Items where Subject is "700 Arts > 740 Drawing & decorative arts"

Up a level
Export as [feed] RSS
Group by: Creators | Item Type
Jump to: A | B | C | E | F | G | H | I | L | M | R | S | U | W | Z
Number of items at this level: 94.

A

Abendschein, Hartmut (2010). The Chomskytree-Haiku (Rhizome(Rhizome))TCT-H (R(R)). In: Abendschein, Hartmut (ed.), etkcontext, 018. Bern, Schweiz: edition taberna kritika 10.17436/etk.c.018

Abendschein, Hartmut (2014). TTFF – The Time Flies Files. In: Abendschein, Hartmut (ed.), etkcontext, 027. Bern, Schweiz: edition taberna kritika 10.17436/etk.c.027

B

Baadj, Nadia (2013). A World of Materials in a Cabinet without Drawers: Re-framing Jan van Kessel’s The Four Parts of the World. Nederlands kunsthistorisch jaarboek, 62(1), pp. 202-237. Brill 10.1163/22145966-06201009

Baadj, Nadia (2013). Review of Janice Neri, The Insect and the Image: Visualizing Nature in Early Modern Europe 1500-1700 (Minneapolis: University of Minnesota Press, 2011). Visual Resources, 29(3), pp. 246-250. Routledge

Borkopp, Birgitt (21 March 2013). Am seidenen Faden – Textilien als Dokumente des Kulturtransfers von Ost nach West, und von Süd- nach Nordeuropa (Unpublished). In: 32. Deutscher Kunsthistorikertag. Greifswald. 21.03.2013.

Borkopp, Birgitt (2013). Persische und polnische Schärpen. Signaturen nationaler Identität und Luxustextilien in einem internationalen Markt. In: Langer, Axel (ed.) Sehnsucht Persien. Austausch und Rezeption in der Kunst Persiens und Europas im 17. Jahrhundert & Gegenwartskunst aus Teheran (pp. 136-151). Zürich: Scheidegger und Spiess

Borkopp, Birgitt (2 May 2013). Bilderwelten im Interieur: Tapisserien und Stickereien für Wand, Tisch und Bett (Unpublished). In: Interiors and Interiority. Vorlesungsreihe des Berner Mittelalterzentrums. Bern. 02.05.2013.

Borkopp, Birgitt (4 May 2013). Textilien im höfischen Interieur: Dekor und Funktion (Unpublished). In: Die Raumausstattung der französischen Maison de Plaisance. Workshop des Rudolstädter Arbeitskreises zur Residenzkultur. Schloss Friedenstein, Gotha. 04.-05.05.2013.

Borkopp, Birgitt (2017). Iranische Textilien: Seidengewebe und Knüpfteppiche. In: Handbuch der Iranistik 2 (pp. 432-440). Wiesbaden: Reichert Verlag

Burgholzer, Laurette Conny (16 October 2018). Marionnettistes à croquer. Recherches sur les formations au Théâtre aux Mains Nues (Unpublished). In: Laboratoire international des enseignements dans le Théâtre de marionnettistes. Théâtre aux Mains Nues, Paris, Frankreich. 16.-19.10.2018.

Burgholzer, Laurette Conny (2018). Laurette Burgholzer - Corps à corps [Performance or Exhibition]. In: Laurette Burgholzer - Corps à corps. Théâtre aux Mains Nues, Paris. 08.10.-02.11.2018

Burgholzer, Laurette Conny (2018). Corps à corps [Performance or Exhibition]. In: LES ATELIERS RUDIMENTAIRES VII : L’OMBRE ET LA LUMIÈRE. Théâtre sans Toit, Gonesse. 04.-14.12.2018

C

Chlench, Kathrin (8 May 2018). Die Einkleidung des Ritters – Investituren in höfischen Texten (Unpublished). In: Fakultäre Antrittsvorlesung.

