradigma der Entwurfsforschung. In: Mareis, Claudia; Windgätter, Christof (eds.) "Long Lost Friends". Wechselbeziehungen zwischen Design-, Medien- und Wissenschaftsforschung. [Se]qu[enzia] (pp. 158-180). Zürich/Berlin: Diaphanes
Hildebrandt, Toni (2012). John Cage und William Anastasi. Ästhetik und Ideologie der aleatorischen Linie. In: Wolf, Gerhard; Faietti, Marzia (eds.) LINEA II. Giochi, metamorfosi, seduzioni della linea (pp. 237-255). Firenze: Giunti Editore
Hildebrandt, Toni (2012). Topologie der Zeichnung. Das Möbiusband im Werk von Markus Raetz. In: Kunstmuseum Basel, Kupferstichkabinett (ed.) Markus Raetz - Zeichnungen (pp. 200-209). Ostfildern: Hatje Cantz
Hildebrandt, Toni (2012). The Topology of Drawing: The Möbius Strip in the Work of Markus Raetz. In: Kunstmuseum Basel, Kupferstichkabinett (ed.) Markus Raetz - Zeichungen (pp. 200-209). Ostfildern: Hatja Cantz
Hildebrandt, Toni (2012). Gezeichnet mit Wasser auf Papier. Artcollector(10), pp. 22-26. FA Kunstverlag GmbH
Hildebrandt, Toni (2011). Bild, Geste und Hand. Leroi-Gourhans paläontologische Bildtheorie. Image(14), pp. 55-64. Herbert von Halem Verlag
Hildebrandt, Toni (2015). Mira Schendel. In: Zielinski, Siegfried; Weibel, Peter (eds.) Flusseriana: An Intellectual Toolbox (pp. 352-354). Minneapolis: Univocal
Hildebrandt, Toni (2015). On Gestures and Images Made by Chance (Unpublished). In: What is an Image?. University of Copenhagen. 10.04.2015.
Hildebrandt, Toni; Gründler, Hana; Pichler, Wolfram (2012). Zur Händigkeit der Zeichnung. Rheinsprung 11 - Zeitschrift für Bildkritik(3), pp. 2-19. Eikones
Hildebrandt, Toni; Meyer, Nanne (2012). Wiederholung und Wiederstand. Zeichnung als Krisis (im Gespräch mit Nanne Meyer). Rheinsprung 11 - Zeitschrift f�dkritik(3), pp. 134-158. Eikones
Hildebrandt, Toni; Perrig, Alexander; Gründler, Hana (2012). Das Brachland des Papiers (im Gespräch mit Alexander Perrig). Rheinsprung 11 - Zeitschrift für Bildkritik(3), pp. 35-43. Eikones
Hindelang, Laura (11 July 2019). Kuwait City im Bild. Architektur und Briefmarken als visuelle Medien staatlicher Repräsentation (Unpublished). In: Cross-mediale Repräsentationen der Golfregion. Ludwig-Maximilians-Universität, München. 11.07.2019.
Hindelang, Laura (2019). Editorial: Re-Grouping, Re-Using. The Present and Future of Religious Spaces in Europe. bfo-Journal, 5, pp. 3-10. bauforschungonline.ch
Hindelang, Laura Katharina (2018). In the Land of the Sea. The Persian Gulf in Contemporary Art. In: Bassing-Kontopidis, Antoine; Hindelang, Laura; Matter, Charlotte; Wagner, Filine (eds.) Into the Wild: Art and Architecture in a Global Context (pp. 63-72). München: Edition Metzel
Hindelang, Laura Katharina (2016). Wüstenblume und Falke für Abu Dhabi: Schweizer Entwürfe einer identitätsstiftenden Architektur der 1970er Jahre. Kritische Berichte - Zeitschrift für Kunst- und Kulturwissenschaften, 44(2), pp. 142-155. Jonas-Verlag
Hindelang, Laura Katharina (2 June 2018). Picturing the State. Political Representation, Infrastructure, and Visual Culture in Kuwait (Unpublished). In: Art, Materiality and Representation. British Museum; School of Oriental and Asian Studies (SOAS). 01. - 03.06.2018.
