Items where Subject is "700 Arts > 750 Painting"

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A

Agudin, Catalina Lucia; Ceciaga, Mercedes; Pasin, Malena (8 November 2023). Recursos Etnográficos y de Diseño en Territorio Indígena Argentino (Unpublished). In: 1er Foro Iberoamericano de Investigación y Diseño. Madrid. 6 - 8 Noviembre 2023.

B

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Baadj, Nadia (2013). Sketches of Simians and Savages on the Versos of Jan van Kessel’s Copper Plates. Museo del Prado. Boletin, 30(48), pp. 72-83. Ministerio de Educacion y Cultura, Museo del Prado

Baadj, Nadia (2013). Review of Janice Neri, The Insect and the Image: Visualizing Nature in Early Modern Europe 1500-1700 (Minneapolis: University of Minnesota Press, 2011). Visual Resources, 29(3), pp. 246-250. Routledge

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Bohnenblust, Laura Valentina (2018). "Quemarme la identidad - Identität ausbrennen". Marta Minujins ortsspezifische Auslöschung einer nationalen Werkdeutung. In: Bassing-Kontopidis, Antonie; Hindelang, Laura; Matter, Charlotte; Wagner, Filine (eds.) Into the Wild. Art and Architecture in a Global Context (pp. 35-44). München: Edition Metzel

Boscani Leoni, Simona (2020). The Discovery of the Alps: between “Science” and Exoticism. In: Brizon, Claire; Lee, Chonja; Wismer, Étienne; Étienne, Noémie (eds.) Exotic Switzerland? Looking Outward in the Age of Enlightenment (pp. 285-297). Diaphanes

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Boskamp, Ulrike; Braun, Tabea; Buchholz, Amrei; Kranen, Annette (2023). Terrain. Studies on Topographic Visual Media. Editorial. In: Boskamp, Ulrike; Braun, Tabea; Buchholz, Amrei; Kranen, Annette (eds.) Pasted topographies. Terrain. Studien zu topographischen Bildmedien: Vol. 1 (vii-xi). arthistoricum.net 10.11588/arthistoricum.1323.c18462

Burri, Renate (2014). Book review of: Fabio Guidetti / Anna Santoni (eds), Antiche stelle a Bisanzio: il codice Vaticano greco 1087 (Pisa: Edizioni della Normale, 2013). Bryn Mawr classical review Bryn Mawr College

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C

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Cordibella, Giovanna (2014). Einleitung. In: Albrecht, Andrea; Remmert, Volker R.; Cordibella, Giovanna (eds.) Tintenfass und Teleskop. Galileo Galilei im Schnittpunkt wissenschaftlicher, literarischer und visueller Kulturen im 17. Jahrhundert. spectrum Literaturwissenschaft / spectrum Literature: Vol. 46 (pp. 1-14). Berlin / Boston: De Gruyter

Cordibella, Giovanna (2016). «Ritmi futuristi»: Zum transmedialen Konzept des Rhythmus im italienischen Futurismus. In: Salgaro, Massimo; Vangi, Michele (eds.) Mythos Rhythmus: Wissenschaft, Kunst und Literatur um 1900. Aurora – Schriften der Villa Vigoni: Vol. 3 (pp. 157-170). Stuttgart: Steiner Verlag

Cordibella, Giovanna (2015). Archetipi del «giardiniere» e altre immagini. Su alcune fonti iconografiche della poesia di Antonio Porta. Versants, 62:2, pp. 113-125. L'Age d'homme

Cordibella, Giovanna (2019). Indagini tra le carte di Giovanni Orelli. Sulla genesi del romanzo "Il sogno di Walacek". Versants, 66(2), pp. 114-124. Bern Open Publishing 10.22015/V.RSLR/66.2.9

Cordibella, Giovanna; Garau, Sara (2023). Premessa. Versants - revue suisse des littératures romanes, 70(2), pp. 5-12. Bern Open Publishing 10.22015/V.RSLR/70.2.1

Crogiez, Michèle (13 February 2014). Sur les Salons de Diderot (Unpublished). In: Le Salon au XVIIIe siècle comme naissance de l’essai en critique d’art. Poitiers Maison de la recherche, Frankreich. 13. Feb. 2014.