E

Etienne, Noémie (2017). The Restoration of Paintings in Paris, 1750-1815. Practice, Discourse, Materiality. Los Angeles: Getty Publications

F

Fischli, Melchior (2013). Ausstellung Land- und Ferienhaus. In: Gnägi, Thomas; Nicolai, Bernd; Wohlwend Piai, Jasmine (eds.) Gestaltung, Werk, Gesellschaft. 100 Jahre Schweizerischer Werkbund SWB (pp. 244-247). Zürich: Scheidegger & Spiess

Fischli, Melchior (2013). Kontroverse um den Heimatstil. In: Gnägi, Thomas; Nicolai, Bern; Wohlwend, Jasmine (eds.) Gestaltung, Werk, Gesellschaft. 100 Jahre Schweizerischer Werkbund SWB (pp. 366-368). Zürich: Scheidegger & Spiess

Fischli, Melchior (2013). Wettbewerb für einfache Hotelzimmer. In: Gnägi, Thomas; Nicolai, Bernd; Wohlwend Piai, Jasmine (eds.) Gestaltung, Werk, Gesellschaft. 100 Jahre Schweizerischer Werkbund SWB (pp. 371-374). Zürich: Scheidegger & Spiess

Fischli, Melchior (2013). Wohnberatungsstellen. In: Gnägi, Thomas; Nicolai, Bern; Wohlwend Piai, Jasmine (eds.) Gestaltung, Werk, Gesellschaft. 100 Jahre Schweizerischer Werkbund SWB (pp. 377-379). Zürich: Scheidegger & Spiess

Fischli, Melchior (2013). Peter Meyer. In: Gnägi, Thomas; Nicolai, Bernd; Wohlwend Piai, Jasmine (eds.) Gestaltung, Werk, Gesellschaft. 100 Jahre Schweizerischer Werkbund SWB (pp. 425-426). Zürich: Scheidegger & Spiess

Fischli, Melchior (2013). Egidius Streiff. In: Gnägi, Thomas; Nicolai, Bernd; Wohlwend Piai, Jasmine (eds.) Gestaltung, Werk, Gesellschaft. 100 Jahre Schweizerischer Werkbund SWB (pp. 426-428). Zürich: Scheidegger & Spiess

Fournier Kiss, Corinne (2011). La ville cosmique d’André Biély et de Kasimir Malévitch. In: Hunkeler, Thomas; Kunz, Edith (eds.) Metropolen der Avantgarde / Métropoles des avant-gardes (pp. 245-259). Berne: Peter Lang

Früh, Roland (2014). From Moral to Oral : Der schriftliche Diskurs über Grafikdesign in der Schweiz und die neuen Tendenzen des Mündlichen. In: Brändle, Christian; Gimmi, Karin; Junod, Barbara; Reble, Christina; Richter, Bettina (eds.) 100 Jahre Schweizer Grafik (pp. 302-303). Zürich: Lars Müller Publishers

Früh, Roland (2014). Bücher ihrer Zeit : Die Arbeit des Buchgestalters im Dreieck von Redaktion, Konzeption und Gestaltung. In: Brändle, Christian; Gimmi, Karin; Junod, Barbara; Reble, Christina; Richter, Bettina (eds.) 100 Jahre Schweizer Grafik (pp. 294-301). Zürich: Lars Müller Publishers

G

Genschel, Mara (2016). Referenzfläche 1#. In: Abendschein, Hartmut (ed.), etkcontext, 033. Bern, Schweiz: edition taberna kritika 10.17436/etk.c.033

Gösken, Urs (1997). Islamic Calligraphy: A Modern Art with Tradition. SGMOIK-Bulletin / SSMOCI bulletin, 4, pp. 11-16. Schweizerische Gesellschaft Mittlerer Osten und Islamische Kulturen SGMOIK

Göttler, Christine (11 June 2013). The Chamber of Sleep: On a Drawing by Karel van Mander (Unpublished). In: The Possessions of the Portuguese Merchant-Banker Emmanuel Ximenez (1564-1632): Connecting (Art) Histories in Early Modern Antwerp (workshop). Kunsthistorisches Institut in Florenz, Max-Planck-Institut. 11.-12.06.2013.

