Items where Subject is "700 Arts > 740 Drawing & decorative arts"

Up a level
Export as [feed] RSS
Group by: Creators | Item Type
Jump to: A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | P | R | S | T | U | W | Z
Number of items at this level: 253.

A

Abendschein, Hartmut (2010). The Chomskytree-Haiku (Rhizome(Rhizome))TCT-H (R(R)). In: Abendschein, Hartmut (ed.), etkcontext, 018. Bern, Schweiz: edition taberna kritika 10.17436/etk.c.018

Abendschein, Hartmut (2014). TTFF – The Time Flies Files. In: Abendschein, Hartmut (ed.), etkcontext, 027. Bern, Schweiz: edition taberna kritika 10.17436/etk.c.027

B

Baadj, Nadia (2013). A World of Materials in a Cabinet without Drawers: Re-framing Jan van Kessel’s The Four Parts of the World. Nederlands kunsthistorisch jaarboek, 62(1), pp. 202-237. Brill 10.1163/22145966-06201009

Baadj, Nadia (2013). Review of Janice Neri, The Insect and the Image: Visualizing Nature in Early Modern Europe 1500-1700 (Minneapolis: University of Minnesota Press, 2011). Visual Resources, 29(3), pp. 246-250. Routledge

Bassing-Kontopidis, Antonie; Hindelang, Laura; Wagner, Filine; Matter, Charlotte; Hindelang, Laura (2018). Art and Architecture in a Global Context. A Conceptual Approach. In: Bassing-Kontopidis, Antonie; Matter, Charlotte; Wagner, Filine (eds.) Into the Wild. Art and Architecture in a Global Context (pp. 6-16). München: edition metzel

Berger, Matthias (11 November 2020). The Nation in Thread: Tapestries and National History in Britain and Beyond (Unpublished). In: CUSO Doctoral Workshop in Medieval and Early Modern English Studies. Online via Zoom. 11.11.20.

Borkopp, Birgitt (21 March 2013). Am seidenen Faden – Textilien als Dokumente des Kulturtransfers von Ost nach West, und von Süd- nach Nordeuropa (Unpublished). In: 32. Deutscher Kunsthistorikertag. Greifswald. 21.03.2013.

Borkopp, Birgitt (2013). Persische und polnische Schärpen. Signaturen nationaler Identität und Luxustextilien in einem internationalen Markt. In: Langer, Axel (ed.) Sehnsucht Persien. Austausch und Rezeption in der Kunst Persiens und Europas im 17. Jahrhundert & Gegenwartskunst aus Teheran (pp. 136-151). Zürich: Scheidegger und Spiess

Borkopp, Birgitt (2 May 2013). Bilderwelten im Interieur: Tapisserien und Stickereien für Wand, Tisch und Bett (Unpublished). In: Interiors and Interiority. Vorlesungsreihe des Berner Mittelalterzentrums. Bern. 02.05.2013.

Borkopp, Birgitt (4 May 2013). Textilien im höfischen Interieur: Dekor und Funktion (Unpublished). In: Die Raumausstattung der französischen Maison de Plaisance. Workshop des Rudolstädter Arbeitskreises zur Residenzkultur. Schloss Friedenstein, Gotha. 04.-05.05.2013.

Borkopp, Birgitt (2017). Iranische Textilien: Seidengewebe und Knüpfteppiche. In: Handbuch der Iranistik 2 (pp. 432-440). Wiesbaden: Reichert Verlag

Boskamp, Ulrike; Braun, Tabea; Buchholz, Amrei; Kranen, Annette (2023). Pasted Topographies. Introduction. In: Boskamp, Ulrike; Braun, Tabea; Buchholz, Amrei; Kranen, Annette (eds.) Pasted topographies. Terrain. Studien zu topographischen Bildmedien: Vol. 1 (pp. 1-22). arthistoricum.net 10.11588/arthistoricum.1323.c18463

Boskamp, Ulrike; Braun, Tabea; Buchholz, Amrei; Kranen, Annette (2023). Terrain. Studies on Topographic Visual Media. Editorial. In: Boskamp, Ulrike; Braun, Tabea; Buchholz, Amrei; Kranen, Annette (eds.) Pasted topographies. Terrain. Studien zu topographischen Bildmedien: Vol. 1 (vii-xi). arthistoricum.net 10.11588/arthistoricum.1323.c18462

Burgholzer, Laurette Conny (16 October 2018). Marionnettistes à croquer. Recherches sur les formations au Théâtre aux Mains Nues (Unpublished). In: Laboratoire international des enseignements dans le Théâtre de marionnettistes. Théâtre aux Mains Nues, Paris, Frankreich. 16.-19.10.2018.

Burgholzer, Laurette Conny (2018). Laurette Burgholzer - Corps à corps [Performance or Exhibition]. In: Laurette Burgholzer - Corps à corps. Théâtre aux Mains Nues, Paris. 08.10.-02.11.2018

Burgholzer, Laurette Conny (2018). Corps à corps [Performance or Exhibition]. In: LES ATELIERS RUDIMENTAIRES VII : L’OMBRE ET LA LUMIÈRE. Théâtre sans Toit, Gonesse. 04.-14.12.2018

C

Chlench-Priber, Kathrin (8 May 2018). Die Einkleidung des Ritters – Investituren in höfischen Texten (Unpublished). In: Fakultäre Antrittsvorlesung.

D

Dato, Moïra (2023). Habiller les demeures de la Couronne : les soieries lyonnaises et le Garde-Meuble au XVIIIe siècle. In: Bayard, Marc; Barbier, Muriel (eds.) Arts en cour. Les Garde-Meubles en Europe (XVIe-XXIe siècles) (pp. 403-417). Paris: Mare & Martin

Dato, Moïra (2022). Selling Fashionable Fabrics: The Market for Lyonnais Silks in 18th-Century Italy (Unpublished). (Dissertation, Department of History and Civilization, European University Institute)

Dato, Moïra Marie Andréa (4 October 2023). The “Continuous Revival”, or when Fashion Faces Tradition: Lyonnais and Italian Silks in the 18th Century (Unpublished). In: Renaissances and Revivals, 30th CIETA Congress. Wawel Royal Castle, Kraków (Poland). 04/10/2023.

Dato, Moïra Marie Andréa (20 October 2023). Transformation of a Textile Art: The Silk Industry of 17th-Century France and Italy (Unpublished). In: Forschungskolloquium Textile Künste. Institut für Kunstgeschichte, Universität Bern. 20/10/2023.

Dato, Moïra; Gorguet-Ballesteros, Pascale (2022). Lyonnais Silks “ad uttimo gusto”: The Trade in Fashionable Waistcoats between France and Italy in the Second Half of the 18th Century. In: Nigro, Giampiero (ed.) Fashion as an Economic Engine: Process and Product Innovation, Commercial Strategies, Consumer Behavior. Datini Studies in Economic History (pp. 173-200). Florence: Florence University Press 10.36253/978-88-5518-565-3.12

Dudar, Irina (2017). Biografie. In: Ewald Mataré und der Kölner Dom (pp. 27-28). Köln: Verlag Kölner Dom

Dudar, Irina (2017). Katalog. In: Ewald Mataré und der Kölner Dom (pp. 72-80). Köln: Verlag Kölner Dom

E

Etienne, Noémie (2017). The Restoration of Paintings in Paris, 1750-1815. Practice, Discourse, Materiality. Los Angeles: Getty Publications

F

Fischli, Melchior (2013). Ausstellung Land- und Ferienhaus. In: Gnägi, Thomas; Nicolai, Bernd; Wohlwend Piai, Jasmine (eds.) Gestaltung, Werk, Gesellschaft. 100 Jahre Schweizerischer Werkbund SWB (pp. 244-247). Zürich: Scheidegger & Spiess

Fischli, Melchior (2013). Kontroverse um den Heimatstil. In: Gnägi, Thomas; Nicolai, Bern; Wohlwend, Jasmine (eds.) Gestaltung, Werk, Gesellschaft. 100 Jahre Schweizerischer Werkbund SWB (pp. 366-368). Zürich: Scheidegger & Spiess

Fischli, Melchior (2013). Wettbewerb für einfache Hotelzimmer. In: Gnägi, Thomas; Nicolai, Bernd; Wohlwend Piai, Jasmine (eds.) Gestaltung, Werk, Gesellschaft. 100 Jahre Schweizerischer Werkbund SWB (pp. 371-374). Zürich: Scheidegger & Spiess

Fischli, Melchior (2013). Wohnberatungsstellen. In: Gnägi, Thomas; Nicolai, Bern; Wohlwend Piai, Jasmine (eds.) Gestaltung, Werk, Gesellschaft. 100 Jahre Schweizerischer Werkbund SWB (pp. 377-379). Zürich: Scheidegger & Spiess

Fischli, Melchior (2013). Peter Meyer. In: Gnägi, Thomas; Nicolai, Bernd; Wohlwend Piai, Jasmine (eds.) Gestaltung, Werk, Gesellschaft. 100 Jahre Schweizerischer Werkbund SWB (pp. 425-426). Zürich: Scheidegger & Spiess

Fischli, Melchior (2013). Egidius Streiff. In: Gnägi, Thomas; Nicolai, Bernd; Wohlwend Piai, Jasmine (eds.) Gestaltung, Werk, Gesellschaft. 100 Jahre Schweizerischer Werkbund SWB (pp. 426-428). Zürich: Scheidegger & Spiess

Fournier Kiss, Corinne (2011). La ville cosmique d’André Biély et de Kasimir Malévitch. In: Hunkeler, Thomas; Kunz, Edith (eds.) Metropolen der Avantgarde / Métropoles des avant-gardes (pp. 245-259). Berne: Peter Lang

Fricke, Beate (28 August 2019). Shifting Horizons (Unpublished). In: Horizonte - Eine linie und ihre Verschiebungen in Kunst, Literatur und Geschichte. Basel. 28. - 31. August 2019.

