Items where Subject is "700 Arts > 750 Painting"

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B

Baadj, Nadia (2013). A World of Materials in a Cabinet without Drawers: Re-framing Jan van Kessel’s The Four Parts of the World. Nederlands kunsthistorisch jaarboek, 62(1), pp. 202-237. Brill 10.1163/22145966-06201009

Baadj, Nadia (2013). Sketches of Simians and Savages on the Versos of Jan van Kessel’s Copper Plates. Museo del Prado. Boletin, 30(48), pp. 72-83. Ministerio de Educacion y Cultura, Museo del Prado

Baadj, Nadia (2013). Review of Janice Neri, The Insect and the Image: Visualizing Nature in Early Modern Europe 1500-1700 (Minneapolis: University of Minnesota Press, 2011). Visual Resources, 29(3), pp. 246-250. Routledge

Bassing-Kontopidis, Antonie; Hindelang, Laura; Wagner, Filine; Matter, Charlotte; Hindelang, Laura (2018). Art and Architecture in a Global Context. A Conceptual Approach. In: Bassing-Kontopidis, Antonie; Matter, Charlotte; Wagner, Filine (eds.) Into the Wild. Art and Architecture in a Global Context (pp. 6-16). München: edition metzel

Beisbart, Claus (4 March 2020). Falsch ist nicht falsch. Philosophische Richtigstellungen über die fielen Facetten der Fälschung (Unpublished). In: Alles Falsch, Ringvorlesung des Collegium generale Bern. Bern. 4.3.2020.

Berger, Matthias (1 February 2021). Berner Totentanz. Theos: Theologisch bedeutsame Orte der Schweiz

Bertinetto, Alessandro; Ruta, Marcello (2021). Improvisation in Painting (In Press). In: Bertinetto, Alessandro; Ruta, Marcello (eds.) The Routledge Handbook of Philosophy and Improvisation in the Arts. Routledge

Bohnenblust, Laura Valentina (2018). "Quemarme la identidad - Identität ausbrennen". Marta Minujins ortsspezifische Auslöschung einer nationalen Werkdeutung. In: Bassing-Kontopidis, Antonie; Hindelang, Laura; Matter, Charlotte; Wagner, Filine (eds.) Into the Wild. Art and Architecture in a Global Context (pp. 35-44). München: Edition Metzel

Boscani Leoni, Simona (2020). The Discovery of the Alps: between “Science” and Exoticism. In: Brizon, Claire; Lee, Chonja; Wismer, Étienne; Étienne, Noémie (eds.) Exotic Switzerland? Looking Outward in the Age of Enlightenment (pp. 285-297). Diaphanes

Boscani Leoni, Simona (2020). La découverte des Alpes entre « science » et exotismes. In: Brizon, Claire; Lee, Chonja; Wismer, Étienne; Étienne, Noémie (eds.) Une Suisse exotique ? Regarder l’ailleurs en Suisse au siècle des Lumières (pp. 291-303). Diaphanes

Burri, Renate (2014). Book review of: Fabio Guidetti / Anna Santoni (eds), Antiche stelle a Bisanzio: il codice Vaticano greco 1087 (Pisa: Edizioni della Normale, 2013). Bryn Mawr classical review Bryn Mawr College

Bürgin, Martin (2023). Material Religion. In: Ikonen: Abbilder, Kultobjekte, Kunstwerke - Museumskatalog Ikonenmuseum Lenzburg (pp. 74-87). Zürich: Seidel und Schütz

C

Chlench, Kathrin (2 October 2015). Materiale und visuelle Aspekte in der Überlieferung der Gebete Johanns von Neumarkt (Unpublished). In: Schweizer Nachwuchsforum Bildforschung östliches Europa. Tagung am Kompetenz-zentrum Kulturelle Topographien, Universität Basel. 02.-03.10.2015.