Göttler, Christine (2016). Kunst der Diäthetik – Diäthetik der Kunst. UniPress - Forschung und Wissenschaft an der Universität Bern, 167, pp. 24-26. Abteilung Kommunikation, Universität Bern

Göttler, Christine (2016). Antwerp and the Emperor’s Indies: Rubens’s Arch of the Mint for Cardinal-Infante Ferdinand (1635) (Unpublished). In: The Renaissance Society of America, The Sixty-second Annual Meeting. Boston. 31.3–2.4.2016.

Göttler, Christine (2016). Artists in Groups: Articulating Collective Identities in Seventeenth-Century Haarlem (Unpublished). In: CIHA. 34th World Congress of Art History. Peking. 16.–20.09.2016.

Göttler, Christine (November 2016). Epistemic and Enigmatic Imagery in the Work of Hendrick Goltzius (Unpublished). In: Epistemic Images in Early Modern Germany and its Neighbours. Cambridge. 10.-11. Nov. 2016.

Göttler, Christine (November 2016). Mount Potosí in Antwerp: The Imagery of Labor and Wealth in Rubens’s Arch of the Mint (1635) (Unpublished). In: The Materialities of Knowledge in Early Modern Cities. Antwerpen. 18.–19.11.2016.

Göttler, Christine (18 February 2017). Fertile Waters: Salt and Saltcellars in Early Seventeenth-Century Antwerp (Unpublished). In: College Art Association. 105th Annual Conference. New York. 15.–18.02.2017.

Göttler, Christine (2017). Introduction to Unruly Landscapes: Producing, Picturing, and Embodying Nature in Early Modernity (Unpublished). In: Unruly Landscapes: Producing, Picturing, and Embodying Nature in Early Modernity. Universität Bern. 14.–15. Dezember 2017.

Göttler, Christine (May 2017). Waste Lands at the Court of Wilhelm V of Bavaria: The Poetry, Ecology, and Spirtuality of Wilderness, circa 1600 (Unpublished). In: Imaginaries of the Desert in the Arts. Universität Bern. 13.5.2017.

Göttler, Christine (June 2017). Goldmachen / Bildermachen: Magie und Alchemie bei Martin Delrio (1551-1608) und Hendrick Goltzius (1558-1617) (Unpublished). In: Magische(s) Gestalten und die Lenkung der Dinge. Universität Stuttgart. 30.6.2017.

Göttler, Christine (November 2017). Imagination and Image Making in Van Mander's Cave of Sleep (Unpublished). In: Early Modern Vision: The Imagination and the Religious Image. 6.11.2017.

Göttler, Christine (2018). Extraordinary Things: 'Idols from India' and the Visual Discernment of Space and Time, circa 1600. In: Göttler, Christine; Mochizuki, Mia M. (eds.) The Nomadic Object: The Challenge of World for Early Modern Religious Art. Intersections: Vol. 53 (pp. 37-73). Brill

Göttler, Christine (2018). 'Sacred Woods': Performing Solitude at the Court of Duke Wilhelm V of Bavaria (In Press). In: Göttler, Christine; Enenkel, Karl A. E. (eds.) Solitudo: Spaces, Places, and Times of Solitude in Late Medieval and Early Modern Cultures. Intersections: Vol. 56. Brill

Göttler, Christine; Dupré, Sven (2016). Reading the Inventory: The Possessions of the Portuguese Merchant-Banker Emmanuel Ximenez (1564-1632) in Antwerp (Unpublished). In: Epistemologías transculturales. La producción de conocimientos en zonas de contacto en América Latina. Berlin. 01.-02.12.2016.

