Up a level |
Bassing-Kontopidis, Antonie; Hindelang, Laura; Wagner, Filine; Matter, Charlotte; Hindelang, Laura (2018). Art and Architecture in a Global Context. A Conceptual Approach. In: Bassing-Kontopidis, Antonie; Matter, Charlotte; Wagner, Filine (eds.) Into the Wild. Art and Architecture in a Global Context (pp. 6-16). München: edition metzel
Berthod, Jonas Théo Orient (May 2020). Careers and the cultural field. In: Swiss Design Awards 2020. Bern: Bundesamt für Kultur
Burgholzer, Laurette Conny (2018). Laurette Burgholzer - Corps à corps [Performance or Exhibition]. In: Laurette Burgholzer - Corps à corps. Théâtre aux Mains Nues, Paris. 08.10.-02.11.2018
Burgholzer, Laurette Conny (2018). Corps à corps [Performance or Exhibition]. In: LES ATELIERS RUDIMENTAIRES VII : L’OMBRE ET LA LUMIÈRE. Théâtre sans Toit, Gonesse. 04.-14.12.2018
Dudar, Irina (2024). Krönen - Mehren - Weitergeben. Individualisierungspraktiken und Erinnerungssicherung auf spätmittelalterlichen Schützenketten (1450-1550). Foschungen zu Kunst, Geschichte und Literatur des Mittelalters: Vol. 10. Köln: Böhlau Verlag Köln 10.7788/9783412529338
Dudar, Irina (2020). Bildmedien der Taufe im Spannungsfeld von Ort, Ritual und Gemeinschaft Hsozkult
Dudar, Irina (30 November 2020). Krönen – Ehren – Weitergeben. Spätmittelalterliche Schützenketten als Erinnerungsspeicher. In: Spot on Mnemosyne.
Dudar, Irina (2017). Biografie. In: Ewald Mataré und der Kölner Dom (pp. 27-28). Köln: Verlag Kölner Dom
Dudar, Irina (2017). Katalog. In: Ewald Mataré und der Kölner Dom (pp. 72-80). Köln: Verlag Kölner Dom
Dudar, Irina (June 2022). Varianz und Wiederholung: Das Chorgestühl im Kloster Santa Cruz in Coimbra (Portugal) (Unpublished). In: Wiederholung und Konventionalität der Kunst, Workshop GRK 2212. Köln. 16.06.2022–17.06.2022.
Dudar, Irina (May 2022). Klimpern und Rasseln. Der Klang spätmittelalterlicher Schützenketten (Unpublished). In: Rhythmen und Resonanzen. Tönende Objekte im Mittelalter. Paris. 18.05.–20.05.2022.
Dudar, Irina (June 2021). Von der Schützenkette zur Votivgabe. Die sogenannte Marienkette aus der Propsteikirche St. Mariae Geburt in Kempen (Unpublished). In: 5. Jahrestagung des Arbeitskreises Materielle Kultur und Konsum in der Vormoderne: Umnutzung, Umdeutung, Umarbeitung. Transitionale Momente in Objektbiographien. Berlin. 3.–5. Juni 2021.
Ebenhöch, Romina Monika (2019). ‘Vergis mein nit‘ – Verbundenheit und Gedenken durch Ringe im 16. Jahrhundert“ (Unpublished). In: Gedenkkolloquium für Silke Tammen. Giessen. 24.06.2019.
Ebenhöch, Romina Monika (2018). Image object and (no) text. Book-shaped Miniature Pendants of the 15th and 16th Centuries (Unpublished). In: Image, Object, Text. Visuality, Materiality, and Knowledge Production since the 16th Century. Bern. April 2018.
Fricke, Beate (24 October 2019). Object Histories. Early Modern Flotsam (Unpublished). In: Transforming the Past: the concept of object biographies. Universität Bern. 24 Oktober 2019.
Fricke, Beate (13 June 2019). “Silk, Stones, Slaves” (Unpublished)
Fricke, Beate (7 June 2019). Syrian Censers Opening Horizons (Unpublished). In: Censer - A comparative Approach. Universität Bern. 7-8. Juni 2019.
Fricke, Beate (2019). At the Threshold of Painting. The Man of Sorrows by Albrecht Dürer. In: Bokody, Peter; Nagel, Alexander (eds.) Renaissance Meta-Painting. Studies in Medieval and Early Renaissance Art History (pp. 209-238). Turnhout: Brepols
Fricke, Beate (2020). Hinges as Hints: Heaven and Earth in the Coconut Goblet at the Cathedral of Münster, Part of a Lost Rock Crystal Ensemble. In: Hahn, Cynthia; Shalem, Avinoam (eds.) Seeking Transparency. Rock Crystals Across the Medieval Mediterranean. Berlin: Gebr. Mann
Fricke, Beate (2016). Früchte des Sehens. In: Elm, Susanna; Vinken, Barbara (eds.) Braut Christi. Familienformen in Europa im Spiegel der 'sponsa' (pp. 75-100). Paderborn: Fink-Verlag
Fricke, Beate (28 April 2018). Miracles of Mediation. Crossing Lineages of Insemination and Creation (Unpublished). In: CAUSALITY AND THE WORK OF Art A CLARK COLLOQUIUM. The Clark Institute. APRIL 27–28, 2018.
Fricke, Beate (27 October 2017). Travelling stones and the sea of glass (Unpublished). In: Objects of Resistance: early global material cultures between inclusion, resilience and refusal (1300- 1600).. Mailand.
Fricke, Beate (27 October 2017). Profane Origins, Sacred Use – A rock crystal lion as a liturgical object and its potential references to cosmological thoughts (Unpublished). In: VII Coloquio Ars Mediaevalis. Lo profano en el arte sagrado medieval. Aguilar de Campoo (Spanien).
Fricke, Beate (20 May 2017). Traveling Treasures - from Leo Insidiabatur to Agnus Dei (Unpublished). In: Seeking Transparency: The Medieval Rock Crystals. Florenz. Kunsthistorisches Institut (MPG). 19.-20.Mai 2017.
Fricke, Beate (10 December 2019). Im Gespräch mit Hartmut Dorgerloh - Provenienzen und Präsentationen – Das neue Humboldt Forum im Berliner Schloss (Unpublished). In: Provenienzen und Präsentationen. Kunstmuseum Bern. 10.12.2019.
Fricke, Beate (2007). Ecce fides : die Statue von Conques, Götzendienst und Bildkultur im Westen. Paderborn: Fink-Verlag
Fricke, Beate (2021). Wisdom’s Creation: A Double Beginning in the Stammheim Missal (1160-1170). Codex aquilarensis : cuadernos de investigación del Monasterio de Santa Maria la Real, 37, pp. 357-376. Centro de Estudios del Romanico
Fricke, Beate (12 January 2022). Seide in Stein. Ein Bauwerk als Medium von Arbeit, Handwerks und Kunst (Unpublished). In: Öffentlicher Abendvortrag. Kunstgeschichtliches Institut, Marburg (online).
