Items where Subject is "700 Arts > 750 Painting"

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B

Baadj, Nadia (2013). A World of Materials in a Cabinet without Drawers: Re-framing Jan van Kessel’s The Four Parts of the World. Nederlands kunsthistorisch jaarboek, 62(1), pp. 202-237. Brill 10.1163/22145966-06201009

Baadj, Nadia (2013). Sketches of Simians and Savages on the Versos of Jan van Kessel’s Copper Plates. Museo del Prado. Boletin, 30(48), pp. 72-83. Ministerio de Educacion y Cultura, Museo del Prado

Baadj, Nadia (2013). Review of Janice Neri, The Insect and the Image: Visualizing Nature in Early Modern Europe 1500-1700 (Minneapolis: University of Minnesota Press, 2011). Visual Resources, 29(3), pp. 246-250. Routledge

Bassing-Kontopidis, Antonie; Hindelang, Laura Katharina; Wagner, Filine; Matter, Charlotte; Hindelang, Laura (2018). Art and Architecture in a Global Context. A Conceptual Approach. In: Bassing-Kontopidis, Antonie; Matter, Charlotte; Wagner, Filine (eds.) Into the Wild. Art and Architecture in a Global Context (pp. 6-16). München: edition metzel

Bohnenblust, Laura Valentina (2018). "Quemarme la identidad - Identität ausbrennen". Marta Minujins ortsspezifische Auslöschung einer nationalen Werkdeutung. In: Bassing-Kontopidis, Antonie; Hindelang, Laura; Matter, Charlotte; Wagner, Filine (eds.) Into the Wild. Art and Architecture in a Global Context (pp. 35-44). München: Edition Metzel

Burri, Renate (2014). Book review of: Fabio Guidetti / Anna Santoni (eds), Antiche stelle a Bisanzio: il codice Vaticano greco 1087 (Pisa: Edizioni della Normale, 2013). Bryn Mawr classical review Bryn Mawr College

C

Chlench, Kathrin (2 October 2015). Materiale und visuelle Aspekte in der Überlieferung der Gebete Johanns von Neumarkt (Unpublished). In: Schweizer Nachwuchsforum Bildforschung östliches Europa. Tagung am Kompetenz-zentrum Kulturelle Topographien, Universität Basel. 02.-03.10.2015.

Cordibella, Giovanna (2014). Einleitung. In: Albrecht, Andrea; Remmert, Volker R.; Cordibella, Giovanna (eds.) Tintenfass und Teleskop. Galileo Galilei im Schnittpunkt wissenschaftlicher, literarischer und visueller Kulturen im 17. Jahrhundert. spectrum Literaturwissenschaft / spectrum Literature: Vol. 46 (pp. 1-14). Berlin / Boston: De Gruyter

Cordibella, Giovanna (2016). «Ritmi futuristi»: Zum transmedialen Konzept des Rhythmus im italienischen Futurismus. In: Salgaro, Massimo; Vangi, Michele (eds.) Mythos Rhythmus: Wissenschaft, Kunst und Literatur um 1900. Aurora – Schriften der Villa Vigoni: Vol. 3 (pp. 157-170). Stuttgart: Steiner Verlag

Cordibella, Giovanna (2015). Archetipi del «giardiniere» e altre immagini. Su alcune fonti iconografiche della poesia di Antonio Porta. Versants, 62:2, pp. 113-125. L'Age d'homme

Cordibella, Giovanna (2019). Indagini tra le carte di Giovanni Orelli. Sulla genesi del romanzo "Il sogno di Walacek". Versants, 66(2), pp. 114-124. Bern Open Publishing 10.22015/V.RSLR/66.2.9

Crogiez, Michèle (13 February 2014). Sur les Salons de Diderot (Unpublished). In: Le Salon au XVIIIe siècle comme naissance de l’essai en critique d’art. Poitiers Maison de la recherche, Frankreich. 13. Feb. 2014.

E

Etienne, Noémie (2017). The Restoration of Paintings in Paris, 1750-1815. Practice, Discourse, Materiality. Los Angeles: Getty Publications

F

Fournier Kiss, Corinne (2020). Gardens, Parks and Landscapes in the Work of Hermann Hesse - Or Beyond Nature and Culture (In Press). Recherches germaniques Presses universitaires de Strasbourg

Fournier Kiss, Corinne (2019). Сады и ландшафты в творчестве Германна Гессе. Сады и парки. Энциклопедия стиля, pp. 318-331.

Frettlöh, Magdalene Luise (2013). Wenn (Schrift-) Worte sich in Bilder einschreiben. Zum mehrstelligen Verhältnis von Wort und Bild. Theologische Zeitschrift ThZ, 69(3), pp. 238-265. Reinhardt

Frettlöh, Magdalene Luise (2016). Bern, Zentrum Paul Klee – Ein Ort für Transzendenzerfahrungen? Konstruktiv. Theologisches aus Bern, 40, p. 7. Reformierte Medien

Frettlöh, Magdalene Luise (2020). Das ausgemalte Bilderverbot. Notizen zu (m)einer "companionship" mit Bildern Mark Rothkos. In: Geiger, Manuela; Kessler, Rainer; Taschner, Johannes (eds.) Lieblingsbilder … und das Bilderverbot? (pp. 28-57). Stuttgart: Kohlhammer

Fricke, Beate (25 October 2016). Arcing the Horizon. The Curvature, the Celestial Spheres and the Picture Plane (Unpublished). In: Vortragsreihe/Lecture series Department of History of Art, Johns Hopkins University, Baltimore, U.S.A.. Baltimore. 25.10.2016.