Cordibella, Giovanna (2014). Einleitung. In: Albrecht, Andrea; Remmert, Volker R.; Cordibella, Giovanna (eds.) Tintenfass und Teleskop. Galileo Galilei im Schnittpunkt wissenschaftlicher, literarischer und visueller Kulturen im 17. Jahrhundert. spectrum Literaturwissenschaft / spectrum Literature: Vol. 46 (pp. 1-14). Berlin / Boston: De Gruyter

Cordibella, Giovanna (2016). «Ritmi futuristi»: Zum transmedialen Konzept des Rhythmus im italienischen Futurismus. In: Salgaro, Massimo; Vangi, Michele (eds.) Mythos Rhythmus: Wissenschaft, Kunst und Literatur um 1900. Aurora – Schriften der Villa Vigoni: Vol. 3 (pp. 157-170). Stuttgart: Steiner Verlag

Cordibella, Giovanna (2015). Archetipi del «giardiniere» e altre immagini. Su alcune fonti iconografiche della poesia di Antonio Porta. Versants, 62:2, pp. 113-125. L'Age d'homme

Cordibella, Giovanna (2019). Indagini tra le carte di Giovanni Orelli. Sulla genesi del romanzo "Il sogno di Walacek". Versants, 66(2), pp. 114-124. Bern Open Publishing 10.22015/V.RSLR/66.2.9

Crogiez, Michèle (13 February 2014). Sur les Salons de Diderot (Unpublished). In: Le Salon au XVIIIe siècle comme naissance de l’essai en critique d’art. Poitiers Maison de la recherche, Frankreich. 13. Feb. 2014.

E

Etienne, Noémie (2017). The Restoration of Paintings in Paris, 1750-1815. Practice, Discourse, Materiality. Los Angeles: Getty Publications

F

Fournier Kiss, Corinne (2020). Jardins, parcs et paysages dans l’œuvre de Hermann Hesse – ou Par delà nature et culture. Recherches germaniques(50), pp. 89-101. Presses universitaires de Strasbourg 10.4000/rg.4882

Fournier Kiss, Corinne (2019). Сады и ландшафты в творчестве Германна Гессе. Сады и парки. Энциклопедия стиля, pp. 318-331.

Fournier Kiss, Corinne (26 November 2011). The Modernist City in Russian Art and Literature (Unpublished). In: The Birth of a Paradigm: Everything You Always Wanted to Know About Space / A Comparative Literature Workshop. Dublin city university. 26.11.2011.

Frettlöh, Magdalene Luise (2013). Wenn (Schrift-) Worte sich in Bilder einschreiben. Zum mehrstelligen Verhältnis von Wort und Bild. Theologische Zeitschrift ThZ, 69(3), pp. 238-265. Reinhardt

Frettlöh, Magdalene Luise (2016). Bern, Zentrum Paul Klee – Ein Ort für Transzendenzerfahrungen? Konstruktiv. Theologisches aus Bern, 40, p. 7. Reformierte Medien

Frettlöh, Magdalene Luise (2020). Das ausgemalte Bilderverbot. Notizen zu (m)einer "companionship" mit Bildern Mark Rothkos. In: Geiger, Manuela; Kessler, Rainer; Taschner, Johannes (eds.) Lieblingsbilder … und das Bilderverbot? (pp. 28-57). Stuttgart: Kohlhammer

Fricke, Beate (25 October 2016). Arcing the Horizon. The Curvature, the Celestial Spheres and the Picture Plane (Unpublished). In: Vortragsreihe/Lecture series Department of History of Art, Johns Hopkins University, Baltimore, U.S.A.. Baltimore. 25.10.2016.

Fricke, Beate (28 August 2019). Shifting Horizons (Unpublished). In: Horizonte - Eine linie und ihre Verschiebungen in Kunst, Literatur und Geschichte. Basel. 28. - 31. August 2019.

Fricke, Beate (15 February 2019). “Materie, cuius miratur turba decorem… Creation and creativity in the Holkham Bible” (Unpublished). In: Bild-Irritationen. Freiburg. 14.-16. Februar.

Fricke, Beate (11 April 2019). “Creation and Creativity in the Holkham Bible. Ingenuity in Early Modern art and science” (Unpublished). In: Genius Before Romanticism: Ingenuity in Early Modern Art and Science. Cambridge, UK. 11.-12. April.