Fricke, Beate (9 May 2024). Visualizing Gaps in the History of Canons (Unpublished). In: Panel: Exhibiting a Looted Inheritance, Conference: Art in Times of War and Peace: Legacies of Early Modern Loot and Repair, organized by Francesca Borgo (University of St Andrews/Bibliotheca Hertziana) Julia Vázquez ),. Bibliotheca Hertziana, Rom.
Fricke, Beate (9 April 2024). Inheritance of Looting – Projektvorstellung (Unpublished). In: Zweites Arbeitstreffen der militärhistorischen Museen und Sammlungen, Bayerisches Armeemuseum, Ingolstadt. 9. April 2024.
Fricke, Beate; Mühlemann, Corinne (27 January 2020). "Niello and Lampas – Two Examples of how Craft Knowledge was transferred between Baghdad, al-Andalus and Northern Europe during 12th Century" (Unpublished). In: Dialogues in the Late Medieval Mediterranean: Methodological Encounters and (Dis)Encounters. Madrid. 27. Januar 2020.
Göttler, Christine (2016). Kunst der Diäthetik – Diäthetik der Kunst. UniPress - Forschung und Wissenschaft an der Universität Bern, 167, pp. 24-26. Abteilung Kommunikation, Universität Bern
Göttler, Christine (2016). Antwerp and the Emperor’s Indies: Rubens’s Arch of the Mint for Cardinal-Infante Ferdinand (1635) (Unpublished). In: The Renaissance Society of America, The Sixty-second Annual Meeting. Boston. 31.3–2.4.2016.
Göttler, Christine (November 2016). Mount Potosí in Antwerp: The Imagery of Labor and Wealth in Rubens’s Arch of the Mint (1635) (Unpublished). In: The Materialities of Knowledge in Early Modern Cities. Antwerpen. 18.–19.11.2016.
Göttler, Christine (18 February 2017). Fertile Waters: Salt and Saltcellars in Early Seventeenth-Century Antwerp (Unpublished). In: College Art Association. 105th Annual Conference. New York. 15.–18.02.2017.
Göttler, Christine (June 2017). Goldmachen / Bildermachen: Magie und Alchemie bei Martin Delrio (1551-1608) und Hendrick Goltzius (1558-1617) (Unpublished). In: Magische(s) Gestalten und die Lenkung der Dinge. Universität Stuttgart. 30.6.2017.
Göttler, Christine (2018). Extraordinary Things: 'Idols from India' and the Visual Discernment of Space and Time, circa 1600. In: Göttler, Christine; Mochizuki, Mia M. (eds.) The Nomadic Object: The Challenge of World for Early Modern Religious Art. Intersections: Vol. 53 (pp. 37-73). Brill
Göttler, Christine (2018). 'Sacred Woods': Performing Solitude at the Court of Duke Wilhelm V of Bavaria. In: Göttler, Christine; Enenkel, Karl A. E. (eds.) Solitudo: Spaces, Places, and Times of Solitude in Late Medieval and Early Modern Cultures. Intersections: Vol. 56 (pp. 140-176). Leiden, Boston: Brill
Göttler, Christine; Dupré, Sven (2016). Reading the Inventory: The Possessions of the Portuguese Merchant-Banker Emmanuel Ximenez (1564-1632) in Antwerp (Unpublished). In: Epistemologías transculturales. La producción de conocimientos en zonas de contacto en América Latina. Berlin. 01.-02.12.2016.
Hanhart, Torben (2024). Wer zum Schwert greift. Über die vier kleinen Männer am Berner Gerechtigkeitsbrunnen. theos. Theologisch bedeutsame Orte der Schweiz
Heller, Amy (2020). The Poly Sculpture of a Golden Prajnaparamita: A Historical, Iconographic and Aesthetic Enigma. In: Bischoff, Jeannine; Maurer, Petra; Ramble, Charles (eds.) One Day of a Month of the Fire Bird Year. Festschrift for Peter Schwieger on the Occasion of his 65th Birthday. (pp. 359-376). Nepal: Lumbini International Research Institute
Heller, Amy (2019). Tracing the Impact of Kashmiri Art in Guge and Ladakh, Eleventh-Thirteenth Centuries. In: Lerner, Judith A.; Juliano, Annette L. (eds.) New Research on Central Asian, Buddhist and Far Eastern Art and Archeology. Inner and Central Asian Art and Archeology: Vol. 2 (pp. 225-246). Turnhout: Brepols Publishers
Hildebrandt, Toni; Kadishman, Menashe (2012). Art and Subjecthood (in conversation with Menashe Kadishman). Rheinsprung 11 - Zeitschrift f�dkritik, pp. 85-101. Eikones
Hindelang, Laura (2018). In the Land of the Sea. The Persian Gulf in Contemporary Art. In: Bassing-Kontopidis, Antoine; Hindelang, Laura; Matter, Charlotte; Wagner, Filine (eds.) Into the Wild: Art and Architecture in a Global Context (pp. 63-72). München: Edition Metzel
Hindelang, Laura (19 September 2017). Kuwait City Fluctuating. Investigating a City´s Urban History Through Visual Culture (Unpublished). In: 24. Internationaler DAVO-Kongress. Universität Jena. 19.09.2017.
Hindelang, Laura (2022). Das Glasmaleratelier Heinrich Stäubli. Zwischen St. Galler Werkstatt und Glaskunst am Bau im Thurgau. In: Amt für Denkmalpflege, des Kantons Thurgau (ed.) Licht- und Farbenzauber – Glasmalerei im Thurgau. Denkmalpflege im Thurgau: Vol. 23 (pp. 142-149). Basel: Schwabe
Hindelang, Laura (2022). Glaskunst am Bau und Intermedialität. Das Atelier Stäubli in St. Gallen. Glaskunst: Ausstellungen des Vitromusée Romont. Berlin, Boston: De Gruyter
Hindelang, Laura (2022). Das Glasmaleratelier Stäubli in St. Gallen. Intermedialität und Glaskunst am Bau im 20. Jahrhundert. [Software & Other Digital Items]
Hindelang, Laura; Radwan, Nadia (2023). Between Affect and Concept. Nostalgia in Modern and Contemporary Art and Architecture from the Middle East and North Africa. In: Gartmann, Thomas; Urchueguía, Cristina; Ambühl-Baur, Hannah (eds.) Studies in the Arts – Künste, Design und Wissenschaft im Austausch. Studies in the arts: Vol. 2 (pp. 121-138). Bielefeld: transcript
Kranen, Annette (2019). Métamorphoses. Musée d’Art et d’Histoire, Geneva 10th May 2019–16th February 2020. The Burlington Magazine Publications Ltd., 161(1400), pp. 959-961. Burlington Magazine
Kranen, Sophie Annette (2020). Mobilität 2. Bildende Kunst. In: Jaeger, Friedrich (ed.) Enzyklopädie der Neuzeit Online. Brill online reference works. Leiden: Brill
Kranen, Sophie Annette (11 October 2019). Das Verschwinden des Apoll von Delos. Zum Fragmentieren als Praxis auf Reisen (Unpublished). In: Über Reste. Kulturen des Fragments. Freie Universität Berlin. 11. Oktober 2019.