Fricke, Beate (28 August 2019). Shifting Horizons (Unpublished). In: Horizonte - Eine linie und ihre Verschiebungen in Kunst, Literatur und Geschichte. Basel. 28. - 31. August 2019.

Fricke, Beate (15 February 2019). “Materie, cuius miratur turba decorem… Creation and creativity in the Holkham Bible” (Unpublished). In: Bild-Irritationen. Freiburg. 14.-16. Februar.

Fricke, Beate (11 April 2019). “Creation and Creativity in the Holkham Bible. Ingenuity in Early Modern art and science” (Unpublished). In: Genius Before Romanticism: Ingenuity in Early Modern Art and Science. Cambridge, UK. 11.-12. April.

Fricke, Beate (9 October 2019). “Creating Man. Depicting Natura, Idea, and Anima” (Unpublished). In: Alanus ab Insulus und das europäische Mittelalter. München, Deutschland. 8-10. Januar 2019.

Fricke, Beate (19 October 2019). “Horizont und Panorama” (Unpublished). In: Studientag Jerusalem in Scherzligen. 550 Jahre Scherzliger Passionspanorama. München, Deutschland. 19. Oktober 2019.

Fricke, Beate (2019). At the Threshold – Albrecht Dürer’s Man of Sorrows. In: Bokody, Peter; Nagel, Alexander (eds.) Renaissance Meta-Painting. Studies in Medieval and Early Renaissance Art History (pp. 209-238). Turnhout: Brepols

Fricke, Beate (2019). Artifex and Opifex – The Medieval Artist. In: Rudolph, Conrad (ed.) A Companion to Medieval Art: Romanesque and Gothic in Northern Europe. Blackwell companions to art history (pp. 45-70). Hoboken: Wiley-Blackwell

Fricke, Beate (2020). Hinges as Hints: Heaven and Earth in the Coconut Goblet at the Cathedral of Münster, Part of a Lost Rock Crystal Ensemble (In Press). In: Hahn, Cynthia; Shalem, Avinoam (eds.) Seeking Transparency. Rock Crystals Across the Medieval Mediterranean. Berlin: Gebr. Mann

Fricke, Beate (2016). Früchte des Sehens. In: Elm, Susanna; Vinken, Barbara (eds.) Braut Christi. Familienformen in Europa im Spiegel der 'sponsa' (pp. 75-100). Paderborn: Fink-Verlag

Fricke, Beate (28 April 2018). Miracles of Mediation. Crossing Lineages of Insemination and Creation (Unpublished). In: CAUSALITY AND THE WORK OF Art A CLARK COLLOQUIUM. The Clark Institute. APRIL 27–28, 2018.

Fricke, Beate (22 February 2018). Bildraum und Horizont (Unpublished). In: Epistemische Schichten. Weltsehen und Weltverstehen in der Frühen Neuzeit. Wolfenbüttel. 22.-23. Februar 2018.

Fricke, Beate (10 December 2019). Im Gespräch mit Hartmut Dorgerloh - Provenienzen und Präsentationen – Das neue Humboldt Forum im Berliner Schloss (Unpublished). In: Provenienzen und Präsentationen. Kunstmuseum Bern. 10.12.2019.

G

Göttler, Christine (2013). The Alchemist, the Painter, and the 'Indian Bird': Joining Arts and Cultures in Seventeenth-Century Antwerp. Adriaen van Utrecht's 'Allegory of Fire' in the Royal Museums of Fine Arts in Brussels. In: Hoffmann, Annette; de Giorgi, Manuela; Suthor, Nicola (eds.) Synergies in Visual Culture / Bildkulturen im Dialog. Festschrift für Gerhard Wolf (pp. 499-512). München: Wilhelm Fink

Göttler, Christine (21 November 2013). Environments of Art and Prayer at the Bavarian Court in Munich, circa 1600: The Miraculous Lives of a Vesperbildt ascribed to Quinten Massys (Unpublished). In: Invited lecture at the Institute for Reformation Studies. University of St Andrews. 21.11.2013.

Göttler, Christine (2016). Kunst der Diäthetik – Diäthetik der Kunst. UniPress - Forschung und Wissenschaft an der Universität Bern, 167, pp. 24-26. Abteilung Kommunikation, Universität Bern

Göttler, Christine (2016). Antwerp and the Emperor’s Indies: Rubens’s Arch of the Mint for Cardinal-Infante Ferdinand (1635) (Unpublished). In: The Renaissance Society of America, The Sixty-second Annual Meeting. Boston. 31.3–2.4.2016.

Göttler, Christine (2016). Artists in Groups: Articulating Collective Identities in Seventeenth-Century Haarlem (Unpublished). In: CIHA. 34th World Congress of Art History. Peking. 16.–20.09.2016.

