Igic, Ivana (B)

Up a level
Export as [feed] RSS
Group by: Date | Item Type | Refereed | No Grouping
Jump to: 2018 | 2016 | 2015 | 2011 | 2010 | 2006 | 2005 | 2004 | 2003 | 2002 | 2001

2018

Berchtold, André; Surís, Joan-Carles; Meyer, Thomas; Taushanov, Zhivko (2018). Development of Somatic Complaints Among Adolescents and Young Adults in Switzerland. Swiss Journal of Sociology, 44(2), pp. 239-257. De Gruyter 10.1515/sjs-2018-0011

2016

Keller, Anita; Stalder, Barbara E.; Igic, Ivana; Semmer, Norbert K.; Elfering, Achim (2016). Who gets the high quality jobs ten years after compulsory school? In: Scharenberg, Katja; Hupka-Brunner, Sandra; Meyer, Thomas; Bergman, Manfred Max (eds.) Transitionen im Jugend- und jungen Erwachsenenalter = Transitions des adolescents et des jeunes adultes en Suisse = Transitions in youth and young adulthood study, Vol. 2 (pp. 231-251). Zürich: Seismo

2015

Tschopp, Cécile; Keller, Anita; Stalder, Barbara E. (2015). Work or family or both? Value trajectories and their prediction over ten years. Journal of Adolescence, 42(1), pp. 20-30. Elsevier 10.1016/j.adolescence.2015.03.013

2011

Bertschy, Kathrin; Cattaneo, Alejandra M.; Wolter, Stefan C. (2011). PISA and the Transition into the Labour Market. In: Bergman, Manfred Max; Hupka-Brunner, Sandra; Keller, Anita; Meyer, Thomas; Stalder, Barbara E. (eds.) Transitionen im Jugendalter. Ergebnisse der Schweizer Längsschnittstudie TREE = Transitions juvéniles en Suisse. Resultats de l'étude longitudinale TREE = Youth transitions in Switzerland. Results from the TREE panel study, Vol. 1 (pp. 217-245). Zürich: Seismo https://doi.org/10.33058/seismo.30881

Brodbeck, Jeannette; Matter, Monika; Moggi, Franz (2011). Biopsychosocial Correlates of Cannabis Use Among Adolescents. In: Bergman, Manfred Max; Hupka-Brunner, Sandra; Keller, Anita; Meyer, Thomas; Stalder, Barbara E. (eds.) Transitionen im Jugendalter. Ergebnisse der Schweizer Längsschnittstudie TREE = Transitions juvéniles en Suisse. Resultats de l'étude longitudinale TREE = Youth transitions in Switzerland. Results from the TREE panel study, Vol. 1 (pp. 281-296). Zürich: Seismo https://doi.org/10.33058/seismo.30881

Bergman, Manfred Max; Hupka-Brunner, Sandra; Keller, Anita; Meyer, Thomas; Stalder, Barbara E. (eds.) (2011). Youth Transitions in Switzerland: Results from the TREE Panel Study. Zürich: Seismo https://doi.org/10.33058/seismo.30881

Hupka-Brunner, Sandra; Meyer, Thomas; Stalder, Barbara E.; Keller, Anita (2011). PISA-Kompetenzen und Übergangswege: Ergebnisse aus der Schweizer TREE-Studie. In: Krekel, Elisabeth M.; Lex, Tilly (eds.) Neue Jugend, neue Ausbildung? Beiträge aus der Jugend- und Bildungsforschung. Berichte zur beruflichen Bildung (pp. 173-188). Bielefeld: Bertelsmann

Hupka-Brunner, Sandra; Sacchi, Stefan; Stalder, Barbara E. (2011). Social Origin and Access to Upper Secondary Education in Switzerland: A Comparison of Company-Based Apprenticeship and Exclusively School-Based Programmes. In: Bergman, Manfred Max; Hupka-Brunner, Sandra; Keller, Anita; Meyer, Thomas; Stalder, Barbara E. (eds.) Transitionen im Jugendalter. Ergebnisse der Schweizer Längsschnittstudie TREE = Transitions juvéniles en Suisse. Resultats de l'étude longitudinale TREE = Youth transitions in Switzerland. Results from the TREE panel study, Vol. 1 (pp. 157-182). Zürich: Seismo https://doi.org/10.33058/seismo.30881