H

Heyden, Katharina (2016). Bildliche Darstellungen Jesu bis ca. 500 n. Chr. (In Press). In: Schröter, Jens; Jacobi, Christine (eds.) Jesus-Handbuch. Tübingen: Mohr Siebeck

Hildebrandt, Toni (2014). Die tachistische Geste 1951–1970. In: Goppelsröder, Ulrich; Richtmeyer, Ulrich (eds.) Bild und Geste: Figurationen des Denkens in Philosophie und Kunst. Image: Vol. 63 (pp. 45-64). Bielefeld: Transcript

Hildebrandt, Toni (2014). Die Zeichnung als Öffnung der Form. Entwurf der Linie, Gegenwurf des Bildes. In: Espinet, David; Hildebrandt, Toni (eds.) Suchen Entwerfen Stiften: Randgänge zum Entwurfsdenken Martin Heideggers (pp. 55-70). München: Wilhelm Fink

Hildebrandt, Toni (2013). Sedimentierte Zeit und dynamisierter Raum. Einige Nachbemerkungen zum Verhältnis von Bild und Musik. In: Schmidt, Matthias; Nanni, Matteo (eds.) Helmut Lachenmann: Musik mit Bildern? eikones (pp. 220-235). München: Fink

Hildebrandt, Toni (2014). Punctum caecum. Zum Topos der zeichnerischen Blindheit bei Clouzot, Derrida und Twombly. In: Stoellger, Philipp; Gutjahr, Marco (eds.) An den Grenzen des Bildes. Zur visuellen Anthropologie. Interpretation interdisziplinär: Vol. 15 (pp. 73-104). Würzburg: Königshausen & Neumann

Hildebrandt, Toni (2013). Die Handzeichnung als Paradigma der Entwurfsforschung. In: Mareis, Claudia; Windgätter, Christof (eds.) "Long Lost Friends". Wechselbeziehungen zwischen Design-, Medien- und Wissenschaftsforschung. [Se]qu[enzia] (pp. 158-180). Zürich/Berlin: Diaphanes

Hildebrandt, Toni (2012). John Cage und William Anastasi. Ästhetik und Ideologie der aleatorischen Linie. In: Wolf, Gerhard; Faietti, Marzia (eds.) LINEA II. Giochi, metamorfosi, seduzioni della linea (pp. 237-255). Firenze: Giunti Editore

Hildebrandt, Toni (2012). Topologie der Zeichnung. Das Möbiusband im Werk von Markus Raetz. In: Kunstmuseum Basel, Kupferstichkabinett (ed.) Markus Raetz - Zeichnungen (pp. 200-209). Ostfildern: Hatje Cantz

Hildebrandt, Toni (2012). The Topology of Drawing: The Möbius Strip in the Work of Markus Raetz. In: Kunstmuseum Basel, Kupferstichkabinett (ed.) Markus Raetz - Zeichungen (pp. 200-209). Ostfildern: Hatja Cantz

Hildebrandt, Toni (2012). Gezeichnet mit Wasser auf Papier. Artcollector(10), pp. 22-26. FA Kunstverlag GmbH

Hildebrandt, Toni (2011). Bild, Geste und Hand. Leroi-Gourhans paläontologische Bildtheorie. Image(14), pp. 55-64. Herbert von Halem Verlag

Hildebrandt, Toni (2015). Mira Schendel. In: Zielinski, Siegfried; Weibel, Peter (eds.) Flusseriana: An Intellectual Toolbox (pp. 352-354). Minneapolis: Univocal

Hildebrandt, Toni (2015). On Gestures and Images Made by Chance (Unpublished). In: What is an Image?. University of Copenhagen. 10.04.2015.

Hildebrandt, Toni; Gründler, Hana; Pichler, Wolfram (2012). Zur Händigkeit der Zeichnung. Rheinsprung 11 - Zeitschrift für Bildkritik(3), pp. 2-19. Eikones

Hildebrandt, Toni; Meyer, Nanne (2012). Wiederholung und Wiederstand. Zeichnung als Krisis (im Gespräch mit Nanne Meyer). Rheinsprung 11 - Zeitschrift f�dkritik(3), pp. 134-158. Eikones

Hildebrandt, Toni; Perrig, Alexander; Gründler, Hana (2012). Das Brachland des Papiers (im Gespräch mit Alexander Perrig). Rheinsprung 11 - Zeitschrift für Bildkritik(3), pp. 35-43. Eikones