Kranen, Sophie (2021). Benoît de Maillet, Beschreibung von Ägypten (1735). (K)eine Ehrensäule für den König. In: Dolezalek, Isabelle; Savoy, Bénédicte; Skwirblies, Robert (eds.) Beute. Eine Anthologie zu Kunstraub und Kulturerbe (pp. 84-90). Berlin: Matthes & Seitz
Kranen, Sophie (11 June 2021). “On ne lui a laissé ni tête, ni bras, ni jambes”: Reisende des 17. Jahrhunderts über den Umgang mit dem Koloss der Naxier (Unpublished). In: Objektzeiten. Antike Artefakte und historische Zeitvorstellungen in transepochaler Perspektive. Universität Basel, Departement Geschichte (Online). 11.-12.06.2021.
Kranen, Annette (2023). Taking, Partaking, Remembering. 17th Century Travelers on the Colossus of the Naxians. In: Objektzeiten. Die Relationierung historischer Zeiten durch Relikte (6.–20. Jahrhundert). Paradeigmata (pp. 143-170). Baden-Baden: Rombach Wissenschaft
Krass, Urte Inga (7 November 2019). Schädel und Knochen in der Kontaktzone: Die Verehrung von sterblichen Überresten in globaler Perspektive (Unpublished). In: Dinge des Glaubens. Materialisierte Frömmigkeit in der Vormoderne. Gotha, Schloss Friedenstein. 7. November 2019.
Krass, Urte Inga (15 January 2020). Konvergenz der Knochen: Reliquiare als transkulturelle Knotenobjekte in der frühen Neuzeit (Unpublished). In: Vortragsreihe der Kunsthistorischen Gesellschaft der Universität Wien. Wien, Institut für Kunstgeschichte. 15.01.2020.
Krass, Urte Inga (15 April 2021). Reliquaries as Nodal Objects in Transcultural Negotiation Processes (Unpublished). In: Relics and the Arts between Europe and America: Debating Shared Histories. Bogotà. Kolumbien / zoom. 15.4.2021.
Krass, Urte Inga (31 January 2020). Welcome and Introduction to the Conference (Unpublished). In: Arma Virosque... The Coat of Arms in Extra-European Contexts. Uni Bern, Hauptgebäude, Kuppelsaal. 31.1.-1.2. 2020.
Krass, Urte Inga (18 January 2016). Moving Body Parts. The Dissemination of Saints' Relics and the Traffic of Reliquaries Within the Portuguese Global Empire (Unpublished). In: Nomadic Objects. Abu Dhabi, NYU. 18.-20. January 2016.
Krass, Urte Inga (4 October 2017). Handreliquien und Handreliquiare (Unpublished). In: Handgebrauch. Geschichten von der Hand aus dem Mittelalter und der Frühen Neuzeit. Venedig, Centro Tedesco di Studi Veneziani. 4.-7. Oktober 2017.
Krass, Urte (13 May 2021). Die globalen Aspekte der Elfenbeinfiguren aus Goa.
Krass, Urte Inga (15 April 2021). Bones of Contention: Transcultural Negotiations via Bodily Remains in Early Modern Extra-European Contact Zones (Unpublished). In: RSA Virtual 2021, Session "The Art of Collecting, Manipulating, and Manufacturing Early Modern Relics". Zoom. 15.4.2021.
Krass, Urte (2021). Unsichtbarer Reichtum. Wie Schweizer Künstler der Frühen Neuzeit den Handel visuell verpacken. Traverse - Zeitschrift für Geschichte / Revue d'histoire, 2021(1), pp. 129-143. Chronos
Krass, Urte (24 June 2021). Die Eidechse am Schloss in Objekten der Goldschmiedekunst aus Goa (16. Jh.) (Unpublished). In: Potentiale der Goldschmiedekunst. Heidelberg, zoom. 24.06.2021.
Krass, Urte Inga (25 October 2021). Der Heilige Franz Xaver und sein Grabmal in Goa (Unpublished). In: Unterwegs: Mobilität und Reisen in der Kunst(geschichte) der Frühen Neuzeit. virtuell. 25.10.2021.
Krass, Urte Inga (23 September 2022). Wie kommt die Eidechse von Gujarat nach Sachsen? Goldschmiedekunst des 16. Jahrhunderts und ihre globalen Verflechtungen (Unpublished). In: Seniorenuniversität Bern Studienjahr 2022/23. Universität Bern, HGB, Aula. 23.09.2022.
Krass, Urte (2012). Nah zum Leichnam. Bilder neuer Heiliger im Quattrocento. I Mandorli. Italienische Forschungen des Kunsthistorischen Institutes in Florenz Max-Planck-Institut: Vol. 16. München/Berlin: Deutscher Kunstverlag
Krass, Urte Inga (2023). The Portuguese Restoration of 1640 and its Global Visualization: Political Iconography and Transcultural Negotiation. Visual and Material Culture, 1300-1700. Amsterdam: Amsterdam University Press
Krass, Urte Inga (20 October 2023). Presentación de la nueva publicación "Heraldry in Contact. Perspectives and Challenges of a Connective Image Form" (Unpublished). In: Congreso Internacional de Genealogía y Heráldica. Ronda / Zoom. 20 octubre de 2023.
Krass, Urte Inga (14 September 2023). Why Bones Matter. Presentation of the Project "Global Bones. Entanglements, Transfers and Translations in the Early Modern Era". (Unpublished). In: Collegium Helveticum Weekly Workshop Discussion. Zürich, Collegium Helveticum. 14. September 2023.
Krass, Urte (2023). Erin Benay, Italy by Way of India. Translating Art and Devotion in the Early Modern World (2022). 21: inquiries into art, history, and the visual : Beiträge zur Kunstgeschichte und visuellen Kultur, 2023(4) arthistoricum.net
Krass, Urte Inga (21 June 2024). St. Thomas the Apostle on Three Continents: Tracing his Images and Relics in the 16th Century (Submitted). In: Picturing Sainthood: Images and the Making of Saints in Early Modern Global Catholicism. Rome, Bibliotheca Hertziana. 19-21 June.