Fricke, Beate (9 October 2019). “Creating Man. Depicting Natura, Idea, and Anima” (Unpublished). In: Alanus ab Insulus und das europäische Mittelalter. München, Deutschland. 8-10. Januar 2019.

Fricke, Beate (19 October 2019). “Horizont und Panorama” (Unpublished). In: Studientag Jerusalem in Scherzligen. 550 Jahre Scherzliger Passionspanorama. München, Deutschland. 19. Oktober 2019.

Fricke, Beate (2019). At the Threshold of Painting. The Man of Sorrows by Albrecht Dürer. In: Bokody, Peter; Nagel, Alexander (eds.) Renaissance Meta-Painting. Studies in Medieval and Early Renaissance Art History (pp. 209-238). Turnhout: Brepols

Fricke, Beate (2019). Artifex and Opifex – The Medieval Artist. In: Rudolph, Conrad (ed.) A Companion to Medieval Art: Romanesque and Gothic in Northern Europe. Blackwell companions to art history (pp. 45-70). Hoboken: Wiley-Blackwell

Fricke, Beate (2020). Hinges as Hints: Heaven and Earth in the Coconut Goblet at the Cathedral of Münster, Part of a Lost Rock Crystal Ensemble. In: Hahn, Cynthia; Shalem, Avinoam (eds.) Seeking Transparency. Rock Crystals Across the Medieval Mediterranean. Berlin: Gebr. Mann

Fricke, Beate (2016). Früchte des Sehens. In: Elm, Susanna; Vinken, Barbara (eds.) Braut Christi. Familienformen in Europa im Spiegel der 'sponsa' (pp. 75-100). Paderborn: Fink-Verlag

Fricke, Beate (28 April 2018). Miracles of Mediation. Crossing Lineages of Insemination and Creation (Unpublished). In: CAUSALITY AND THE WORK OF Art A CLARK COLLOQUIUM. The Clark Institute. APRIL 27–28, 2018.

Fricke, Beate (22 February 2018). Bildraum und Horizont (Unpublished). In: Epistemische Schichten. Weltsehen und Weltverstehen in der Frühen Neuzeit. Wolfenbüttel. 22.-23. Februar 2018.

Fricke, Beate (10 December 2019). Im Gespräch mit Hartmut Dorgerloh - Provenienzen und Präsentationen – Das neue Humboldt Forum im Berliner Schloss (Unpublished). In: Provenienzen und Präsentationen. Kunstmuseum Bern. 10.12.2019.

Fricke, Beate (2007). Ecce fides : die Statue von Conques, Götzendienst und Bildkultur im Westen. Paderborn: Fink-Verlag

Fricke, Beate (2021). Horizont und Panorama. Darstellungsmodi und Bildraum im 15. Jahrhundert am Beispiel der Scherzliger Passionswand. In: Heyden, Katharina; Lissek, Maria (eds.) Jerusalem am Thunersee. Das Scherzliger Passionspanorama neu gedeutet. Theologisch bedeutsame Orte der Schweiz (pp. 75-108). Basel: Schwabe Verlag

Fricke, Beate (2021). Wisdom’s Creation: A Double Beginning in the Stammheim Missal (1160-1170). Codex aquilarensis : cuadernos de investigación del Monasterio de Santa Maria la Real, 37, pp. 357-376. Centro de Estudios del Romanico

Fricke, Beate; Holler, Theresa (2019). Rosenrot. Die Bildwelt von Flora, Fauna und Fons vitae im Godesscalc-Evangelistar als Heilsraum. In: Embach, Michael; Moulin, Claudine; Wolter-von dem Knesebeck, Harald (eds.) Die Handschriften der Hofschule Kaiser Karls des Großen – individuelle Gestalt und europäisches Kulturerbe (pp. 97-128). Trier: Verlag für Geschichte und Kultur

G

Gisler, Priska; Hürzeler, Luzia (2023). Und der Geier schaut zu: Geschichten von Jagd, Sterben und Tod im 'Afrika'-Diorama Nr. 9 im Naturhistorischen Museum Bern. In: Gartmann, Thomas; Urchueguía, Cristina; Ambühl-Baur, Hannah (eds.) Studies in the Arts II - Künste, Design und Wissenschaft im Austausch. Image (pp. 163-186). Bielefeld: transcript 10.14361/9783839469545-009

