Items where Subject is "700 Arts > 730 Sculpture, ceramics & metalwork"

Up a level
Export as [feed] RSS
Group by: Creators | Item Type
Jump to: B | D | E | F | G | H | K | L | M | P | R | S | W | Z
Number of items at this level: 184.

B

Bassing-Kontopidis, Antonie; Hindelang, Laura; Wagner, Filine; Matter, Charlotte; Hindelang, Laura (2018). Art and Architecture in a Global Context. A Conceptual Approach. In: Bassing-Kontopidis, Antonie; Matter, Charlotte; Wagner, Filine (eds.) Into the Wild. Art and Architecture in a Global Context (pp. 6-16). München: edition metzel

Berthod, Jonas Théo Orient (May 2020). Careers and the cultural field. In: Swiss Design Awards 2020. Bern: Bundesamt für Kultur

Burgholzer, Laurette Conny (2018). Laurette Burgholzer - Corps à corps [Performance or Exhibition]. In: Laurette Burgholzer - Corps à corps. Théâtre aux Mains Nues, Paris. 08.10.-02.11.2018

Burgholzer, Laurette Conny (2018). Corps à corps [Performance or Exhibition]. In: LES ATELIERS RUDIMENTAIRES VII : L’OMBRE ET LA LUMIÈRE. Théâtre sans Toit, Gonesse. 04.-14.12.2018

D

Dudar, Irina (June 2022). Varianz und Wiederholung: Das Chorgestühl im Kloster Santa Cruz in Coimbra (Portugal) (Unpublished). In: Wiederholung und Konventionalität der Kunst, Workshop GRK 2212. Köln. 16.06.2022–17.06.2022.

Dudar, Irina (May 2022). Klimpern und Rasseln. Der Klang spätmittelalterlicher Schützenketten (Unpublished). In: Rhythmen und Resonanzen. Tönende Objekte im Mittelalter. Paris. 18.05.–20.05.2022.

Dudar, Irina (June 2021). Von der Schützenkette zur Votivgabe. Die sogenannte Marienkette aus der Propsteikirche St. Mariae Geburt in Kempen (Unpublished). In: 5. Jahrestagung des Arbeitskreises Materielle Kultur und Konsum in der Vormoderne: Umnutzung, Umdeutung, Umarbeitung. Transitionale Momente in Objektbiographien. Berlin. 3.–5. Juni 2021.

E

Ebenhöch, Romina Monika (2019). ‘Vergis mein nit‘ – Verbundenheit und Gedenken durch Ringe im 16. Jahrhundert“ (Unpublished). In: Gedenkkolloquium für Silke Tammen. Giessen. 24.06.2019.

Ebenhöch, Romina Monika (2018). Image object and (no) text. Book-shaped Miniature Pendants of the 15th and 16th Centuries (Unpublished). In: Image, Object, Text. Visuality, Materiality, and Knowledge Production since the 16th Century. Bern. April 2018.

F

Fricke, Beate (24 October 2019). Object Histories. Early Modern Flotsam (Unpublished). In: Transforming the Past: the concept of object biographies. Universität Bern. 24 Oktober 2019.

Fricke, Beate (13 June 2019). “Silk, Stones, Slaves” (Unpublished)

Fricke, Beate (7 June 2019). Syrian Censers Opening Horizons (Unpublished). In: Censer - A comparative Approach. Universität Bern. 7-8. Juni 2019.

Fricke, Beate (2019). At the Threshold of Painting. The Man of Sorrows by Albrecht Dürer. In: Bokody, Peter; Nagel, Alexander (eds.) Renaissance Meta-Painting. Studies in Medieval and Early Renaissance Art History (pp. 209-238). Turnhout: Brepols

Fricke, Beate (2020). Hinges as Hints: Heaven and Earth in the Coconut Goblet at the Cathedral of Münster, Part of a Lost Rock Crystal Ensemble. In: Hahn, Cynthia; Shalem, Avinoam (eds.) Seeking Transparency. Rock Crystals Across the Medieval Mediterranean. Berlin: Gebr. Mann

Fricke, Beate (2016). Früchte des Sehens. In: Elm, Susanna; Vinken, Barbara (eds.) Braut Christi. Familienformen in Europa im Spiegel der 'sponsa' (pp. 75-100). Paderborn: Fink-Verlag

Fricke, Beate (28 April 2018). Miracles of Mediation. Crossing Lineages of Insemination and Creation (Unpublished). In: CAUSALITY AND THE WORK OF Art A CLARK COLLOQUIUM. The Clark Institute. APRIL 27–28, 2018.

Fricke, Beate (27 October 2017). Travelling stones and the sea of glass (Unpublished). In: Objects of Resistance: early global material cultures between inclusion, resilience and refusal (1300- 1600).. Mailand.

Fricke, Beate (27 October 2017). Profane Origins, Sacred Use – A rock crystal lion as a liturgical object and its potential references to cosmological thoughts (Unpublished). In: VII Coloquio Ars Mediaevalis. Lo profano en el arte sagrado medieval. Aguilar de Campoo (Spanien).

Fricke, Beate (20 May 2017). Traveling Treasures - from Leo Insidiabatur to Agnus Dei (Unpublished). In: Seeking Transparency: The Medieval Rock Crystals. Florenz. Kunsthistorisches Institut (MPG). 19.-20.Mai 2017.

Fricke, Beate (10 December 2019). Im Gespräch mit Hartmut Dorgerloh - Provenienzen und Präsentationen – Das neue Humboldt Forum im Berliner Schloss (Unpublished). In: Provenienzen und Präsentationen. Kunstmuseum Bern. 10.12.2019.

Fricke, Beate (2007). Ecce fides : die Statue von Conques, Götzendienst und Bildkultur im Westen. Paderborn: Fink-Verlag

Fricke, Beate (2021). Wisdom’s Creation: A Double Beginning in the Stammheim Missal (1160-1170). Codex aquilarensis : cuadernos de investigación del Monasterio de Santa Maria la Real, 37, pp. 357-376. Centro de Estudios del Romanico

Fricke, Beate (12 January 2022). Seide in Stein. Ein Bauwerk als Medium von Arbeit, Handwerks und Kunst (Unpublished). In: Öffentlicher Abendvortrag. Kunstgeschichtliches Institut, Marburg (online).

