Berendonk, Christoph

Up a level
Export as [feed] RSS
Group by: Date | Item Type | Refereed | No Grouping
Jump to: 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008

2016

Birrenbach, Tanja Nicole; Krähenmann, Simone Eva; Perrig, Martin; Berendonk, Christoph; Huwendiek, Sören (2016). Physicians’ attitudes toward, use of, and perceived barriers to clinical guidelines: a survey among Swiss physicians. Advances in medical education and practice, 7, pp. 673-680. Dove Medical Press 10.2147/AMEP.S115149

Berendonk, Christoph; Schirlo, C; Balestra, G; Bonvin, R; Feller, Sabine; Huber, P; Jünger, E; Monti, M; Schnabel, Kai; Beyeler, Christine; Guttormsen, Sissel; Huwendiek, Sören (16 September 2016). Eidgenössische Prüfung Clinical Skills: Die neue nationale klinisch-praktische Schlussprüfung in Humanmedizin der Schweiz. In: Jahrestagung GMA. Abstractband. Bern. 14.-17.09.2016. 10.3205/16gma180

Stricker, Daniel; Lahner, Felicitas-Maria; Bonvin, Raphael; Berendonk, Christoph (16 September 2016). Stabile Antwortmuster bei Script Concordance Test Fragen in der Schweizer Facharztprüfung Allgemeine Innere Medizin. In: Jahrestagung GMA. Abstractband. Bern. 14.-17.09.2016. 10.3205/16gma174

Hennel, Eva Kathrin; Subotic, Ulrike; Berendonk, Christoph; Huwendiek, Sören (16 September 2016). Multisource-Feedback in der ärztlichen Weiterbildung: Untersuchungen zur Validität eines deutschsprachigen Fragebogens. In: Jahrestagung GMA. Abstractband. Bern. 14.-17.09.2016. 10.3205/16gma245

Lörwald, Andrea Carolin; Nouns, Zineb Miriam; Hennel, Eva Kathrin; Berendonk, Christoph; Greif, Robert; Guttormsen, Sissel; Huwendiek, Sören (March 2016). How do Mini-CEX and DOPS affect the learning of medical trainees at the workplace? A grounded theory study. In: Ottawa Conference 2016. Perth. 19.-23.03.2016.

Hennel, Eva Kathrin; Nouns, Zineb M.; Lahner, Felicitas M.; Lörwald, Andrea C.; Berendonk, Christoph; Huwendiek, Sören (March 2016). MULTISOURCE-FEEDBACK IN MEDICAL TRAINING: DEVELOPMENT OF A QUESTIONNAIRE FOR GERMAN-SPEAKING REGIONS. In: Ottawa Conference 2016. Perth. 19.-23.03.2016.

Perrig, Martin; Berendonk, Christoph; Rogausch, Anja; Beyeler, Christine (2016). Sustained impact of a short small group course with systematic feedback in addition to regular clinical clerkship activities on musculoskeletal examination skills-a controlled study. BMC medical education, 16(1), p. 35. BioMed Central 10.1186/s12909-016-0554-z

2015

Berendonk, Christoph; Schirlo, Christian; Balestra, Gianmarco; Bonvin, Raphael; Feller, Sabine; Huber, Philippe; Jünger, Ernst; Monti, Matteo; Schnabel, Kai; Beyeler, Christine; Guttormsen, Sissel; Huwendiek, Sören (2015). The new final Clinical Skills examination in human medicine in Switzerland: Essential steps of exam development, implementation and evaluation, and central insights from the perspective of the national Working Group. GMS Zeitschrift für medizinische Ausbildung, 32(4), Doc 40. German Medical Science 10.3205/zma000982

Hennel, Eva Kathrin; Nouns, Zineb Miriam; Lörwald, Andrea Carolin; Berendonk, Christoph; Huwendiek, Sören (6 September 2015). Improving residency training with the help of multisource feedback: Generation of a model of influencing factors. In: An international Association for Medical Education (AMEE) Conference 2015. Glasgow. 06.-09.09.2015.

