Lüthi, Janine

Up a level
Export as [feed] RSS
Group by: Item Type | No Grouping
Number of items: 27.

Newspaper or Magazine Article

Hofmann, Monika; Lüthi, Janine (August 2018). „like2be“ – Lernspiel und Begleitmaterial für den Berufswahlunterricht. Genderstudies(33), p. 15. Interdisziplinäres Zentrum für Geschlechterforschung, Universität Bern

Hofmann, Monika; Lüthi, Janine (2017). Feminismen auf der Spur. Editorial. Genderstudies(30), p. 1. Interdisziplinäres Zentrum für Geschlechterforschung, Universität Bern

Lüthi, Janine (2016). Geschlechtersensible Berufswahl. Panorama: Bildung - Beratung - Arbeitsmarkt(6), p. 27. Schweizerisches Dienstleistungszentrum Berufsbildung

Hofmann, Monika; Lüthi, Janine; Rietmann, Tanja (2016). Stimmen aus der Gründungszeit des IZFG. Genderstudies(29), pp. 2-5. Interdisziplinäres Zentrum für Geschlechterforschung, Universität Bern

Lüthi, Janine (2016). Aktuelles Projekt am IZFG: "like2be" – ein elektronisches Lernspiel zur geschlechtersensiblen Berufswahl. Genderstudies(29), p. 18. Interdisziplinäres Zentrum für Geschlechterforschung, Universität Bern

Lüthi, Janine; Hofmann, Monika (2016). "Eine besondere Jubilarin". Editorial. Genderstudies(29), p. 1. Interdisziplinäres Zentrum für Geschlechterforschung, Universität Bern

Amsler, Claudia; Hofmann, Monika; Lüthi, Janine (2015). "Wir lösen uns durch feministisches Engagement im Netz nicht in Einsen und Nullen auf". Genderstudies, 27, pp. 8-11. Interdisziplinäres Zentrum für Geschlechterforschung, Universität Bern

Amsler, Claudia; Hofmann, Monika; Lüthi, Janine (2015). "Eine Reaktion auf feministische Fortschritte". Editorial. Genderstudies(27), p. 1. Interdisziplinäres Zentrum für Geschlechterforschung, Universität Bern

Book Section

Makarova, Elena; Driesel-Lange, Katja; Lüthi, Janine; Hofmann, Monika (2017). Serious Games in der schulischen Berufsorientierung: Ein Instrument der Entdramatisierung von Geschlecht? In: Kampshoff, Marita; Scholand, Barbara (eds.) Schule als Feld - Unterricht als Bühne - Geschlecht als Praxis (pp. 180-198). Beltz Juventa

Makarova, Elena; Lüthi, Janine; Hofmann, Monika (2017). Innovative Wege einer gendersensiblen Berufsorientierung. Das elektronische Lernspiel "like2be". In: Brüggemann, Tim; Driesel-Lange, Katja; Weyer, Christian (eds.) Instrumente zur Berufsorientierung: Pädagogische Praxis im wissenschaftlichen Diskurs (pp. 239-252). Waxmann

Report

Lüthi, Janine; Mäder, Gwendolin Xenia; Hofmann, Monika (2018). Evaluationsbericht Projekt like2be: Evaluation der Projektarbeiten Interdisziplinäres Zentrum für Geschlechterforschung, Universität Bern

Lüthi, Janine; Mäder, Gwendolin; Hofmann, Monika; Makarova, Elena (2016). Evaluationsbericht zur Entwicklung des elektronischen Lernspiels like2b Bern: Interdisziplinäres Zentrum für Geschlechterforschung der Universität Bern , IZFG

Derungs, Flurina Andrea; Schnegg, Brigitte; Lüthi, Janine; Wenger, Nadine; Ganzfried, Miriam (2014). Egalité entre femmes et hommes. Plan d'action de la Suisse. Bilan 1999 - 2014 Bern: Eidgenössisches Büro für die Gleichstellung von Frau und Mann

Conference or Workshop Item

Hofmann, Monika; Lüthi, Janine; Mäder, Gwendolin Xenia (26 October 2018). like2be - Digitales Lernspiel und didaktisches Begleitmaterial für eine gendersensible Berufsorientierung (Unpublished). In: Gendersensible Berufsorientierung und Berufswahl: Beiträge aus der Forschung und Praxis.