Fricke, Beate; Mühlemann, Corinne (27 January 2020). "Niello and Lampas – Two Examples of how Craft Knowledge was transferred between Baghdad, al-Andalus and Northern Europe during 12th Century" (Unpublished). In: Dialogues in the Late Medieval Mediterranean: Methodological Encounters and (Dis)Encounters. Madrid. 27. Januar 2020.

G

Göttler, Christine (2016). Kunst der Diäthetik – Diäthetik der Kunst. UniPress - Forschung und Wissenschaft an der Universität Bern, 167, pp. 24-26. Abteilung Kommunikation, Universität Bern

Göttler, Christine (2016). Antwerp and the Emperor’s Indies: Rubens’s Arch of the Mint for Cardinal-Infante Ferdinand (1635) (Unpublished). In: The Renaissance Society of America, The Sixty-second Annual Meeting. Boston. 31.3–2.4.2016.

Göttler, Christine (November 2016). Mount Potosí in Antwerp: The Imagery of Labor and Wealth in Rubens’s Arch of the Mint (1635) (Unpublished). In: The Materialities of Knowledge in Early Modern Cities. Antwerpen. 18.–19.11.2016.

Göttler, Christine (18 February 2017). Fertile Waters: Salt and Saltcellars in Early Seventeenth-Century Antwerp (Unpublished). In: College Art Association. 105th Annual Conference. New York. 15.–18.02.2017.

Göttler, Christine (June 2017). Goldmachen / Bildermachen: Magie und Alchemie bei Martin Delrio (1551-1608) und Hendrick Goltzius (1558-1617) (Unpublished). In: Magische(s) Gestalten und die Lenkung der Dinge. Universität Stuttgart. 30.6.2017.

Göttler, Christine (2018). Extraordinary Things: 'Idols from India' and the Visual Discernment of Space and Time, circa 1600. In: Göttler, Christine; Mochizuki, Mia M. (eds.) The Nomadic Object: The Challenge of World for Early Modern Religious Art. Intersections: Vol. 53 (pp. 37-73). Brill

Göttler, Christine (2018). 'Sacred Woods': Performing Solitude at the Court of Duke Wilhelm V of Bavaria. In: Göttler, Christine; Enenkel, Karl A. E. (eds.) Solitudo: Spaces, Places, and Times of Solitude in Late Medieval and Early Modern Cultures. Intersections: Vol. 56 (pp. 140-176). Leiden, Boston: Brill

Göttler, Christine; Dupré, Sven (2016). Reading the Inventory: The Possessions of the Portuguese Merchant-Banker Emmanuel Ximenez (1564-1632) in Antwerp (Unpublished). In: Epistemologías transculturales. La producción de conocimientos en zonas de contacto en América Latina. Berlin. 01.-02.12.2016.

H

Heller, Amy (2020). The Poly Sculpture of a Golden Prajnaparamita: A Historical, Iconographic and Aesthetic Enigma. In: Bischoff, Jeannine; Maurer, Petra; Ramble, Charles (eds.) One Day of a Month of the Fire Bird Year. Festschrift for Peter Schwieger on the Occasion of his 65th Birthday. (pp. 359-376). Nepal: Lumbini International Research Institute

Heller, Amy (2019). Tracing the Impact of Kashmiri Art in Guge and Ladakh, Eleventh-Thirteenth Centuries. In: Lerner, Judith A.; Juliano, Annette L. (eds.) New Research on Central Asian, Buddhist and Far Eastern Art and Archeology. Inner and Central Asian Art and Archeology: Vol. 2 (pp. 225-246). Turnhout: Brepols Publishers

Hildebrandt, Toni; Kadishman, Menashe (2012). Art and Subjecthood (in conversation with Menashe Kadishman). Rheinsprung 11 - Zeitschrift f�dkritik, pp. 85-101. Eikones

Hindelang, Laura (2018). In the Land of the Sea. The Persian Gulf in Contemporary Art. In: Bassing-Kontopidis, Antoine; Hindelang, Laura; Matter, Charlotte; Wagner, Filine (eds.) Into the Wild: Art and Architecture in a Global Context (pp. 63-72). München: Edition Metzel

Hindelang, Laura (19 September 2017). Kuwait City Fluctuating. Investigating a City´s Urban History Through Visual Culture (Unpublished). In: 24. Internationaler DAVO-Kongress. Universität Jena. 19.09.2017.

Hindelang, Laura (2022). Das Glasmaleratelier Heinrich Stäubli. Zwischen St. Galler Werkstatt und Glaskunst am Bau im Thurgau. In: Amt für Denkmalpflege, des Kantons Thurgau (ed.) Licht- und Farbenzauber – Glasmalerei im Thurgau. Denkmalpflege im Thurgau: Vol. 23 (pp. 142-149). Basel: Schwabe

Hindelang, Laura (2022). Glaskunst am Bau und Intermedialität. Das Atelier Stäubli in St. Gallen. Glaskunst: Ausstellungen des Vitromusée Romont. Berlin, Boston: De Gruyter

Hindelang, Laura (2022). Das Glasmaleratelier Stäubli in St. Gallen. Intermedialität und Glaskunst am Bau im 20. Jahrhundert. [Software & Other Digital Items]

Hindelang, Laura; Radwan, Nadia (2023). Between Affect and Concept. Nostalgia in Modern and Contemporary Art and Architecture from the Middle East and North Africa (Submitted). In: Gartmann, Thomas; Urchueguía, Cristina (eds.) Studies in the Arts – Neue Perspektiven auf Forschung über, in und durch Kunst und Design. Studies in the arts. Bielefeld: transcript

K

Kranen, Annette (2019). Métamorphoses. Musée d’Art et d’Histoire, Geneva 10th May 2019–16th February 2020. The Burlington Magazine Publications Ltd., 161(1400), pp. 959-961. Burlington Magazine

Kranen, Sophie Annette (2020). Mobilität 2. Bildende Kunst. In: Jaeger, Friedrich (ed.) Enzyklopädie der Neuzeit Online. Brill online reference works. Leiden: Brill

Kranen, Sophie Annette (11 October 2019). Das Verschwinden des Apoll von Delos. Zum Fragmentieren als Praxis auf Reisen (Unpublished). In: Über Reste. Kulturen des Fragments. Freie Universität Berlin. 11. Oktober 2019.