Hennel, Eva Kathrin; Berendonk, Christoph; Lörwald, Andrea Carolin; Nouns, Zineb Miriam; Huwendiek, Sören (31 August 2015). Entwicklung eines deutschsprachigen Fragebogens zur Durchführung von Multisource-Feedback in der ärztlichen Weiterbildung. In: Gemeinsame Jahrestagung der Gesellschaft für Medizinische Ausbildung (GMA). Leipzig. 30.09.-03.10.2015. 10.3205/15gma298

Christen, H.-J.; Kordonouri, O.; Lange, K.; Berendonk, C. (2015). Pilot study on interprofessional feedback in postgraduate pediatric education. Monatsschrift Kinderheilkunde, 163(5), pp. 455-462. Springer-Verlag 10.1007/s00112-015-3324-9

Rogausch, Anja; Beyeler, Christine; Montagne, Stephanie; Berendonk, Christoph; Jucker-Kupper, Patrick; Huwendiek, Sören; Gemperli, Armin; Himmel, Wolfgang (2015). The influence of students' prior clinical skills and context characteristics on mini-CEX scores in clerkships - a multilevel analysis. BMC medical education, 15(1), p. 208. BioMed Central 10.1186/s12909-015-0490-3

Lörwald, Andrea Carolin; Nouns, Zineb Miriam; Berendonk, Christoph; Greif, Robert; Hennel, Eva Kathrin; Guttormsen, Sissel; Huwendiek, Sören (2015). Need for Evidence: Fördern mini-CEX und DOPS als formativ-genutzte Instrumente den Lernprozess oder die Performanz? (Unpublished). In: Gemeinsame Jahrestagung der Gesellschaft für Medizinische Ausbildung (GMA) und des Arbeitskreises zur Weiterentwicklung der Lehre in der Zahnmedizin (AKWLZ). Leipzig. 30.09.-03.10.2015.

Lörwald, Andrea Carolin; Nouns, Zineb Miriam; Berendonk, Christoph; Huwendiek, Sören (2015). Under which circumstances is workplace-based assessment effective? Development of a model using a mixed method approach (Unpublished). In: 4th Research in Medical Education (RIME) Symposium 2015. München. 19.-21.03.2015.

2014

Huwendiek, Sören; Jung, Daniel; Guttormsen, Sissel; Berendonk, Christoph (11 September 2014). Stärken, Einflüsse und Weiterentwicklungsbedarf der Eidgenössischen Prüfung Humanmedizin zwei Jahre nach deren Implementierung: Eine Fokusgruppenstudie unter involvierten Experten und bildungspolitischen Entscheidungsträgern. In: Jahrestagung der Gesellschaft für Medizinische Ausbildung (GMA) (pp. 136-137). Düsseldorf: German Medical Science GMS Publishing House 10.3205/14gma260

Montagne, Stephanie; Rogausch, Anja; Gemperli, Armin; Jucker, Patrick; Berendonk, Christoph; Beyeler, Christine (1 August 2014). Alignment between learning needs and learning goals of Mini-CEX in clerkships. In: AMEE (p. 478). International Organisation for Medical Education AMEE

Montagne, Stephanie; Rogausch, Anja; Gemperli, Armin; Berendonk, Christoph; Jucker, Patrick; Beyeler, Christine (2014). The mini-clinical evaluation exercise during medical clerkships: are learning needs and learning goals aligned? Medical Education, 48(10), pp. 1008-1019. Wiley 10.1111/medu.12513

Huwendiek, Sören; Jung, Daniel; Guttormsen, Sissel; Berendonk, Christoph (2014). Perceived strengths, impacts and needs for the further development of the revised Swiss Federal Licensing Examination after its implementation: A focus group study among experts and stakeholders. In: AMEE Association for Medical Education in Europe, Conference (p. 140). Dundee UK: AMEE

2013

Guttormsen, Sissel; Beyeler, Christine; Bonvin, Raphael; Feller, Sabine; Schirlo, Christian; Schnabel, Kai; Schurter, Tina; Berendonk, Christoph (2013). The new licencing examination for human medicine: from concept to implementation. Swiss medical weekly, 143, w13897. EMH Schweizerischer Ärzteverlag 10.4414/smw.2013.13897

Schirlo, Christian; Bonvin, Raphael; Berendonk, Christoph; Feller, Sabine; Schurter, Tina; Schnabel, Kai; Beyeler, Christine; Guttormsen, Sissel; Huwendiek, Sören (2013). Die Entwicklung und Implementierung einer neuen staatlichen Schlussprüfung Humanmedizin am Beispiel Schweiz – Ergebnisse und Daten zur Prüfungsqualität der ersten 2 Kohorten sowie Überlegungen zur Qualitätssicherung und zur Weiterentwicklung der Prüfung. In: Jahrestagung der Gesellschaft für Medizinische Ausbildung (GMA). Graz, Österreich. 26.- 28. Sept. 2013. 10.3205/13gma296

2012

Berendonk, C; Stalmeijer, RE; Schuwirth, LW (2012). Expertise in performance assessment: assessors’ perspectives. Advances in health sciences education, 18(4), pp. 559-571. Dordrecht: Springer

2011

Berendonk, C (2011). Assessors' perspective on assessment. In: ASME

2010

van der Horst, K.; Siegrist, M.; Orlow, P.; Berendonk, Christoph; Giger, M. (2010). Demographie, Beurteilung des Studiums und der Feedbackkultur an den Weiterbildungsstätten. Schweizerische Ärztezeitung, 91(6), pp. 203-207. Basel: EMH Editores Medicorum Helveticorum

