Lüthi, Janine

Up a level
Export as [feed] RSS
Group by: Date | Item Type | Refereed | No Grouping
Jump to: 2019 | 2018 | 2017 | 2016 | 2015 | 2014

2019

Jann, Ben; Widmer, Janine Manuela; Lüthi, Janine; Zimmermann, Barbara Andrea; Amacker, Michèle (4 September 2019). SNSF Career Tracker Cohorts (CTC) Newsletter 2019/2. In: SNSF Career Tracker Cohorts (CTC) Newsletter, 2019/2. Bern: Swiss National Science Foundation

Lüthi, Janine; Mäder, Gwendolin Xenia; Amacker, Michèle (2019). Evaluation of the Swiss National Science Foundation’s Doc.CH Funding Scheme. Final report. Swiss National Science Foundation

Jann, Ben; Amacker, Michèle; Lüthi, Janine; Widmer, Janine; Zimmermann, Barbara (2019). SNSF Career Tracker Cohorts (CTC) Newsletter 2019/1. In: SNSF Career Tracker Cohorts (CTC) Newsletter, 2019/1. Bern: Swiss National Science Foundation

2018

Lüthi, Janine; Mäder, Gwendolin Xenia; Hofmann, Monika (2018). Evaluationsbericht Projekt like2be: Evaluation der Projektarbeiten Interdisziplinäres Zentrum für Geschlechterforschung, Universität Bern

Hofmann, Monika; Lüthi, Janine; Mäder, Gwendolin Xenia (26 October 2018). like2be - Digitales Lernspiel und didaktisches Begleitmaterial für eine gendersensible Berufsorientierung (Unpublished). In: Gendersensible Berufsorientierung und Berufswahl: Beiträge aus der Forschung und Praxis.

Hofmann, Monika; Lüthi, Janine (August 2018). „like2be“ – Lernspiel und Begleitmaterial für den Berufswahlunterricht. Genderstudies(33), p. 15. Interdisziplinäres Zentrum für Geschlechterforschung, Universität Bern

2017

Hofmann, Monika; Lüthi, Janine (2017). Feminismen auf der Spur. Editorial. Genderstudies(30), p. 1. Interdisziplinäres Zentrum für Geschlechterforschung, Universität Bern

Makarova, Elena; Driesel-Lange, Katja; Lüthi, Janine; Hofmann, Monika (2017). Serious Games in der schulischen Berufsorientierung: Ein Instrument der Entdramatisierung von Geschlecht? In: Kampshoff, Marita; Scholand, Barbara (eds.) Schule als Feld - Unterricht als Bühne - Geschlecht als Praxis (pp. 180-198). Beltz Juventa

Makarova, Elena; Lüthi, Janine; Hofmann, Monika (2017). Innovative Wege einer gendersensiblen Berufsorientierung. Das elektronische Lernspiel "like2be". In: Brüggemann, Tim; Driesel-Lange, Katja; Weyer, Christian (eds.) Instrumente zur Berufsorientierung: Pädagogische Praxis im wissenschaftlichen Diskurs (pp. 239-252). Waxmann

2016

Hofmann, Monika; Lüthi, Janine; Mäder, Gwendolin Xenia (9 September 2016). Präsentation des elektronischen Spiels zur Berufsorientierung: „Like2be – Welcher Job passt zu wem?“ (Unpublished). In: "Berufsorientierung, Geschlecht und Schule". Universität Bern.

Lüthi, Janine; Vorwerg, Constanze; Pickering, Martin; Branigan, Holly (3 March 2016). The morphosyntactic representation of language varieties: bivarietal syntactic priming (Unpublished). In: CUNY Conference on Human Sentence Processing. Gainesville, Florida. 03.-05.03.2016.

Lüthi, Janine (2016). Geschlechtersensible Berufswahl. Panorama: Bildung - Beratung - Arbeitsmarkt(6), p. 27. Schweizerisches Dienstleistungszentrum Berufsbildung

Lüthi, Janine; Mäder, Gwendolin; Hofmann, Monika; Makarova, Elena (2016). Evaluationsbericht zur Entwicklung des elektronischen Lernspiels like2b Bern: Interdisziplinäres Zentrum für Geschlechterforschung der Universität Bern , IZFG

Hofmann, Monika; Lüthi, Janine; Rietmann, Tanja (2016). Stimmen aus der Gründungszeit des IZFG. Genderstudies(29), pp. 2-5. Interdisziplinäres Zentrum für Geschlechterforschung, Universität Bern