I

Ingold, Marianne (2009). St. Galler Zentrum für das Buch. In: Umlauf, Konrad; Gradmann, Stefan (eds.) Lexikon der Bibliotheks- und Informationswissenschaft. Stuttgart: Hiersemann

L

Lzicar, Robert; Zeller, Sara (2015). Swiss Graphic Design & Typography Revisited. In: Oh, Yunsung; Park, Fritz K. (eds.) Arts, Crafts And Wealth. An Overview Of The 'Stealing Swiss' Exhibition (pp. 38-43). Seoul: Kyobo

M

Maier, Daniela Carmen (24 June 2016). Galvanoplastische Nachbildungen von historischen (Edel-)Metallarbeiten in Kunstgewerbemuseen des 19. Jahrhunderts (Unpublished). In: Dritter Schweizerischer Kongress für Kunstgeschichte. Universität Basel. 23.–25. Juni 2016.

Mühlemann, Corinne (2016). Inscribed Horizontal Bands on two Cloth-of-Gold Panels or their Function as Part of an Ilkhanid Dress (Unpublished). In: 12. Kolloquium der Ernst Herzfeld-Gesellschaft. Berlin. 30.06.-03.07.2016.

Mühlemann, Corinne (2017). Inscribed Horizontal Bands on Two Cloth-of-Gold Panels and Their Function as Part of an Īlḫānid Dress. Ars orientalis, 47(20171214), pp. 43-68. Smithsonian Institution 10.3998/ars.13441566.0047.003

Münger, Stefan (2017). Kinneret. In: Keel, Othmar (ed.) Corpus der Stempelsiegel-Amulette aus Palästina/Israel von den Anfängen bis zur Perserzeit. Katalog Band V: Von Tell el-ʿIdham bis Kitan. Orbis Biblicus et Orientalis. Series Archaeologica: Vol. 35 (pp. 602-617). Fribourg (CH)/Göttingen: Academic Press Fribourg/Vandenhoeck & Ruprecht

R

Raband, Ivo (2018). A Forgotten Original or an Original Copy? On MS. Douce 387 in the Bodleian Library: Collecting Early Modern Festival Books (Submitted). In: Gáldy, Andrea; Heudecker, Sylvia; Opel, Angela (eds.) Collecting Prints & Drawings. Cambridge Scholars Publishing

Raband, Ivo (2014). A Forgotten Original or an Original Copy? On MS. Douce 387 in the Bodleian Library: Collecting Early Modern Festival Books (Unpublished). In: Collecting Prints and Drawings. Irsee. 14.–16.06.2014.

Raband, Ivo; Raband, Ivo (2018). Review of Katie Heyning, Turbulente tijden: Zorg en materiële cultuur in Zierikzee in de zestiende eeuw (Hilversum: Uitgeverij Verloren 2017) (In Press). Renaissance Quarterly

Raband, Ivo (2017). A Habsburg Collector in the Periphery? Archduke Ernest of Austria and his Brussels Collection, 1594/95 (Unpublished). In: 62nd Annual Conference of the Renaissance Society of America. Chicago. 30.3-1.4.2017.

Radwan, Nadia; Etienne Schuler, Noémie (2016). “Seeing Through: The Materiality of Dioramas (1600-2010)” (Unpublished). In: International Conference: “Seeing Through: The Materiality of Dioramas (1600-2010)”. University of Bern. 01.-02.12.2016.

Radwan, Nadia Susanne (5 December 2017). Fragmented Landscapes in Middle Eastern Modern and Contemporary Art (Unpublished). In: LandSchaften (by Prof. Christine Göttler and Prof. Peter J. Schneemann). Universität Bern. 05.12.2017.