Fricke, Beate (2020). Hinges as Hints: Heaven and Earth in the Coconut Goblet at the Cathedral of Münster, Part of a Lost Rock Crystal Ensemble. In: Hahn, Cynthia; Shalem, Avinoam (eds.) Seeking Transparency. Rock Crystals Across the Medieval Mediterranean. Berlin: Gebr. Mann

Fricke, Beate (2016). Früchte des Sehens. In: Elm, Susanna; Vinken, Barbara (eds.) Braut Christi. Familienformen in Europa im Spiegel der 'sponsa' (pp. 75-100). Paderborn: Fink-Verlag

Fricke, Beate (28 April 2018). Miracles of Mediation. Crossing Lineages of Insemination and Creation (Unpublished). In: CAUSALITY AND THE WORK OF Art A CLARK COLLOQUIUM. The Clark Institute. APRIL 27–28, 2018.

Fricke, Beate (10 December 2019). Im Gespräch mit Hartmut Dorgerloh - Provenienzen und Präsentationen – Das neue Humboldt Forum im Berliner Schloss (Unpublished). In: Provenienzen und Präsentationen. Kunstmuseum Bern. 10.12.2019.

Fricke, Beate (2021). Horizont und Panorama. Darstellungsmodi und Bildraum im 15. Jahrhundert am Beispiel der Scherzliger Passionswand. In: Heyden, Katharina; Lissek, Maria (eds.) Jerusalem am Thunersee. Das Scherzliger Passionspanorama neu gedeutet. Theologisch bedeutsame Orte der Schweiz (pp. 75-108). Basel: Schwabe Verlag

Fricke, Beate (2021). Wisdom’s Creation: A Double Beginning in the Stammheim Missal (1160-1170). Codex aquilarensis : cuadernos de investigación del Monasterio de Santa Maria la Real, 37, pp. 357-376. Centro de Estudios del Romanico

Fricke, Beate (9 May 2024). Visualizing Gaps in the History of Canons (Unpublished). In: Panel: Exhibiting a Looted Inheritance, Conference: Art in Times of War and Peace: Legacies of Early Modern Loot and Repair, organized by Francesca Borgo (University of St Andrews/Bibliotheca Hertziana) Julia Vázquez ),. Bibliotheca Hertziana, Rom.

Fricke, Beate (9 April 2024). Inheritance of Looting – Projektvorstellung (Unpublished). In: Zweites Arbeitstreffen der militärhistorischen Museen und Sammlungen, Bayerisches Armeemuseum, Ingolstadt. 9. April 2024.

Früh, Roland (2014). From Moral to Oral : Der schriftliche Diskurs über Grafikdesign in der Schweiz und die neuen Tendenzen des Mündlichen. In: Brändle, Christian; Gimmi, Karin; Junod, Barbara; Reble, Christina; Richter, Bettina (eds.) 100 Jahre Schweizer Grafik (pp. 302-303). Zürich: Lars Müller Publishers

Früh, Roland (2014). Bücher ihrer Zeit : Die Arbeit des Buchgestalters im Dreieck von Redaktion, Konzeption und Gestaltung. In: Brändle, Christian; Gimmi, Karin; Junod, Barbara; Reble, Christina; Richter, Bettina (eds.) 100 Jahre Schweizer Grafik (pp. 294-301). Zürich: Lars Müller Publishers

G

Genschel, Mara (2016). Referenzfläche 1#. In: Abendschein, Hartmut (ed.), etkcontext, 033. Bern, Schweiz: edition taberna kritika 10.17436/etk.c.033

Gisler, Priska; Hürzeler, Luzia (2023). Und der Geier schaut zu: Geschichten von Jagd, Sterben und Tod im 'Afrika'-Diorama Nr. 9 im Naturhistorischen Museum Bern. In: Gartmann, Thomas; Urchueguía, Cristina; Ambühl-Baur, Hannah (eds.) Studies in the Arts II - Künste, Design und Wissenschaft im Austausch. Image (pp. 163-186). Bielefeld: transcript 10.14361/9783839469545-009

Gösken, Urs (1997). Islamic Calligraphy: A Modern Art with Tradition. SGMOIK-Bulletin / SSMOCI bulletin, 4, pp. 11-16. Schweizerische Gesellschaft Mittlerer Osten und Islamische Kulturen SGMOIK

Göttler, Christine (11 June 2013). The Chamber of Sleep: On a Drawing by Karel van Mander (Unpublished). In: The Possessions of the Portuguese Merchant-Banker Emmanuel Ximenez (1564-1632): Connecting (Art) Histories in Early Modern Antwerp (workshop). Kunsthistorisches Institut in Florenz, Max-Planck-Institut. 11.-12.06.2013.

Göttler, Christine (2016). Kunst der Diäthetik – Diäthetik der Kunst. UniPress - Forschung und Wissenschaft an der Universität Bern, 167, pp. 24-26. Abteilung Kommunikation, Universität Bern

Göttler, Christine (2016). Antwerp and the Emperor’s Indies: Rubens’s Arch of the Mint for Cardinal-Infante Ferdinand (1635) (Unpublished). In: The Renaissance Society of America, The Sixty-second Annual Meeting. Boston. 31.3–2.4.2016.

Göttler, Christine (2016). Artists in Groups: Articulating Collective Identities in Seventeenth-Century Haarlem (Unpublished). In: CIHA. 34th World Congress of Art History. Peking. 16.–20.09.2016.

Göttler, Christine (November 2016). Epistemic and Enigmatic Imagery in the Work of Hendrick Goltzius (Unpublished). In: Epistemic Images in Early Modern Germany and its Neighbours. Cambridge. 10.-11. Nov. 2016.

Göttler, Christine (November 2016). Mount Potosí in Antwerp: The Imagery of Labor and Wealth in Rubens’s Arch of the Mint (1635) (Unpublished). In: The Materialities of Knowledge in Early Modern Cities. Antwerpen. 18.–19.11.2016.

Göttler, Christine (18 February 2017). Fertile Waters: Salt and Saltcellars in Early Seventeenth-Century Antwerp (Unpublished). In: College Art Association. 105th Annual Conference. New York. 15.–18.02.2017.

Göttler, Christine (2017). Introduction to Unruly Landscapes: Producing, Picturing, and Embodying Nature in Early Modernity (Unpublished). In: Unruly Landscapes: Producing, Picturing, and Embodying Nature in Early Modernity. Universität Bern. 14.–15. Dezember 2017.

Göttler, Christine (May 2017). Waste Lands at the Court of Wilhelm V of Bavaria: The Poetry, Ecology, and Spirtuality of Wilderness, circa 1600 (Unpublished). In: Imaginaries of the Desert in the Arts. Universität Bern. 13.5.2017.

Göttler, Christine (June 2017). Goldmachen / Bildermachen: Magie und Alchemie bei Martin Delrio (1551-1608) und Hendrick Goltzius (1558-1617) (Unpublished). In: Magische(s) Gestalten und die Lenkung der Dinge. Universität Stuttgart. 30.6.2017.

Göttler, Christine (November 2017). Imagination and Image Making in Van Mander's Cave of Sleep (Unpublished). In: Early Modern Vision: The Imagination and the Religious Image. 6.11.2017.

Göttler, Christine (2018). Extraordinary Things: 'Idols from India' and the Visual Discernment of Space and Time, circa 1600. In: Göttler, Christine; Mochizuki, Mia M. (eds.) The Nomadic Object: The Challenge of World for Early Modern Religious Art. Intersections: Vol. 53 (pp. 37-73). Brill

Göttler, Christine (2018). 'Sacred Woods': Performing Solitude at the Court of Duke Wilhelm V of Bavaria. In: Göttler, Christine; Enenkel, Karl A. E. (eds.) Solitudo: Spaces, Places, and Times of Solitude in Late Medieval and Early Modern Cultures. Intersections: Vol. 56 (pp. 140-176). Leiden, Boston: Brill

Göttler, Christine; Dupré, Sven (2016). Reading the Inventory: The Possessions of the Portuguese Merchant-Banker Emmanuel Ximenez (1564-1632) in Antwerp (Unpublished). In: Epistemologías transculturales. La producción de conocimientos en zonas de contacto en América Latina. Berlin. 01.-02.12.2016.