Kranen, Sophie (2021). Benoît de Maillet, Beschreibung von Ägypten (1735). (K)eine Ehrensäule für den König. In: Dolezalek, Isabelle; Savoy, Bénédicte; Skwirblies, Robert (eds.) Beute. Eine Anthologie zu Kunstraub und Kulturerbe (pp. 84-90). Berlin: Matthes & Seitz

Kranen, Sophie (11 June 2021). “On ne lui a laissé ni tête, ni bras, ni jambes”: Reisende des 17. Jahrhunderts über den Umgang mit dem Koloss der Naxier (Unpublished). In: Objektzeiten. Antike Artefakte und historische Zeitvorstellungen in transepochaler Perspektive. Universität Basel, Departement Geschichte (Online). 11.-12.06.2021.

Kranen, Annette (2022). Taking, Partaking, Remembering. 17th Century Travelers on the Colossus of the Naxians (Submitted). In: Objektzeiten. Antike Artefakte und historische Zeitvorstellungen in transepochaler Perspektive. Paradeigmata. Baden-Baden: Nomos-Verlag

Krass, Urte Inga (7 November 2019). Schädel und Knochen in der Kontaktzone: Die Verehrung von sterblichen Überresten in globaler Perspektive (Unpublished). In: Dinge des Glaubens. Materialisierte Frömmigkeit in der Vormoderne. Gotha, Schloss Friedenstein. 7. November 2019.

Krass, Urte Inga (15 January 2020). Konvergenz der Knochen: Reliquiare als transkulturelle Knotenobjekte in der frühen Neuzeit (Unpublished). In: Vortragsreihe der Kunsthistorischen Gesellschaft der Universität Wien. Wien, Institut für Kunstgeschichte. 15.01.2020.

Krass, Urte Inga (15 April 2021). Reliquaries as Nodal Objects in Transcultural Negotiation Processes. In: Relics and the Arts between Europe and America: Debating Shared Histories. Bogotà. Kolumbien / zoom. 15.4.2021.

Krass, Urte Inga (31 January 2020). Welcome and Introduction to the Conference (Unpublished). In: Arma Virosque... The Coat of Arms in Extra-European Contexts. Uni Bern, Hauptgebäude, Kuppelsaal. 31.1.-1.2. 2020.

Krass, Urte Inga (18 January 2016). Moving Body Parts. The Dissemination of Saints' Relics and the Traffic of Reliquaries Within the Portuguese Global Empire (Unpublished). In: Nomadic Objects. Abu Dhabi, NYU. 18.-20. January 2016.

Krass, Urte Inga (4 October 2017). Handreliquien und Handreliquiare (Unpublished). In: Handgebrauch. Geschichten von der Hand aus dem Mittelalter und der Frühen Neuzeit. Venedig, Centro Tedesco di Studi Veneziani. 4.-7. Oktober 2017.

Krass, Urte (13 May 2021). Die globalen Aspekte der Elfenbeinfiguren aus Goa.

Krass, Urte Inga (15 April 2021). Bones of Contention: Transcultural Negotiations via Bodily Remains in Early Modern Extra-European Contact Zones (Unpublished). In: RSA Virtual 2021, Session "The Art of Collecting, Manipulating, and Manufacturing Early Modern Relics". Zoom. 15.4.2021.

Krass, Urte (2021). Unsichtbarer Reichtum. Wie Schweizer Künstler der Frühen Neuzeit den Handel visuell verpacken. Traverse - Zeitschrift für Geschichte / Revue d'histoire, 2021(1), pp. 129-143. Chronos

Krass, Urte (24 June 2021). Die Eidechse am Schloss in Objekten der Goldschmiedekunst aus Goa (16. Jh.) (Unpublished). In: Potentiale der Goldschmiedekunst. Heidelberg, zoom. 24.06.2021.

Krass, Urte Inga (25 October 2021). Der Heilige Franz Xaver und sein Grabmal in Goa (Unpublished). In: Unterwegs: Mobilität und Reisen in der Kunst(geschichte) der Frühen Neuzeit. virtuell. 25.10.2021.

Krass, Urte Inga (23 September 2022). Wie kommt die Eidechse von Gujarat nach Sachsen? Goldschmiedekunst des 16. Jahrhunderts und ihre globalen Verflechtungen. In: Seniorenuniversität Bern Studienjahr 2022/23. Universität Bern, HGB, Aula. 23.09.2022.

Krass, Urte (2012). Nah zum Leichnam. Bilder neuer Heiliger im Quattrocento. I Mandorli. Italienische Forschungen des Kunsthistorischen Institutes in Florenz Max-Planck-Institut: Vol. 16. München/Berlin: Deutscher Kunstverlag

Krass, Urte Inga (2023). The Portuguese Restoration of 1640 and Global Visual Culture: Political Iconography and Transcultural Negotiation. Visual and Material Culture, 1300-1700. Amsterdam: Amsterdam University Press

Krass, Urte Inga (2023). Die Benin-Bronzen (Submitted). In: Kulturtransfer. München: Hanser-Verlag

Krass, Urte Inga (20 October 2023). Presentación de la nueva publicación "Heraldry in Contact. Perspectives and Challenges of a Connective Image Form" (Unpublished). In: Congreso Internacional de Genealogía y Heráldica. Ronda / Zoom. 20 octubre de 2023.

Krass, Urte Inga (14 September 2023). Why Bones Matter. Presentation of the Project "Global Bones. Entanglements, Transfers and Translations in the Early Modern Era". (Unpublished). In: Collegium Helveticum Weekly Workshop Discussion. Zürich, Collegium Helveticum. 14. September 2023.

Krass, Urte (2023). Erin Benay, Italy by Way of India. Translating Art and Devotion in the Early Modern World (2022). 21: inquiries into art, history, and the visual : Beiträge zur Kunstgeschichte und visuellen Kultur, 2023(4) arthistoricum.net

Krass, Urte Inga; Jacobs, Tino (2019). Junger Papst vor alten Meistern. Zum Einsatz von Gemälden in Paolo Sorrentinos Fernsehserie "The Young Pope". Kritische Berichte - Zeitschrift für Kunst- und Kulturwissenschaften, 47(1), pp. 69-78. Jonas-Verlag

Krass, Urte Inga; Kranen, Sophie Annette (10 November 2022). Perspectives on Early Modern Art. Current Research at Swiss Universities (Unpublished). In: Perspectives on Early Modern Art. Current Research at Swiss Universities. Universität Bern. 10. und 11. November 2022.