Göttler, Christine (2013). The Alchemist, the Painter, and the 'Indian Bird': Joining Arts and Cultures in Seventeenth-Century Antwerp. Adriaen van Utrecht's 'Allegory of Fire' in the Royal Museums of Fine Arts in Brussels. In: Hoffmann, Annette; de Giorgi, Manuela; Suthor, Nicola (eds.) Synergies in Visual Culture / Bildkulturen im Dialog. Festschrift für Gerhard Wolf (pp. 499-512). München: Wilhelm Fink

Göttler, Christine (21 November 2013). Environments of Art and Prayer at the Bavarian Court in Munich, circa 1600: The Miraculous Lives of a Vesperbildt ascribed to Quinten Massys (Unpublished). In: Invited lecture at the Institute for Reformation Studies. University of St Andrews. 21.11.2013.

Göttler, Christine (2016). Kunst der Diäthetik – Diäthetik der Kunst. UniPress - Forschung und Wissenschaft an der Universität Bern, 167, pp. 24-26. Abteilung Kommunikation, Universität Bern

Göttler, Christine (2016). Antwerp and the Emperor’s Indies: Rubens’s Arch of the Mint for Cardinal-Infante Ferdinand (1635) (Unpublished). In: The Renaissance Society of America, The Sixty-second Annual Meeting. Boston. 31.3–2.4.2016.

Göttler, Christine (2016). Artists in Groups: Articulating Collective Identities in Seventeenth-Century Haarlem (Unpublished). In: CIHA. 34th World Congress of Art History. Peking. 16.–20.09.2016.

Göttler, Christine (November 2016). Epistemic and Enigmatic Imagery in the Work of Hendrick Goltzius (Unpublished). In: Epistemic Images in Early Modern Germany and its Neighbours. Cambridge. 10.-11. Nov. 2016.

Göttler, Christine (November 2016). Mount Potosí in Antwerp: The Imagery of Labor and Wealth in Rubens’s Arch of the Mint (1635) (Unpublished). In: The Materialities of Knowledge in Early Modern Cities. Antwerpen. 18.–19.11.2016.

Göttler, Christine (18 February 2017). Fertile Waters: Salt and Saltcellars in Early Seventeenth-Century Antwerp (Unpublished). In: College Art Association. 105th Annual Conference. New York. 15.–18.02.2017.

Göttler, Christine (2017). Introduction to Unruly Landscapes: Producing, Picturing, and Embodying Nature in Early Modernity (Unpublished). In: Unruly Landscapes: Producing, Picturing, and Embodying Nature in Early Modernity. Universität Bern. 14.–15. Dezember 2017.

Göttler, Christine (May 2017). Waste Lands at the Court of Wilhelm V of Bavaria: The Poetry, Ecology, and Spirtuality of Wilderness, circa 1600 (Unpublished). In: Imaginaries of the Desert in the Arts. Universität Bern. 13.5.2017.

Göttler, Christine (June 2017). Goldmachen / Bildermachen: Magie und Alchemie bei Martin Delrio (1551-1608) und Hendrick Goltzius (1558-1617) (Unpublished). In: Magische(s) Gestalten und die Lenkung der Dinge. Universität Stuttgart. 30.6.2017.

Göttler, Christine (2018). Showing by Hiding: Hendrick Goltzius's Allegory of the (Alchemical) Arts in the Kunstmuseum Basel (In Press). In: Congress Proceedings; 34th Congress of the International Committee of the History of Art. CIHA

Göttler, Christine (2018). 'Sacred Woods': Performing Solitude at the Court of Duke Wilhelm V of Bavaria. In: Göttler, Christine; Enenkel, Karl A. E. (eds.) Solitudo: Spaces, Places, and Times of Solitude in Late Medieval and Early Modern Cultures. Intersections: Vol. 56 (pp. 140-176). Leiden, Boston: Brill

Göttler, Christine; Dupré, Sven (2016). Reading the Inventory: The Possessions of the Portuguese Merchant-Banker Emmanuel Ximenez (1564-1632) in Antwerp (Unpublished). In: Epistemologías transculturales. La producción de conocimientos en zonas de contacto en América Latina. Berlin. 01.-02.12.2016.