E

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F

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Fournier Kiss, Corinne (2019). Сады и ландшафты в творчестве Германна Гессе. Сады и парки. Энциклопедия стиля, pp. 318-331.

Fournier Kiss, Corinne (26 November 2011). The Modernist City in Russian Art and Literature (Unpublished). In: The Birth of a Paradigm: Everything You Always Wanted to Know About Space / A Comparative Literature Workshop. Dublin city university. 26.11.2011.

Frettlöh, Magdalene Luise (2013). Wenn (Schrift-) Worte sich in Bilder einschreiben. Zum mehrstelligen Verhältnis von Wort und Bild. Theologische Zeitschrift ThZ, 69(3), pp. 238-265. Reinhardt

Frettlöh, Magdalene Luise (2016). Bern, Zentrum Paul Klee – Ein Ort für Transzendenzerfahrungen? Konstruktiv. Theologisches aus Bern, 40, p. 7. Reformierte Medien

Frettlöh, Magdalene Luise (2020). Das ausgemalte Bilderverbot. Notizen zu (m)einer "companionship" mit Bildern Mark Rothkos. In: Geiger, Manuela; Kessler, Rainer; Taschner, Johannes (eds.) Lieblingsbilder … und das Bilderverbot? (pp. 28-57). Stuttgart: Kohlhammer

Fricke, Beate (25 October 2016). Arcing the Horizon. The Curvature, the Celestial Spheres and the Picture Plane (Unpublished). In: Vortragsreihe/Lecture series Department of History of Art, Johns Hopkins University, Baltimore, U.S.A.. Baltimore. 25.10.2016.

Fricke, Beate (28 August 2019). Shifting Horizons (Unpublished). In: Horizonte - Eine linie und ihre Verschiebungen in Kunst, Literatur und Geschichte. Basel. 28. - 31. August 2019.

Fricke, Beate (15 February 2019). “Materie, cuius miratur turba decorem… Creation and creativity in the Holkham Bible” (Unpublished). In: Bild-Irritationen. Freiburg. 14.-16. Februar.

Fricke, Beate (11 April 2019). “Creation and Creativity in the Holkham Bible. Ingenuity in Early Modern art and science” (Unpublished). In: Genius Before Romanticism: Ingenuity in Early Modern Art and Science. Cambridge, UK. 11.-12. April.

Fricke, Beate (9 October 2019). “Creating Man. Depicting Natura, Idea, and Anima” (Unpublished). In: Alanus ab Insulus und das europäische Mittelalter. München, Deutschland. 8-10. Januar 2019.

Fricke, Beate (19 October 2019). “Horizont und Panorama” (Unpublished). In: Studientag Jerusalem in Scherzligen. 550 Jahre Scherzliger Passionspanorama. München, Deutschland. 19. Oktober 2019.

Fricke, Beate (2019). At the Threshold of Painting. The Man of Sorrows by Albrecht Dürer. In: Bokody, Peter; Nagel, Alexander (eds.) Renaissance Meta-Painting. Studies in Medieval and Early Renaissance Art History (pp. 209-238). Turnhout: Brepols

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Fricke, Beate (22 February 2018). Bildraum und Horizont (Unpublished). In: Epistemische Schichten. Weltsehen und Weltverstehen in der Frühen Neuzeit. Wolfenbüttel. 22.-23. Februar 2018.

Fricke, Beate (10 December 2019). Im Gespräch mit Hartmut Dorgerloh - Provenienzen und Präsentationen – Das neue Humboldt Forum im Berliner Schloss (Unpublished). In: Provenienzen und Präsentationen. Kunstmuseum Bern. 10.12.2019.