Krass, Urte Inga; Metelo de Seixas, Miguel (2023). Introduction: Heraldry in Contact. Perspectives and Challenges of a Connective Image Form. In: Krass, Urte Inga; Metelo de Seixas, Miguel (eds.) Heraldry in Contact. Perspectives and Challenges of a Connective Image Form. Heraldic Studies: Vol. 5. Göttingen: Thorbecke

L

Luginbühl, Josy Martina (23 September 2017). Überlegungen zur Ikonographie gebildeter Frauen im Römischen Reich (Unpublished). In: Darmstädter Diskussionen. 9. Interdisziplinäres Doktorandenkolloquium zu antiken Kulturen. TU Darmstadt. 20.-23. Sept. 2017.

Luginbühl, Josy Martina (2 November 2017). Lectrix, libraria und puella docta. Literalität römischer Frauen im Spiegel der Grabdenkmäler. In: Research-Kolloquium Doc/PostDoc. Bern, Schweiz. 2. Nov. 2017.

Luginbühl, Josy Martina (19 November 2017). Lectrix, libraria und puella docta. Literalität römischer Frauen im Spiegel der Grabdenkmäler (Unpublished). In: Grab · Denk · Mal. Tübingen, Deutschland. 17.-19. Nov. 2017.

M

Maier, Daniela Carmen (2019). Die Kopie als Objekt. Herausforderungen und Potenziale für die Objekt- und Sammlungsforschung. In: Seidl, Ernst; Steinheimer, Frank; Weber, Cornelia (eds.) Zur Sache! Objektwissenschaftliche Ansätze der Sammlungsforschung. Junges Forum für Sammlung- und Objektforschung: Vol. 3 (pp. 66-74). Berlin: Gesellschaft für Universitätssammlungen e.V.

Marti, Susan (9 November 2023). Lücken in der Überlieferung – verlorene und zerstörte Objekte (Unpublished). In: Vorlesungsreihe: Lücken - Wie schreibe ich Kunstgeschichte. Bern. HS 2023.

Marti, Susan (30 March 2023). Ein Mord, ein Kloster und zwei Königinnen - das habsburgische Kloster Königsfelden im Spiegel seiner Ausstattung (Unpublished). In: Rahmenprogramm Landesausstellung Speyer. Speyer, Landesmuseum der Pfalz. 30.3.2023.

Martino, Davide (2022). Neptun und der Lech: flüssige Grenzen und ihr instabiles Gleichgewicht im frühneuzeitlichen Augsburg. Mitteilungen - Institut für Europäische Kulturgeschichte der Universität Augsburg, 27, pp. 11-32. Institut für Europäische Kulturgeschichte der Universität Augsburg

Mühlemann, Corinne (30 June 2016). Inscribed Horizontal Bands on two Cloth-of-Gold Panels or their Function as Part of an Ilkhanid Dress (Unpublished). In: 12. Kolloquium der Ernst Herzfeld-Gesellschaft. Technische Universität Berlin. 30.06.-03.07.2016.

Mühlemann, Corinne (2017). Inscribed Horizontal Bands on Two Cloth-of-Gold Panels and Their Function as Part of an Īlḫānid Dress. Ars orientalis, 47(20171214), pp. 43-68. Smithsonian Institution 10.3998/ars.13441566.0047.003

Mühlemann, Corinne (2023). Complex Weaves. Technique, Text, and Cultural History of Striped Silks. Berner Forschungen zur Geschichte: Vol. 2. Affalterbach: Didymos

Mühlemann, Corinne (2021). All the Goods of the Earth: Making and Marketing in the pre-Mongol Marketplace. Archaeological textile review, 63, pp. 145-146. University of Copenhagen

Münger, Stefan (2011). Studien zur Frühen Eisenzeit in Israel/Palästina (Unpublished). (Dissertation, University of Bern, Faculty of Theology)

Münger, Stefan (2005). Medien und Ethnizität – Das Beispiel einer Tanitischen Stempelsiegel-Gruppe der Frühen Eisenzeit. In: Frevel, Christian (ed.) Medien im antiken Palästina? Materielle Kommunikation und Medialität als Thema der Palästinaarchäologie. Forschungen zum Alten Testament II: Vol. 10 (pp. 85-107). Tübingen: Mohr Siebeck

Münger, Stefan (2005). Of Pots and Strata… A Reply to ‘Kinneret and Early Iron Age Chronology’ by E.A. Knauf. Deutsches Evangelisches Institut fuer Altertumswissenschaft des Heiligen Landes. Jahrbuch, 9/10, pp. 77-91. Deutsches Evangelisches Institut fuer Altertumswissenschaft des Heiligen Landes

P

Peer, Seraina (28 October 2022). Vom kuratorischen Projekt zur Dissertation. Die Geschichte der Schweizerischen Plastikausstellung (Unpublished). In: Aisthesis Forschungskolloquium. Universität Regensburg.

Peer, Seraina (August 2023). Thomas Hirschhorns Robert Walser-Sculpture - zwischen Partizipation und künstlerischer Autorschaft. Art Irritates Law, Law Irritates Art

Peer, Seraina (22 September 2023). The Swiss Sculpture Exhibition by Marcel Joray. Between National Representation and Local Exhibition Audience (Unpublished). In: Nouvelles approches de la sculpture. Xe journées des jeunes chercheurs en sculpture. Musée Rodin, Paris. 21.-22.09.2023.

Peer, Seraina (10 November 2023). Wenn eine Ausstellungsreihe im öffentlichen Raum ein Kunstpublikum konstituiert. Die Anfänge der Schweizerischen Plastikausstellung in Biel, 1954-1970 (Unpublished). In: Forschungskolloquium Abteilung Moderne/Gegenwart, Universität Bern. Bern.

Peer, Seraina (2023). Reena Saini Kallat - Weil Flüsse mehr sind als fliessendes Wasser. Kunstbulletin, pp. 50-59.

Peer, Seraina (13 October 2023). Einführung in die Sektion "Soziale Öffentlichkeiten" (Unpublished). In: Aktuelle Öffentlichkeiten und Kunst.