Göttler, Christine (November 2016). Epistemic and Enigmatic Imagery in the Work of Hendrick Goltzius (Unpublished). In: Epistemic Images in Early Modern Germany and its Neighbours. Cambridge. 10.-11. Nov. 2016.

Göttler, Christine (November 2016). Mount Potosí in Antwerp: The Imagery of Labor and Wealth in Rubens’s Arch of the Mint (1635) (Unpublished). In: The Materialities of Knowledge in Early Modern Cities. Antwerpen. 18.–19.11.2016.

Göttler, Christine (18 February 2017). Fertile Waters: Salt and Saltcellars in Early Seventeenth-Century Antwerp (Unpublished). In: College Art Association. 105th Annual Conference. New York. 15.–18.02.2017.

Göttler, Christine (2017). Introduction to Unruly Landscapes: Producing, Picturing, and Embodying Nature in Early Modernity (Unpublished). In: Unruly Landscapes: Producing, Picturing, and Embodying Nature in Early Modernity. Universität Bern. 14.–15. Dezember 2017.

Göttler, Christine (May 2017). Waste Lands at the Court of Wilhelm V of Bavaria: The Poetry, Ecology, and Spirtuality of Wilderness, circa 1600 (Unpublished). In: Imaginaries of the Desert in the Arts. Universität Bern. 13.5.2017.

Göttler, Christine (June 2017). Goldmachen / Bildermachen: Magie und Alchemie bei Martin Delrio (1551-1608) und Hendrick Goltzius (1558-1617) (Unpublished). In: Magische(s) Gestalten und die Lenkung der Dinge. Universität Stuttgart. 30.6.2017.

Göttler, Christine (2018). Showing by Hiding: Hendrick Goltzius's Allegory of the (Alchemical) Arts in the Kunstmuseum Basel (In Press). In: Congress Proceedings; 34th Congress of the International Committee of the History of Art. CIHA

Göttler, Christine (2018). 'Sacred Woods': Performing Solitude at the Court of Duke Wilhelm V of Bavaria. In: Göttler, Christine; Enenkel, Karl A. E. (eds.) Solitudo: Spaces, Places, and Times of Solitude in Late Medieval and Early Modern Cultures. Intersections: Vol. 56 (pp. 140-176). Leiden, Boston: Brill

Göttler, Christine; Dupré, Sven (2016). Reading the Inventory: The Possessions of the Portuguese Merchant-Banker Emmanuel Ximenez (1564-1632) in Antwerp (Unpublished). In: Epistemologías transculturales. La producción de conocimientos en zonas de contacto en América Latina. Berlin. 01.-02.12.2016.

H

Heller, Amy Lee (2018). Inscribing the Sanctuaries - Dedications, Enigmas, Revelations. In: van Ham, Peter (ed.) Alchi, Treasure of the Himalayas (pp. 398-405). München: Hirmer Verlag

Heller, Amy Lee (2017). The Mandala Temple of Tabo: A Reassessment of the Chronology based on Tibetan historic Inscriptions and the Iconography of the Mural Paintings. Revue d’études tibétaines, 41, pp. 202-225. CNRS

Heller, Amy Lee (2016). Observations on Painted Coffin Panels of the Tibetan Empire. Zentralasiatische Studien des Seminars für Sprach- und Kulturwissenschaft Zentralasiens der Universität Bonn ZAS, 45, pp. 147-202. International Inst. for Tibetan and Buddhist Studies

Heller, Amy Lee (2015). Three Early Bonpo Thangka and their Consecration Inscriptions. In: Havnevik, Hanna; Ramble, Charles (eds.) From Bhakti to Bon: Festschrift for Per Kvaerne. Instituttet for Sammenlignende Kulturforskning. Serie B, Skrifter: Vol. 155 (pp. 225-240). Oslo: Novus Press

Heller, Amy Lee (2015). A Votive Prayer and Dedication on an Early Thangka of sMan bla. In: Ramble, Charles; Roesler, Ulrike (eds.) Tibetan and Himalayan Healing. An Anthology for Anthony Aris (pp. 180-185). Kathmandu: Vajra Books

Heller, Amy Lee (2015). An Early Thangka of Avalokitesvara from the Guge Kingdom. Journal of Tibetology, 10, pp. 70-84. Center for Tibetan Studies, Sichuan University

Heller, Amy Lee; Eng, Charlotte (2016). Three Ancient Manuscripts from Tholing in the Tucci Collection, IsIAO, Roma, Part II: Manuscript 1329 O. In: Allinger, Eva; Grenet, Frantz; Jahoda, Christian; Lang, Maria-Katharina; Vergati, Anne (eds.) Interaction in the Himalayas and Central Asia. Precesses of Transfer, Translation and Transformation in Art, Archaeology and Polity. Veröffentlichungen zur Sozialanthropologie: Vol. 22 (pp. 173-190). Wien: Austrian Academy of Science Press 10.2307/j.ctt1pv891n.13

Heyden, Katharina; Schär, Rahel (2017). Bildliche Darstellungen Jesu bis ca. 500 n. Chr. In: Schröter, Jens; Jacobi, Christine (eds.) Jesus-Handbuch. Handbücher Theologie (pp. 541-551). Tübingen: Mohr Siebeck

Hindelang, Laura (23 June 2019). The Age of Petroleum Revisited. Zeitgenössische Kunst in der Golfregion (Unpublished). In: Die Arabische Halbinsel – Perspektiven einer Schlüsselregion. Konrad-Adenauer-Stiftung, Berlin. 23.06.2019.