Hindelang, Laura Katharina (19 September 2017). Kuwait City Fluctuating. Investigating a City´s Urban History Through Visual Culture (Unpublished). In: 24. Internationaler DAVO-Kongress. Universität Jena. 19.09.2017.
Hindelang, Laura Katharina (18 May 2017). Precious Property. Infrastructures of Oil and Water in Kuwait (Unpublished). In: The Global Petroleumscape. Technische Universität Delft. 17. - 19.05.2017.
Ingold, Marianne (2009). St. Galler Zentrum für das Buch. In: Umlauf, Konrad; Gradmann, Stefan (eds.) Lexikon der Bibliotheks- und Informationswissenschaft. Stuttgart: Hiersemann
Kern-Stähler, Annette; Berger, Matthias (20 February 2020). Das Mittelalter nach dem Mittelalter: Einführung (Unpublished). In: Ringvorlesung des Berner Mittelalter Zentrums "Das Mittelalter nach dem Mittelalter: Rückbezüge und Imaginationen". Universität Bern. 20.02.2020.
Kranen, Sophie Annette (2020). Mobilität 2. Bildende Kunst (Submitted). In: Jaeger, Friedrich (ed.) Enzyklopädie der Neuzeit Online. Brill online reference works. Leiden: Brill
Kranen, Sophie Annette (24 May 2019). Antiquities in Layers. Franch Travellers’ Approaches to Historic Buildings in the Ottoman Territories (Late 17th Century) (Unpublished). In: 44. Basler Renaissancekolloquium: "Travel, Maps and Ethnography". Universität Basel. 24. Mai 2019.
Kranen, Sophie Annette (2018). Historische Topographien. Bilder europäischer Reisender im Osmanischen Reich um 1700 (In Press). (Dissertation)
Kranen, Sophie (2020). Richard Pocockes A Description of the East. Bildordnungen zwischen imaginärer Reise und antiquarischer Systematik (In Press). In: Michalsky, Tanja; Boskamp, Ulrike; Buchholz, Amrei; Kranen, Annette (eds.) Verkoppelte Räume. Karte und Bildfolge als mediales Dispositiv. Römische Studien der Bibliotheca Hertziana: Vol. 46 (pp. 25-47). München: Hirmer
Kranen, Sophie; Boskam, Ulrike; Buchholz, Amrei; Michalsky, Tanja (2020). Karte und Bildfolge: Ein gekoppeltes Bildmedium zur Konstruktion komplexer topographischer Räume (In Press). In: Michalsky, Tanja; Boskamp, Ulrike; Buchholz, Amrei; Kranen, Annette (eds.) Verkoppelte Räume. Karte und Bildfolge als mediales Dispositiv. Römische Studien der Bibliotheca Hertziana: Vol. 46 (pp. 7-22). München: Hirmer
Krass, Urte Inga (7 November 2019). Schädel und Knochen in der Kontaktzone: Die Verehrung von sterblichen Überresten in globaler Perspektive (Unpublished). In: Dinge des Glaubens. Materialisierte Frömmigkeit in der Vormoderne. Gotha, Schloss Friedenstein. 7. November 2019.
Krass, Urte Inga (31 January 2020). Welcome and Introduction to the Conference (Unpublished). In: Arma Virosque... The Coat of Arms in Extra-European Contexts. Uni Bern, Hauptgebäude, Kuppelsaal. 31.1.-1.2. 2020.
Krass, Urte Inga (1 February 2020). Coats of Arms as Sites of Mediation in a Treatise from Goa (1659) (Unpublished). In: Arma Virosque... The Coat of Arms in Extra-European Contexts. Uni Bern, Hauptgebäude, Kuppelsaal. 31.1.-1.2. 2020.
Krass, Urte Inga (1 February 2017). Der Gute Hirte zwischen Asien und Amerika. Zur globalen Ikonographie des "Quinto Império" (Unpublished). In: Global Arts in the Early Modern World. Kunstgeschichte der Welt 1300 bis 1800. München, Zentralinstitut für Kunstgeschichte. 1. Februar 2017.