H

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Heller, Amy (2016). Observations on Painted Coffin Panels of the Tibetan Empire. Zentralasiatische Studien des Seminars für Sprach- und Kulturwissenschaft Zentralasiens der Universität Bonn ZAS, 45, pp. 147-202. International Inst. for Tibetan and Buddhist Studies

Heller, Amy (2015). Three Early Bonpo Thangka and their Consecration Inscriptions. In: Havnevik, Hanna; Ramble, Charles (eds.) From Bhakti to Bon: Festschrift for Per Kvaerne. Instituttet for Sammenlignende Kulturforskning. Serie B, Skrifter: Vol. 155 (pp. 225-240). Oslo: Novus Press

Heller, Amy (2015). A Votive Prayer and Dedication on an Early Thangka of sMan bla. In: Ramble, Charles; Roesler, Ulrike (eds.) Tibetan and Himalayan Healing. An Anthology for Anthony Aris (pp. 180-185). Kathmandu: Vajra Books

Heller, Amy (2015). An Early Thangka of Avalokitesvara from the Guge Kingdom. Journal of Tibetology, 10, pp. 70-84. Center for Tibetan Studies, Sichuan University

Heller, Amy; Eng, Charlotte (2016). Three Ancient Manuscripts from Tholing in the Tucci Collection, IsIAO, Roma, Part II: Manuscript 1329 O. In: Allinger, Eva; Grenet, Frantz; Jahoda, Christian; Lang, Maria-Katharina; Vergati, Anne (eds.) Interaction in the Himalayas and Central Asia. Precesses of Transfer, Translation and Transformation in Art, Archaeology and Polity. Veröffentlichungen zur Sozialanthropologie: Vol. 22 (pp. 173-190). Wien: Austrian Academy of Science Press 10.2307/j.ctt1pv891n.13

Henny, Sundar (2021). Der Schweizer Jerusalem-Komplex um 1500: Personen, Monumente, Pilgerreisen. In: Heyden, Katharina; Lissek, Maria (eds.) Jerusalem am Thunersee: Das Scherzliger Passionspanorama neu gedeutet. Theologisch bedeutsame Orte der Schweiz (pp. 159-193). Basel: Schwabe

Heyden, Katharina; Schär, Rahel (2017). Bildliche Darstellungen Jesu bis ca. 500 n. Chr. In: Schröter, Jens; Jacobi, Christine (eds.) Jesus Handbuch. Handbücher Theologie (pp. 541-551). Tübingen: Mohr Siebeck

Hindelang, Laura (23 June 2019). The Age of Petroleum Revisited. Zeitgenössische Kunst in der Golfregion (Unpublished). In: Die Arabische Halbinsel – Perspektiven einer Schlüsselregion. Konrad-Adenauer-Stiftung, Berlin. 23.06.2019.

Hindelang, Laura (2018). In the Land of the Sea. The Persian Gulf in Contemporary Art. In: Bassing-Kontopidis, Antoine; Hindelang, Laura; Matter, Charlotte; Wagner, Filine (eds.) Into the Wild: Art and Architecture in a Global Context (pp. 63-72). München: Edition Metzel

Hindelang, Laura (23 November 2020). Iridescent Ways of Fueling Futures in Contemporary Art from the Arabian Peninsula (Unpublished). In: Experiences of Oil. Kunstmuseum, Stavanger, Norwegen. 22.-24.11.2020.

Hindelang, Laura (26 October 2020). The Iridescent Effect. Oil Mediations in Visual Culture (Unpublished). In: Norwegen University of Science and Technology, Institute of Social Anthropology, Lecture Series. NTNU, Trondheim, Norwegen. 26.10.2020.