H

Heyden, Katharina; Schär, Rahel (2017). Bildliche Darstellungen Jesu bis ca. 500 n. Chr. In: Schröter, Jens; Jacobi, Christine (eds.) Jesus Handbuch. Handbücher Theologie (pp. 541-551). Tübingen: Mohr Siebeck

Hildebrandt, Toni (2014). Die tachistische Geste 1951–1970. In: Goppelsröder, Ulrich; Richtmeyer, Ulrich (eds.) Bild und Geste: Figurationen des Denkens in Philosophie und Kunst. Image: Vol. 63 (pp. 45-64). Bielefeld: Transcript

Hildebrandt, Toni (2014). Die Zeichnung als Öffnung der Form. Entwurf der Linie, Gegenwurf des Bildes. In: Espinet, David; Hildebrandt, Toni (eds.) Suchen Entwerfen Stiften: Randgänge zum Entwurfsdenken Martin Heideggers (pp. 55-70). München: Wilhelm Fink

Hildebrandt, Toni (2013). Sedimentierte Zeit und dynamisierter Raum. Einige Nachbemerkungen zum Verhältnis von Bild und Musik. In: Schmidt, Matthias; Nanni, Matteo (eds.) Helmut Lachenmann: Musik mit Bildern? eikones (pp. 220-235). München: Fink

Hildebrandt, Toni (2014). Punctum caecum. Zum Topos der zeichnerischen Blindheit bei Clouzot, Derrida und Twombly. In: Stoellger, Philipp; Gutjahr, Marco (eds.) An den Grenzen des Bildes. Zur visuellen Anthropologie. Interpretation interdisziplinär: Vol. 15 (pp. 73-104). Würzburg: Königshausen & Neumann

Hildebrandt, Toni (2013). Die Handzeichnung als Paradigma der Entwurfsforschung. In: Mareis, Claudia; Windgätter, Christof (eds.) "Long Lost Friends". Wechselbeziehungen zwischen Design-, Medien- und Wissenschaftsforschung. [Se]qu[enzia] (pp. 158-180). Zürich/Berlin: Diaphanes

Hildebrandt, Toni (2012). John Cage und William Anastasi. Ästhetik und Ideologie der aleatorischen Linie. In: Wolf, Gerhard; Faietti, Marzia (eds.) LINEA II. Giochi, metamorfosi, seduzioni della linea (pp. 237-255). Firenze: Giunti Editore

Hildebrandt, Toni (2012). Topologie der Zeichnung. Das Möbiusband im Werk von Markus Raetz. In: Kunstmuseum Basel, Kupferstichkabinett (ed.) Markus Raetz - Zeichnungen (pp. 200-209). Ostfildern: Hatje Cantz

Hildebrandt, Toni (2012). The Topology of Drawing: The Möbius Strip in the Work of Markus Raetz. In: Kunstmuseum Basel, Kupferstichkabinett (ed.) Markus Raetz - Zeichungen (pp. 200-209). Ostfildern: Hatja Cantz

Hildebrandt, Toni (2012). Gezeichnet mit Wasser auf Papier. Artcollector(10), pp. 22-26. FA Kunstverlag GmbH

Hildebrandt, Toni (2011). Bild, Geste und Hand. Leroi-Gourhans paläontologische Bildtheorie. Image(14), pp. 55-64. Herbert von Halem Verlag

Hildebrandt, Toni (2015). Mira Schendel. In: Zielinski, Siegfried; Weibel, Peter (eds.) Flusseriana: An Intellectual Toolbox (pp. 352-354). Minneapolis: Univocal

Hildebrandt, Toni (2015). On Gestures and Images Made by Chance (Unpublished). In: What is an Image?. University of Copenhagen. 10.04.2015.

Hildebrandt, Toni; Gründler, Hana; Pichler, Wolfram (2012). Zur Händigkeit der Zeichnung. Rheinsprung 11 - Zeitschrift für Bildkritik(3), pp. 2-19. Eikones

Hildebrandt, Toni; Meyer, Nanne (2012). Wiederholung und Wiederstand. Zeichnung als Krisis (im Gespräch mit Nanne Meyer). Rheinsprung 11 - Zeitschrift f�dkritik(3), pp. 134-158. Eikones

Hildebrandt, Toni; Perrig, Alexander; Gründler, Hana (2012). Das Brachland des Papiers (im Gespräch mit Alexander Perrig). Rheinsprung 11 - Zeitschrift für Bildkritik(3), pp. 35-43. Eikones

Hindelang, Laura (11 July 2019). Kuwait City im Bild. Architektur und Briefmarken als visuelle Medien staatlicher Repräsentation (Unpublished). In: Cross-mediale Repräsentationen der Golfregion. Ludwig-Maximilians-Universität, München. 11.07.2019.

Hindelang, Laura (2019). Editorial: Re-Grouping, Re-Using. The Present and Future of Religious Spaces in Europe. bfo-Journal, 5, pp. 3-10. bauforschungonline.ch

Hindelang, Laura (2018). In the Land of the Sea. The Persian Gulf in Contemporary Art. In: Bassing-Kontopidis, Antoine; Hindelang, Laura; Matter, Charlotte; Wagner, Filine (eds.) Into the Wild: Art and Architecture in a Global Context (pp. 63-72). München: Edition Metzel

Hindelang, Laura (2016). Wüstenblume und Falke für Abu Dhabi: Schweizer Entwürfe einer identitätsstiftenden Architektur der 1970er Jahre. Kritische Berichte - Zeitschrift für Kunst- und Kulturwissenschaften, 44(2), pp. 142-155. Jonas-Verlag

Hindelang, Laura (2 June 2018). Picturing the State. Political Representation, Infrastructure, and Visual Culture in Kuwait (Unpublished). In: Art, Materiality and Representation. British Museum; School of Oriental and Asian Studies (SOAS). 01. - 03.06.2018.

Hindelang, Laura (19 September 2017). Kuwait City Fluctuating. Investigating a City´s Urban History Through Visual Culture (Unpublished). In: 24. Internationaler DAVO-Kongress. Universität Jena. 19.09.2017.

Hindelang, Laura (18 May 2017). Precious Property. Infrastructures of Oil and Water in Kuwait (Unpublished). In: The Global Petroleumscape. Technische Universität Delft. 17. - 19.05.2017.

Hindelang, Laura (23 November 2020). Iridescent Ways of Fueling Futures in Contemporary Art from the Arabian Peninsula (Unpublished). In: Experiences of Oil. Kunstmuseum, Stavanger, Norwegen. 22.-24.11.2020.

Hindelang, Laura (26 October 2020). The Iridescent Effect. Oil Mediations in Visual Culture (Unpublished). In: Norwegen University of Science and Technology, Institute of Social Anthropology, Lecture Series. NTNU, Trondheim, Norwegen. 26.10.2020.

Hindelang, Laura (2021). Oil Media. Changing Portraits of Petroleum in Visual Culture between the US, Kuwait, and Switzerland. Centaurus, 63(4), pp. 675-694. Wiley 10.1111/1600-0498.12418

Hindelang, Laura (6 April 2021). The Kuwaiti Magazine al-ʿArabi as Cultural Diplomat in the 1950 and 1960s (Unpublished). In: Culture Made in Arabia. The Arabian Peninsula as a new major player on the Arab cultural scene. Abu Dhabi, Vereinigte Arabische Emirate. 5.-8. April 2021.

Hindelang, Laura (13 March 2021). Architekturen des Postwesens in Kuwait. Ein politisierter Schauplatz im 20. Jahrhundert (Unpublished). In: Gezähnte Geschichte II: Philatelie und Postgeschichte als Teil der Geschichtswissenschaften. Erfurt, Deutschland. 13. März 2021.

Hindelang, Laura (2022). Kuwait is the Past, Dubai is the Present. A Comparative Historiography of Spectacular Urbanism and Architectural Promotion in the Gulf. In: Ben Azzouna, Nourane; Ritter, Markus; Göloglu, Sabiha (eds.) The History of Material Cultures and Visual Arts in Islamic Lands. Beiträge zur Islamischen Kunst und Archäologie: Vol. 8 (pp. 209-222). Wiesbaden: Reichert

Hindelang, Laura (2022). Das Glasmaleratelier Heinrich Stäubli. Zwischen St. Galler Werkstatt und Glaskunst am Bau im Thurgau. In: Amt für Denkmalpflege, des Kantons Thurgau (ed.) Licht- und Farbenzauber – Glasmalerei im Thurgau. Denkmalpflege im Thurgau: Vol. 23 (pp. 142-149). Basel: Schwabe

Hindelang, Laura (2022). Glaskunst am Bau und Intermedialität. Das Atelier Stäubli in St. Gallen. Glaskunst: Ausstellungen des Vitromusée Romont. Berlin, Boston: De Gruyter

Hindelang, Laura (2023). Photographing Crude in the Desert: Sight and Sense among Oil Men. In: Fuccaro, Nelida; Limbert, Mandana (eds.) Life Worlds of Middle Eastern Oil. Histories and Ethnographies of Black Gold (pp. 57-86). Edinburgh: University of Edinburgh Press 10.1515/9781399506168-006

Hindelang, Laura (2023). Mobile Images: Stamps as Branding Tools in the Gulf States (Submitted). In: Wippel, Steffen (ed.) Branding the Middle East. Communication Strategies and Image Building from Qom to Casablanca. Berlin, Boston: DeGruyter

Hindelang, Laura (2022). Das Glasmaleratelier Stäubli in St. Gallen. Intermedialität und Glaskunst am Bau im 20. Jahrhundert. [Software & Other Digital Items]

Hindelang, Laura (16 December 2022). Writing Art and Architectural Histories of the Arabian Peninsula: Transdisciplinary Approaches between Visual Culture and Oral History (Unpublished). In: ARVIMM séminaire “Histoires de l’art au Maghreb et au Moyen-Orient XIXe-XXe siècle” 2022-23. Paris. 16.12.2022.