Hindelang, Laura Katharina (2018). In the Land of the Sea. The Persian Gulf in Contemporary Art. In: Bassing-Kontopidis, Antoine; Hindelang, Laura; Matter, Charlotte; Wagner, Filine (eds.) Into the Wild: Art and Architecture in a Global Context (pp. 63-72). München: Edition Metzel

Holler, Theresa (2017). Dante’s Verbal Images and Their Pictorial Afterlife: Visualizing the Otherworldly Space in Terni and Orvieto. In: Morel, Philippe; Beyer, Andreas; Nova, Alessandro (eds.) Voir l’au-delà. L’expérience visionnaire et sa représentation dans l’art italien de la Renaissance. Études Renaissantes: Vol. 22 (pp. 51-73). Paris: Brepols

Holler, Theresa (2015). L’Aldilà della Cappella Strozzi. I domenicani, l’esilio di Dante e il ritorno dell’Inferno. In: Brilli, Elisa; Fenelli, Laura; Wolf, Gerhard (eds.) Images and Words in Exile. Avignon and Italy during the first half of the 14th century. Millennio Medievale: Vol. 107 (pp. 401-420). Florenz: Sismel

Holler, Theresa; Fricke, Beate (11 October 2018). Flora und Fauna im Bildrahmen – Effekt und Repräsentation. Zur Naturvorstellung bei Hrabanus Maurus (Unpublished). In: Die Handschriften der Hofschule Kaiser Karls des Großen – individuelle Gestalt und europäisches Kulturerbe. Trier, Deutschland. 11.-12. Oktober.

K

Kotte, Andreas (19 October 2013). Bild und Begriff. Wie wissenschaftliche Positionen die Bewertung von Theater in der Geschichte prägen (Unpublished). In: Symposium „Das Wissen der Kunst und die Kunst des Wissens“. Sammlung Oskar Reinhart „Am Römerholz“, Winterthur. 18.–19.10.2013.

Kranen, Annette (2019). Métamorphoses. Musée d’Art et d’Histoire, Geneva 10th May 2019–16th February 2020. The Burlington Magazine Publications Ltd., 161(1400), pp. 959-961. Burlington Magazine

Kranen, Sophie Annette (2020). Mobilität 2. Bildende Kunst (Submitted). In: Jaeger, Friedrich (ed.) Enzyklopädie der Neuzeit Online. Brill online reference works. Leiden: Brill

Krass, Urte Inga (20 April 2018). Fluchtbilder und ihre Kontexte im 17. Jahrhundert (Unpublished). In: Leave, left, left. Migrationsphänomene in den Künsten in aktueller und historischer Perspektive. München, Center for Advanced Studies. 20.-21.4.2018.

Krass, Urte Inga (31 January 2020). Welcome and Introduction to the Conference (Unpublished). In: Arma Virosque... The Coat of Arms in Extra-European Contexts. Uni Bern, Hauptgebäude, Kuppelsaal. 31.1.-1.2. 2020.

Krass, Urte Inga (22 May 2020). Fluchterfahrungen in Bildern der Frühen Neuzeit (Unpublished). In: Vorträge der Senioren-Universität Bern. 22. Mai 2020.

Krass, Urte Inga (2020). Fluchtbilder in der Frühen Neuzeit. In: Dogramac, Burcu; Szymanski-Dül, Berenika; Rathert, Wolfgang (eds.) Leave, Left, Left. Migrationsphänomene in den Künsten in aktueller und historischer Perspektive (pp. 19-41). Berlin: Neofelis Verlag

Krass, Urte Inga; Jacobs, Tino (2019). Junger Papst vor alten Meistern. Zum Einsatz von Gemälden in Paolo Sorrentinos Fernsehserie "The Young Pope". Kritische Berichte - Zeitschrift für Kunst- und Kulturwissenschaften, 47(1), pp. 69-78. Jonas-Verlag

N

Nyffenegger, Nicole (2005). Histoire des Croisades des Wilhelm von Tyrus (D49). In: Wieczorek, Alfried; Fansa, Mamoun; Meller, Harald (eds.) Saladin und die Kreuzfahrer. Publikationen der Reiss-Engelhorn-Museen: Vol. 17. Mainz: Philipp von Zabern

Nyffenegger, Nicole (2005). Histoire d'Outremer des Wilhelm von Tyrus (D50). In: Wieczorek, Alfried; Fansa, Mamoun; Meller, Harald (eds.) Saladin und die Kreuzfahrer. Schriftenreihe des Landesmuseums für Natur und Mensch: Vol. 37 (p. 457). Mainz: Philipp von Zabern

P

Preisinger, Raphaèle (2015). Taddeo Gaddis Lebensbaum. Experimentierfreude und Innovation im Trecento. In: Marek, Kristin; Schulz, Martin (eds.) Kanon Kunstgeschichte. Einführung in Werke, Methoden und Epochen 1 (pp. 366-381). Paderborn: Wilhelm Fink Verlag

Preisinger, Raphaèle (28 March 2015). Die 'unsagbaren Worte' des Seraphs: Das Geheimnis der Stigmatisation in einem Wandbild der italienischen Vor-Renaissance (Unpublished). In: The Renaissance Society of America Annual Meeting. Berlin. 26.-28.03.2015.