Krass, Urte Inga (2024). Like Fire and Earth: Cremation and the Christian Cult of Relics in the Sixteenth Century (In Press). In: Counter-Reformation Sanctity in Global and Material Perspective. Sanctity in Global Perspective. London: Routledge
Krass, Urte Inga; Jacobs, Tino (2019). Junger Papst vor alten Meistern. Zum Einsatz von Gemälden in Paolo Sorrentinos Fernsehserie "The Young Pope". Kritische Berichte - Zeitschrift für Kunst- und Kulturwissenschaften, 47(1), pp. 69-78. Jonas-Verlag
Krass, Urte Inga; Kranen, Sophie Annette (10 November 2022). Perspectives on Early Modern Art. Current Research at Swiss Universities (Unpublished). In: Perspectives on Early Modern Art. Current Research at Swiss Universities. Universität Bern. 10. und 11. November 2022.
Krass, Urte Inga; Metelo de Seixas, Miguel (2023). Introduction: Heraldry in Contact. Perspectives and Challenges of a Connective Image Form. In: Krass, Urte Inga; Metelo de Seixas, Miguel (eds.) Heraldry in Contact. Perspectives and Challenges of a Connective Image Form. Heraldic Studies: Vol. 5. Göttingen: Thorbecke
Luginbühl, Josy Martina (23 September 2017). Überlegungen zur Ikonographie gebildeter Frauen im Römischen Reich (Unpublished). In: Darmstädter Diskussionen. 9. Interdisziplinäres Doktorandenkolloquium zu antiken Kulturen. TU Darmstadt. 20.-23. Sept. 2017.
Luginbühl, Josy Martina (2 November 2017). Lectrix, libraria und puella docta. Literalität römischer Frauen im Spiegel der Grabdenkmäler. In: Research-Kolloquium Doc/PostDoc. Bern, Schweiz. 2. Nov. 2017.
Luginbühl, Josy Martina (19 November 2017). Lectrix, libraria und puella docta. Literalität römischer Frauen im Spiegel der Grabdenkmäler (Unpublished). In: Grab · Denk · Mal. Tübingen, Deutschland. 17.-19. Nov. 2017.
Maier, Daniela Carmen (2019). Die Kopie als Objekt. Herausforderungen und Potenziale für die Objekt- und Sammlungsforschung. In: Seidl, Ernst; Steinheimer, Frank; Weber, Cornelia (eds.) Zur Sache! Objektwissenschaftliche Ansätze der Sammlungsforschung. Junges Forum für Sammlung- und Objektforschung: Vol. 3 (pp. 66-74). Berlin: Gesellschaft für Universitätssammlungen e.V.
Marti, Susan (9 November 2023). Lücken in der Überlieferung – verlorene und zerstörte Objekte (Unpublished). In: Vorlesungsreihe: Lücken - Wie schreibe ich Kunstgeschichte. Bern. HS 2023.
Marti, Susan (30 March 2023). Ein Mord, ein Kloster und zwei Königinnen - das habsburgische Kloster Königsfelden im Spiegel seiner Ausstattung (Unpublished). In: Rahmenprogramm Landesausstellung Speyer. Speyer, Landesmuseum der Pfalz. 30.3.2023.
Marti, Susan; Weber, Jakob (4 April 2024). Die berühmte Burgunderbeute - was sagt die Provenienzforschung dazu? (Unpublished). In: Die berühmte Burgunderbeute - was sagt die Provenienzforschung dazu?. Bernisches Historisches Museum.
Martino, Davide (2022). Neptun und der Lech: flüssige Grenzen und ihr instabiles Gleichgewicht im frühneuzeitlichen Augsburg. Mitteilungen - Institut für Europäische Kulturgeschichte der Universität Augsburg, 27, pp. 11-32. Institut für Europäische Kulturgeschichte der Universität Augsburg
Martino, Davide (2024). The fountains of the Fugger family’s gardens in sixteenth-century Augsburg. Garden History, 51(1), pp. 3-25. The Gardens Trust
Mühlemann, Corinne (30 June 2016). Inscribed Horizontal Bands on two Cloth-of-Gold Panels or their Function as Part of an Ilkhanid Dress (Unpublished). In: 12. Kolloquium der Ernst Herzfeld-Gesellschaft. Technische Universität Berlin. 30.06.-03.07.2016.
Mühlemann, Corinne (2017). Inscribed Horizontal Bands on Two Cloth-of-Gold Panels and Their Function as Part of an Īlḫānid Dress. Ars orientalis, 47(20171214), pp. 43-68. Smithsonian Institution 10.3998/ars.13441566.0047.003
Mühlemann, Corinne (2023). Complex Weaves. Technique, Text, and Cultural History of Striped Silks. Berner Forschungen zur Geschichte der textilen Künste: Vol. 2. Affalterbach: Didymos
Mühlemann, Corinne (2021). All the Goods of the Earth: Making and Marketing in the pre-Mongol Marketplace. Archaeological textile review, 63, pp. 145-146. University of Copenhagen
Münger, Stefan (2011). Studien zur Frühen Eisenzeit in Israel/Palästina (Unpublished). (Dissertation, University of Bern, Faculty of Theology)
Münger, Stefan (2005). Medien und Ethnizität – Das Beispiel einer Tanitischen Stempelsiegel-Gruppe der Frühen Eisenzeit. In: Frevel, Christian (ed.) Medien im antiken Palästina? Materielle Kommunikation und Medialität als Thema der Palästinaarchäologie. Forschungen zum Alten Testament II: Vol. 10 (pp. 85-107). Tübingen: Mohr Siebeck
Münger, Stefan (2005). Of Pots and Strata… A Reply to ‘Kinneret and Early Iron Age Chronology’ by E.A. Knauf. Deutsches Evangelisches Institut fuer Altertumswissenschaft des Heiligen Landes. Jahrbuch, 9/10, pp. 77-91. Deutsches Evangelisches Institut fuer Altertumswissenschaft des Heiligen Landes
Peer, Seraina (28 October 2022). Vom kuratorischen Projekt zur Dissertation. Die Geschichte der Schweizerischen Plastikausstellung (Unpublished). In: Aisthesis Forschungskolloquium. Universität Regensburg.
Peer, Seraina (August 2023). Thomas Hirschhorns Robert Walser-Sculpture - zwischen Partizipation und künstlerischer Autorschaft. Art Irritates Law, Law Irritates Art
Peer, Seraina (22 September 2023). The Swiss Sculpture Exhibition by Marcel Joray. Between National Representation and Local Exhibition Audience (Unpublished). In: Nouvelles approches de la sculpture. Xe journées des jeunes chercheurs en sculpture. Musée Rodin, Paris. 21.-22.09.2023.
Peer, Seraina (10 November 2023). Wenn eine Ausstellungsreihe im öffentlichen Raum ein Kunstpublikum konstituiert. Die Anfänge der Schweizerischen Plastikausstellung in Biel, 1954-1970 (Unpublished). In: Forschungskolloquium Abteilung Moderne/Gegenwart, Universität Bern. Bern.
Peer, Seraina (2023). Reena Saini Kallat - Weil Flüsse mehr sind als fliessendes Wasser. Kunstbulletin, pp. 50-59.