Hindelang, Laura (20 December 2022). Kuwait in the Age of Petro-Modernity: Visual Culture and Urban Transformation since 1950 (Unpublished). In: Lecture series, Centre Français de Recherche de la Péninsule Arabique. Kuwait City. 20.12.2022.

Hindelang, Laura (25 August 2022). Iridescent Nostalgia: Negotiating Kuwait’s Petro-Modernity in Contemporary Art and Architecture (Unpublished). In: Petrocultures 2022, Stavanger. Stavanger, Norwegen. 24.-27.08.2022.

Hindelang, Laura (31 May 2023). “Cultural Appropriation/Appreciation ?” Roundtable discussion with Jens Balzer (Writer and author DIE ZEIT, Berlin), Schoole Mostafawy (Curator Global Art History, Badisches Landesmuseum, Karlsruhe), Nika Timashkoa (Artist, Basel) (Unpublished). In: “Cultural Appropriation/Appreciation ?” - Roundtable Diskussion. Kunsthaus Zürich. 31.05.2023.

Hindelang, Laura; Bettina, Gräf (2022). The Transregional Illustrated magazine al-‘Arabi: Knowledge Production and Cultural Imaginations in the 1950s and 1960s. Middle East Journal of Culture and Communication, 15(3), pp. 301-328. Brill

Hindelang, Laura; Kokoschka, Alina (14 October 2020). Brands, Commodity Aesthetics, and Material Culture in Syria. In: Blog section. Manazir: Swiss Platform for the Study of Visual Arts, Architecture and Heritage in the MENA Region (Online): Université de Genève

Hindelang, Laura; Radwan, Nadia (2023). Between Affect and Concept. Nostalgia in Modern and Contemporary Art and Architecture from the Middle East and North Africa (Submitted). In: Gartmann, Thomas; Urchueguía, Cristina (eds.) Studies in the Arts – Neue Perspektiven auf Forschung über, in und durch Kunst und Design. Studies in the arts. Bielefeld: transcript

I

Ingold, Marianne (2009). St. Galler Zentrum für das Buch. In: Umlauf, Konrad; Gradmann, Stefan (eds.) Lexikon der Bibliotheks- und Informationswissenschaft. Stuttgart: Hiersemann

J

Jolly, Anna; Mühlemann, Corinne (2023). Two Velvet Letter Pouches and their Role in Safavid Diplomacy. Textile Museum journal, 50, pp. 52-71. University of Texas Press

K

Kern-Stähler, Annette; Berger, Matthias (20 February 2020). Das Mittelalter nach dem Mittelalter: Einführung (Unpublished). In: Ringvorlesung des Berner Mittelalter Zentrums "Das Mittelalter nach dem Mittelalter: Rückbezüge und Imaginationen". Universität Bern. 20.02.2020.

Kobel, Tamara (2023). A Fleeting Heraldic Collaboration: The Huguenot Tapestry in Bern (Submitted). In: Heraldry in Contact. Perspectives and Challenges of a Connective Image Form. Heraldic Studies: Vol. 5 (pp. 112-117). Thorbecke

Kobel, Tamara (2023). Fragmentierte Kopien — Rezeption der Antike und der Neuzeitlichen Künstlerlandschaften in Zeichnungen und Druckgraphiken des 17. Jahrhunderts [Performance or Exhibition]. In: Workshop. München: Zentralinstitut für Kunstgeschichte. 27.09.2023

Kranen, Sophie Annette (2020). Mobilität 2. Bildende Kunst. In: Jaeger, Friedrich (ed.) Enzyklopädie der Neuzeit Online. Brill online reference works. Leiden: Brill

Kranen, Sophie Annette (24 May 2019). Antiquities in Layers. Franch Travellers’ Approaches to Historic Buildings in the Ottoman Territories (Late 17th Century) (Unpublished). In: 44. Basler Renaissancekolloquium: "Travel, Maps and Ethnography". Universität Basel. 24. Mai 2019.

Kranen, Sophie (2020). Richard Pocockes A Description of the East. Bildordnungen zwischen imaginärer Reise und antiquarischer Systematik (In Press). In: Michalsky, Tanja; Boskamp, Ulrike; Buchholz, Amrei; Kranen, Annette (eds.) Verkoppelte Räume. Karte und Bildfolge als mediales Dispositiv. Römische Studien der Bibliotheca Hertziana: Vol. 46 (pp. 25-47). München: Hirmer

Kranen, Sophie (11 June 2021). “On ne lui a laissé ni tête, ni bras, ni jambes”: Reisende des 17. Jahrhunderts über den Umgang mit dem Koloss der Naxier (Unpublished). In: Objektzeiten. Antike Artefakte und historische Zeitvorstellungen in transepochaler Perspektive. Universität Basel, Departement Geschichte (Online). 11.-12.06.2021.

Kranen, Annette (2023). Taking, Partaking, Remembering. 17th Century Travelers on the Colossus of the Naxians. In: Objektzeiten. Die Relationierung historischer Zeiten durch Relikte (6.–20. Jahrhundert). Paradeigmata (pp. 143-170). Baden-Baden: Rombach Wissenschaft

Kranen, Annette (2020). Historische Topographien. Bilder europäischer Reisender im Osmanischen Reich um 1700. Berliner Schriften zur Kunst. Paderborn: Wilhelm Fink 10.30965/9783846765029_001

Kranen, Annette (2023). Paving the Way with Snippets. Pasting as a Method of Innovation and Automation in the Route Scrolls of Augustus, Elector of Saxony. In: Boskamp, Ulrike; Braun, Tabea; Buchholz, Amrei; Kranen, Annette (eds.) Pasted topographies. Terrain. Studien zu topographischen Bildmedien: Vol. 1 (pp. 23-47). arthistoricum.net 10.11588/arthistoricum.1323.c18464

Kranen, Annette (2023). Anette Baumann: Karten vor Gericht. Sehepunkte. Rezensionsjournal für die Geschichtswissenschaften, 23(6) Ludwig-Maximilians-Universität

Kranen, Sophie; Boskamp, Ulrike; Buchholz, Amrei; Michalsky, Tanja (2020). Karte und Bildfolge: Ein gekoppeltes Bildmedium zur Konstruktion komplexer topographischer Räume. In: Michalsky, Tanja; Boskamp, Ulrike; Buchholz, Amrei; Kranen, Annette (eds.) Verkoppelte Räume. Karte und Bildfolge als mediales Dispositiv. Römische Studien der Bibliotheca Hertziana: Vol. 46 (pp. 7-22). München: Hirmer

Krass, Urte Inga (7 November 2019). Schädel und Knochen in der Kontaktzone: Die Verehrung von sterblichen Überresten in globaler Perspektive (Unpublished). In: Dinge des Glaubens. Materialisierte Frömmigkeit in der Vormoderne. Gotha, Schloss Friedenstein. 7. November 2019.

Krass, Urte Inga (15 April 2021). Reliquaries as Nodal Objects in Transcultural Negotiation Processes. In: Relics and the Arts between Europe and America: Debating Shared Histories. Bogotà. Kolumbien / zoom. 15.4.2021.

Krass, Urte Inga (31 January 2020). Welcome and Introduction to the Conference (Unpublished). In: Arma Virosque... The Coat of Arms in Extra-European Contexts. Uni Bern, Hauptgebäude, Kuppelsaal. 31.1.-1.2. 2020.

Krass, Urte Inga (1 February 2020). Coats of Arms as Sites of Mediation in a Treatise from Goa (1659) (Unpublished). In: Arma Virosque... The Coat of Arms in Extra-European Contexts. Uni Bern, Hauptgebäude, Kuppelsaal. 31.1.-1.2. 2020.

Krass, Urte Inga (1 February 2017). Der Gute Hirte zwischen Asien und Amerika. Zur globalen Ikonographie des "Quinto Império" (Unpublished). In: Global Arts in the Early Modern World. Kunstgeschichte der Welt 1300 bis 1800. München, Zentralinstitut für Kunstgeschichte. 1. Februar 2017.

Krass, Urte Inga (15 April 2021). Bones of Contention: Transcultural Negotiations via Bodily Remains in Early Modern Extra-European Contact Zones (Unpublished). In: RSA Virtual 2021, Session "The Art of Collecting, Manipulating, and Manufacturing Early Modern Relics". Zoom. 15.4.2021.

Krass, Urte (24 June 2021). Die Eidechse am Schloss in Objekten der Goldschmiedekunst aus Goa (16. Jh.) (Unpublished). In: Potentiale der Goldschmiedekunst. Heidelberg, zoom. 24.06.2021.