Hindelang, Laura (2022). Iridescent Kuwait: Petro-Modernity and Urban Visual Culture since the Mid-Twentieth Century. Berlin, Boston: De Gruyter 10.1515/9783110714739

Hindelang, Laura (6 April 2021). The Kuwaiti Magazine al-ʿArabi as Cultural Diplomat in the 1950 and 1960s (Unpublished). In: Culture Made in Arabia. The Arabian Peninsula as a new major player on the Arab cultural scene. Abu Dhabi, Vereinigte Arabische Emirate. 5.-8. April 2021.

Hindelang, Laura (2022). Das Glasmaleratelier Heinrich Stäubli. Zwischen St. Galler Werkstatt und Glaskunst am Bau im Thurgau. In: Amt für Denkmalpflege, des Kantons Thurgau (ed.) Licht- und Farbenzauber – Glasmalerei im Thurgau. Denkmalpflege im Thurgau: Vol. 23 (pp. 142-149). Basel: Schwabe

Hindelang, Laura (2022). Das Glasmaleratelier Stäubli in St. Gallen. Intermedialität und Glaskunst am Bau im 20. Jahrhundert. [Software & Other Digital Items]

Hindelang, Laura (16 December 2022). Writing Art and Architectural Histories of the Arabian Peninsula: Transdisciplinary Approaches between Visual Culture and Oral History (Unpublished). In: ARVIMM séminaire “Histoires de l’art au Maghreb et au Moyen-Orient XIXe-XXe siècle” 2022-23. Paris. 16.12.2022.

Hindelang, Laura (25 August 2022). Iridescent Nostalgia: Negotiating Kuwait’s Petro-Modernity in Contemporary Art and Architecture (Unpublished). In: Petrocultures 2022, Stavanger. Stavanger, Norwegen. 24.-27.08.2022.

Hindelang, Laura (31 May 2023). “Cultural Appropriation/Appreciation ?” Roundtable discussion with Jens Balzer (Writer and author DIE ZEIT, Berlin), Schoole Mostafawy (Curator Global Art History, Badisches Landesmuseum, Karlsruhe), Nika Timashkoa (Artist, Basel) (Unpublished). In: “Cultural Appropriation/Appreciation ?” - Roundtable Diskussion. Kunsthaus Zürich. 31.05.2023.

Hindelang, Laura; Fuccaro, Nelida; Vali, Murtaza; Rojo Jiménez, Maria Esperanza; Biglari, Mattin (2022). Petromobilites in the Global South. Roundtable Conversation. In: Szefer Larsen, Anne (ed.) Experiences of Oil. Scientific Level: Vol. 1 (pp. 50-71). Stavanger: Museumsforlaget

Hindelang, Laura; Gräf, Bettina (2022). No Spaces Without History. Transdisciplinary Approaches to the Gulf Cities between Area Studies, Art History and Media Studies. Middle East Journal of Culture and Communication, 15(3), pp. 219-239. Brill

Hindelang, Laura; Radwan, Nadia (2023). Between Affect and Concept. Nostalgia in Modern and Contemporary Art and Architecture from the Middle East and North Africa (Submitted). In: Gartmann, Thomas; Urchueguía, Cristina (eds.) Studies in the Arts – Neue Perspektiven auf Forschung über, in und durch Kunst und Design. Studies in the arts. Bielefeld: transcript

Holler, Theresa (2017). Dante’s Verbal Images and Their Pictorial Afterlife: Visualizing the Otherworldly Space in Terni and Orvieto. In: Morel, Philippe; Beyer, Andreas; Nova, Alessandro (eds.) Voir l’au-delà. L’expérience visionnaire et sa représentation dans l’art italien de la Renaissance. Études Renaissantes: Vol. 22 (pp. 51-73). Paris: Brepols

Holler, Theresa (2015). L’Aldilà della Cappella Strozzi. I domenicani, l’esilio di Dante e il ritorno dell’Inferno. In: Brilli, Elisa; Fenelli, Laura; Wolf, Gerhard (eds.) Images and Words in Exile. Avignon and Italy during the first half of the 14th century. Millennio Medievale: Vol. 107 (pp. 401-420). Florenz: Sismel

Holler, Theresa (2020). Jenseitsbilder : Dantes Commedia und ihr Weiterleben im Weltgericht bis 1500. I Mandorli: Vol. 29. Berlin: Deutscher Kunstverlag