Peer, Seraina (13 October 2023). Einführung in die Sektion "Soziale Öffentlichkeiten" (Unpublished). In: Aktuelle Öffentlichkeiten und Kunst.
Pruss, Alexander (2013). Terrakotten. In: Ebeling, Erich; Meissner, Bruno (eds.) Reallexikon der Assyriologie und Vorderasiatischen Archäologie 13 (pp. 603-611). Berlin: De Gruyter
Raband, Ivo (2018). Unkonventionell/Unkonfessionell? ‚Reformierte Grabmonumente’ protestantischen Adels in der Frühen Neuzeit (1540–1620) (Submitted). In: Karsten, Arne (ed.) Tod im Rampenlicht. Gebrüder Mann Verlag
Raband, Ivo; Raband, Ivo (2018). Review of Katie Heyning, Turbulente tijden: Zorg en materiële cultuur in Zierikzee in de zestiende eeuw (Hilversum: Uitgeverij Verloren 2017) (In Press). Renaissance Quarterly
Raband, Ivo (2017). A Habsburg Collector in the Periphery? Archduke Ernest of Austria and his Brussels Collection, 1594/95 (Unpublished). In: 62nd Annual Conference of the Renaissance Society of America. Chicago. 30.3-1.4.2017.
Raband, Ivo (November 2017). Elevatio: On Theory, Form, and Metaphoric of Flying and Floating in Early Modern Sculpture (Unpublished). In: Kolloquium des ERC-Projekts SACRIMA (LMU München). LMU München. 23.11.2017.
Raband, Ivo (April 2017). Conflicted Beliefs: On Funeral Monuments of Protestant Princes in Northern Europe, ca. 1600 (Unpublished). In: Colloquium of the Medieval/Renaissance Studies Program der University of Nebraska, Omaha. University of Nebraska, Omaha. 4. April 2017.
Raband, Ivo (February 2018). Fliegen und Schweben in der Skulptur der Vormoderne (Unpublished). In: 3. Tag der Junior Fellows im Walter Benjamin Kolleg. Universität Bern, Schweiz. 27. Feb. 2018.
Raband, Ivo (2019). Vergängliche Kunst & fortwährende Macht : Die Blijde Inkomst für Erzherzog Ernst von Österreich in Brüssel und Antwerpen, 1594. Merzhausen: Ad picturam 10.11588/arthistoricum.449
Radwan, Nadia (2017). Ideal Nudes and Iconic Bodies in the works of the Egyptian Pioneers. In: Esanu, Octavian (ed.) The Arab Nude: The Artist as Awakener (pp. 71-85). London: Routledge
Radwan, Nadia Susanne (2018). The Kunsthalle in Motion: Between Local Site, Space of Transit, and Global Platform. In: Schneemann, Peter J. (ed.) Localizing the Contemporary. The Kunsthalle Bern as a Model (pp. 223-236). Zurich: JRP/Ringier
Radwan, Nadia (2020). Les structures fragiles de l’entre-deux. Susan Hefuna. In: Étienne, Noémie; Brizon, Claire; Lee, Chonja; Wismer, Étienne (eds.) Une Suisse exotique? Regarder l'ailleurs en Suisse au siècle des lumières (pp. 341-342). Dijon: Les Presses du Réel
Radwan, Nadia Susanne (22 February 2022). Mahmoud Moukhtar, Mohamed Naghi, les modernes d'Egypte. Trajectoires et réseaux transméditerrannéens à Paris au début du XXe siècle (Unpublished). In: L'Ecole des Modernités. Institut Giacometti, Paris. 22 February 2022.
Radwan, Nadia Susanne (22 September 2021). Genealogies of Craft and Modernism in Feminist Art Histories from the Arab World (Unpublished). In: AWARE Webinar - Archives of Women Artists, Research and Exhibitions. Online. 22.09.2021.
Radwan, Nadia (2022). Modern Visions of Ancient Egypt (Submitted). In: Ferrari, Anna; Weiss, Theo (eds.) Visions of Ancient Egypt. The Sainsbury Centre for Visual Arts (SCVA)
Radwan, Nadia (2019). Modernismo egipcio y El Cairo como plataforma cultural. Awrãq. Instituto Hispano-Árabe de Cultura : estudios sobre el mundo árabe e islámico contemporáneo(19), pp. 95-100. Instituto Hispano-Arabe de Cultura
Radwan, Nadia Susanne (7 October 2021). New Narratives of Egyptian Modernism: State of the Art (Unpublished). In: Summer School: Las artes plásticas en el mundo árabe actual. Universidad International de Andalusia, Sevilla. 7 October 2021.
Radwan, Nadia (2022). Concealed visibilities. Aesthetics of Resistance in Global Modernism (Unpublished). (Habilitation, Institut für Kunstgeschichte, Phil. Hist.)
Radwan, Nadia (2022). Wool, Clay and Palm: Craft and Primitivism as Paradigms in Contemporary Art, In Craft, edited by Ileana Parvu (Submitted). In: Craft. Dijon: Les presses du réel
Radwan, Nadia; Etienne Schuler, Noémie (2016). “Seeing Through: The Materiality of Dioramas (1600-2010)” (Unpublished). In: International Conference: “Seeing Through: The Materiality of Dioramas (1600-2010)”. University of Bern. 01.-02.12.2016.