Pruss, Alexander (2013). Terrakotten. In: Ebeling, Erich; Meissner, Bruno (eds.) Reallexikon der Assyriologie und Vorderasiatischen Archäologie 13 (pp. 603-611). Berlin: De Gruyter

R

Raband, Ivo (2018). Unkonventionell/Unkonfessionell? ‚Reformierte Grabmonumente’ protestantischen Adels in der Frühen Neuzeit (1540–1620) (Submitted). In: Karsten, Arne (ed.) Tod im Rampenlicht. Gebrüder Mann Verlag

Raband, Ivo; Raband, Ivo (2018). Review of Katie Heyning, Turbulente tijden: Zorg en materiële cultuur in Zierikzee in de zestiende eeuw (Hilversum: Uitgeverij Verloren 2017) (In Press). Renaissance Quarterly

Raband, Ivo (2017). A Habsburg Collector in the Periphery? Archduke Ernest of Austria and his Brussels Collection, 1594/95 (Unpublished). In: 62nd Annual Conference of the Renaissance Society of America. Chicago. 30.3-1.4.2017.

Raband, Ivo (November 2017). Elevatio: On Theory, Form, and Metaphoric of Flying and Floating in Early Modern Sculpture (Unpublished). In: Kolloquium des ERC-Projekts SACRIMA (LMU München). LMU München. 23.11.2017.

Raband, Ivo (April 2017). Conflicted Beliefs: On Funeral Monuments of Protestant Princes in Northern Europe, ca. 1600 (Unpublished). In: Colloquium of the Medieval/Renaissance Studies Program der University of Nebraska, Omaha. University of Nebraska, Omaha. 4. April 2017.

Raband, Ivo (February 2018). Fliegen und Schweben in der Skulptur der Vormoderne (Unpublished). In: 3. Tag der Junior Fellows im Walter Benjamin Kolleg. Universität Bern, Schweiz. 27. Feb. 2018.

Raband, Ivo (2019). Vergängliche Kunst & fortwährende Macht : Die Blijde Inkomst für Erzherzog Ernst von Österreich in Brüssel und Antwerpen, 1594. Merzhausen: Ad picturam 10.11588/arthistoricum.449

Radwan, Nadia (2017). Ideal Nudes and Iconic Bodies in the works of the Egyptian Pioneers. In: Esanu, Octavian (ed.) The Arab Nude: The Artist as Awakener (pp. 71-85). London: Routledge

Radwan, Nadia Susanne (2018). The Kunsthalle in Motion: Between Local Site, Space of Transit, and Global Platform. In: Schneemann, Peter J. (ed.) Localizing the Contemporary. The Kunsthalle Bern as a Model (pp. 223-236). Zurich: JRP/Ringier

Radwan, Nadia (2020). Les structures fragiles de l’entre-deux. Susan Hefuna. In: Étienne, Noémie; Brizon, Claire; Lee, Chonja; Wismer, Étienne (eds.) Une Suisse exotique? Regarder l'ailleurs en Suisse au siècle des lumières (pp. 341-342). Dijon: Les Presses du Réel

Radwan, Nadia Susanne (22 February 2022). Mahmoud Moukhtar, Mohamed Naghi, les modernes d'Egypte. Trajectoires et réseaux transméditerrannéens à Paris au début du XXe siècle (Unpublished). In: L'Ecole des Modernités. Institut Giacometti, Paris. 22 February 2022.

Radwan, Nadia Susanne (22 September 2021). Genealogies of Craft and Modernism in Feminist Art Histories from the Arab World (Unpublished). In: AWARE Webinar - Archives of Women Artists, Research and Exhibitions. Online. 22.09.2021.

Radwan, Nadia (2022). Modern Visions of Ancient Egypt (Submitted). In: Ferrari, Anna; Weiss, Theo (eds.) Visions of Ancient Egypt. The Sainsbury Centre for Visual Arts (SCVA)

Radwan, Nadia (2019). Modernismo egipcio y El Cairo como plataforma cultural. Awrãq. Instituto Hispano-Árabe de Cultura : estudios sobre el mundo árabe e islámico contemporáneo(19), pp. 95-100. Instituto Hispano-Arabe de Cultura

Radwan, Nadia Susanne (7 October 2021). New Narratives of Egyptian Modernism: State of the Art (Unpublished). In: Summer School: Las artes plásticas en el mundo árabe actual. Universidad International de Andalusia, Sevilla. 7 October 2021.

Radwan, Nadia (2022). Concealed visibilities. Aesthetics of Resistance in Global Modernism (Unpublished). (Habilitation, Institut für Kunstgeschichte, Phil. Hist.)

Radwan, Nadia (2022). Wool, Clay and Palm: Craft and Primitivism as Paradigms in Contemporary Art, In Craft, edited by Ileana Parvu (Submitted). In: Craft. Dijon: Les presses du réel

Radwan, Nadia; Etienne Schuler, Noémie (2016). “Seeing Through: The Materiality of Dioramas (1600-2010)” (Unpublished). In: International Conference: “Seeing Through: The Materiality of Dioramas (1600-2010)”. University of Bern. 01.-02.12.2016.

Ramstein, Marianne; Lösch, Sandra (May 2014). Ein Dolmen in der Schweiz. Archäologie in Deutschland(5), pp. 60-61. Theiss

Richter, Jörg (2015). Sogenannter Stab des hl. Bernward. In: Brandt, Michael; Höhl, Claudia; Lutz, Gerhard (eds.) Dommuseum Hildesheim. Ein Auswahlkatalog (p. 43). Regensburg: Schnell & Steiner

Richter, Jörg (2015). Reliquienmonstranz der Hll. Drei Könige. In: Brandt, Michael; Höhl, Claudia; Lutz, Gerhard (eds.) Dommuseum Hildesheim. Ein Auswahlkatalog (p. 132). Regensburg: Schnell & Steiner

Richter, Jörg (2015). Messkännchen. In: Brandt, Michael; Höhl, Claudia; Lutz, Gerhard (eds.) Dommuseum Hildesheim. Ein Auswahlkatalog (p. 133). Regensburg: Schnell & Steiner

Richter, Jörg (2015). Reliquienmonstranz des hl. Godehard. In: Brandt, Michael; Höhl, Claudia; Lutz, Gerhard (eds.) Dommuseum Hildesheim. Ein Auswahlkatalog (p. 135). Regensburg: Schnell & Steiner