Westkämper, Reinhard; Berendonk, Christoph; Montagne, Stephanie; Jucker, Patrick; Giger, M; Beyeler, Christine (2010). Lassen sich regelmässige, strukturierte Feedbacks in Form des Arbeitsplatz-basierten Assessments in der Aus- und Weiterbildung der Ärzte in der Schweiz einführen? In: Jahrestagung der Gesellschaft für Medizinische Ausbildun (p. 101). German Medical Science GMS Publishing House 10.3205/10gma148

2009

Berendonk, Christoph; Rogausch, Anja; Montagne, Stephanie; Jucker-Kupper, Patrick; Westkämper, Reinhard; Giger, Max; Beyeler, Christine (September 2009). How valid are self- compared with expert-ratings of the Mini-Clinical Evaluation Exercises (Mini-CEX)? In: AMEE Association for Medical Education in Europe. Malaga.

Berendonk, C; Widmer, MK; Rogausch, A; Giger, M; Beyeler, Christine (2009). DOPS im OPS?! Direct Observation of Procedural Skills (DOPS) - ein Instrument zur Strukturierung der praktischen chirurgischen Weiterbildung. Swiss knife, 3, pp. 18-20. Aarau: Schweizerische Gesellschaft für Chirurgie SGC/SSC

Montagne, Stephanie; Berendonk, Christoph; Bögli, Christine; Frey, Peter; Jucker-Kupper, Patrick; Nohl, Felix; Perrig, Martin; Rogausch, Anja; Westkämper, Reinhard; Beyeler, Christine (2009). Pilot implementation of Workplace Based Assessment in undergraduate medical training: Are Mini-CEX and DOPS feasible at this educational level and how satisfied are the participants with these two tools?

Montagne, Stephanie; Berendonk, Christoph; Bögli, Christine; Frey, Peter; Jucker-Kupper, Patrick; Nohl, Felix; Perrig, Martin; Rogausch, Anja; Westkämper, Reinhard; Beyeler, Christine (2009). Arbeitsplatz-basiertes Assessment in der medizinischen Ausbildung: Sind Mini-CEX und DOPS durchführbar und wie zufrieden sind die Teilnehmenden mit diesen beiden Instrumenten?

Rogausch, Anja; Berendonk, Christoph; Giger, Max; Jucker-Kupper, Patrick; Montagne, Stephanie; Pfister, Christoph Alexander; Westkämper, Reinhard; Beyeler, Christine (2009). Pilot implementation of workplace based assessment in Switzerland: First results and challenges in postgraduate training.

Rogausch, Anja; Berendonk, Christoph; Feller, Sabine; Giger, Max; Jucker-Kupper, Patrick; Montagne, Stephanie; Pfister, Christoph Alexander; Westkämper, Reinhard; Beyeler, Christine (2009). Workplace Based Assessment in Switzerland: Which aspects facilitate or hinder the routine application of Mini-CEX or DOPS in postgraduate training?

Rogausch, Anja; Berendonk, Christoph; Feller, Sabine; Giger, Max; Jucker-Kupper, Patrick; Montagne, Stephanie; Westkämper, Reinhard; Beyeler, Christine (2009). Arbeitsplatz-basiertes Assessment in der Schweiz: Welche Aspekte erleichtern bzw. erschweren die Durchführung von Mini-CEX oder DOPS in der Weiterbildung zum Facharzt?

Rogausch, Anja; Jucker-Kupper, Patrick; Montagne, Stephanie; Berendonk, Christoph (2009). Arbeitsplatzbasiertes Assessment - AbA international.

2008

Berendonk, Christoph; Perrig, Martin; Beyeler, Christine (September 2008). Further concerns about self-assessment: are medical students aware of their progress in clinical skills during clerkship. In: AMEE Association for Medical Education of Europe. Prag. 02.09.2008.

Berendonk, C; Beyeler, C; Westkämper, R; Giger, M (2008). Strukturiertes Feedback in der ärztlichen Weiterbildung. Schweizerische Ärztezeitung(89), pp. 32-35. Basel: EMH Schweizerischer Ärzteverlag AG

Perrig, M; Berendonk, C; Hess, R; Beyeler, C (2008). What is the impact of an interactive course with detailed feedback on the clinical skills in musculoskeletal medicine of fourth year medical students? Schweizerisches Medizin-Forum SMF / Swiss medical forum / Forum médical suisse FMS, 8(Suppl40/P109), pp. 54-55. Basel: EMH Editores Medicorum Helveticorum

Provide Feedback