Berger, Joël

Up a level
Export as [feed] RSS
Group by: Item Type | No Grouping
Number of items: 8.

Journal Article

Berger, Joël (2019). Signaling can increase consumers' willingness to pay for green products. Theoretical model and experimental evidence. Journal of consumer behaviour, 18(3), pp. 233-246. Wiley 10.1002/cb.1760

Berger, Joël; Hevenstone, Debra (2016). Norm enforcement in the city revisited: An international field experiment of altruistic punishment, norm maintenance, and broken windows. Rationality and society, 28(3), pp. 1-21. Sage Publications 10.1177/1043463116634035

Vogt, Sonja; Efferson, Charles; Berger, Joël; Fehr, Ernst (2015). Eye spots do not increase altruism in children. Evolution and human behavior, 36(3), pp. 224-231. Elsevier 10.1016/j.evolhumbehav.2014.11.007

Berger, Joël (2011). Altruistische Reziprozität. Empirische Evidenz aus sequenziellen Diktator- und Takingspielen. Soziale Welt - Zeitschrift für sozialwissenschaftliche Forschung und Praxis, 62(2), pp. 165-181. Baden-Baden: Nomos

Hadjar, Andreas; Berger, Joël (2010). Dauerhafte Bildungsungleichheiten in Westdeutschland, Ostdeutschland und der Schweiz: Eine Kohortenbetrachtung der Ungleichheitsdimensionen soziale Herkunft und Geschlecht. Zeitschrift für Soziologie, 39(3), pp. 182-201. Stuttgart: Lucius & Lucius

Book Section

Hadjar, Andreas; Berger, Joël (2011). Geschlechtsspezifische Bildungsungleichheiten in Europa. Die Bedeutung des Bildungs- und Wohlfahrtsstaatssystems. In: Hadjar, Andreas (ed.) Geschlechtsspezifische Bildungsungleichheiten (pp. 23-54). Wiesbaden: VS Verlag

Hadjar, Andreas; Berger, Joël (2010). Lebenszufriedenheit im Zeitverlauf in Ost- und Westdeutschland: Eine A-P-K-Analyse der Entwicklungstendenzen zwischen 1990 und 2008. In: Krause, Peter; Ostner, Ilona (eds.) Leben in Ost- und Westdeutschland: Eine sozialwissenschaftliche Bilanz der deutschen Einheit 1990-2010 (pp. 709-726). Frankfurt/M.: Campus

Conference or Workshop Item

Combet, Benita; Berger, Joël (5 June 2013). Relative Risk Aversion, Information Asymmetry, and Tracking. An Experimental Investigation of Educational Inequalities (Unpublished). In: Colloquium, Institute of Education and Society. University of Luxembourg. 05.06.2013.

This list was generated on Sat Jun 6 07:42:04 2020 CEST.
Provide Feedback