R

Raband, Ivo (2015). Collecting the Painted Netherlands: The Art Collection of Ernest of Austria in Brussels. In: Gáldy, Andrea; Heudecker, Sylvia (eds.) Collecting Nature (pp. 109-123). Cambridge Scholars Publishing

Raband, Ivo; Raband, Ivo (2018). Review of Katie Heyning, Turbulente tijden: Zorg en materiële cultuur in Zierikzee in de zestiende eeuw (Hilversum: Uitgeverij Verloren 2017) (In Press). Renaissance Quarterly

Raband, Ivo (2017). ‘Aurea Aetas Anverpiensis’: Landscape, Agriculture, and Sovereignty in Antwerp’s Joyous Entries (Unpublished). In: Unruly Landscapes: Producing, Picturing, and Embodying Nature in Early Modernity.

Raband, Ivo (2019). Vergängliche Kunst & fortwährende Macht : Die Blijde Inkomst für Erzherzog Ernst von Österreich in Brüssel und Antwerpen, 1594. Merzhausen: Ad picturam 10.11588/arthistoricum.449

Radwan, Nadia (2017). Ideal Nudes and Iconic Bodies in the works of the Egyptian Pioneers. In: Esanu, Octavian (ed.) The Arab Nude: The Artist as Awakener (pp. 71-85). London: Routledge

Radwan, Nadia (2017). “Imagined Bodies in Egyptian Modern Art” (Unpublished). In: CAA Annual Conference. New York. 16.02.2017.

Radwan, Nadia; Etienne Schuler, Noémie (2016). “Seeing Through: The Materiality of Dioramas (1600-2010)” (Unpublished). In: International Conference: “Seeing Through: The Materiality of Dioramas (1600-2010)”. University of Bern. 01.-02.12.2016.

Radwan, Nadia Susanne (5 December 2017). Fragmented Landscapes in Middle Eastern Modern and Contemporary Art (Unpublished). In: LandSchaften (by Prof. Christine Göttler and Prof. Peter J. Schneemann). Universität Bern. 05.12.2017.

Radwan, Nadia Susanne (2018). The Kunsthalle in Motion: Between Local Site, Space of Transit, and Global Platform. In: Schneemann, Peter J. (ed.) Localizing the Contemporary. The Kunsthalle Bern as a Model (pp. 223-236). Zurich: JRP/Ringier

Radwan, Nadia (2019). A Portraitist, Orientalist and Macchiaiolo in Egypt: Arturo Zanieri’s Alexandrian Career/Un ritrattista, orientalista e macchiaiolo in Egitto: la carriera alessandrina di Arturo Zanieri. In: Crimi, Federico; Dozzio, Marco (eds.) Arturo Zanieri (1870 -1955). Un orientalista a Maccagno (pp. 9-16). Maccagno: Museo Civico “Parisi-Valle”, Comune di Maccagno

Rohr, Christian (17 February 2013). Nebel, Schnee und Regen – Marie-Theres Amicis Malerei im Blickwinkel (Unpublished). In: Vortrag mit Führung im Nidwalder Museum Stans. Stans. 17.02.2013.

Rohr, Christian (22 August 2013). Historical climatology and art history: Snowy winters of the late 19th century in Western Europe reflected by climate data and paintings (Submitted). In: 7th International Conference der European Society for Environmental History, „Circulating Natures: Water – Food – Energy”. München. 21.-24.08.2013.

Ruta, Marcello (2018). Hermeneutics and the Performative Turn; The Unfruitfulness of a Complementary Characterisation. Proceedings of the European Society for Aesthetics, 10, pp. 557-597. European Society for Aesthetics

Rössler, Johannes (2014). Zwischen den Fronten. Der Genter Altar im Ersten Weltkrieg und im Friedensvertrag von Versailles. In: Kemperdick, Stephan; Rössler, Johannes (eds.) Der Genter Altar der Brüder van Eyck. Geschichte und Würdigung (pp. 100-111). Petersberg: Imhof

Rössler, Johannes (2014). Winckelmann et son siècle. In: Beyer, Andreas; Osterkamp, Ernst (eds.) Goethe et l’art. Les écrits de Goethe sur les beaux-arts. Répertoire des artistes cités. Passages/Passagen: Vol. 48 (pp. 199-214). Paris: Éditions de la maison des sciences de l’homme

Rössler, Johannes (2014). Sur les objets des arts plastiques. In: Beyer, Andreas; Osterkamp, Ernst (eds.) Goethe et l’art. Les écrits de Goethe sur les beaux-arts. Répertoire des artistes cités. Passages/Passagen: Vol. 48 (pp. 129-144). Paris: Éditions de la maison des sciences de l’homme