Lzicar, Robert; Zeller, Sara (2015). Swiss Graphic Design & Typography Revisited. In: Oh, Yunsung; Park, Fritz K. (eds.) Arts, Crafts And Wealth. An Overview Of The 'Stealing Swiss' Exhibition (pp. 38-43). Seoul: Kyobo
Maier, Daniela Carmen (24 June 2016). Galvanoplastische Nachbildungen von historischen (Edel-)Metallarbeiten in Kunstgewerbemuseen des 19. Jahrhunderts (Unpublished). In: Dritter Schweizerischer Kongress für Kunstgeschichte. Universität Basel. 23.–25. Juni 2016.
Mühlemann, Corinne (30 June 2016). Inscribed Horizontal Bands on two Cloth-of-Gold Panels or their Function as Part of an Ilkhanid Dress (Unpublished). In: 12. Kolloquium der Ernst Herzfeld-Gesellschaft. Technische Universität Berlin. 30.06.-03.07.2016.
Mühlemann, Corinne (2017). Inscribed Horizontal Bands on Two Cloth-of-Gold Panels and Their Function as Part of an Īlḫānid Dress. Ars orientalis, 47(20171214), pp. 43-68. Smithsonian Institution 10.3998/ars.13441566.0047.003
Mühlemann, Corinne (2019). Tiraz-Inschrift mit Auszügen aus dem Koran. In: Köllermann, Antje-Fee; Unsinn, Christine (eds.) Zeitenwende 1400. Die goldene Tafel als europäisches Meisterwerk (p. 156). Petersberg: Michael Imhof Verlag
Mühlemann, Corinne (2019). Fragment eines Seidenstoffes mit Inschriften- und Perlband. In: Köllermann, Antje-Fee; Unsinn, Christine (eds.) Zeitenwende 1400. Die goldene Tafel als europäisches Meisterwerk (p. 167). Petersberg: Michael Imhof Verlag
Münger, Stefan (2017). Kinneret. In: Keel, Othmar (ed.) Corpus der Stempelsiegel-Amulette aus Palästina/Israel von den Anfängen bis zur Perserzeit. Katalog Band V: Von Tell el-ʿIdham bis Kitan. Orbis Biblicus et Orientalis. Series Archaeologica: Vol. 35 (pp. 602-617). Fribourg (CH)/Göttingen: Academic Press Fribourg/Vandenhoeck & Ruprecht
Raband, Ivo (2018). A Forgotten Original or an Original Copy? On MS. Douce 387 in the Bodleian Library: Collecting Early Modern Festival Books (Submitted). In: Gáldy, Andrea; Heudecker, Sylvia; Opel, Angela (eds.) Collecting Prints & Drawings. Cambridge Scholars Publishing
Raband, Ivo (2014). A Forgotten Original or an Original Copy? On MS. Douce 387 in the Bodleian Library: Collecting Early Modern Festival Books (Unpublished). In: Collecting Prints and Drawings. Irsee. 14.–16.06.2014.
Raband, Ivo; Raband, Ivo (2018). Review of Katie Heyning, Turbulente tijden: Zorg en materiële cultuur in Zierikzee in de zestiende eeuw (Hilversum: Uitgeverij Verloren 2017) (In Press). Renaissance Quarterly
Raband, Ivo (2017). A Habsburg Collector in the Periphery? Archduke Ernest of Austria and his Brussels Collection, 1594/95 (Unpublished). In: 62nd Annual Conference of the Renaissance Society of America. Chicago. 30.3-1.4.2017.
Raband, Ivo (2019). Vergängliche Kunst & fortwährende Macht : Die Blijde Inkomst für Erzherzog Ernst von Österreich in Brüssel und Antwerpen, 1594. Merzhausen: Ad picturam 10.11588/arthistoricum.449
Radwan, Nadia; Etienne Schuler, Noémie (2016). “Seeing Through: The Materiality of Dioramas (1600-2010)” (Unpublished). In: International Conference: “Seeing Through: The Materiality of Dioramas (1600-2010)”. University of Bern. 01.-02.12.2016.