Richter, Jörg (2015). Goldkelch und Patene Bischof Gerhards. In: Brandt, Michael; Höhl, Claudia; Lutz, Gerhard (eds.) Dommuseum Hildesheim. Ein Auswahlkatalog (p. 137). Regensburg: Schnell & Steiner

Richter, Jörg (2015). Büstenreliquiar des hl. Jakobus von Nisibis. In: Brandt, Michael; Höhl, Claudia; Lutz, Gerhard (eds.) Dommuseum Hildesheim. Ein Auswahlkatalog (p. 141). Regensburg: Schnell & Steiner

Richter, Jörg (2015). Zwei Büstenreliquiare Unschuldiger Kindlein. In: Brandt, Michael; Höhl, Claudia; Lutz, Gerhard (eds.) Dommuseum Hildesheim. Ein Auswahlkatalog (p. 144). Regensburg: Schnell & Steiner

Richter, Jörg (2015). Sogenanntes Trinkhorn Karls des Grossen. In: Brandt, Michael; Höhl, Claudia; Lutz, Gerhard (eds.) Dommuseum Hildesheim. Ein Auswahlkatalog (p. 145). Regensburg: Schnell & Steiner

Richter, Jörg (2015). Kokosnussreliquiar. In: Brandt, Michael; Höhl, Claudia; Lutz, Gerhard (eds.) Dommuseum Hildesheim. Ein Auswahlkatalog (p. 151). Regensburg: Schnell & Steiner

Richter, Jörg (2015). Sogenanntes Begräbniskreuz. In: Brandt, Michael; Höhl, Claudia; Lutz, Gerhard (eds.) Dommuseum Hildesheim. Ein Auswahlkatalog (p. 152). Regensburg: Schnell & Steiner

Richter, Jörg (2015). Hostienmonstranz aus St. Godehard. In: Brandt, Michael; Höhl, Claudia; Lutz, Gerhard (eds.) Dommuseum Hildesheim. Ein Auswahlkatalog (p. 154). Regensburg: Schnell & Steiner

Richter, Jörg (2015). Kelch der Gebrüder Magerkol. In: Brandt, Michael; Höhl, Claudia; Lutz, Gerhard (eds.) Dommuseum Hildesheim. Ein Auswahlkatalog (p. 157). Regensburg: Schnell & Steiner

Richter, Jörg (2015). Büstenreliquiar des hl. Cantius. In: Brandt, Michael; Höhl, Claudia; Lutz, Gerhard (eds.) Dommuseum Hildesheim. Ein Auswahlkatalog (p. 159). Regensburg: Schnell & Steiner

Rossman, Sasha (2019). The Antoinette Effect: An Interview with Simon Fujiwara. Journal18 : a journal of eighteenth-century art and culture, 2019 Department of Art History, New York University

Rossman, Sasha (2021). Frankenstein: a deconstructed body - a writing workshop at the Hochschule für Bildende Kunst Braunschweig (class Nathalie Häusler) [Performance or Exhibition]. In: Frankenstein: a deconstructed body - a writing workshop. Hochschule für Bildende Kunst Braunschweig. 15.6.-16.6.2021

Rossman, Aleksandr Balashov (10 November 2022). Unsealed Pasts: Ersatz Genealogies and Michael Rakowitz’s Cylinder Seals (Unpublished). In: Mobile Memories. Humboldt University, Berlin (Germany). November 10-11, 2022.

Rossman, Sasha (2023). “The Gift of Memory, the Mother of the Muses: Alex Müller at the Kunsthalle Nürnberg”. In: Alex Müller. Bis die Zeit vergeht (Ausstellung Kunsthalle Nürnberg 24.06.–01.10.2023) (pp. 144-181). Dortmund: Kettler

Rössler, Johannes (2014). Im Blick der Medusa Rondanini. Aporien klassizistischer Theoriebildung in Zeichnungen von Johann Heinrich Meyer und Friedrich Bury. In: Valk, Thorsten (ed.) Heikle Balancen. Die Weimarer Klassik im Prozess der Moderne. Schriftenreihe des Zentrums für Klassikforschung: Vol. 1 (pp. 179-198). Göttingen: Wallstein

Rössler, Johannes (2016). Alternativen zu Hildebrand und Wölfflin. Formanalyse, Ikonologie und Polemik in Justis "Beiträgen zu Michelangelo" (1900/1909). In: Marten, Bettina; Kanz, Roland (eds.) Carl Justi und die Kunstgeschichte. Ars iberica et americana: Vol. 20 (pp. 165-176). Frankfurt am Main, Deitschland: Vervuert

S

Sallmann, Martin (2020). Heilige und Bilder in der Zürcher und der Berner Reformation. In: Delgado, Mariano; Leppin, Volker (eds.) Bilder, Heilige und Reliquien. Beiträge zur Christentumsgeschichte und zur Religionsgeschichte. Studien zur christlichen Religions- und Kulturgeschichte: Vol. 28 (pp. 181-198). Basel: Schwabe

Saviello, Alberto (2022). Im Elfenbeinturm? Ein umstrittenes Material im musealen Kontext (Unpublished). In: m Elfenbeinturm? Ein umstrittenes Material im musealen Kontext. Kunsthistorisches Museum, Wien. 10.03.2022.

Saviello, Alberto (2022). Natürlich Katholisch?! Die Präsentation außereuropäischer Kulturen und nichtchristlicher Religionen im historischen Missionsmuseum der Societas Verbi Divini in Steyl. Anthropos. International Review of Anthropology and Linguistics, 117(2), pp. 345-360. Academia

Saviello, Alberto (9 November 2023). Gebändigte „Nympha“. Pathosformeln in den Werken Tullio Lombardos (Unpublished). In: 380. Sitzung des Bonner Kolloquiums. Universität Bonn. 9. November 2023.