Ramstein, Marianne; Lösch, Sandra (May 2014). Ein Dolmen in der Schweiz. Archäologie in Deutschland(5), pp. 60-61. Theiss
Richter, Jörg (2015). Sogenannter Stab des hl. Bernward. In: Brandt, Michael; Höhl, Claudia; Lutz, Gerhard (eds.) Dommuseum Hildesheim. Ein Auswahlkatalog (p. 43). Regensburg: Schnell & Steiner
Richter, Jörg (2015). Reliquienmonstranz der Hll. Drei Könige. In: Brandt, Michael; Höhl, Claudia; Lutz, Gerhard (eds.) Dommuseum Hildesheim. Ein Auswahlkatalog (p. 132). Regensburg: Schnell & Steiner
Richter, Jörg (2015). Messkännchen. In: Brandt, Michael; Höhl, Claudia; Lutz, Gerhard (eds.) Dommuseum Hildesheim. Ein Auswahlkatalog (p. 133). Regensburg: Schnell & Steiner
Richter, Jörg (2015). Reliquienmonstranz des hl. Godehard. In: Brandt, Michael; Höhl, Claudia; Lutz, Gerhard (eds.) Dommuseum Hildesheim. Ein Auswahlkatalog (p. 135). Regensburg: Schnell & Steiner
Richter, Jörg (2015). Goldkelch und Patene Bischof Gerhards. In: Brandt, Michael; Höhl, Claudia; Lutz, Gerhard (eds.) Dommuseum Hildesheim. Ein Auswahlkatalog (p. 137). Regensburg: Schnell & Steiner
Richter, Jörg (2015). Büstenreliquiar des hl. Jakobus von Nisibis. In: Brandt, Michael; Höhl, Claudia; Lutz, Gerhard (eds.) Dommuseum Hildesheim. Ein Auswahlkatalog (p. 141). Regensburg: Schnell & Steiner
Richter, Jörg (2015). Zwei Büstenreliquiare Unschuldiger Kindlein. In: Brandt, Michael; Höhl, Claudia; Lutz, Gerhard (eds.) Dommuseum Hildesheim. Ein Auswahlkatalog (p. 144). Regensburg: Schnell & Steiner
Richter, Jörg (2015). Sogenanntes Trinkhorn Karls des Grossen. In: Brandt, Michael; Höhl, Claudia; Lutz, Gerhard (eds.) Dommuseum Hildesheim. Ein Auswahlkatalog (p. 145). Regensburg: Schnell & Steiner
Richter, Jörg (2015). Kokosnussreliquiar. In: Brandt, Michael; Höhl, Claudia; Lutz, Gerhard (eds.) Dommuseum Hildesheim. Ein Auswahlkatalog (p. 151). Regensburg: Schnell & Steiner
Richter, Jörg (2015). Sogenanntes Begräbniskreuz. In: Brandt, Michael; Höhl, Claudia; Lutz, Gerhard (eds.) Dommuseum Hildesheim. Ein Auswahlkatalog (p. 152). Regensburg: Schnell & Steiner
Richter, Jörg (2015). Hostienmonstranz aus St. Godehard. In: Brandt, Michael; Höhl, Claudia; Lutz, Gerhard (eds.) Dommuseum Hildesheim. Ein Auswahlkatalog (p. 154). Regensburg: Schnell & Steiner
Richter, Jörg (2015). Kelch der Gebrüder Magerkol. In: Brandt, Michael; Höhl, Claudia; Lutz, Gerhard (eds.) Dommuseum Hildesheim. Ein Auswahlkatalog (p. 157). Regensburg: Schnell & Steiner
Richter, Jörg (2015). Büstenreliquiar des hl. Cantius. In: Brandt, Michael; Höhl, Claudia; Lutz, Gerhard (eds.) Dommuseum Hildesheim. Ein Auswahlkatalog (p. 159). Regensburg: Schnell & Steiner
Rossman, Sasha (2019). The Antoinette Effect: An Interview with Simon Fujiwara. Journal18 : a journal of eighteenth-century art and culture, 2019 Department of Art History, New York University
Rossman, Sasha (2021). Frankenstein: a deconstructed body - a writing workshop at the Hochschule für Bildende Kunst Braunschweig (class Nathalie Häusler) [Performance or Exhibition]. In: Frankenstein: a deconstructed body - a writing workshop. Hochschule für Bildende Kunst Braunschweig. 15.6.-16.6.2021
Rossman, Aleksandr Balashov (10 November 2022). Unsealed Pasts: Ersatz Genealogies and Michael Rakowitz’s Cylinder Seals (Unpublished). In: Mobile Memories. Humboldt University, Berlin (Germany). November 10-11, 2022.
Rossman, Sasha (2023). “The Gift of Memory, the Mother of the Muses: Alex Müller at the Kunsthalle Nürnberg”. In: Alex Müller. Bis die Zeit vergeht (Ausstellung Kunsthalle Nürnberg 24.06.–01.10.2023) (pp. 144-181). Dortmund: Kettler
Rössler, Johannes (2014). Im Blick der Medusa Rondanini. Aporien klassizistischer Theoriebildung in Zeichnungen von Johann Heinrich Meyer und Friedrich Bury. In: Valk, Thorsten (ed.) Heikle Balancen. Die Weimarer Klassik im Prozess der Moderne. Schriftenreihe des Zentrums für Klassikforschung: Vol. 1 (pp. 179-198). Göttingen: Wallstein
Rössler, Johannes (2016). Alternativen zu Hildebrand und Wölfflin. Formanalyse, Ikonologie und Polemik in Justis "Beiträgen zu Michelangelo" (1900/1909). In: Marten, Bettina; Kanz, Roland (eds.) Carl Justi und die Kunstgeschichte. Ars iberica et americana: Vol. 20 (pp. 165-176). Frankfurt am Main, Deitschland: Vervuert
Sallmann, Martin (2020). Heilige und Bilder in der Zürcher und der Berner Reformation. In: Delgado, Mariano; Leppin, Volker (eds.) Bilder, Heilige und Reliquien. Beiträge zur Christentumsgeschichte und zur Religionsgeschichte. Studien zur christlichen Religions- und Kulturgeschichte: Vol. 28 (pp. 181-198). Basel: Schwabe
Saviello, Alberto (2022). Im Elfenbeinturm? Ein umstrittenes Material im musealen Kontext (Unpublished). In: m Elfenbeinturm? Ein umstrittenes Material im musealen Kontext. Kunsthistorisches Museum, Wien. 10.03.2022.
Saviello, Alberto (2022). Natürlich Katholisch?! Die Präsentation außereuropäischer Kulturen und nichtchristlicher Religionen im historischen Missionsmuseum der Societas Verbi Divini in Steyl. Anthropos. International Review of Anthropology and Linguistics, 117(2), pp. 345-360. Academia
Saviello, Alberto (9 November 2023). Gebändigte „Nympha“. Pathosformeln in den Werken Tullio Lombardos (Unpublished). In: 380. Sitzung des Bonner Kolloquiums. Universität Bonn. 9. November 2023.
Saviello, Alberto (2023). Hybrid Identity. A Sinhalese-Portuguese Coat of Arms on a Sixteenth-Century Ivory Casket from Sri Lanka. In: Krass, Urte; Metelo de Seixas, Miguel (eds.) Heraldry in Contact. Perspectives and Challenges of a Connective Image Form (pp. 143-148). Thorbecke
Saviello, Alberto (24 April 2024). The Reception of Roman Relics in Manila in 1597. Manila as a Nodal Point in Christian Relic Transfers (Unpublished). In: Holy Bones and Relics in the Early Modern Christian Missions in Asia. University of Bern, Institute of Art History. 24.-25. April.