Fricke, Beate (2007). Ecce fides : die Statue von Conques, Götzendienst und Bildkultur im Westen. Paderborn: Fink-Verlag

Fricke, Beate (2021). Horizont und Panorama. Darstellungsmodi und Bildraum im 15. Jahrhundert am Beispiel der Scherzliger Passionswand. In: Heyden, Katharina; Lissek, Maria (eds.) Jerusalem am Thunersee. Das Scherzliger Passionspanorama neu gedeutet. Theologisch bedeutsame Orte der Schweiz (pp. 75-108). Basel: Schwabe Verlag

Fricke, Beate (2021). Wisdom’s Creation: A Double Beginning in the Stammheim Missal (1160-1170). Codex aquilarensis : cuadernos de investigación del Monasterio de Santa Maria la Real, 37, pp. 357-376. Centro de Estudios del Romanico

Fricke, Beate (9 May 2024). Visualizing Gaps in the History of Canons (Unpublished). In: Panel: Exhibiting a Looted Inheritance, Conference: Art in Times of War and Peace: Legacies of Early Modern Loot and Repair, organized by Francesca Borgo (University of St Andrews/Bibliotheca Hertziana) Julia Vázquez ),. Bibliotheca Hertziana, Rom.

Fricke, Beate (9 April 2024). Inheritance of Looting – Projektvorstellung (Unpublished). In: Zweites Arbeitstreffen der militärhistorischen Museen und Sammlungen, Bayerisches Armeemuseum, Ingolstadt. 9. April 2024.

Fricke, Beate; Holler, Theresa (2019). Rosenrot. Die Bildwelt von Flora, Fauna und Fons vitae im Godesscalc-Evangelistar als Heilsraum. In: Embach, Michael; Moulin, Claudine; Wolter-von dem Knesebeck, Harald (eds.) Die Handschriften der Hofschule Kaiser Karls des Großen – individuelle Gestalt und europäisches Kulturerbe (pp. 97-128). Trier: Verlag für Geschichte und Kultur

G

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H

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Henny, Sundar (2021). Der Schweizer Jerusalem-Komplex um 1500: Personen, Monumente, Pilgerreisen. In: Heyden, Katharina; Lissek, Maria (eds.) Jerusalem am Thunersee: Das Scherzliger Passionspanorama neu gedeutet. Theologisch bedeutsame Orte der Schweiz (pp. 159-193). Basel: Schwabe

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Hindelang, Laura (23 June 2019). The Age of Petroleum Revisited. Zeitgenössische Kunst in der Golfregion (Unpublished). In: Die Arabische Halbinsel – Perspektiven einer Schlüsselregion. Konrad-Adenauer-Stiftung, Berlin. 23.06.2019.

Hindelang, Laura (2018). In the Land of the Sea. The Persian Gulf in Contemporary Art. In: Bassing-Kontopidis, Antoine; Hindelang, Laura; Matter, Charlotte; Wagner, Filine (eds.) Into the Wild: Art and Architecture in a Global Context (pp. 63-72). München: Edition Metzel

Hindelang, Laura (23 November 2020). Iridescent Ways of Fueling Futures in Contemporary Art from the Arabian Peninsula (Unpublished). In: Experiences of Oil. Kunstmuseum, Stavanger, Norwegen. 22.-24.11.2020.

Hindelang, Laura (26 October 2020). The Iridescent Effect. Oil Mediations in Visual Culture (Unpublished). In: Norwegen University of Science and Technology, Institute of Social Anthropology, Lecture Series. NTNU, Trondheim, Norwegen. 26.10.2020.

Hindelang, Laura (2022). Iridescent Kuwait: Petro-Modernity and Urban Visual Culture since the Mid-Twentieth Century. Berlin, Boston: De Gruyter 10.1515/9783110714739

Hindelang, Laura (6 April 2021). The Kuwaiti Magazine al-ʿArabi as Cultural Diplomat in the 1950 and 1960s (Unpublished). In: Culture Made in Arabia. The Arabian Peninsula as a new major player on the Arab cultural scene. Abu Dhabi, Vereinigte Arabische Emirate. 5.-8. April 2021.

Hindelang, Laura (2022). Das Glasmaleratelier Heinrich Stäubli. Zwischen St. Galler Werkstatt und Glaskunst am Bau im Thurgau. In: Amt für Denkmalpflege, des Kantons Thurgau (ed.) Licht- und Farbenzauber – Glasmalerei im Thurgau. Denkmalpflege im Thurgau: Vol. 23 (pp. 142-149). Basel: Schwabe

Hindelang, Laura (2022). Das Glasmaleratelier Stäubli in St. Gallen. Intermedialität und Glaskunst am Bau im 20. Jahrhundert. [Software & Other Digital Items]

Hindelang, Laura (16 December 2022). Writing Art and Architectural Histories of the Arabian Peninsula: Transdisciplinary Approaches between Visual Culture and Oral History (Unpublished). In: ARVIMM séminaire “Histoires de l’art au Maghreb et au Moyen-Orient XIXe-XXe siècle” 2022-23. Paris. 16.12.2022.