Holler, Theresa (2018). Infernale Landschaften: Wie Dantes Commedia das Bild des Weltgerichts in Italien verändert. Deutsches Dante-Jahrbuch, 93(1), pp. 74-103. De Gruyter 10.1515/dante-2018-0005

Holler, Theresa; Fricke, Beate (11 October 2018). Flora und Fauna im Bildrahmen – Effekt und Repräsentation. Zur Naturvorstellung bei Hrabanus Maurus (Unpublished). In: Die Handschriften der Hofschule Kaiser Karls des Großen – individuelle Gestalt und europäisches Kulturerbe. Trier, Deutschland. 11.-12. Oktober.

J

Jennings, Katherine Laura (2022). French Stranger; Spiritual Home: A Material Biography of the Church of Saint Peter and Paul (Bern), 1846-2022 (Unpublished). (Dissertation, Institut für Christkatholische Theologie, Theologische Fakultät)

K

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Kranen, Sophie Annette (2020). Mobilität 2. Bildende Kunst. In: Jaeger, Friedrich (ed.) Enzyklopädie der Neuzeit Online. Brill online reference works. Leiden: Brill

Kranen, Annette (2021). Moralische Landschaften. Die Metapher des Lebenswegs. In: Der Weg zum Glück. Die Berner Kebes-Tafel und die Bilderwelten des Barock: Ausstellungskatalog (pp. 103-123). Bern: Bern Open Publishing 10.36950/kat-wzg-2021-8

Kranen, Annette; Krass, Urte (2021). Fünf Quadratmeter Lebensweisheit. Einführende Überlegungen zur Berner Kebes-Tafel im Kontext. In: Kranen, Annette; Krass, Urte; Zimmer, Nina (eds.) Der Weg zum Glück. Die Berner Kebes-Tafel und die Bilderwelten des Barock (pp. 11-24). Bern Open Publishing 10.36950/kat-wzg-2021-4

Kranen, Annette; Krass, Urte (September 2021). Der Weg zum Glück: Schwelgen, Zweifeln und Stark-sein in Bildern des Kunstmuseums. KunstEinsicht: das gemeinsame Magazin von Kunstmuseum Bern & Zentrum Paul Klee(19), p. 46. Kunstmuseum Bern, Zentrum Paul Klee

Krass, Urte Inga (20 April 2018). Fluchtbilder und ihre Kontexte im 17. Jahrhundert (Unpublished). In: Leave, left, left. Migrationsphänomene in den Künsten in aktueller und historischer Perspektive. München, Center for Advanced Studies. 20.-21.4.2018.

Krass, Urte Inga (31 January 2020). Welcome and Introduction to the Conference (Unpublished). In: Arma Virosque... The Coat of Arms in Extra-European Contexts. Uni Bern, Hauptgebäude, Kuppelsaal. 31.1.-1.2. 2020.

Krass, Urte Inga (22 May 2020). Fluchterfahrungen in Bildern der Frühen Neuzeit (Unpublished). In: Vorträge der Senioren-Universität Bern. 22. Mai 2020.

Krass, Urte Inga (2020). Fluchtbilder in der Frühen Neuzeit. In: Dogramac, Burcu; Szymanski-Dül, Berenika; Rathert, Wolfgang (eds.) Leave, Left, Left. Migrationsphänomene in den Künsten in aktueller und historischer Perspektive (pp. 19-41). Berlin: Neofelis Verlag

Krass, Urte Inga (6 November 2020). Ambiguität in der spanischen Bodegon-Malerei (Unpublished). In: Temporalität, Ambiguität, Latenz. Ästhetische Eigenlogiken des europäischen Genrebildes. Eichstätt / online. 05. - 07.11.2020.