Sayim, Bilge; Franke, Ivana (2018). Towards a Phenomenology of the Unknown. In: Franke, Ivana; Mertens, Heike Catherina; Naie, Katja (eds.) Retreat into Darkness: Towards a Phenomenology of the Unknown (pp. 105-135). Leipzig: Spector Books
Schappach, Beate (November 2013). Englischlehrer, im Rückspiegel betrachtet. Vögele Kultur Bulletin, 95, p. 37. Pfäffikon/SZ: Stiftung Charles und Agnes Vögele
Schappach, Beate (November 2011). "… bis vor lauter Erklärungen wieder ein Geheimnis daraus geworden ist." – Armand Schulthess (1901–1972). Vögele Kultur Bulletin, 91, p. 18. Pfäffikon/SZ: Stiftung Charles und Agnes Vögele
Schappach, Beate; Schwab, Andreas (2013). Das Abenteuer Bildung. Über Pflicht, Lust und Ideen im Lauf der Zeit [Performance or Exhibition]. In: Das Abenteuer Bildung. Über Pflicht, Lust und Ideen im Lauf der Zeit. Pfäffikon/SZ. 17. November 2013 bis 23. März 2014
Schappach, Beate; Schwab, Andreas (2011). Halbzeit. Ein Blick auf die Mitte des Lebens. Ausstellung im Vögele Kultur Zentrum, Pfäffikon/SZ [Performance or Exhibition]. In: Halbzeit. Ein Blick auf die Mitte des Lebens. Ausstellung im Vögele Kultur Zentrum. Pfäffikon/SZ. 05.11.2011 - 11.03.2012
Schindler, Tabea (2013). Plaster as a Matter of Memory: Auguste Rodin and George Segal. In: Posman, Sarah; Reverseau, Anne; Ayers, David; Bru, Sascha; Hjartarson, Benedikt (eds.) The Aesthetics of Matter: Modernism, the Avant-Garde and Material Exchange. European Avant-Garde and Modernism Studies: Vol. 3 (pp. 144-157). Berlin: De Gruyter
Schindler, Tabea (9 September 2012). Plaster as a Matter of Memory: Auguste Rodin and George Segal (Unpublished). In: Material Meanings. University of Kent, Canterbury. 09.09.2012.
Schindler, Tabea (27 June 2014). The Making of an Artist of All Times and Places: Bertel Thorvaldsen and His Museum in Copenhagen (Unpublished). In: Art Out Of Time. University of Oxford. 27.06.2014.
Schindler, Tabea (14 May 2015). Bertel Thorvaldsen and Norse Mythology: The ‚Making‘ of a National Hero (Unpublished). In: Nordik 2015: Mapping Uncharted Territories. Universität Island Reykjavik. 14.05.2015.
Schindler, Tabea (19 January 2016). Portraits of Thorvaldsen by British and American Artists (Unpublished). In: Thorvaldsen & Britain. Accademia di Danimarca und British School, Rom. 19.01.2016.
Schindler, Tabea (2017). "The box built in Nordic-Arabian-Egyptian style": Geographical Mobility and Cultural Translation in Thorvaldsens Museum. In: Ayres, Sara; Carbone, Elettra (eds.) Sculpture and the Nordic Region (pp. 71-87). Abingdon: Routledge
Schindler, Tabea (17 November 2016). Bertel Thorvaldsen als 'nordischer Phidias': Ein antiker Topos im Bildhauerkult des frühen 19. Jahrhunderts (Unpublished). In: Gastvortrag am Historischen Institut der Universität Bern. Bern, Schweiz. 17.11.2016.
Schindler, Tabea (14 December 2016). Thor in Wayland’s Workshop: Some Notes on Thorvaldsen's Self-Portrait Statue of 1839 (Unpublished). In: Gastvortrag am Department of Scandinavian Studies des University College London. London, England. 14.12.2016.
Schmid, Lisa Elena (2023). Mit Blumen und Lanzen. Turnierdarstellungen auf profanem gotischen Elfenbein. In: Augustyn, Wolfgang; Beuing, Raphael (eds.) Turniere im Spätmittelalter und in der Frühen Neuzeit. Veröffentlichungen des Zentralinstituts für Kunstgeschichte in München: Vol. 70 (pp. 381-400). München: Klinger
Schneemann, Peter J. (2013). Sockel, Wand und Anweisung. Die Installation als Umstülpung des Sockels. In: Myssok, Johannes; Reuter, Guido (eds.) Der Sockel in der Skulptur des 19. und 20. Jahrhunderts. Studien zur Kunst: Vol. 30 (pp. 161-175). Wien/Köln/Weimar: Böhlau
Schneller, Annina (2015). Design Rhetoric: Studying the Effects of Designed Objects. Nature and Culture, 10(3), pp. 333-356. Berghahn Books 10.3167/nc.2015.100305
Schweizer, Yvonne (13 September 2021). Skulptur ausstellen als gesellschaftliche Aufgabe. Zur Geschichte der "Schweizerischen Plastikausstellung" Biel (Unpublished). In: Fachtagung. Skulptur ausstellen. Aarau, Aargauer Kunsthaus. 13. September 2021.
Schweizer, Yvonne (2 May 2023). Die Schweizerische Plastikausstellung crowdsourcen. Ein Werkstattbericht (Unpublished). In: DH Lab FS 2023. Universität Bern, Digital Humanities.
Schweizer, Yvonne (6 October 2023). Platinen umpolen. Künstlerische Wiederaufführungspraxen globalen Tech-Mülls (Unpublished). In: Müll als Bild und Material. Bildwissenschaftliche und kunsthistorische Studien zum Verhältnis von Ökologie, Ästhetik und politischer Ikonografie. Universität Regensburg. 5.-7. Oktober 2023.
Schweizer, Yvonne (3 October 2023). Crowdsourcing in den Kulturwissenschaften (Unpublished). In: Coffee Lectures Unitobler+ Interdisziplinär. Universität Bern. 3. Oktober 2023.
Schweizer, Yvonne (9 April 2024). Public Nudes. Between Spectacle, Protest, and City Marketing (Unpublished). In: Vorlesung "Undressing the Nude. Revisiting the History of a Key Genre". Universität Bern. 09.04.2024.
Schweizer, Yvonne (2024). Auftritt der Öffentlichkeiten. Skulptur ausstellen als gesellschaftliche Aufgabe. In: Re/Sculpture. Die Schweizerischen Plastikausstellungen Biel / Les Expositions suisses de sculpture Bienne (pp. 31-36). Verlag für moderne Kunst
Schweizer, Yvonne (2024). L’entrée en scène des publics. L’Exposition de sculpture comme devoir social. In: Re/Sculpture. Die Schweizerischen Plastikausstellungen Biel / Les Expositions suisses de sculpture Bienne (pp. 37-43). Verlag für moderne Kunst
Schweizer, Yvonne; Peer, Seraina (20 April 2023). Die Spielskulpturen der Schweizerischen Plastikausstellung (Unpublished). In: Seminar "Let’s Play! Architekturen des Vergnügens und des Spielens im öffentlichen Raum". Universität Bern. 20.4.2023.