Radwan, Nadia Susanne (5 December 2017). Fragmented Landscapes in Middle Eastern Modern and Contemporary Art (Unpublished). In: LandSchaften (by Prof. Christine Göttler and Prof. Peter J. Schneemann). Universität Bern. 05.12.2017.
Radwan, Nadia (2018). The Arts and Craftsmanship. In: El-Wakil, Leïla (ed.) Hassan Fathy: An Architectural Life (pp. 104-123). Cairo: The American University in Cairo Press
Richter, Jörg (2014). Schatzverzeichnis des Merseburger Domes. In: Kunde, Holger (ed.) Thilo von Trotha. Merseburgs legendärer Kirchenfürst. Schriftenreihe der Vereinigten Domstifter zu Merseburg und Naumburg und des Kollegiatstifts Zeitz: Vol. 7 (pp. 351-352). Petersberg: Michael Imhof Verlag
Richter, Jörg (2014). Hallesches Heiltumsbuch. In: Kunde, Holger (ed.) Thilo von Trotha. Merseburgs legendärer Kirchenfürst. Schriftenreihe der Vereinigten Domstifter zu Merseburg und Naumburg und des Kollegiatstifts Zeitz: Vol. 7 (pp. 352-356). Petersberg: Michael Imhof Verlag
Richter, Jörg (26 March 2014). Goldschmiedearbeiten in den Rechnungen der Grafen von Tirol (Unpublished). In: Orfèvrerie gothique en Europe. Production et réception. Lausanne. 26.-28.03.2014.
Richter, Jörg (17 October 2014). Ein Schatzverzeichnis des Merseburger Domes von 1480. Kirchenschatz und institutionelle Memoria am Vorabend der Reformation (Unpublished). In: Bischof Thilo von Trotha 1466-1514. Merseburg und seine Nachbarbistümer im Kontext des ausgehenden Mittelalters. Merseburg. 16.-18.10.2014.
Richter, Jörg (2015). Goldkelch und Patene Bischof Gerhards. In: Brandt, Michael; Höhl, Claudia; Lutz, Gerhard (eds.) Dommuseum Hildesheim. Ein Auswahlkatalog (p. 137). Regensburg: Schnell & Steiner
Richter, Jörg (2015). Sogenanntes Begräbniskreuz. In: Brandt, Michael; Höhl, Claudia; Lutz, Gerhard (eds.) Dommuseum Hildesheim. Ein Auswahlkatalog (p. 152). Regensburg: Schnell & Steiner
Rohr, Christian (13 October 2017). Alpine Landschaften, Kultur und Infrastruktur im Spiegel österreichischer und Schweizer Briefmarkenemissionen nach 1945 (Unpublished). In: Gezähnte Geschichte. Die Briefmarke als historische Quelle. Erfurt. 12.-15.10.2017.
Rohr, Christian (2019). Land der Berge? Alpine Landschaften, Kultur und Infrastruktur im Spiegel österreichischer und Schweizer Briefmarkenemissionen nach 1945. In: Smolarski, Pierre; Smolarski, René; Vetter-Schultheiß, Silke (eds.) Smolarski, Pierre; Smolarski, René; Vetter-Schultheiß, Silke (Hg.): Gezähnte Geschichte. Briefmarken als historische Quelle (Post – Wert – Zeichen 1). Post - Wert - Zeichen: Vol. 1 (pp. 37-70). Göttingen: Vandenhoeck & Ruprecht
Rossman, Aleksandr Balashov (2016). On Border Play in Eighteenth-Century Europe. Journal18 : a journal of eighteenth-century art and culture Department of Art History, New York University
Rudolf, Nora (30 May 2015). Textile collections in museums of applied arts: collecting, exhibiting and preserving historical textiles in the 19th century (Unpublished). In: 5th Bern Research Camp for the Applied Arts. Institut für Kunstgeschichte, Universität Bern. 30.05.2015.