Krass, Urte Inga (2020). L'ordre de l'homme blanc. In: Étienne, Noémie; Brizon, Claire; Lee, Chonja; Wismer, Étienne (eds.) Une Suisse exotique? Regarder l'ailleurs en Suisse au siècle des Lumières (pp. 226-227). Zürich: Diaphanes

Krass, Urte Inga (2020). The Order of the White man. In: Étienne, Noémie; Brizon, Claire; Lee, Chonja; Wismer, Étienne (eds.) Exotic Switzerland? Looking Outward in the Age of Enlightenment (pp. 224-225). Zürich: Diaphanes

Krass, Urte (29 January 2021). The Big Empty. A New Interpretation of Velazquez's so-called La Mulata (Unpublished). In: KHI 2021+ Lecture Series. Kunsthistorisches Institut in Florenz, Max-Planck-Institut (via zoom). 29. January 2021.

Krass, Urte (2021). Unsichtbarer Reichtum. Wie Schweizer Künstler der Frühen Neuzeit den Handel visuell verpacken. Traverse - Zeitschrift für Geschichte / Revue d'histoire, 2021(1), pp. 129-143. Chronos

Krass, Urte (16 June 2021). Force-Fitting: Visual Argumentation and Coats of Arms in Goa (1659) (Unpublished). In: Sessão Academica do Instituto Português de Heráldica. Zoom. 16.06.2021.

Krass, Urte (2021). Fülle und Vergänglichkeit, Reichtum und Armut. Fortuna in der visuellen Kultur des Berner Barock. In: Kranen, Annette; Krass, Urte; Zimmer, Nina (eds.) Der Weg zum Glück. Die Berner Kebes-Tafel und die Bilderwelten des Barock (pp. 47-69). Bern Open Publishing 10.36950/kat-wzg-2021-6

Krass, Urte (2021). Joseph Werner d. J., Allegorie des Handels, 1668. In: Kranen, Annette; Krass, Urte; Zimmer, Nina (eds.) Der Weg zum Glück. Die Berner Kebes-Tafel und die Bilderwelten des Barock (pp. 83-85). Bern Open Publishing

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Zierholz, Steffen (2015). Raum und Selbst. Kunst und Spiritualität in der Gesellschaft Jesu (1580–1700) (Unpublished). (Dissertation, Institut für Kunstgeschichte, Philosophisch-Historische Fakultät)

Zierholz, Steffen (2016). Solitude in the Chapel of Fra Mariano del Piombo in San Silvestro al Quirinale in Rome. In: Spaces, Places and Times of Solitude in Late Medieval and Early Modern Europe. Brill

Zierholz, Steffen (2017). Kapelle (Submitted). In: Reading Room: A bis Z. Hatje Cantz

Zierholz, Steffen (2016). "to make yourself present". Jesuit sacred Space as enargetic Space. In: Boer, Wietse de; Enenkel, Karl A. E.; Melion, Walter S. (eds.) Jesuit Image-Theory in Europe and the Overseas Mission 1540–1740. Intersections: Vol. 45 (pp. 419-460). Leiden: Brill Publishing 10.1163/9789004319127_015

Zierholz, Steffen (31 March 2017). „The Image as Mirror in Bernini’s Sant’Andrea al Quirinale in Rome“ (Unpublished). In: The Mirror, organisiert von Elena M. Calvillo and Monika A. Schmitter. The Renaissance Society of America, Annual Meeting, Chicago.

Zierholz, Steffen (13 May 2017). „Pietra paesina. Considerations on the Materiality and Imagination of the Desert“ (Unpublished). In: Workshops Imaginaries of the Desert in the Arts, organisiert von Toni Hildebrandt, Vega Tescari und Steffen Zierholz. Bern. 13. Mai 2017.

Zierholz, Steffen (2 November 2017). „Ignatius of Loyola as a normative Image“ (Unpublished). In: Konferenz Contested forms. The Limits of the sacred Image and the normative Power of Art in Early Modern Europe, organisiert von Chiara Franceschini und Cloe Cavero de Carondelet. München. 02.–03. November 2017.

Zierholz, Steffen (14 December 2017). „Spiritual and Visual Discernment in ‚The Temptation of Saint Anthony‘ by Antonio Tempesta“ on pietra paesina (Unpublished). In: Workshop Unruly Landscapes. Producing, Picturing, and Embodying Nature, organisiert von Christine Göttler, Ivo Raband, Michèle Seehafer und Steffen Zierholz. 14./15. Dezember 2017.

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