Krass, Urte (2021). Fülle und Vergänglichkeit, Reichtum und Armut. Fortuna in der visuellen Kultur des Berner Barock. In: Kranen, Annette; Krass, Urte; Zimmer, Nina (eds.) Der Weg zum Glück. Die Berner Kebes-Tafel und die Bilderwelten des Barock (pp. 47-69). Bern Open Publishing 10.36950/kat-wzg-2021-6

Krass, Urte Inga (6 July 2022). Ossos entrelaçados: circulação de matéria corpórea no mundo manuelino. In: Beyond King Manuel I.: The Portuguese Empire in a Changing World, ca. 1450-1550. Coimbra. 6 - 8 July 2022.

Krass, Urte (2012). Nah zum Leichnam. Bilder neuer Heiliger im Quattrocento. I Mandorli. Italienische Forschungen des Kunsthistorischen Institutes in Florenz Max-Planck-Institut: Vol. 16. München/Berlin: Deutscher Kunstverlag

Krass, Urte Inga (2023). The Portuguese Restoration of 1640 and Global Visual Culture: Political Iconography and Transcultural Negotiation. Visual and Material Culture, 1300-1700. Amsterdam: Amsterdam University Press

Krass, Urte Inga (2023). The Portuguese Coat of Arms as a Site of Mediation in a Manuscript from Goa (1659). In: Krass, Urte Inga; Metelo de Seixas, Miguel (eds.) Heraldry in Contact. Perspectives and Challenges of a Connective Image Form. Heraldic Studies: Vol. 5. Göttingen: Thorbecke

Krass, Urte Inga (20 October 2023). Presentación de la nueva publicación "Heraldry in Contact. Perspectives and Challenges of a Connective Image Form" (Unpublished). In: Congreso Internacional de Genealogía y Heráldica. Ronda / Zoom. 20 octubre de 2023.

Krass, Urte Inga (14 September 2023). Why Bones Matter. Presentation of the Project "Global Bones. Entanglements, Transfers and Translations in the Early Modern Era". (Unpublished). In: Collegium Helveticum Weekly Workshop Discussion. Zürich, Collegium Helveticum. 14. September 2023.

Krass, Urte; Kranen, Annette (2021). Der Weg zum Glück. Die Berner Kebes-Tafel und die Bilderwelten des Barock [Performance or Exhibition]. In: Austellungen.

Krass, Urte Inga; Kranen, Sophie Annette (10 November 2022). Perspectives on Early Modern Art. Current Research at Swiss Universities (Unpublished). In: Perspectives on Early Modern Art. Current Research at Swiss Universities. Universität Bern. 10. und 11. November 2022.

Krass, Urte Inga; Metelo de Seixas, Miguel (2023). Introduction: Heraldry in Contact. Perspectives and Challenges of a Connective Image Form. In: Krass, Urte Inga; Metelo de Seixas, Miguel (eds.) Heraldry in Contact. Perspectives and Challenges of a Connective Image Form. Heraldic Studies: Vol. 5. Göttingen: Thorbecke

Küffer, Simon (6 January 2023). «Alle, die von Lohn leben, sollten öfter über Geld reden.». Hauptstadt

Küffer, Simon (24 February 2023). «Ich versuche, mit Geld respektlos umzugehen». Süddeutsche Zeitung Süddeutsche Zeitung

Küffer, Simon Renato (6 June 2023). Bilder des Sparens (Unpublished). In: Neue Wege – Die Sparshow. Heitere Fahne, Wabern.

L

Lzicar, Robert; Zeller, Sara (2015). Swiss Graphic Design & Typography Revisited. In: Oh, Yunsung; Park, Fritz K. (eds.) Arts, Crafts And Wealth. An Overview Of The 'Stealing Swiss' Exhibition (pp. 38-43). Seoul: Kyobo

M

MacMurdie, Meekyung (2020). Likeness, Figuration, Proof: Geometry and the Arabic Book, 1050-1250. (Dissertation, University of Chicago, Art History)

Maier, Daniela Carmen (24 June 2016). Galvanoplastische Nachbildungen von historischen (Edel-)Metallarbeiten in Kunstgewerbemuseen des 19. Jahrhunderts (Unpublished). In: Dritter Schweizerischer Kongress für Kunstgeschichte. Universität Basel. 23.–25. Juni 2016.

Marti, Susan (2023). unterwegs – Aufbruch nach England. Johann III. von Strättligen und Otto von Grandson im Spiegel der materiellen Kultur [Performance or Exhibition]. In: Unterwegs - Vortragsreihe. Schloss Spiez. 31.8.2023

Marti, Susan (9 November 2023). Lücken in der Überlieferung – verlorene und zerstörte Objekte (Unpublished). In: Vorlesungsreihe: Lücken - Wie schreibe ich Kunstgeschichte. Bern. HS 2023.

Moro, Alessandro (2023). Antonio Porta, Gianfranco Baruchello, e il canto V dell'Inferno: un dialogo intermediale nel segno di Dante. Tenzone, 22, pp. 89-114. Université de Fribourg

Mühlemann, Corinne (30 June 2016). Inscribed Horizontal Bands on two Cloth-of-Gold Panels or their Function as Part of an Ilkhanid Dress (Unpublished). In: 12. Kolloquium der Ernst Herzfeld-Gesellschaft. Technische Universität Berlin. 30.06.-03.07.2016.

Mühlemann, Corinne (2017). Inscribed Horizontal Bands on Two Cloth-of-Gold Panels and Their Function as Part of an Īlḫānid Dress. Ars orientalis, 47(20171214), pp. 43-68. Smithsonian Institution 10.3998/ars.13441566.0047.003

Mühlemann, Corinne (2019). Tiraz-Inschrift mit Auszügen aus dem Koran. In: Köllermann, Antje-Fee; Unsinn, Christine (eds.) Zeitenwende 1400. Die goldene Tafel als europäisches Meisterwerk (p. 156). Petersberg: Michael Imhof Verlag

Mühlemann, Corinne (2019). Fragment eines Seidenstoffes mit Inschriften- und Perlband. In: Köllermann, Antje-Fee; Unsinn, Christine (eds.) Zeitenwende 1400. Die goldene Tafel als europäisches Meisterwerk (p. 167). Petersberg: Michael Imhof Verlag

Mühlemann, Corinne (2023). Complex Weaves. Technique, Text, and Cultural History of Striped Silks. Berner Forschungen zur Geschichte: Vol. 2. Affalterbach: Didymos

Mühlemann, Corinne (2022). Made in the City of Baghdad? Medieval Textile Production and Pattern Notation Systems of Early Lampas Woven Silks. Muqarnas, 39(1), pp. 1-22. Brill 10.1163/22118993-00391P02

Mühlemann, Corinne (2023). Kostbar bekleidet – Die Siegelhüllen eines Ablassbriefes aus dem Stiftsarchiv St. Gallen. In: Baur, Nora; Kniep, Annette; Maier, Daniela C. (eds.) Objekt(ge)schichten. Festschrift für Birgitt Borkopp-Restle (pp. 45-53). Didymos

Mühlemann, Corinne (2021). All the Goods of the Earth: Making and Marketing in the pre-Mongol Marketplace. Archaeological textile review, 63, pp. 145-146. University of Copenhagen

Mühlemann, Corinne (2022). Early Islamic Textiles From Along the Silk Road. Friedrich Spuhler. London: Thames & Hudson, 2020. West 86th : a journal of decorative arts, design history, and material culture, 29(2), pp. 303-306. University of Chicago Press

Mühlemann, Corinne (2021). Nikolas Vryzidis (ed.): The Hidden Life of Textiles in the Medieval and Early Modern Mediterranean (Medieval and Post-Medieval Mediterranean Archaeology Series, III). Bulletin of the School of Oriental and African Studies, 84(3), pp. 579-581. Cambridge University Press 10.1017/S0041977X22000052

Mühlemann, Corinne (June 2021). Laufbahnbeispiele: Kunstgeschichte. Hochschulabsolventinnen und -absolventen berichten aus ihrem Berufsalltag. Was sind ihre aktuellen Aufgaben? Welche Tipps geben sie für den Berufseinstieg? Berufsberatung.ch

Mühlemann, Corinne (16 April 2021). The Weaver’s Signature? The Division of Labour within the Production of Lampas Woven Silks (Unpublished). In: Conference: Biennial Symposium of the Historians of Islamic Art Association (HIAA). University of Michigan, Ann Arbor. 15.04.–18.04.2021.

Mühlemann, Corinne (16 June 2021). Textile Terminology in Legal Islamic Sources – Al-Saqaṭī and his Kitāb fī adāb al-Ḥisba (Unpublished). In: Keynote-Lecture, Conference: Old Textiles – More Possibilities (CTR Anniversary Conference). University of Copenhagen, Saxo Institute, Centre for Textile Research (CTR). 14.–18.06.2021.

Mühlemann, Corinne (13 December 2021). The Rhythm of Shafts. Thoughts on Pattern Notations for Lampas Weaves in the Medieval Islamic World (Unpublished). In: Lecture Series: Princeton Near Eastern Studies Department Seminar, Fall 2021, organized by Marina Rustow. Princeton University. 13.12.2021.