Schweizer, Yvonne; Schneemann, Peter J. (1 May 2023). (Kunst-)Zeuginnen und Zeugen gesucht! uniAKTUELL
Schweizer, Yvonne; Schneemann, Peter J. (2023). publics-arts.ch. [Software & Other Digital Items]
Sears, Andrew (2021). Exhibition Review "Gold & Ruhm: Kunst und Macht unter Kaiser Heinrich II". The Burlington Magazine Publications Ltd., 163(1415), pp. 161-163. Burlington Magazine
Sears, Andrew (2021). Review of Kathleen Bickford Berzock (ed.), Caravans of Gold, Fragments in Time: Art, Culture, and Exchange across Medieval Saharan Africa; Alisa LaGamma (ed.), Sahel: Art and Empires on the Shores of the Sahara. 21: inquiries into art, history, and the visual : Beiträge zur Kunstgeschichte und visuellen Kultur, 2(1), pp. 197-202. arthistoricum.net 10.11588/xxi.2021.1.79019
Sears, Andrew (February 2021). St. Ursula and the Eleven Thousand Virgins: Patron Saints of Trade (Unpublished). In: Shoptalk. Center for Advanced Study in the Visual Arts, National Gallery of Art, Washington, DC.
Sears, Andrew (7 March 2019). Marketing Saints: The Serial Production of Mechelen Statuettes (Unpublished). In: Kunst, Ökonomie und Kapital im Mittelalter, Ringvorlesung Berner Mittelalter Zentrum. Universität Bern. FS 2019.
Sears, Andrew (20 September 2019). Sculptures, Ships, and Saints: Reliquaries Moving through the Rhine-Meuse Region (Unpublished). In: Rhein und Maas: Kunst und Kultur über Flüsse und Regionen hinweg II. Forum Kunst des Mittelalters 2019, Universität Bern. 18.-21.09.2019.
Sears, Andrew (May 2020). St. Ursula and the 11,000 Virgins: Patron Saints of Trade (Unpublished). In: Guest Lecture. University of Chicago.
Sears, Andrew (March 2021). Revisiting Wooden Reliquaries from the Perspective of Craft and Labor (Unpublished). In: Guest Lecture. Skidmore College, Saratoga Springs, NY, USA.
Sears, Andrew (2017). Protection and Guidance. In: Beyond Compare: Art from Africa in the Bode Museum (pp. 71-88). Berlin: Edition Braus
Sears, Andrew (2017). Fragmented Objects. In: Beyond Compare: Art from Africa in the Bode Museum (pp. 148-151). Berlin: Edition Braus
Sears, Andrew (2017). Representation and Embodiment. In: Beyond Compare: Art from Africa in the Bode Museum (pp. 156-159). Berlin: Edition Braus
Sears, Andrew (2017). The Gaze. In: Beyond Compare: Art from Africa in the Bode Museum (pp. 160-163). Berlin: Edition Braus
Sears, Andrew (2017). Power and Community. In: Beyond Compare: Art from Africa in the Bode Museum (pp. 184-187). Berlin: Edition Braus
Sears, Andrew (2017). Portrait Heads. In: Beyond Compare: Art from Africa in the Bode Museum (pp. 188-191). Berlin: Edition Braus
Sears, Andrew (2017). Schutz und Anleitung. In: Unvergleichlich: Kunst aus Afrika im Bode-Museum (pp. 71-88). Berlin: Edition Braus
Sears, Andrew (2017). Fragmente. In: Unvergleichlich: Kunst aus Afrika im Bode-Museum (pp. 148-151). Berlin: Edition Braus
Sears, Andrew (2017). Darstellung und Verkörperung. In: Unvergleichlich: Kunst aus Afrika im Bode-Museum (pp. 156-159). Berlin: Edition Braus
Sears, Andrew (2017). Blicke. In: Unvergleichlich: Kunst aus Afrika im Bode-Museum (pp. 160-163). Berlin: Edition Braus
Sears, Andrew (2017). Macht und Gemeinschaft. In: Unvergleichlich: Kunst aus Afrika im Bode-Museum (pp. 184-187). Berlin: Edition Braus
Sears, Andrew (2017). Porträtköpfe. In: Unvergleichlich: Kunst aus Afrika im Bode-Museum (pp. 188-191). Berlin: Edition Braus
Sears, Andrew; Akkermann, Antje (2017). Performance. In: Beyond Compare: Art from Africa in the Bode Museum (pp. 89-110). Berlin: Edition Braus
Sears, Andrew; Akkermann, Antje (2017). Performance. In: Unvergleichlich: Kunst aus Afrika im Bode-Museum (pp. 89-110). Berlin: Edition Braus
Seehafer, Michèle (2 August 2017). Workshop Knowledge: Formation and Perception of Art. Conference Report ,WerkStattWissen - The Work of Art. Material and Technology in Sources and Workshop Practice'.
Seehafer, Michèle (1 December 2017). Interview with Pamela H. Smith.
Seehafer, Michèle (13 June 2018). Interview with Marta Ajmar. In: Materialized Identities. Objects, Affects and Effects in Early Modern Culture 1450-1750. SNF
Seehafer, Michèle; Hanß, Stefan; Scuro, Rachele (7 November 2017). Third Workshop of the Materialized Identities Group, Basel, 27th-29th September 2017.
Weber, Jakob (2 November 2023). Lücken in Objektgeschichten (Unpublished). In: Lücken in Objektgeschichten. University of Bern. 02.11.2024.
Weber, Jakob (13 November 2023). Rauben, Sammeln, Imitieren - Objektgeschichten aus dem Museum Faesch und der Burgunderbeute (Unpublished). In: Vortragszyklus der Historisch Antiquarischen Gesellschaft.
Weiss, Christian David (2023). Ein Set von Ehepfennigen des Hans Jakob Bullinger (III): Zur Verlobung von Hans Rudolf Wiser mit Susanna Weiss im Jahr 1732. Die Sammlung, pp. 17-20. Schweizerisches Nationalmuseum 10.5169/seals-1050090
Zangenberg, Jürgen; Münger, Stefan; Pakkala, Juha (2005). Excavations on the Sea of Galilee: The 2004 Season of the German-Finnish-Swiss Expedition to Tel Kinrot. Deutsches Evangelische Institut fuer Altertumswissenschaft des Heiligen Landes. Jahrbuch, 9/10, pp. 187-191. Deutsche Evangelisches Institut fuer Altertumswissenschaft des Heiligen Landes
Zangenberg, Jürgen K.; Münger, Stefan; Hakola, Raimo; McCane, Byron; Rassalle, Tine; Kessi, Damian; Shivti’el, Yinon; Ballard, James; Berkheij-Dol, Anneke; Neumann, Frank; Bes, Philip; Tervahauta, Ulla (2016). Horbat Kur — Horbat Kur, Kinneret Regional Project — 2012, 2013. Hadashot Arkheologiyot - Excavations and surveys in Israel, 128 Israel Antiquities Authority
Zierholz, Steffen (2017). Kapelle (Submitted). In: Reading Room: A bis Z. Hatje Cantz
Zierholz, Steffen (8 April 2016). "Mettere mano all’opera." Überlegungen zur Händigkeit des Materials (Unpublished). In: Forum Kunstgeschichte Italiens. Berlin, Deutschland. 07.–09.04.2016.