Hindelang, Laura (25 August 2022). Iridescent Nostalgia: Negotiating Kuwait’s Petro-Modernity in Contemporary Art and Architecture (Unpublished). In: Petrocultures 2022, Stavanger. Stavanger, Norwegen. 24.-27.08.2022.

Hindelang, Laura (31 May 2023). “Cultural Appropriation/Appreciation ?” Roundtable discussion with Jens Balzer (Writer and author DIE ZEIT, Berlin), Schoole Mostafawy (Curator Global Art History, Badisches Landesmuseum, Karlsruhe), Nika Timashkoa (Artist, Basel) (Unpublished). In: “Cultural Appropriation/Appreciation ?” - Roundtable Diskussion. Kunsthaus Zürich. 31.05.2023.

Hindelang, Laura; Fuccaro, Nelida; Vali, Murtaza; Rojo Jiménez, Maria Esperanza; Biglari, Mattin (2022). Petromobilites in the Global South. Roundtable Conversation. In: Szefer Larsen, Anne (ed.) Experiences of Oil. Scientific Level: Vol. 1 (pp. 50-71). Stavanger: Museumsforlaget

Hindelang, Laura; Gräf, Bettina (2022). No Spaces Without History. Transdisciplinary Approaches to the Gulf Cities between Area Studies, Art History and Media Studies. Middle East Journal of Culture and Communication, 15(3), pp. 219-239. Brill

Hindelang, Laura; Radwan, Nadia (2023). Between Affect and Concept. Nostalgia in Modern and Contemporary Art and Architecture from the Middle East and North Africa. In: Gartmann, Thomas; Urchueguía, Cristina; Ambühl-Baur, Hannah (eds.) Studies in the Arts – Künste, Design und Wissenschaft im Austausch. Studies in the arts: Vol. 2 (pp. 121-138). Bielefeld: transcript

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Holler, Theresa (2015). L’Aldilà della Cappella Strozzi. I domenicani, l’esilio di Dante e il ritorno dell’Inferno. In: Brilli, Elisa; Fenelli, Laura; Wolf, Gerhard (eds.) Images and Words in Exile. Avignon and Italy during the first half of the 14th century. Millennio Medievale: Vol. 107 (pp. 401-420). Florenz: Sismel

Holler, Theresa (2020). Jenseitsbilder : Dantes Commedia und ihr Weiterleben im Weltgericht bis 1500. I Mandorli: Vol. 29. Berlin: Deutscher Kunstverlag

Holler, Theresa (2018). Infernale Landschaften: Wie Dantes Commedia das Bild des Weltgerichts in Italien verändert. Deutsches Dante-Jahrbuch, 93(1), pp. 74-103. De Gruyter 10.1515/dante-2018-0005

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J

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Krass, Urte Inga (2020). Fluchtbilder in der Frühen Neuzeit. In: Dogramac, Burcu; Szymanski-Dül, Berenika; Rathert, Wolfgang (eds.) Leave, Left, Left. Migrationsphänomene in den Künsten in aktueller und historischer Perspektive (pp. 19-41). Berlin: Neofelis Verlag

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Seehafer, Michèle (22 March 2018). A Collection without an Inventory? The Emergence of the Royal Danish Collection at Rosenborg Castle (Unpublished). In: 64. Konferenz der Renaissance Society of America (RSA). New Orleans. 22.–24. März 2018.

Seehafer, Michèle (24 May 2018). Transformation and Imitation: Spaces and Materiality in the Early Modern Danish Kunstkammer (Unpublished). In: Präsentation im Rahmen des Forums der Graduate School of the Arts and Humanities GSAH, organisiert vom Walter Benjamin Kolleg. Bern. 24.05.2018.

Seehafer, Michèle (3 December 2018). Room, Materiality, Immersion: Spatial Conceptions at the Court in Copenhagen During the Seventeenth Century (Unpublished). In: Vortrag im Rahmen des Center for Privacy Studies. Universität Kopenhagen.