Rössler, Johannes (2014). Der Rembrandtdeutsche. In: Holler, Wolfgang; Wendermann, Gerda; Püschel, Gudrun (eds.) Krieg der Geister. Weimar als Symbolort deutscher Kultur vor und nach 1914 (p. 117). Dresden: Sandstein-Verlag

Rössler, Johannes (2014). Wagner’sche Vision vom Krieg. In: Holler, Wolfgang; Wendermann, Gerda; Püschel, Gudrun (eds.) Krieg der Geister. Weimar als Symbolort deutscher Kultur vor und nach 1914 (p. 119). Dresden: Sandstein-Verlag

Rössler, Johannes (2014). Der Werdandi-Bund. In: Holler, Wolfgang; Wendermann, Gerda; Püschel, Gudrun (eds.) Krieg der Geister. Weimar als Symbolort deutscher Kultur vor und nach 1914 (p. 119). Dresden: Sandstein-Verlag

Rössler, Johannes (2014). Johannes Molzahn, Neue Tafeln. In: Holler, Wolfgang; Wendermann, Gerda; Püschel, Gudrun (eds.) Krieg der Geister. Weimar als Symbolort deutscher Kultur vor und nach 1914 (p. 225). Dresden: Sandstein-Verlag

Rössler, Johannes (2014). Johannes Molzahn, Steigen (Steigende Bewegung). In: Holler, Wolfgang; Wendermann, Gerda; Püschel, Gudrun (eds.) Krieg der Geister. Weimar als Symbolort deutscher Kultur vor und nach 1914 (p. 301). Dresden: Sandstein-Verlag

Rössler, Johannes (24 September 2014). Kunstforschung und Klassizismus. Praktiken der Aufzeichnung in den römischen Jahren Johann Heinrich Meyers 1784-1790 und 1795-1797 (Unpublished). In: Séroux d’Agincourt et l’histoire de l’art autour de 1800 / e la storia dell’arte intorno al 1800 / und die Kunstgeschichte um 1800. Rom, Villa Medici. 23.-24.09.2014.

Rössler, Johannes (15 February 2014). Die philologische Arbeit am Bild. Vasari-Rezeption in der deutschsprachigen Kunstgeschichtsschreibung 1850-1900 (Unpublished). In: Vasari als Paradigma. Rezeption, Kritik, Perspektiven / The Paradigm of Vasari. Reception, Criticism, Perspectives. Florenz , Kunsthistorisches Institut / Max-Planck-Institut. 14.-16.02.2014.

Rössler, Johannes (2015). Die Wahl des Bildgegenstandes unter den Prämissen klassizistischer Gattungssystematik. Zur Kritik an Tischbein, Hetsch und Carstens im Umfeld von Goethes "Propyläen" 1798. In: Meier, Albert; Valk, Thorsten (eds.) Konstellationen der Künste um 1800. Reflexionen – Transformationen – Kombinationen. Schriftenreihe des Zentrums für Klassikforschung: Vol. 2 (pp. 37-57). Göttingen: Wallstein

Rössler, Johannes (2015). Der Hexenmeister von Toledo. Carl Justi und der Beginn der deutschen El Greco-Forschung. In: Wismer, Beat; Scholz-Hänsel, Michael (eds.) El Greco und der Streit um die Moderne: Fruchtbare Missverständnisse und Widersprüche in seiner deutschen Rezeption zwischen 1888 und 1939 (pp. 52-70). Berlin, New York: de Gruyter

Rössler, Johannes (2015). Zwischen Peter von Cornelius und Eugène Burnand. Herman Grimm über die Einbildungskraft der Künstler. In: Lauer, Bernhard (ed.) Herman Grimm (1828-1901) zwischen Nachmärz und Gründerzeit. Jahrbuch der Brüder-Grimm-Gesellschaft: Vol. 17-18 (pp. 61-76). Kassel: Brüder Grimm Gesellschaft

Rössler, Johannes (2016). Über das Helldunkel. Reflexionen zu Druckgraphik und Reproduktionsmedien in den "Propyläen". In: Wolf, Norbert Christian; Ehrmann, Daniel (eds.) Klassizismus in Aktion. Goethes "Propyläen" und das Weimarer Kunstprogramm. Literaturgeschichte in Studien und Quellen: Vol. 24 (pp. 329-348). Weimar: Böhlau

Rössler, Johannes (2016). Die Aktualitäten des Hieronymus Bosch. Stationen seiner wissenschaftlichen und künstlerischen Wiederentdeckung 1822-1950. In: Kemperdick, Stephan; Dinter, Ina (eds.) Hieronymus Bosch und seine Bildwelt im 16. und 17. Jahrhundert (pp. 38-53). Petersberg, Deutschland: Michael Imhof

Rössler, Johannes (2016). Die philologische Arbeit am Bild, oder: Wie soll man Raffael mit Vasari interpretieren? Anton Springer und Herman Grimm im Streit um die Schule von Athen. In: Jonietz, Fabian; Nova, Alessandro (eds.) Vasari als Paradigma. Rezeption, Kritik, Perspektiven / The Paradigm of Vasari. Reception, Criticism, Perspectives. Collana del Kunsthistorisches Institut in Florenz: Vol. 20 (pp. 103-110). Venedig, Italien: Marsilio