Mühlemann, Corinne (20 May 2022). The Rhythm of Shafts – Pattern Notations of Complex Weaves from the Medieval Islamic World (Unpublished). In: Conference: Rhythms and Resonances. Sounding Objects in the Middle Ages. Deutsches Forum für Kunstgeschichte, Paris. 18.–20.05.2022.

Mühlemann, Corinne (7 December 2022). All the Goods of the Earth. Making and Marketing in the pre-Mongol Marketplace (Unpublished). In: Final Presentation of the Marie Skłodowska Curie Individual Fellowship (118792 EU H20 – 886295). University of Copenhagen, SAXO Institute, Centre for Textile Research. 07.12.2022.

Mühlemann, Corinne (12 April 2023). Prestigious Textiles from Baghdad in Iberia? On Textile Inscriptions, Patterns and Looms (Unpublished). In: Lecture Series: Prestigious Clothing, RomanIslam Center for Comparative Empire and Transcultural Studies, organized by Stefan Heidemann and Sabine Panzram. Universität Hamburg. 12.04.2023.

Mühlemann, Corinne (29 September 2023). The Good or the Bad Weaver? Paradoxical Perceptions of the Weaver and his Craft in Medieval Islamic Societies (Unpublished). In: Workshop: Islamic Law and Material Culture – Converging Trajectories, together with Finbarr Barry Flood, Leor Halevi and Ruba Kana’an. New York University, Silsila: Center for Material Histories. 29.09.2023.

Mühlemann, Corinne (19 October 2023). Schreiben im Takt der Algorithmen? KI als Hilfsmittel der Textproduktion (Unpublished). In: Institutskolloquium: G AI N or P AI N. Künstliche Intelligenz in der Kunstgeschichte, Round Table mit Sarah Brommer (Universität Bremen) und Antje Stahl (Republik / ETH Zürich), Moderation: David Ganz. Universität Zürich, Kunsthistorisches Institut. 19.10.2023.

Mühlemann, Corinne (2024). The Weaver’s Signature? The Division of Labour within the Production of Lampas Woven Silks. In: Gruber, Christiane (ed.) Regime Change. Proceedings from HIAA Symposium in Ann Arbor (pp. 64-79). Ginko Press

Mühlemann, Corinne (2017). Margrit Jüsten-Mertens (Hg.): Die kostbaren Hüllen der Heiligen – Textile Schätze aus Kölner Reliquienschreinen. Neue Funde und Forschungen, Köln: Greven-Verlag 2016. Sehepunkte. Rezensionsjournal für die Geschichtswissenschaften(7/8) Ludwig-Maximilians-Universität

Mühlemann, Corinne; Jolly, Anna (2024). The Textile Museum Journal: Two Velvet Letter Pouches and Their Role in Safavid Diplomacy. In: Online Interview Series for The Textile Museum Journal.

Mühlemann, Corinne; Jolly, Anna (28 November 2022). Lost in Translation? Die Rolle safawidischer Textilien im diplomatischen Austausch zwischen Iran und Europa (Unpublished). In: Vorlesung: Art and Diplomacy in the Early Modern Period, organisiert von Urte Krass. Universität Bern, Institut für Kunstgeschichte. 28.11.2022.

Mühlemann, Corinne; Von Woyski, Ina (November 2019). Beitrag im Schweizer Fernsehen, RTR Cuntrasts: Expertinnen-Interview zum Seidenstoff der Kasel aus dem Churer Domschatz im Rahmen der Wiedereröffnung des Domschatzmuseums in Chur.

Münger, Stefan (2017). Kinneret. In: Keel, Othmar (ed.) Corpus der Stempelsiegel-Amulette aus Palästina/Israel von den Anfängen bis zur Perserzeit. Katalog Band V: Von Tell el-ʿIdham bis Kitan. Orbis Biblicus et Orientalis. Series Archaeologica: Vol. 35 (pp. 602-617). Fribourg (CH)/Göttingen: Academic Press Fribourg/Vandenhoeck & Ruprecht

P

Peer, Seraina (2023). Zilla Leutenegger. In: SIKART Lexikon zur Kunst in der Schweiz. Zürich und Lausanne: SIK-ISEA

Peer, Seraina (2023). Reena Saini Kallat - Weil Flüsse mehr sind als fliessendes Wasser. Kunstbulletin, pp. 50-59.

R

Raband, Ivo (2018). Collecting Early Modern Festival Books: On MS. Douce 387 in the Bodleian Library, Oxford. In: Gáldy, Andrea M.; Heudecker, Sylvia (eds.) Collecting Prints & Drawings. Collecting Histories (pp. 87-104). Cambridge: Cambridge Scholars Publishing

Raband, Ivo (2014). A Forgotten Original or an Original Copy? On MS. Douce 387 in the Bodleian Library: Collecting Early Modern Festival Books (Unpublished). In: Collecting Prints and Drawings. Irsee. 14.–16.06.2014.

Raband, Ivo; Raband, Ivo (2018). Review of Katie Heyning, Turbulente tijden: Zorg en materiële cultuur in Zierikzee in de zestiende eeuw (Hilversum: Uitgeverij Verloren 2017) (In Press). Renaissance Quarterly

Raband, Ivo (2017). A Habsburg Collector in the Periphery? Archduke Ernest of Austria and his Brussels Collection, 1594/95 (Unpublished). In: 62nd Annual Conference of the Renaissance Society of America. Chicago. 30.3-1.4.2017.

Raband, Ivo (2019). Vergängliche Kunst & fortwährende Macht : Die Blijde Inkomst für Erzherzog Ernst von Österreich in Brüssel und Antwerpen, 1594. Merzhausen: Ad picturam 10.11588/arthistoricum.449

Radwan, Nadia Susanne (5 December 2017). Fragmented Landscapes in Middle Eastern Modern and Contemporary Art (Unpublished). In: LandSchaften (by Prof. Christine Göttler and Prof. Peter J. Schneemann). Universität Bern. 05.12.2017.

Radwan, Nadia (2018). The Arts and Craftsmanship. In: El-Wakil, Leïla (ed.) Hassan Fathy: An Architectural Life (pp. 104-123). Cairo: The American University in Cairo Press

Radwan, Nadia (2020). Les structures fragiles de l’entre-deux. Susan Hefuna. In: Étienne, Noémie; Brizon, Claire; Lee, Chonja; Wismer, Étienne (eds.) Une Suisse exotique? Regarder l'ailleurs en Suisse au siècle des lumières (pp. 341-342). Dijon: Les Presses du Réel

Radwan, Nadia Susanne (22 September 2021). Genealogies of Craft and Modernism in Feminist Art Histories from the Arab World (Unpublished). In: AWARE Webinar - Archives of Women Artists, Research and Exhibitions. Online. 22.09.2021.

Radwan, Nadia Susanne (21 May 2021). Des histoires décoloniales de l’abstraction. Archives croisées (Unpublished). In: Séminaire ARVIMM : L’art abstrait, paris et les artistes du Maghreb et Moyen-Orient ». Paris (online). 21.05.2021.

Radwan, Nadia (2022). Review of: Anneka Lenssen; Beautiful Agitation. Modern Painting and Politics in Syria. Journal für Kunstgeschichte, 26(1), pp. 91-98. Schnell & Steiner

Radwan, Nadia Susanne (7 October 2021). New Narratives of Egyptian Modernism: State of the Art (Unpublished). In: Summer School: Las artes plásticas en el mundo árabe actual. Universidad International de Andalusia, Sevilla. 7 October 2021.

Radwan, Nadia (2022). Concealed visibilities. Aesthetics of Resistance in Global Modernism (Unpublished). (Habilitation, Institut für Kunstgeschichte, Phil. Hist.)

Radwan, Nadia (2022). Wool, Clay and Palm: Craft and Primitivism as Paradigms in Contemporary Art, In Craft, edited by Ileana Parvu (Submitted). In: Craft. Dijon: Les presses du réel

Radwan, Nadia; Abboud, Christine (2021). Shafic Abboud : Archives d’un peintre, archives d’un père, une expérience à la croisée des mémoires et des documents. In: Manazir: Swiss Platform for the Study of Visual Arts, Architecture and Heritage in the MENA Region. Online: Manazir

Radwan, Nadia Susanne; Burnand, Céline (17 November 2021). Rencontre avec Céline Burnand, artiste, et Nadia Radwan, historienne de l’art - Photoforum Pasquart (Unpublished). In: Rencontre avec Céline Burnand, artiste, et Nadia Radwan, historienne de l’art - Photoforum Pasquart. Photoforum Pasquart, Biel. 17 November 2021.

Radwan, Nadia; Etienne Schuler, Noémie (2016). “Seeing Through: The Materiality of Dioramas (1600-2010)” (Unpublished). In: International Conference: “Seeing Through: The Materiality of Dioramas (1600-2010)”. University of Bern. 01.-02.12.2016.