Sayim, Bilge; Franke, Ivana (2018). Towards a Phenomenology of the Unknown. In: Franke, Ivana; Mertens, Heike Catherina; Naie, Katja (eds.) Retreat into Darkness: Towards a Phenomenology of the Unknown (pp. 105-135). Leipzig: Spector Books

Schappach, Beate (November 2013). Englischlehrer, im Rückspiegel betrachtet. Vögele Kultur Bulletin, 95, p. 37. Pfäffikon/SZ: Stiftung Charles und Agnes Vögele

Schappach, Beate (November 2011). "… bis vor lauter Erklärungen wieder ein Geheimnis daraus geworden ist." – Armand Schulthess (1901–1972). Vögele Kultur Bulletin, 91, p. 18. Pfäffikon/SZ: Stiftung Charles und Agnes Vögele

Schappach, Beate; Schwab, Andreas (2013). Das Abenteuer Bildung. Über Pflicht, Lust und Ideen im Lauf der Zeit [Performance or Exhibition]. In: Das Abenteuer Bildung. Über Pflicht, Lust und Ideen im Lauf der Zeit. Pfäffikon/SZ. 17. November 2013 bis 23. März 2014

Schappach, Beate; Schwab, Andreas (2011). Halbzeit. Ein Blick auf die Mitte des Lebens. Ausstellung im Vögele Kultur Zentrum, Pfäffikon/SZ [Performance or Exhibition]. In: Halbzeit. Ein Blick auf die Mitte des Lebens. Ausstellung im Vögele Kultur Zentrum. Pfäffikon/SZ. 05.11.2011 - 11.03.2012

Schindler, Tabea (2013). Plaster as a Matter of Memory: Auguste Rodin and George Segal. In: Posman, Sarah; Reverseau, Anne; Ayers, David; Bru, Sascha; Hjartarson, Benedikt (eds.) The Aesthetics of Matter: Modernism, the Avant-Garde and Material Exchange. European Avant-Garde and Modernism Studies: Vol. 3 (pp. 144-157). Berlin: De Gruyter

Schindler, Tabea (9 September 2012). Plaster as a Matter of Memory: Auguste Rodin and George Segal (Unpublished). In: Material Meanings. University of Kent, Canterbury. 09.09.2012.

Schindler, Tabea (27 June 2014). The Making of an Artist of All Times and Places: Bertel Thorvaldsen and His Museum in Copenhagen (Unpublished). In: Art Out Of Time. University of Oxford. 27.06.2014.

Schindler, Tabea (14 May 2015). Bertel Thorvaldsen and Norse Mythology: The ‚Making‘ of a National Hero (Unpublished). In: Nordik 2015: Mapping Uncharted Territories. Universität Island Reykjavik. 14.05.2015.

Schindler, Tabea (19 January 2016). Portraits of Thorvaldsen by British and American Artists (Unpublished). In: Thorvaldsen & Britain. Accademia di Danimarca und British School, Rom. 19.01.2016.

Schindler, Tabea (2017). "The box built in Nordic-Arabian-Egyptian style": Geographical Mobility and Cultural Translation in Thorvaldsens Museum. In: Ayres, Sara; Carbone, Elettra (eds.) Sculpture and the Nordic Region (pp. 71-87). Abingdon: Routledge

Schindler, Tabea (17 November 2016). Bertel Thorvaldsen als 'nordischer Phidias': Ein antiker Topos im Bildhauerkult des frühen 19. Jahrhunderts (Unpublished). In: Gastvortrag am Historischen Institut der Universität Bern. Bern, Schweiz. 17.11.2016.

Schindler, Tabea (14 December 2016). Thor in Wayland’s Workshop: Some Notes on Thorvaldsen's Self-Portrait Statue of 1839 (Unpublished). In: Gastvortrag am Department of Scandinavian Studies des University College London. London, England. 14.12.2016.

Schneemann, Peter J. (2013). Sockel, Wand und Anweisung. Die Installation als Umstülpung des Sockels. In: Myssok, Johannes; Reuter, Guido (eds.) Der Sockel in der Skulptur des 19. und 20. Jahrhunderts. Studien zur Kunst: Vol. 30 (pp. 161-175). Wien/Köln/Weimar: Böhlau

Schneller, Annina (2015). Design Rhetoric: Studying the Effects of Designed Objects. Nature and Culture, 10(3), pp. 333-356. Berghahn Books 10.3167/nc.2015.100305

Schweizer, Yvonne (13 September 2021). Skulptur ausstellen als gesellschaftliche Aufgabe. Zur Geschichte der "Schweizerischen Plastikausstellung" Biel (Unpublished). In: Fachtagung. Skulptur ausstellen. Aarau, Aargauer Kunsthaus. 13. September 2021.

Schweizer, Yvonne (2 May 2023). Die Schweizerische Plastikausstellung crowdsourcen. Ein Werkstattbericht (Unpublished). In: DH Lab FS 2023. Universität Bern, Digital Humanities.

Schweizer, Yvonne (6 October 2023). Platinen umpolen. Künstlerische Wiederaufführungspraxen globalen Tech-Mülls (Unpublished). In: Müll als Bild und Material. Bildwissenschaftliche und kunsthistorische Studien zum Verhältnis von Ökologie, Ästhetik und politischer Ikonografie. Universität Regensburg. 5.-7. Oktober 2023.

Schweizer, Yvonne (3 October 2023). Crowdsourcing in den Kulturwissenschaften (Unpublished). In: Coffee Lectures Unitobler+ Interdisziplinär. Universität Bern. 3. Oktober 2023.

Schweizer, Yvonne; Peer, Seraina (20 April 2023). Die Spielskulpturen der Schweizerischen Plastikausstellung (Unpublished). In: Seminar "Let’s Play! Architekturen des Vergnügens und des Spielens im öffentlichen Raum". Universität Bern. 20.4.2023.

Schweizer, Yvonne; Schneemann, Peter J. (1 May 2023). (Kunst-)Zeuginnen und Zeugen gesucht! uniAKTUELL

Schweizer, Yvonne; Schneemann, Peter J. (2023). publics-arts.ch. [Software & Other Digital Items]

Sears, Andrew (2021). Exhibition Review "Gold & Ruhm: Kunst und Macht unter Kaiser Heinrich II". The Burlington Magazine Publications Ltd., 163(1415), pp. 161-163. Burlington Magazine

Sears, Andrew (2021). Review of Kathleen Bickford Berzock (ed.), Caravans of Gold, Fragments in Time: Art, Culture, and Exchange across Medieval Saharan Africa; Alisa LaGamma (ed.), Sahel: Art and Empires on the Shores of the Sahara. 21: inquiries into art, history, and the visual : Beiträge zur Kunstgeschichte und visuellen Kultur, 2(1), pp. 197-202. arthistoricum.net 10.11588/xxi.2021.1.79019

Sears, Andrew (February 2021). St. Ursula and the Eleven Thousand Virgins: Patron Saints of Trade (Unpublished). In: Shoptalk. Center for Advanced Study in the Visual Arts, National Gallery of Art, Washington, DC.

