Up a level |
Moser, Franziska (14 November 2017). Growing up wired - (Soziale) Medien und Geschlecht (Unpublished). In: Vortragsreihe Genderforschung der Fakultät für Psychologie. Universität Wien. 14.11.2017.
Moser, Franziska; Sczesny, Sabine; Wood, Wendy (July 2017). The use of gender-inclusive language: Deliberate or habitual? (Unpublished). In: 18th General Meeting of the European Association of Social Psychology. Granada. 5.-8.7.2017.
Moser, Franziska (28 November 2016). Wo sind die Mathematikerinnen und die Kindergärtner? Geschlechterrollen in Schul- und Kinderbüchern des 21. Jahrhunderts (Unpublished). In: Vortragsreihe Genderforschung der Fakultät für Psychologie, Institut für Angewandte Psychologie: Arbeit, Bildung, Wirtschaft. Universität Wien. 28.11.2016.
Moser, Franziska; Sczesny, Sabine; Wood, Wendy (22 September 2016). Predicting gender-inclusive language use (Unpublished). In: 50. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Psychologie (DGPs). Leipzig, Germany. 18.-22.09.2016.
Moser, Franziska (1 March 2016). Schulbuchanalysen unter Geschlechtergesichtspunkten. Enzyklopädie Erziehungswissenschaft online, pp. 1-24. Beltz Juventa 10.3262/EEO17160359
Sczesny, Sabine; Formanowicz, Magdalena Maria; Moser, Franziska (2016). Can gender-fair language reduce gender stereotyping and discrimination? Frontiers in psychology, 7(25), pp. 1-11. Frontiers Research Foundation 10.3389/fpsyg.2016.00025
Sczesny, Sabine; Moser, Franziska; Wood, Wendy (2015). Beyond sexist beliefs: How do people decide to use gender-inclusive language? Personality and Social Psychology Bulletin, 41(7), pp. 943-954. Sage 10.1177/0146167215585727
Moser, Franziska (March 2015). Wo sind die Schülerinnen? Eine Bild- und Textanalyse zu Geschlechter(un)gerechtigkeit in deutschen Schulbüchern (Unpublished). In: 3. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF) - "Heterogenität.Wert.Schätzen". Bochum, Deutschland. 11.03.-13.03.2015.
Moser, Franziska; Hannover, Bettina (2014). How gender fair are German schoolbooks in the twenty-first century? An analysis of language and illustrations in schoolbooks for mathematics and German. European Journal of Psychology of Education, 29(3), pp. 387-407. Springer 10.1007/s10212-013-0204-3
Moser, Franziska (July 2014). Traditional or non-traditional? Gender fairness in German schoolbooks in the 21st century (Unpublished). In: 17th General Meeting of the European Association of Social Psychology (EASP). Amsterdam, Netherlands. 09.07.-12.07.2014.
Moser, Franziska (11 April 2014). "The mechanic, she...?" Gender fairness and language: How features of different languages and language use influence the perceptions about female and male persons (Unpublished). In: 10th Anniversary conference of the European Federation of Psychology Teachers’ Associations - "Sowing the seeds of psychological literacy". Berlin, Germany. 11.04.-13.04.2014.
Moser, Franziska; Masterson, Jackie (2014). Are there signs of change in gendered language use in children's early reading material? Gender and language, 8(1), pp. 71-90. Equinox 10.1558/genl.v8i1.71
Wolter, Ilka; Moser, Franziska; Hannover, Bettina (2 September 2013). Der Einfluss des Geschlechtsrollen-Selbstkonzepts und der Einstellung gegenüber Geschlechtsrollen zu Schulbeginn auf das Interesse an feminin und maskulin konnotierten Schulfächern (Unpublished). In: 14. Tagung der Fachgruppe für Sozialpsychologie der Deutschen Gesellschaft für Psychologie. Fernuniversität Hagen, Deutschland. 01.09.-04.09.2013.
Moser, Franziska; Hannover, Bettina (15 June 2013). Representations of the genders and gender-related language use in German schoolbooks. A content analysis of current primary schoolbooks for mathematics and German (Unpublished). In: Final Conference of the Marie Curie Initial Training Network on Language, Cognition and Gender (ITN-LCG). Universität Bern, Switzerland. 13.06.-17.06.2013.
Moser, Franziska; Hannover, Bettina; Becker, Judith (2013). The social construction of gender in schoolbooks. A coding frame for analyzing subtle and blatant forms of gender unfairness in texts and pictures. Gender : Zeitschrift für Geschlecht, Kultur und Gesellschaft, 5(3), pp. 77-93. Barbara Budrich
Moser, Franziska; Hannover, Bettina (27 September 2012). Sind Mädchen und Frauen mitgemeint? Eine Analyse geschlechtergerechten Sprachgebrauchs in deutschen Schulbüchern (Unpublished). In: 48. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Psychologie. Bielefeld, Deutschland. 23.09.-27.09.2012.
Moser, Franziska; Merkel, Elisa; Hannover, Bettina (13 July 2011). Gender-fairness in schoolbooks revisited: Did improvements in gender equality make a difference? (Unpublished). In: 16th General Meeting of the European Association of Social Psychology. Stockholm, Sweden. 12.07.-16.07.2011.
Moser, Franziska; Sato, Sayaka; Chiarini, Tania; Dmitrow - Devold, Karolina; Kuhn, Elisabeth (2011). Comparative Analysis of Existing Guidelines for Gender-Fair Language within the ITN LCG Network. ITN-LCG, Workpackage B: Report on Milestone 1 Marie Curie Initial Training Network
Moser, Franziska; Hubacher, Mirjam; Sczesny, Sabine; Irmen, Lisa (September 2010). Als Stimmberechtigte werden jene B ... bezeichnet. Zur Vorhersage eines geschlechtergerechten Sprachgebrauchs. In: Petermann, Franz; Koglin, Ute (eds.) Erklären Entscheiden Planen. 47. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Psychologie, 26.-30. September 2010 in Bremen. Lengerich: Pabst
Vervecken, Dries; Moser, Franziska; Sczesny, Sabine; Hannover, Bettina (September 2010). Entwicklung und Validierung eines Instruments zur Messung der Einstellung gegenüber geschlechtergerechter Sprache. In: Petermann, Franz; Koglin, Ute (eds.) Erklären Entscheiden Planen. 47. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Psychologie. Lengerich: Pabst