Hupka-Brunner, Sandra; Stalder, Barbara E. (2011). The Situation of Young Migrants Making the Transition from Lower to Upper Secondary Education. In: Bergman, Manfred Max; Hupka-Brunner, Sandra; Keller, Anita; Meyer, Thomas; Stalder, Barbara E. (eds.) Transitionen im Jugendalter. Ergebnisse der Schweizer Längsschnittstudie TREE = Transitions juvéniles en Suisse. Resultats de l'étude longitudinale TREE = Youth transitions in Switzerland. Results from the TREE panel study, Vol. 1 (pp. 183-200). Zürich: Seismo https://doi.org/10.33058/seismo.30881

Meyer, Thomas; Bertschy, Kathrin (2011). The Long and Winding Road from Education to Labour Market: The TREE Cohort Six Years After Leaving Compulsory School. In: Bergman, Manfred Max; Hupka-Brunner, Sandra; Keller, Anita; Meyer, Thomas; Stalder, Barbara E. (eds.) Transitionen im Jugendalter. Ergebnisse der Schweizer Längsschnittstudie TREE = Transitions juvéniles en Suisse. Resultats de l'étude longitudinale TREE = Youth transitions in Switzerland. Results from the TREE panel study, Vol. 1 (pp. 92-119). Zürich: Seismo https://doi.org/10.33058/seismo.30881

Meyer, Thomas; Hupka-Brunner, Sandra; Keller, Anita (2011). Trajectoires de formation et d'emploi de la cohorte PISA 2000/TREE: vue synoptique 2000-2007. In: Bergman, Manfred Max; Hupka-Brunner, Sandra; Keller, Anita; Meyer, Thomas; Stalder, Barbara E. (eds.) Transitionen im Jugendalter. Ergebnisse der Schweizer Längsschnittstudie TREE = Transitions juvéniles en Suisse. Resultats de l'étude longitudinale TREE = Youth transitions in Switzerland. Results from the TREE panel study, Vol. 1 (pp. 86-91). Zürich: Seismo https://doi.org/10.33058/seismo.30881

Müller, Barbara; Schweri, Jürg (2011). Occupational Change at the Transition from Apprenticeship to Work. In: Bergman, Manfred Max; Hupka-Brunner, Sandra; Keller, Anita; Meyer, Thomas; Stalder, Barbara E. (eds.) Transitionen im Jugendalter. Ergebnisse der Schweizer Längsschnittstudie TREE = Transitions juvéniles en Suisse. Resultats de l'étude longitudinale TREE = Youth transitions in Switzerland. Results from the TREE panel study, Vol. 1. Zürich: Seismo https://doi.org/10.33058/seismo.30881

Sacchi, Stefan; Hupka-Brunner, Sandra; Stalder, Barbara E.; Gangl, Markus (2011). The Impact of Social Origin and Migration Background on Transition into Post-Compulsory Education and Training. In: Bergman, Manfred Max; Hupka-Brunner, Sandra; Keller, Anita; Meyer, Thomas; Stalder, Barbara E. (eds.) Transitionen im Jugendalter. Ergebnisse der Schweizer Längsschnittstudie TREE = Transitions juvéniles en Suisse. Resultats de l'étude longitudinale TREE = Youth transitions in Switzerland. Results from the TREE panel study, Vol. 1 (pp. 120-156). Zürich: Seismo https://doi.org/10.33058/seismo.30881

Samuel, Robin; Hupka-Brunner, Sandra; Stalder, Barbara E.; Bergman, Manfred Max (2011). Successful and unsuccessful intergenerational transfer of educational attainment on wellbeing in the Swiss youth cohort TREE. Schweizerische Zeitschrift für Soziologie / Swiss journal of sociology / Revue suisse de sociologie, 37(1), pp. 57-78. Seismo Press

Stalder, Barbara E.; Meyer, Thomas; Hupka-Brunner, Sandra (2011). TREE Project Documentation. In: Bergman, Manfred Max; Hupka-Brunner, Sandra; Keller, Anita; Meyer, Thomas; Stalder, Barbara E. (eds.) Transitionen im Jugendalter. Ergebnisse der Schweizer Längsschnittstudie TREE = Transitions juvéniles en Suisse. Resultats de l'étude longitudinale TREE = Youth transitions in Switzerland. Results from the TREE panel study, Vol. 1 (pp. 66-85). Zürich: Seismo https://doi.org/10.33058/seismo.30881