Hofmann, Monika; Lüthi, Janine; Mäder, Gwendolin Xenia (9 September 2016). Präsentation des elektronischen Spiels zur Berufsorientierung: „Like2be – Welcher Job passt zu wem?“ (Unpublished). In: "Berufsorientierung, Geschlecht und Schule". Universität Bern.

Lüthi, Janine; Vorwerg, Constanze; Pickering, Martin; Branigan, Holly (3 March 2016). The morphosyntactic representation of language varieties: bivarietal syntactic priming (Unpublished). In: CUNY Conference on Human Sentence Processing. Gainesville, Florida. 03.-05.03.2016.

Lüthi, Janine (17 November 2015). “Das Schaf backt der Giraffe eine Torte" - Priming ditransitives in Bernese and Standard German (Unpublished). In: Forschungskolloquium Berner Linguistik (BeLing). Bern, Schweiz. 17.11.2015.

Vorwerg, Constanze; Lüthi, Janine; Morand, Marie-Anne (10 September 2015). Inhibition effects in linguistic processing in a sociolinguistically distant variety (Unpublished). In: Language and Social Cognition. Bern. 10.-11.09.2015.

Lüthi, Janine; Vorwerg, Constanze (5 September 2015). Status matters! Syntactic priming in Standard German depends on its sociolinguistic status (Unpublished). In: Architectures & Mechanisms for Language Processing (AMLaP). Valletta, Malta. 03.-05.09.2015.

Lüthi, Janine (1 July 2015). The mental representation of linguistic variation: Syntactic processing of (Swiss) German varieties (Unpublished). In: CSLS Summer School on Language in Social Context. Ligerz. 29.06-03.07.2015.

Lüthi, Janine; Vorwerg, Constanze (28 May 2015). Swiss German at the lemma level - A psycholinguistic approach to language varieties (Unpublished). In: International Conference on Language Variation in Europe (ICLaVE). Leipzig. 27.-29.05.2015.

Lüthi, Janine; Wyler, Jessica; Vorwerg, Constanze (13 March 2015). Cues for Subject Identification in a Swiss German Dialect: Integrating Socio- and Psycholinguistic Perspectives. In: International Convention of Psychological Science. Amsterdam. 12.-14.03.2015.

Lüthi, Janine (2 February 2015). Syntactic priming and language variation: Processing of syntactic information in Swiss German varieties (Unpublished). In: Winterschool on Combining sociolinguistic and psycholinguistic perspectives on multilingual language development. Fribourg, Schweiz. 02.-04.02.2015.

Lüthi, Janine; Hofmann, Monika; Makarova, Elena (2015). „I’d like to be…“- Ein Serious Game zur Förderung geschlechteratypischer Berufswahl (Unpublished). In: ScienceComm’15. Solothurn. 24-25 September 2015.

Lüthi, Janine (4 November 2014). Syntactic priming and (Swiss) German varieties (Unpublished). In: Forschungskolloquium Berner Linguistik (BeLing). Bern, Schweiz. 04.11.2014.

Lüthi, Janine; Vorwerg, Constanze (5 September 2014). Does sociolinguistic distance inhibit syntactic alignment? Evidence from syntactic priming between and within varieties of German (Unpublished). In: The 20th Annual Conference on Architectures and Mechanisms for Language Processing (AMLaP). Edinburgh. 03.-06.09.2014.

Vorwerg, Constanze; Lüthi, Janine; Strässle, Manuel; Pickering, Martin (13 March 2014). Partial separation of syntactic representations in closely related varieties. Evidence from Swiss German and Standard German (Unpublished). In: The 27th Annual CUNY Conference on Human Sentence Processing. Columbus, Ohio. 13.-15.03.2014.

This list was generated on Tue Mar 26 18:07:48 2019 CET.
Provide Feedback