Rössler, Johannes (24 September 2014). Kunstforschung und Klassizismus. Praktiken der Aufzeichnung in den römischen Jahren Johann Heinrich Meyers 1784-1790 und 1795-1797 (Unpublished). In: Séroux d’Agincourt et l’histoire de l’art autour de 1800 / e la storia dell’arte intorno al 1800 / und die Kunstgeschichte um 1800. Rom, Villa Medici. 23.-24.09.2014.
Rössler, Johannes (2016). Über das Helldunkel. Reflexionen zu Druckgraphik und Reproduktionsmedien in den "Propyläen". In: Wolf, Norbert Christian; Ehrmann, Daniel (eds.) Klassizismus in Aktion. Goethes "Propyläen" und das Weimarer Kunstprogramm. Literaturgeschichte in Studien und Quellen: Vol. 24 (pp. 329-348). Weimar: Böhlau
Schappach, Beate (21 September 2019). Vom Konzentationslager zur Travestieshow. Zum Bedeutungswandel des ›Rosa Winkels‹ als gruppenkonstituierendes Symbol (Unpublished). In: Die Präsentation sozialer Gruppierungen mittels symbolischer Formen. Zürich. 21. September 2019.
Schappach, Beate; Schwab, Andreas (2013). Das Abenteuer Bildung. Über Pflicht, Lust und Ideen im Lauf der Zeit [Performance or Exhibition]. In: Das Abenteuer Bildung. Über Pflicht, Lust und Ideen im Lauf der Zeit. Pfäffikon/SZ. 17. November 2013 bis 23. März 2014
Schappach, Beate; Schwab, Andreas (2011). Halbzeit. Ein Blick auf die Mitte des Lebens. Ausstellung im Vögele Kultur Zentrum, Pfäffikon/SZ [Performance or Exhibition]. In: Halbzeit. Ein Blick auf die Mitte des Lebens. Ausstellung im Vögele Kultur Zentrum. Pfäffikon/SZ. 05.11.2011 - 11.03.2012
Schindler, Tabea (2014). Arachnes Kunst. Textilhandwerk, Textilien und die Inszenierung des Alltags in der holländischen Malerei des 17. Jahrhunderts. Textile Studies: Vol. 6. Emsdetten / Berlin: Edition Imorde
Schneemann, Peter J. (11 January 2017). Rezeptions-Dispositive des bewegten Bildes (Unpublished). In: Zoom. Kunst – Film. Universität Regensburg. 11.01.2016.
Seehafer, Michèle (3 February 2017). Shell Gold – Production, Usage, and Handling of a Historical Artisanal Technique (including a hands-on experiment). In: Materialized Identities. Objects, Affects and Effects in Early Modern Culture.
Seehafer, Michèle (1 December 2016). Imitation of the Unknown: ‘The Princess’s Lacquered Chamber’ at Rosenborg Castle (Unpublished)
Seehafer, Michèle (2 August 2017). Workshop Knowledge: Formation and Perception of Art. Conference Report ,WerkStattWissen - The Work of Art. Material and Technology in Sources and Workshop Practice'.
Seehafer, Michèle (1 December 2017). Interview with Pamela H. Smith.
Seehafer, Michèle (20 July 2017). Lacquered Chambers at Rosenborg Castle (Unpublished). In: Bodensee-Gespräche über Kunst.
Seehafer, Michèle (19 January 2018). Imitation of the Unknown: ,The Princess's Lacquered Chamber' at Rosenborg Castle (Unpublished). In: ELinC2018: European Lacquer in Context. Brüssel, Belgien. 18.-19. Jan. 2018.
Seehafer, Michèle (13 June 2018). Interview with Marta Ajmar. In: Materialized Identities. Objects, Affects and Effects in Early Modern Culture 1450-1750. SNF
Seehafer, Michèle (20 February 2018). Transformation und Imitation: Aspekte von Materialität in der frühneuzeitlichen dänischen Kunstkammer (Unpublished). In: Workshop vom „Netzwerk Neuzeit (Bern-Konstanz-Zürich)“. Berner Fachhochschule. 20. Februar 2018.