Seehafer, Michèle (21 August 2019). Representing Privacy: Art – Showing and Concealing (Unpublished). In: Vortrag im Rahmen des Privacy IARU Summer Course „Privacy Challenged in Past, Present, and Future: A Multi-Disciplinary Approach“. Universität Kopenhagen.

Seehafer, Michèle; Calvi, Sonia; Hanß, Stefan; Scuro, Rachele (26 October 2016). First Workshop of the Materialized Identitites group, Cambridge, 6th – 7th October 2016.

Seehafer, Michèle; Hanß, Stefan; Scuro, Rachele (7 November 2017). Third Workshop of the Materialized Identities Group, Basel, 27th-29th September 2017.

Strobel, Julia (2021). Bauernhochzeit. In: Kranen, Annette; Krass, Urte; Zimmer, Nina (eds.) Der Weg zum Glück. Die Berner Kebes-Tafel und die Bilderwelten des Barock (pp. 96-99). Bern: Kunstmuseum Bern

Stückelberger, Johannes (2010). Wolkenbilder. Deutungen des Himmels in der Moderne. München: Fink

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Weber, Jakob (13 November 2023). Rauben, Sammeln, Imitieren - Objektgeschichten aus dem Museum Faesch und der Burgunderbeute (Unpublished). In: Vortragszyklus der Historisch Antiquarischen Gesellschaft.

Wismer, Etienne Luc (2020). ALLES ZERFÄLLT: WERKE IM FOKUS #10 – ERNST KREIDOLF, DAS LEBEN EIN TRAUM. In: ALLES ZERFÄLLT. Kunstmuseum Bern

Wyssenbach, Stefanie (2016). Riches of the Sea: Collecting and Consuming Frans Snijders’s Marine Market Paintings in the Southern Netherlands. In: Burghartz, Susanna; Burkart, Lucas; Göttler, Christine (eds.) Sites of Mediation: Connected Histories of Places, Processes, and Objects in Europe and Beyond, 1450–1650. Intersections: Vol. 47 (pp. 328-352). Leiden/Boston: Brill

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Zierholz, Steffen (2016). Solitude in the Chapel of Fra Mariano del Piombo in San Silvestro al Quirinale in Rome. In: Spaces, Places and Times of Solitude in Late Medieval and Early Modern Europe. Brill

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Zierholz, Steffen (2016). "to make yourself present". Jesuit sacred Space as enargetic Space. In: Boer, Wietse de; Enenkel, Karl A. E.; Melion, Walter S. (eds.) Jesuit Image-Theory in Europe and the Overseas Mission 1540–1740. Intersections: Vol. 45 (pp. 419-460). Leiden: Brill Publishing 10.1163/9789004319127_015

Zierholz, Steffen (31 March 2017). „The Image as Mirror in Bernini’s Sant’Andrea al Quirinale in Rome“ (Unpublished). In: The Mirror, organisiert von Elena M. Calvillo and Monika A. Schmitter. The Renaissance Society of America, Annual Meeting, Chicago.

Zierholz, Steffen (13 May 2017). „Pietra paesina. Considerations on the Materiality and Imagination of the Desert“ (Unpublished). In: Workshops Imaginaries of the Desert in the Arts, organisiert von Toni Hildebrandt, Vega Tescari und Steffen Zierholz. Bern. 13. Mai 2017.

Zierholz, Steffen (2 November 2017). „Ignatius of Loyola as a normative Image“ (Unpublished). In: Konferenz Contested forms. The Limits of the sacred Image and the normative Power of Art in Early Modern Europe, organisiert von Chiara Franceschini und Cloe Cavero de Carondelet. München. 02.–03. November 2017.

Zierholz, Steffen (14 December 2017). „Spiritual and Visual Discernment in ‚The Temptation of Saint Anthony‘ by Antonio Tempesta“ on pietra paesina (Unpublished). In: Workshop Unruly Landscapes. Producing, Picturing, and Embodying Nature, organisiert von Christine Göttler, Ivo Raband, Michèle Seehafer und Steffen Zierholz. 14./15. Dezember 2017.

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