Sears, Andrew (7 March 2019). Marketing Saints: The Serial Production of Mechelen Statuettes (Unpublished). In: Kunst, Ökonomie und Kapital im Mittelalter, Ringvorlesung Berner Mittelalter Zentrum. Universität Bern. FS 2019.

Sears, Andrew (20 September 2019). Sculptures, Ships, and Saints: Reliquaries Moving through the Rhine-Meuse Region (Unpublished). In: Rhein und Maas: Kunst und Kultur über Flüsse und Regionen hinweg II. Forum Kunst des Mittelalters 2019, Universität Bern. 18.-21.09.2019.

Sears, Andrew (May 2020). St. Ursula and the 11,000 Virgins: Patron Saints of Trade (Unpublished). In: Guest Lecture. University of Chicago.

Sears, Andrew (March 2021). Revisiting Wooden Reliquaries from the Perspective of Craft and Labor (Unpublished). In: Guest Lecture. Skidmore College, Saratoga Springs, NY, USA.

Sears, Andrew (2017). Protection and Guidance. In: Beyond Compare: Art from Africa in the Bode Museum (pp. 71-88). Berlin: Edition Braus

Sears, Andrew (2017). Fragmented Objects. In: Beyond Compare: Art from Africa in the Bode Museum (pp. 148-151). Berlin: Edition Braus

Sears, Andrew (2017). Representation and Embodiment. In: Beyond Compare: Art from Africa in the Bode Museum (pp. 156-159). Berlin: Edition Braus

Sears, Andrew (2017). The Gaze. In: Beyond Compare: Art from Africa in the Bode Museum (pp. 160-163). Berlin: Edition Braus

Sears, Andrew (2017). Power and Community. In: Beyond Compare: Art from Africa in the Bode Museum (pp. 184-187). Berlin: Edition Braus

Sears, Andrew (2017). Portrait Heads. In: Beyond Compare: Art from Africa in the Bode Museum (pp. 188-191). Berlin: Edition Braus

Sears, Andrew (2017). Schutz und Anleitung. In: Unvergleichlich: Kunst aus Afrika im Bode-Museum (pp. 71-88). Berlin: Edition Braus

Sears, Andrew (2017). Fragmente. In: Unvergleichlich: Kunst aus Afrika im Bode-Museum (pp. 148-151). Berlin: Edition Braus

Sears, Andrew (2017). Darstellung und Verkörperung. In: Unvergleichlich: Kunst aus Afrika im Bode-Museum (pp. 156-159). Berlin: Edition Braus

Sears, Andrew (2017). Blicke. In: Unvergleichlich: Kunst aus Afrika im Bode-Museum (pp. 160-163). Berlin: Edition Braus

Sears, Andrew (2017). Macht und Gemeinschaft. In: Unvergleichlich: Kunst aus Afrika im Bode-Museum (pp. 184-187). Berlin: Edition Braus

Sears, Andrew (2017). Porträtköpfe. In: Unvergleichlich: Kunst aus Afrika im Bode-Museum (pp. 188-191). Berlin: Edition Braus

Sears, Andrew; Akkermann, Antje (2017). Performance. In: Beyond Compare: Art from Africa in the Bode Museum (pp. 89-110). Berlin: Edition Braus

Sears, Andrew; Akkermann, Antje (2017). Performance. In: Unvergleichlich: Kunst aus Afrika im Bode-Museum (pp. 89-110). Berlin: Edition Braus

Seehafer, Michèle (2 August 2017). Workshop Knowledge: Formation and Perception of Art. Conference Report ,WerkStattWissen - The Work of Art. Material and Technology in Sources and Workshop Practice'.

Seehafer, Michèle (1 December 2017). Interview with Pamela H. Smith.

Seehafer, Michèle (13 June 2018). Interview with Marta Ajmar. In: Materialized Identities. Objects, Affects and Effects in Early Modern Culture 1450-1750. SNF

Seehafer, Michèle; Hanß, Stefan; Scuro, Rachele (7 November 2017). Third Workshop of the Materialized Identities Group, Basel, 27th-29th September 2017.

W

Weber, Jakob (2 November 2023). Lücken in Objektgeschichten (Unpublished). In: Lücken in Objektgeschichten. University of Bern. 02.11.2024.

Weber, Jakob (13 November 2023). Rauben, Sammeln, Imitieren - Objektgeschichten aus dem Museum Faesch und der Burgunderbeute (Unpublished). In: Vortragszyklus der Historisch Antiquarischen Gesellschaft.

Z

Zangenberg, Jürgen; Münger, Stefan; Pakkala, Juha (2005). Excavations on the Sea of Galilee: The 2004 Season of the German-Finnish-Swiss Expedition to Tel Kinrot. Deutsches Evangelische Institut fuer Altertumswissenschaft des Heiligen Landes. Jahrbuch, 9/10, pp. 187-191. Deutsche Evangelisches Institut fuer Altertumswissenschaft des Heiligen Landes

Zangenberg, Jürgen K.; Münger, Stefan; Hakola, Raimo; McCane, Byron; Rassalle, Tine; Kessi, Damian; Shivti’el, Yinon; Ballard, James; Berkheij-Dol, Anneke; Neumann, Frank; Bes, Philip; Tervahauta, Ulla (2016). Horbat Kur — Horbat Kur, Kinneret Regional Project — 2012, 2013. Hadashot Arkheologiyot - Excavations and surveys in Israel, 128 Israel Antiquities Authority

Zierholz, Steffen (2017). Kapelle (Submitted). In: Reading Room: A bis Z. Hatje Cantz

Zierholz, Steffen (8 April 2016). "Mettere mano all’opera." Überlegungen zur Händigkeit des Materials (Unpublished). In: Forum Kunstgeschichte Italiens. Berlin, Deutschland. 07.–09.04.2016.

This list was generated on Fri Mar 29 04:27:48 2024 CET.
Provide Feedback