Seehafer, Michèle (22 March 2018). A Collection without an Inventory? The Emergence of the Royal Danish Collection at Rosenborg Castle (Unpublished). In: 64. Konferenz der Renaissance Society of America (RSA). New Orleans. 22.–24. März 2018.
Seehafer, Michèle (24 May 2018). Transformation and Imitation: Spaces and Materiality in the Early Modern Danish Kunstkammer (Unpublished). In: Präsentation im Rahmen des Forums der Graduate School of the Arts and Humanities GSAH, organisiert vom Walter Benjamin Kolleg. Bern. 24.05.2018.
Seehafer, Michèle (3 December 2018). Room, Materiality, Immersion: Spatial Conceptions at the Court in Copenhagen During the Seventeenth Century (Unpublished). In: Vortrag im Rahmen des Center for Privacy Studies. Universität Kopenhagen.
Seehafer, Michèle (21 August 2019). Representing Privacy: Art – Showing and Concealing (Unpublished). In: Vortrag im Rahmen des Privacy IARU Summer Course „Privacy Challenged in Past, Present, and Future: A Multi-Disciplinary Approach“. Universität Kopenhagen.
Seehafer, Michèle; Calvi, Sonia; Hanß, Stefan; Scuro, Rachele (26 October 2016). First Workshop of the Materialized Identitites group, Cambridge, 6th – 7th October 2016.
Seehafer, Michèle; Hanß, Stefan; Scuro, Rachele (7 November 2017). Third Workshop of the Materialized Identities Group, Basel, 27th-29th September 2017.
Tsai, Catherine; Schneider, Daniel; Hermann, Jan; Müller, Fabian; Heeb, Niklaus; Holler, Alessandro; Tschachtli, Simon; O'Toole Bom Braga, Gabriela; Weber, Stefan (19 September 2019). Life-like rendering of inner ear anatomy. In: CURAC. Reutlingen, Germany. 19-21 September 2019.
Urchueguía, Cristina (2013). Musik für eine Diktatur: Manuel Paradas Musik für Francos Kriegsepos Raza (1941). In: Rentsch, Ivana; Stollberg, Arne (eds.) Ton-Spuren aus der Alten Welt. Europäische Filmmusik-Traditionen bis 1945 (pp. 210-229). München: Edition Text + Kritik
Wettstein, Marion (2014). Naga Textiles: Design, Technique, Meaning and Effect of a Local Craft Tradition in Northeast India. Stuttgart: Arnoldsche Art Publishers
Wismer, Etienne Luc (7 June 2019). Die Welt an der Wand. Politiken der Panoramatapete (Unpublished). In: Vierter Schweizerischer Kongress für Kunstgeschichte. Mendrisio. 07.06.2019.
Wismer, Etienne Luc (7 November 2019). Arkadien im Wohnzimmer: Die Schweiz als Wanddekoration (Unpublished). In: Kunst der Schweizer Kleinmeister. Jubiläumsanlass der Stiftung Familie Fehlmann und Wissenschaftliches Kolloquium. Winterthur. 7.11.2019.
Wismer, Etienne Luc (14 June 2019). Having the World at Home. Politics of Wallpapers (Unpublished). In: MINOR FORMS. Politics of Smallness Around 1800. Zentralinstitut für Kunstgeschichte, Ludwig-Maximilians-Universität München. 14.06.2019.
Wismer, Etienne Luc (18 July 2019). Du savoir à l’illusion : Emplois des vues de paysage suisse (Unpublished). In: 15th International Congress on the Enlightenment. University of Edinburgh.
Zierholz, Steffen (31 March 2017). „The Image as Mirror in Bernini’s Sant’Andrea al Quirinale in Rome“ (Unpublished). In: The Mirror, organisiert von Elena M. Calvillo and Monika A. Schmitter. The Renaissance Society of America, Annual Meeting, Chicago.
Zierholz, Steffen (2 November 2017). „Ignatius of Loyola as a normative Image“ (Unpublished). In: Konferenz Contested forms. The Limits of the sacred Image and the normative Power of Art in Early Modern Europe, organisiert von Chiara Franceschini und Cloe Cavero de Carondelet. München. 02.–03. November 2017.