Richter, Jörg (2014). Schatzverzeichnis des Merseburger Domes. In: Kunde, Holger (ed.) Thilo von Trotha. Merseburgs legendärer Kirchenfürst. Schriftenreihe der Vereinigten Domstifter zu Merseburg und Naumburg und des Kollegiatstifts Zeitz: Vol. 7 (pp. 351-352). Petersberg: Michael Imhof Verlag

Richter, Jörg (2014). Hallesches Heiltumsbuch. In: Kunde, Holger (ed.) Thilo von Trotha. Merseburgs legendärer Kirchenfürst. Schriftenreihe der Vereinigten Domstifter zu Merseburg und Naumburg und des Kollegiatstifts Zeitz: Vol. 7 (pp. 352-356). Petersberg: Michael Imhof Verlag

Richter, Jörg (26 March 2014). Goldschmiedearbeiten in den Rechnungen der Grafen von Tirol (Unpublished). In: Orfèvrerie gothique en Europe. Production et réception. Lausanne. 26.-28.03.2014.

Richter, Jörg (17 October 2014). Ein Schatzverzeichnis des Merseburger Domes von 1480. Kirchenschatz und institutionelle Memoria am Vorabend der Reformation (Unpublished). In: Bischof Thilo von Trotha 1466-1514. Merseburg und seine Nachbarbistümer im Kontext des ausgehenden Mittelalters. Merseburg. 16.-18.10.2014.

Richter, Jörg (2015). Goldkelch und Patene Bischof Gerhards. In: Brandt, Michael; Höhl, Claudia; Lutz, Gerhard (eds.) Dommuseum Hildesheim. Ein Auswahlkatalog (p. 137). Regensburg: Schnell & Steiner

Richter, Jörg (2015). Sogenanntes Begräbniskreuz. In: Brandt, Michael; Höhl, Claudia; Lutz, Gerhard (eds.) Dommuseum Hildesheim. Ein Auswahlkatalog (p. 152). Regensburg: Schnell & Steiner

Rohr, Christian (13 October 2017). Alpine Landschaften, Kultur und Infrastruktur im Spiegel österreichischer und Schweizer Briefmarkenemissionen nach 1945 (Unpublished). In: Gezähnte Geschichte. Die Briefmarke als historische Quelle. Erfurt. 12.-15.10.2017.

Rohr, Christian (2019). Land der Berge? Alpine Landschaften, Kultur und Infrastruktur im Spiegel österreichischer und Schweizer Briefmarkenemissionen nach 1945. In: Smolarski, Pierre; Smolarski, René; Vetter-Schultheiß, Silke (eds.) Smolarski, Pierre; Smolarski, René; Vetter-Schultheiß, Silke (Hg.): Gezähnte Geschichte. Briefmarken als historische Quelle (Post – Wert – Zeichen 1). Post - Wert - Zeichen: Vol. 1 (pp. 37-70). Göttingen: Vandenhoeck & Ruprecht

Rudolf, Nora (30 May 2015). Textile collections in museums of applied arts: collecting, exhibiting and preserving historical textiles in the 19th century (Unpublished). In: 5th Bern Research Camp for the Applied Arts. Institut für Kunstgeschichte, Universität Bern. 30.05.2015.

Rössler, Johannes (24 September 2014). Kunstforschung und Klassizismus. Praktiken der Aufzeichnung in den römischen Jahren Johann Heinrich Meyers 1784-1790 und 1795-1797 (Unpublished). In: Séroux d’Agincourt et l’histoire de l’art autour de 1800 / e la storia dell’arte intorno al 1800 / und die Kunstgeschichte um 1800. Rom, Villa Medici. 23.-24.09.2014.