Richter, Jörg (2014). Schatzverzeichnis des Merseburger Domes. In: Kunde, Holger (ed.) Thilo von Trotha. Merseburgs legendärer Kirchenfürst. Schriftenreihe der Vereinigten Domstifter zu Merseburg und Naumburg und des Kollegiatstifts Zeitz: Vol. 7 (pp. 351-352). Petersberg: Michael Imhof Verlag

Richter, Jörg (2014). Hallesches Heiltumsbuch. In: Kunde, Holger (ed.) Thilo von Trotha. Merseburgs legendärer Kirchenfürst. Schriftenreihe der Vereinigten Domstifter zu Merseburg und Naumburg und des Kollegiatstifts Zeitz: Vol. 7 (pp. 352-356). Petersberg: Michael Imhof Verlag

Richter, Jörg (26 March 2014). Goldschmiedearbeiten in den Rechnungen der Grafen von Tirol (Unpublished). In: Orfèvrerie gothique en Europe. Production et réception. Lausanne. 26.-28.03.2014.

Richter, Jörg (17 October 2014). Ein Schatzverzeichnis des Merseburger Domes von 1480. Kirchenschatz und institutionelle Memoria am Vorabend der Reformation (Unpublished). In: Bischof Thilo von Trotha 1466-1514. Merseburg und seine Nachbarbistümer im Kontext des ausgehenden Mittelalters. Merseburg. 16.-18.10.2014.

Richter, Jörg (2015). Goldkelch und Patene Bischof Gerhards. In: Brandt, Michael; Höhl, Claudia; Lutz, Gerhard (eds.) Dommuseum Hildesheim. Ein Auswahlkatalog (p. 137). Regensburg: Schnell & Steiner

Richter, Jörg (2015). Sogenanntes Begräbniskreuz. In: Brandt, Michael; Höhl, Claudia; Lutz, Gerhard (eds.) Dommuseum Hildesheim. Ein Auswahlkatalog (p. 152). Regensburg: Schnell & Steiner

Rohr, Christian (13 October 2017). Alpine Landschaften, Kultur und Infrastruktur im Spiegel österreichischer und Schweizer Briefmarkenemissionen nach 1945 (Unpublished). In: Gezähnte Geschichte. Die Briefmarke als historische Quelle. Erfurt. 12.-15.10.2017.

Rohr, Christian (2019). Land der Berge? Alpine Landschaften, Kultur und Infrastruktur im Spiegel österreichischer und Schweizer Briefmarkenemissionen nach 1945. In: Smolarski, Pierre; Smolarski, René; Vetter-Schultheiß, Silke (eds.) Smolarski, Pierre; Smolarski, René; Vetter-Schultheiß, Silke (Hg.): Gezähnte Geschichte. Briefmarken als historische Quelle (Post – Wert – Zeichen 1). Post - Wert - Zeichen: Vol. 1 (pp. 37-70). Göttingen: Vandenhoeck & Ruprecht

Rossman, Aleksandr Balashov (2016). On Border Play in Eighteenth-Century Europe. Journal18 : a journal of eighteenth-century art and culture Department of Art History, New York University

Rossman, Sasha (19 May 2022). On the Table: Thinking about the Leg Work of Furniture in Early Modern Diplomacy (Unpublished). In: VERHANDLUNGSKUNST. PRAKTIKEN DER DIPLOMATIE IN DER LITERATUR UND DEN KÜNSTEN. Vienna, IFK. 18.05.2022-20.05.2022.

Rossman, Sasha (2022). “Tabling Peace: on the Political Iconography of Putin’s Table”. Kritische Berichte - Zeitschrift für Kunst- und Kulturwissenschaften, 50(3), pp. 67-70. Jonas-Verlag

Rossman, Sasha (2022). “Power Play at New Hardwick Hall: On Marriage and Heraldic Joints in an Early Modern English Table (ca. 1568)” (Submitted). In: Heraldry in Contact. Thorbecke

Rossman, Sasha (9 June 2022). The "eglantine" table – wie ein Tisch zum Selbstportrait wird : Materielle Kultur der Frühen Neuzeit (Unpublished). In: Vortragsreihe: PHBern, Fachdidaktikzentrum Textiles und Technisches Gestalten – Design. PHBern.

Rossman, Sasha (2021). Table Service! [Performance or Exhibition]. In: Table Service. Machina Loci. 6.8.2021-30.8.2021

Rossman, Sasha (21 August 2021). Table Service! A Public Conversation (Unpublished). In: Table Service!. Machina Loci, Berkeley (California). 18.05.2022-20.05.2022.

Rossman, Aleksandr Balashov (2022). EMRAH GÖKMEN & KREUZBERG KIZ MESLEK KOROSU [Performance or Exhibition]. Stations, Berlin. 28.08.2022.

Rossman, Aleksandr Balashov (22 October 2022). On the Leg-Work of Furniture in Early Modern Diplomacy (Unpublished). In: Vorlesung: Diplomatie in der Kunst der Frühen Neuzeit, Prof. Dr. Krass Uni Bern. Universität Bern. 22.10.2022.

Rossman, Aleksandr Balashov (9 May 2024). The Inheritance of Looting: A Virtual Exhibition (Unpublished). In: Zweites Arbeitstreffen der militärhistorischen Museen und Sammlungen. Bayerisches Armeemuseum, Ingolstadt. 09.05.2024.

Rudolf, Nora (30 May 2015). Textile collections in museums of applied arts: collecting, exhibiting and preserving historical textiles in the 19th century (Unpublished). In: 5th Bern Research Camp for the Applied Arts. Institut für Kunstgeschichte, Universität Bern. 30.05.2015.

Rössler, Johannes (24 September 2014). Kunstforschung und Klassizismus. Praktiken der Aufzeichnung in den römischen Jahren Johann Heinrich Meyers 1784-1790 und 1795-1797 (Unpublished). In: Séroux d’Agincourt et l’histoire de l’art autour de 1800 / e la storia dell’arte intorno al 1800 / und die Kunstgeschichte um 1800. Rom, Villa Medici. 23.-24.09.2014.

Rössler, Johannes (2016). Über das Helldunkel. Reflexionen zu Druckgraphik und Reproduktionsmedien in den "Propyläen". In: Wolf, Norbert Christian; Ehrmann, Daniel (eds.) Klassizismus in Aktion. Goethes "Propyläen" und das Weimarer Kunstprogramm. Literaturgeschichte in Studien und Quellen: Vol. 24 (pp. 329-348). Weimar: Böhlau

S

Saviello, Alberto (2023). European Matter and Mughal Spirit. Imaging Europe in Early Modern Mughal Painting. In: Knauss, Stefanie; Pezzoli-Olgiati, Daria (eds.) Religion in Representations of Europe. Shared and Contested Practices. Media and Religion: Vol. 8 (pp. 145-165). Baden-Baden: Nomos

Schappach, Beate (21 September 2019). Vom Konzentationslager zur Travestieshow. Zum Bedeutungswandel des ›Rosa Winkels‹ als gruppenkonstituierendes Symbol (Unpublished). In: Die Präsentation sozialer Gruppierungen mittels symbolischer Formen. Zürich. 21. September 2019.

Schappach, Beate; Schwab, Andreas (2013). Das Abenteuer Bildung. Über Pflicht, Lust und Ideen im Lauf der Zeit [Performance or Exhibition]. In: Das Abenteuer Bildung. Über Pflicht, Lust und Ideen im Lauf der Zeit. Pfäffikon/SZ. 17. November 2013 bis 23. März 2014

Schappach, Beate; Schwab, Andreas (2011). Halbzeit. Ein Blick auf die Mitte des Lebens. Ausstellung im Vögele Kultur Zentrum, Pfäffikon/SZ [Performance or Exhibition]. In: Halbzeit. Ein Blick auf die Mitte des Lebens. Ausstellung im Vögele Kultur Zentrum. Pfäffikon/SZ. 05.11.2011 - 11.03.2012

Schindler, Tabea (2014). Arachnes Kunst. Textilhandwerk, Textilien und die Inszenierung des Alltags in der holländischen Malerei des 17. Jahrhunderts. Textile Studies: Vol. 6. Emsdetten / Berlin: Edition Imorde

Schlieter, Jens; Wisler, Michaela (29 September 2020). "Thou shalt not exhibit": Provenienzforschung in religionswissenschaftlicher Perspektive (Unpublished). In: Ringvorlesung – Provenienzforschung interdisziplinär. Universität Bern. 29.09.2020.

Schneemann, Peter J. (11 January 2017). Rezeptions-Dispositive des bewegten Bildes (Unpublished). In: Zoom. Kunst – Film. Universität Regensburg. 11.01.2016.

Seehafer, Michèle (3 February 2017). Shell Gold – Production, Usage, and Handling of a Historical Artisanal Technique (including a hands-on experiment). In: Materialized Identities. Objects, Affects and Effects in Early Modern Culture.

Seehafer, Michèle (1 December 2016). Imitation of the Unknown: ‘The Princess’s Lacquered Chamber’ at Rosenborg Castle (Unpublished)

Seehafer, Michèle (2 August 2017). Workshop Knowledge: Formation and Perception of Art. Conference Report ,WerkStattWissen - The Work of Art. Material and Technology in Sources and Workshop Practice'.

Seehafer, Michèle (1 December 2017). Interview with Pamela H. Smith.

Seehafer, Michèle (20 July 2017). Lacquered Chambers at Rosenborg Castle (Unpublished). In: Bodensee-Gespräche über Kunst.