Rössler, Johannes (2016). Die Aldobrandinische Hochzeit als gemalte Farbentheorie. Kopierpraxis und Notation in Hinblick auf Goethes Farbenlehre. In: Dönike, Martin; Müller-Tamm, Jutta; Steinle, Friedrich (eds.) Die Farben der Klassik. Wissenschaft – Ästhetik - Literatur. Schriftenreihe des Zentrums für Klassikforschung: Vol. 3 (pp. 147-172). Göttingen: Wallstein

Rössler, Johannes (2016). Goethe und Meyer in der Sammlung Boisserée. Die Historisierung altkölnischer Malerei und ihre klassizistische Revision. Goethe-Jahrbuch, 132, pp. 108-119. Böhlaus Nachfolger

Rössler, Johannes; Kemperdick, Stephan (2014). "Die Kunst ist kein Zahlungsobjekt." Die Altarflügel von Jan van Eyck und Dieric Bouts in den Berliner Sammlungen und ihre Abgabe an Belgien 1920. In: Grabowski,, Jörn; Winter, Petra (eds.) Zum Kriegsdienst einberufen. Die Königlichen Museen zu Berlin und der Erste Weltkrieg. Schriften zur Geschichte der Berliner Museen: Vol. 3 (pp. 161-174). Köln: Böhlau

S

Schappach, Beate; Schwab, Andreas (2011). Halbzeit. Ein Blick auf die Mitte des Lebens. Ausstellung im Vögele Kultur Zentrum, Pfäffikon/SZ [Performance or Exhibition]. In: Halbzeit. Ein Blick auf die Mitte des Lebens. Ausstellung im Vögele Kultur Zentrum. Pfäffikon/SZ. 05.11.2011 - 11.03.2012

Schindler, Tabea (2014). Arachnes Kunst. Textilhandwerk, Textilien und die Inszenierung des Alltags in der holländischen Malerei des 17. Jahrhunderts. Textile Studies: Vol. 6. Emsdetten / Berlin: Edition Imorde

Schindler, Tabea (2014). Nae t’leven – uyt den gheest. Zur holländischen Malerei des 17. Jahrhunderts. In: Fehlmann, Marc; Schindler, Tabea (eds.) Oranje! Meisterwerke holländischer Malerei (pp. 9-107). Winterthur: Mattenbach

Schindler, Tabea (2015). Textile Grenzen der Bilder. Selbstreferentielle Strategien der Negation in der niederländischen Malerei des 17. Jahrhunderts. In: Kapustka, Mateusz (ed.) Bild-Riss. Textile Öffnungen im ästhetischen Diskurs. Textile Studies: Vol. 7 (pp. 127-141). Emsdetten / Berlin: Edition Imorde

Schindler, Tabea (2015). Ein unerwünschtes Bild? Zur ältesten Porträtfotografie aus Skandinavien (1840). Rundbrief Fotografie, 22(4), pp. 10-19. FotoText Verlag Wolfgang Jaworek

Schindler, Tabea (25 June 2012). Die Abwesenheit von Affekten: Briefleserinnen in der holländischen Malerei des 17. Jahrhunderts, oder: Das Interieur als Affektträger (Unpublished). In: 13. Barocksommerkurs der Stiftung Bibliothek Werner Oechslin. Einsiedeln. 25.06.2012.

Schindler, Tabea (30 April 2015). Goldenes Zeitalter (NL): Im Licht der Virtuosität (Unpublished). In: Euphorisches Erkennen: Kunst und Licht (Ringvorlesung). Volkshochschule Zürich. 30.04.2015.

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Schneemann, Peter J. (2013). Künstliche Geografien. Die Künstlerreise als Modell. In: Müllerschön, Nicola; , (eds.) Home Stories. Verortung künstlerischer Praxis in der globalen Gegenwart (pp. 47-58). Bielefeld/Berlin: Kerber

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Schneemann, Peter J. (2013). Interieur - Kunst, Raumkonzepte und Performances. Kunst-Bulletin(5), pp. 32-39. Schweizerischer Kunstverein

Seehafer, Michèle (1 December 2016). Imitation of the Unknown: ‘The Princess’s Lacquered Chamber’ at Rosenborg Castle (Unpublished)

Seehafer, Michèle (2 August 2017). Workshop Knowledge: Formation and Perception of Art. Conference Report ,WerkStattWissen - The Work of Art. Material and Technology in Sources and Workshop Practice'.

Seehafer, Michèle (2 August 2017). Interview with Ann-Sophie Lehmann.

Seehafer, Michèle (6 October 2017). Deceiving the Eyes of the Beholder: Cornelis Gijsbrechts' Paintings as a New Perspective on the Royal Danish Kunstkammer (Unpublished)

Seehafer, Michèle (14 December 2017). Transforming Landscapes: ,The Winter Room' at Copenhagen's Rosenborg Castle (Unpublished). In: Unruly Landscapes: Producing, Picturing, and Embodying Nature in Early Modernity.