Rössler, Johannes (2016). Über das Helldunkel. Reflexionen zu Druckgraphik und Reproduktionsmedien in den "Propyläen". In: Wolf, Norbert Christian; Ehrmann, Daniel (eds.) Klassizismus in Aktion. Goethes "Propyläen" und das Weimarer Kunstprogramm. Literaturgeschichte in Studien und Quellen: Vol. 24 (pp. 329-348). Weimar: Böhlau

S

Schappach, Beate; Schwab, Andreas (2013). Das Abenteuer Bildung. Über Pflicht, Lust und Ideen im Lauf der Zeit [Performance or Exhibition]. In: Das Abenteuer Bildung. Über Pflicht, Lust und Ideen im Lauf der Zeit. Pfäffikon/SZ. 17. November 2013 bis 23. März 2014

Schappach, Beate; Schwab, Andreas (2011). Halbzeit. Ein Blick auf die Mitte des Lebens. Ausstellung im Vögele Kultur Zentrum, Pfäffikon/SZ [Performance or Exhibition]. In: Halbzeit. Ein Blick auf die Mitte des Lebens. Ausstellung im Vögele Kultur Zentrum. Pfäffikon/SZ. 05.11.2011 - 11.03.2012

Schindler, Tabea (2014). Arachnes Kunst. Textilhandwerk, Textilien und die Inszenierung des Alltags in der holländischen Malerei des 17. Jahrhunderts. Textile Studies: Vol. 6. Emsdetten / Berlin: Edition Imorde

Schneemann, Peter J. (11 January 2017). Rezeptions-Dispositive des bewegten Bildes (Unpublished). In: Zoom. Kunst – Film. Universität Regensburg. 11.01.2016.

Seehafer, Michèle (3 February 2017). Shell Gold – Production, Usage, and Handling of a Historical Artisanal Technique (including a hands-on experiment). In: Materialized Identities. Objects, Affects and Effects in Early Modern Culture.

Seehafer, Michèle (1 December 2016). Imitation of the Unknown: ‘The Princess’s Lacquered Chamber’ at Rosenborg Castle (Unpublished)

Seehafer, Michèle (2 August 2017). Workshop Knowledge: Formation and Perception of Art. Conference Report ,WerkStattWissen - The Work of Art. Material and Technology in Sources and Workshop Practice'.

Seehafer, Michèle (1 December 2017). Interview with Pamela H. Smith.

Seehafer, Michèle (20 July 2017). Lacquered Chambers at Rosenborg Castle (Unpublished). In: Bodensee-Gespräche über Kunst.

Seehafer, Michèle (19 January 2018). Imitation of the Unknown: ,The Princess's Lacquered Chamber' at Rosenborg Castle (Unpublished). In: ELinC2018: European Lacquer in Context. Brüssel, Belgien. 18.-19. Jan. 2018.

Seehafer, Michèle; Calvi, Sonia; Hanß, Stefan; Scuro, Rachele (26 October 2016). First Workshop of the Materialized Identitites group, Cambridge, 6th – 7th October 2016.

Seehafer, Michèle; Hanß, Stefan; Scuro, Rachele (7 November 2017). Third Workshop of the Materialized Identities Group, Basel, 27th-29th September 2017.

U

Urchueguía, Cristina (2013). Musik für eine Diktatur: Manuel Paradas Musik für Francos Kriegsepos Raza (1941). In: Rentsch, Ivana; Stollberg, Arne (eds.) Ton-Spuren aus der Alten Welt. Europäische Filmmusik-Traditionen bis 1945 (pp. 210-229). München: Edition Text + Kritik

W

Wettstein, Marion (2014). Naga Textiles: Design, Technique, Meaning and Effect of a Local Craft Tradition in Northeast India. Stuttgart: Arnoldsche Art Publishers

Z

Zierholz, Steffen (31 March 2017). „The Image as Mirror in Bernini’s Sant’Andrea al Quirinale in Rome“ (Unpublished). In: The Mirror, organisiert von Elena M. Calvillo and Monika A. Schmitter. The Renaissance Society of America, Annual Meeting, Chicago.

Zierholz, Steffen (2 November 2017). „Ignatius of Loyola as a normative Image“ (Unpublished). In: Konferenz Contested forms. The Limits of the sacred Image and the normative Power of Art in Early Modern Europe, organisiert von Chiara Franceschini und Cloe Cavero de Carondelet. München. 02.–03. November 2017.

This list was generated on Sat Sep 14 09:15:59 2019 CEST.
Provide Feedback