Stalder, Barbara E.; Meyer, Thomas; Hupka-Brunner, Sandra (2011). Are Low Achievers Necessarily Dropouts? PISA Scores as Predictors of Upper Secondary Graduation. In: Bergman, Max M.; Hupka-Brunner, Sandra; Keller, Anita C.; Meyer, Thomas; Stalder, Barbara E. (eds.) Transitionen im Jugendalter. Ergebnisse der Schweizer Längsschnittstudie TREE = Transitions juvéniles en Suisse. Resultats de l'étude longitudinale TREE = Youth transitions in Switzerland. Results from the TREE panel study, Vol. 1 (pp. 201-216). Zürich: Seismo https://doi.org/10.33058/seismo.30881

2010

Hupka-Brunner, Sandra; Sacchi, Stefan; Stalder, Barbara E. (2010). Social Origin and Access to Upper Secondary Education in Switzerland: A Comparison of Company-based Apprenticeship and Exclusively School-based Programmes. Swiss Journal of Sociology, 36(1), pp. 11-31. Seismo

Stalder, Barbara E.; Meyer, Thomas; Hupka-Brunner, Sandra (2010). Low Achievers' Risky Pathways: PISA Literacy Scores as Predictors of Upper Secondary Enrôlement and Graduation. In: Rauner, Felix; Smith, Erica; Hauschildt, Ursel; Zelloth, Helmut (eds.) Innovative Apprenticeships : Promoting Successful School-to-Work Transitions. Bildung und Arbeitswelt: Vol. 23 (pp. 137-140). Berlin: LIT

2006

Hupka, Sandra; Sacchi, Stefan; Stalder, Barbara E. (2006). Does the Swiss VET system encourage inequity? (Unpublished). In: European Research Network on Transitions in Youth TIY. Workshop "Vocationalisation of Education: how, where, when, why and in what sense does it matter?". Marseilles. Sept.7-9 2006.

Hupka, Sandra; Sacchi, Stefan; Stalder, Barbara E. (2006). Herkunft oder Leistung? Analyse des Eintritts in eine zertifizierende nachobligatorische Ausbildung anhand der Daten des Jugendlängsschnitts TREE (Unpublished) Bern: TREE

2005

Meyer, Thomas; Stalder, Barbara E. (2005). Wie weiter nach der Schule? Längsschnittliche Untersuchung von nachobligatorischen Ausbildungs- und Erwerbsverläufen in der Schweiz. In: Chaponnière, Martine; Flückiger, Yves; Hotz-Hart, Beat; Osterwalder, Fritz; Sheldon, George; Weber, Karl (eds.) Forum Bildung und Beschäftigung. Bildung und Beschäftigung in der Diskussion: Vol. 1 (pp. 163-171). Zürich/Chur: Rüegger

2004

Dellenbach, Myriam; Hupka, Sandra; Stalder, Barbara E. (2004). Wege in die nachobligatorische Ausbildung: Der Kanton Bern im Vergleich zur restlichen Deutschschweiz. Ergebnisse des Jugendlängsschnitts TREE. BiEv 05/04 Bern: Erziehungsdirektion des Kantons Bern, Abt. Bildungsplanung und Evaluation

2003

Meyer, Thomas; Stalder, Barbara E.; Matter, Monika (2003). Bildungswunsch und Wirklichkeit. Thematischer Bericht der Erhebung PISA 2000 (Bildungsmonitoring Schweiz). Neuchâtel: Bundesamt für Statistik

2002

Meyer, Thomas; Stalder, Barbara E.; Amos, Jacques; Donati, Mario (2002). Wie weiter nach der Schule? Transitionen von der Erstausbildung ins Erwerbsleben. In: Horváth, Franz (ed.) Forum Bildung und Beschäftigung : Workshop-Dokumentation (pp. 289-294). Bern: Universität Bern, Koordinationsstelle für Weiterbildung

2001

Meyer, Thomas; Stalder, Barbara E. (2001). Ungebildet in die Wissensgesellschaft? Ein Blick auf die VerliererInnen im Transitionsprozess (Unpublished). In: Internationaler Kongress "Übergänge/Transitions" der Schweizerischen Gesellschaft für Bildungsforschung (SGBF) und der Schweizerischen Gesellschaft für Lehrerinnen- und Lehrerbildung (SGL). 4.-6. Oktober 2001.

Provide Feedback