Seehafer, Michèle (19 January 2018). Imitation of the Unknown: ,The Princess's Lacquered Chamber' at Rosenborg Castle (Unpublished). In: ELinC2018: European Lacquer in Context. Brüssel, Belgien. 18.-19. Jan. 2018.

Seehafer, Michèle (13 June 2018). Interview with Marta Ajmar. In: Materialized Identities. Objects, Affects and Effects in Early Modern Culture 1450-1750. SNF

Seehafer, Michèle (20 February 2018). Transformation und Imitation: Aspekte von Materialität in der frühneuzeitlichen dänischen Kunstkammer (Unpublished). In: Workshop vom „Netzwerk Neuzeit (Bern-Konstanz-Zürich)“. Berner Fachhochschule. 20. Februar 2018.

Seehafer, Michèle (22 March 2018). A Collection without an Inventory? The Emergence of the Royal Danish Collection at Rosenborg Castle (Unpublished). In: 64. Konferenz der Renaissance Society of America (RSA). New Orleans. 22.–24. März 2018.

Seehafer, Michèle (24 May 2018). Transformation and Imitation: Spaces and Materiality in the Early Modern Danish Kunstkammer (Unpublished). In: Präsentation im Rahmen des Forums der Graduate School of the Arts and Humanities GSAH, organisiert vom Walter Benjamin Kolleg. Bern. 24.05.2018.

Seehafer, Michèle (3 December 2018). Room, Materiality, Immersion: Spatial Conceptions at the Court in Copenhagen During the Seventeenth Century (Unpublished). In: Vortrag im Rahmen des Center for Privacy Studies. Universität Kopenhagen.

Seehafer, Michèle (21 August 2019). Representing Privacy: Art – Showing and Concealing (Unpublished). In: Vortrag im Rahmen des Privacy IARU Summer Course „Privacy Challenged in Past, Present, and Future: A Multi-Disciplinary Approach“. Universität Kopenhagen.

Seehafer, Michèle; Calvi, Sonia; Hanß, Stefan; Scuro, Rachele (26 October 2016). First Workshop of the Materialized Identitites group, Cambridge, 6th – 7th October 2016.

Seehafer, Michèle; Hanß, Stefan; Scuro, Rachele (7 November 2017). Third Workshop of the Materialized Identities Group, Basel, 27th-29th September 2017.

Strobel, Julia (2022). Wappen, Kaffee und Lehrpersonen als VermittlerInnen. smbulletin. Das Magazin des Schulmuseum Bern, 1/2022 Schulmuseum Bern

Sutter, Malaika (4 November 2022). “Text(ile)-Image Constellations in Diana Weymar’s Tiny Pricks Project (2018–) (Unpublished). In: GSAH Workshop on Mediality. Walter Benjamin Kolleg, University of Bern.

Sutter, Malaika (4 November 2022). Presentation of dissertation chapter (Unpublished). In: Research in Progress Workshop. Visual and Cultural Studies, University of Rochester.

Sutter, Malaika (19 October 2022). Project-based presentation (Unpublished). In: Graduate Research Day. University of Rochester.

Sutter, Malaika (7 April 2022). Der Quilt in den USA (Unpublished). In: Thuner Quilters. Thun.

Sutter, Malaika (11 March 2022). A Textile Language: Ekphrases of Textile Artworks in Margaret Atwood’s Alias Grace (1996) (Unpublished). In: 53rd NeMLA Convention. Baltimore, Maryland (University at Buffalo and Johns Hopkins University).

Sutter, Malaika (2 March 2022). Piecing together a Self: African American Women’s Communities in Faith Ringgold’s The Picnic at Giverny (1991) and Alice Walker’s The Color Purple (1983) (Unpublished). In: PhD Symposium on Fragile Selves. Ca’ Foscari University of Venice.

Sutter, Malaika (25 March 2023). The Woman as Artist and Author: Elaine Reichek’s Sampler Art and Ekphrases (Unpublished). In: 54th NeMLA Convention, University of Buffalo. Niagara Falls, NY, USA. March 23-26.

Sutter, Malaika (2 June 2023). Quilting African American Women’s Heritage in Alice Walker’s “Everyday Use” (1973) and Faith Ringgold’s The Sunflowers Quilting Bee at Arles (1991) (Unpublished). In: Text and Techne: Textile Poetics, Poetic Textiles. Trinity College Dublin (Virtual). June 2-3, 2023.

Sutter, Malaika (16 June 2023). A Textile Comic: Text(ile)-Image Combinations in Esther Nisenthal Krinitz’s Memories of Survival (1977-1998) (Unpublished). In: HistorioGraphics: Framing the Past in Comics. LMU Munich. June 15-17.

Sutter, Malaika (11 June 2023). Project-based presentation: Crafting Communities and Stitching Stories: Text(ile)-Image Constellations in Contemporary North American Fiction and Art (Unpublished). In: Summer school, JGU Mainz. JGU Mainz. July 10-12.

Sutter, Malaika (20 October 2023). Intersectional Intermediality? A Close Reading of Faith Ringgold’s Intersectional Intermedial Story Quilts (Unpublished). In: GSAH Workshop on Intersectionality with Prof. Dr. Jennifer C. Nash. Walter Benjamin Kolleg, University of Bern. October 20.

Sutter, Malaika (27 October 2023). Intersectional Intermediality in Faith Ringgold’s Jo Baker’s Birthday (1993) and Claudia Rankine’s Citizen (2014) (Unpublished). In: Literature and Politics. University of Bern. October 26-28.

Sutter, Malaika; Behluli, Sofie (7 December 2023). Revealing and Filling Gaps through Ekphrasis (Guest Lecture) (Unpublished). In: “Lücken – Wie schreibe ich Kunstgeschichte?”. Department of Art History, University of Bern.

T

Tsai, Catherine; Schneider, Daniel; Hermann, Jan; Müller, Fabian; Heeb, Niklaus; Holler, Alessandro; Tschachtli, Simon; O'Toole Bom Braga, Gabriela; Weber, Stefan (19 September 2019). Life-like rendering of inner ear anatomy. In: CURAC. Reutlingen, Germany. 19-21 September 2019.

U

Urchueguía, Cristina (2013). Musik für eine Diktatur: Manuel Paradas Musik für Francos Kriegsepos Raza (1941). In: Rentsch, Ivana; Stollberg, Arne (eds.) Ton-Spuren aus der Alten Welt. Europäische Filmmusik-Traditionen bis 1945 (pp. 210-229). München: Edition Text + Kritik

W

Wagner, Magali (30 August 2023). WE ARE OUTSIDE - AN ESSAY BY MAGALI WAGNER. boca a boca

Weber, Jakob (13 November 2023). Rauben, Sammeln, Imitieren - Objektgeschichten aus dem Museum Faesch und der Burgunderbeute (Unpublished). In: Vortragszyklus der Historisch Antiquarischen Gesellschaft.

Wettstein, Marion (2014). Naga Textiles: Design, Technique, Meaning and Effect of a Local Craft Tradition in Northeast India. Stuttgart: Arnoldsche Art Publishers

Wismer, Etienne Luc (7 June 2019). Die Welt an der Wand. Politiken der Panoramatapete (Unpublished). In: Vierter Schweizerischer Kongress für Kunstgeschichte. Mendrisio. 07.06.2019.

Wismer, Etienne Luc (7 November 2019). Arkadien im Wohnzimmer: Die Schweiz als Wanddekoration (Unpublished). In: Kunst der Schweizer Kleinmeister. Jubiläumsanlass der Stiftung Familie Fehlmann und Wissenschaftliches Kolloquium. Winterthur. 7.11.2019.

Wismer, Etienne Luc (14 June 2019). Having the World at Home. Politics of Wallpapers (Unpublished). In: MINOR FORMS. Politics of Smallness Around 1800. Zentralinstitut für Kunstgeschichte, Ludwig-Maximilians-Universität München. 14.06.2019.

Wismer, Etienne Luc (18 July 2019). Du savoir à l’illusion : Emplois des vues de paysage suisse (Unpublished). In: 15th International Congress on the Enlightenment. University of Edinburgh.

Z

Zeller, Sara Stefanie (2020). Rahmungen im Weltformat – Die Wanderausstellung Das Schweizer Plakat zwischen nationaler Repräsentation und gestalterischer Kompetenz (1949–1952) (Unpublished). (Dissertation, Institut für Kunstgeschichte, Philosophisch-Historisch)

Zierholz, Steffen (31 March 2017). „The Image as Mirror in Bernini’s Sant’Andrea al Quirinale in Rome“ (Unpublished). In: The Mirror, organisiert von Elena M. Calvillo and Monika A. Schmitter. The Renaissance Society of America, Annual Meeting, Chicago.

Zierholz, Steffen (2 November 2017). „Ignatius of Loyola as a normative Image“ (Unpublished). In: Konferenz Contested forms. The Limits of the sacred Image and the normative Power of Art in Early Modern Europe, organisiert von Chiara Franceschini und Cloe Cavero de Carondelet. München. 02.–03. November 2017.

This list was generated on Fri Apr 26 08:06:28 2024 CEST.
Provide Feedback