Lüthi, Janine (2016). Aktuelles Projekt am IZFG: "like2be" – ein elektronisches Lernspiel zur geschlechtersensiblen Berufswahl. Genderstudies(29), p. 18. Interdisziplinäres Zentrum für Geschlechterforschung, Universität Bern

Lüthi, Janine; Hofmann, Monika (2016). "Eine besondere Jubilarin". Editorial. Genderstudies(29), p. 1. Interdisziplinäres Zentrum für Geschlechterforschung, Universität Bern

2015

Lüthi, Janine (17 November 2015). “Das Schaf backt der Giraffe eine Torte" - Priming ditransitives in Bernese and Standard German (Unpublished). In: Forschungskolloquium Berner Linguistik (BeLing). Bern, Schweiz. 17.11.2015.

Vorwerg, Constanze; Lüthi, Janine; Morand, Marie-Anne (10 September 2015). Inhibition effects in linguistic processing in a sociolinguistically distant variety (Unpublished). In: Language and Social Cognition. Bern. 10.-11.09.2015.

Lüthi, Janine; Vorwerg, Constanze (5 September 2015). Status matters! Syntactic priming in Standard German depends on its sociolinguistic status (Unpublished). In: Architectures & Mechanisms for Language Processing (AMLaP). Valletta, Malta. 03.-05.09.2015.

Lüthi, Janine (1 July 2015). The mental representation of linguistic variation: Syntactic processing of (Swiss) German varieties (Unpublished). In: CSLS Summer School on Language in Social Context. Ligerz. 29.06-03.07.2015.

Lüthi, Janine; Vorwerg, Constanze (28 May 2015). Swiss German at the lemma level - A psycholinguistic approach to language varieties (Unpublished). In: International Conference on Language Variation in Europe (ICLaVE). Leipzig. 27.-29.05.2015.

Lüthi, Janine; Wyler, Jessica; Vorwerg, Constanze (13 March 2015). Cues for Subject Identification in a Swiss German Dialect: Integrating Socio- and Psycholinguistic Perspectives. In: International Convention of Psychological Science. Amsterdam. 12.-14.03.2015.

Lüthi, Janine (2 February 2015). Syntactic priming and language variation: Processing of syntactic information in Swiss German varieties (Unpublished). In: Winterschool on Combining sociolinguistic and psycholinguistic perspectives on multilingual language development. Fribourg, Schweiz. 02.-04.02.2015.

Amsler, Claudia; Hofmann, Monika; Lüthi, Janine (2015). "Wir lösen uns durch feministisches Engagement im Netz nicht in Einsen und Nullen auf". Genderstudies, 27, pp. 8-11. Interdisziplinäres Zentrum für Geschlechterforschung, Universität Bern

Lüthi, Janine; Hofmann, Monika; Makarova, Elena (2015). „I’d like to be…“- Ein Serious Game zur Förderung geschlechteratypischer Berufswahl (Unpublished). In: ScienceComm’15. Solothurn. 24-25 September 2015.

Amsler, Claudia; Hofmann, Monika; Lüthi, Janine (2015). "Eine Reaktion auf feministische Fortschritte". Editorial. Genderstudies(27), p. 1. Interdisziplinäres Zentrum für Geschlechterforschung, Universität Bern

2014

Lüthi, Janine (4 November 2014). Syntactic priming and (Swiss) German varieties (Unpublished). In: Forschungskolloquium Berner Linguistik (BeLing). Bern, Schweiz. 04.11.2014.

Lüthi, Janine; Vorwerg, Constanze (5 September 2014). Does sociolinguistic distance inhibit syntactic alignment? Evidence from syntactic priming between and within varieties of German (Unpublished). In: The 20th Annual Conference on Architectures and Mechanisms for Language Processing (AMLaP). Edinburgh. 03.-06.09.2014.

Derungs, Flurina Andrea; Schnegg, Brigitte; Lüthi, Janine; Wenger, Nadine; Ganzfried, Miriam (2014). Egalité entre femmes et hommes. Plan d'action de la Suisse. Bilan 1999 - 2014 Bern: Eidgenössisches Büro für die Gleichstellung von Frau und Mann

Vorwerg, Constanze; Lüthi, Janine; Strässle, Manuel; Pickering, Martin (13 March 2014). Partial separation of syntactic representations in closely related varieties. Evidence from Swiss German and Standard German (Unpublished). In: The 27th Annual CUNY Conference on Human Sentence Processing. Columbus, Ohio. 13.-15.03.2014.

Provide Feedback