Seehafer, Michèle (20 February 2018). Transformation und Imitation: Aspekte von Materialität in der frühneuzeitlichen dänischen Kunstkammer (Unpublished). In: Workshop vom „Netzwerk Neuzeit (Bern-Konstanz-Zürich)“. Berner Fachhochschule. 20. Februar 2018.

Seehafer, Michèle (22 March 2018). A Collection without an Inventory? The Emergence of the Royal Danish Collection at Rosenborg Castle (Unpublished). In: 64. Konferenz der Renaissance Society of America (RSA). New Orleans. 22.–24. März 2018.

Seehafer, Michèle (24 May 2018). Transformation and Imitation: Spaces and Materiality in the Early Modern Danish Kunstkammer (Unpublished). In: Präsentation im Rahmen des Forums der Graduate School of the Arts and Humanities GSAH, organisiert vom Walter Benjamin Kolleg. Bern. 24.05.2018.

Seehafer, Michèle (3 December 2018). Room, Materiality, Immersion: Spatial Conceptions at the Court in Copenhagen During the Seventeenth Century (Unpublished). In: Vortrag im Rahmen des Center for Privacy Studies. Universität Kopenhagen.

Seehafer, Michèle (21 August 2019). Representing Privacy: Art – Showing and Concealing (Unpublished). In: Vortrag im Rahmen des Privacy IARU Summer Course „Privacy Challenged in Past, Present, and Future: A Multi-Disciplinary Approach“. Universität Kopenhagen.

Seehafer, Michèle; Calvi, Sonia; Hanß, Stefan; Scuro, Rachele (26 October 2016). First Workshop of the Materialized Identitites group, Cambridge, 6th – 7th October 2016.

Seehafer, Michèle; Hanß, Stefan; Scuro, Rachele (7 November 2017). Third Workshop of the Materialized Identities Group, Basel, 27th-29th September 2017.

W

Wyssenbach, Stefanie (2016). Riches of the Sea: Collecting and Consuming Frans Snijders’s Marine Market Paintings in the Southern Netherlands. In: Burghartz, Susanna; Burkart, Lucas; Göttler, Christine (eds.) Sites of Mediation: Connected Histories of Places, Processes, and Objects in Europe and Beyond, 1450–1650. Intersections: Vol. 47 (pp. 328-352). Leiden/Boston: Brill

Z

Zierholz, Steffen (26 April 2013). Beten in Bildern. Affekt und Gebetspraxis bei den Jesuiten (Unpublished). In: Graduiertenkolleg Religiöses Wissen im vormodernen Europa (800-1800). Transfers und Transformationen - Wege zur Wissengesellschaft der Moderne. Tübingen. 26. 04.2013.

Zierholz, Steffen (2015). Raum und Selbst. Kunst und Spiritualität in der Gesellschaft Jesu (1580–1700) (Unpublished). (Dissertation, Institut für Kunstgeschichte, Philosophisch-Historische Fakultät)

Zierholz, Steffen (2016). Solitude in the Chapel of Fra Mariano del Piombo in San Silvestro al Quirinale in Rome. In: Spaces, Places and Times of Solitude in Late Medieval and Early Modern Europe. Brill

Zierholz, Steffen (2017). Kapelle (Submitted). In: Reading Room: A bis Z. Hatje Cantz

Zierholz, Steffen (2016). "to make yourself present". Jesuit sacred Space as enargetic Space. In: Boer, Wietse de; Enenkel, Karl A. E.; Melion, Walter S. (eds.) Jesuit Image-Theory in Europe and the Overseas Mission 1540–1740. Intersections: Vol. 45 (pp. 419-460). Leiden: Brill Publishing 10.1163/9789004319127_015

Zierholz, Steffen (31 March 2017). „The Image as Mirror in Bernini’s Sant’Andrea al Quirinale in Rome“ (Unpublished). In: The Mirror, organisiert von Elena M. Calvillo and Monika A. Schmitter. The Renaissance Society of America, Annual Meeting, Chicago.

Zierholz, Steffen (13 May 2017). „Pietra paesina. Considerations on the Materiality and Imagination of the Desert“ (Unpublished). In: Workshops Imaginaries of the Desert in the Arts, organisiert von Toni Hildebrandt, Vega Tescari und Steffen Zierholz. Bern. 13. Mai 2017.

Zierholz, Steffen (2 November 2017). „Ignatius of Loyola as a normative Image“ (Unpublished). In: Konferenz Contested forms. The Limits of the sacred Image and the normative Power of Art in Early Modern Europe, organisiert von Chiara Franceschini und Cloe Cavero de Carondelet. München. 02.–03. November 2017.

Zierholz, Steffen (14 December 2017). „Spiritual and Visual Discernment in ‚The Temptation of Saint Anthony‘ by Antonio Tempesta“ on pietra paesina (Unpublished). In: Workshop Unruly Landscapes. Producing, Picturing, and Embodying Nature, organisiert von Christine Göttler, Ivo Raband, Michèle Seehafer und Steffen Zierholz. 14./15. Dezember 2017.

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