Up a level |
Glauser, David; Becker, Rolf (2023). Gendered ethnic choice effects at the transition to upper secondary education in Switzerland. Frontiers in sociology, 8, pp. 1-12. Frontiers 10.3389/fsoc.2023.1158071
Becker, Rolf; Berger, Joël; Glauser, David; Jann, Ben (2022). Experiments in the Sociology of Education – Promises and Experiences. Swiss Journal of Sociology, 48(1), pp. 9-19. Seismo 10.2478/sjs-2022-0003
Becker, Rolf; Möser, Sara; Moser, Nora; Glauser, David (2022). Survey Participation in the Time of Corona: An Empirical Analysis of the Effect of the COVID-19 Pandemic on Survey Participation in a Swiss Panel Study. Survey Research Methods, 16(1), pp. 61-74. European Survey Research Association 10.18148/srm/2022.v16i1.7896
Becker, Rolf; Möser, Sara; Moser, Nora; Glauser, David (2022). Postscriptum to "Survey Participation in the Time of Corona: An Empirical Analysis of the Effect of the COVID-19 Pandemic on Survey Participation in a Swiss Panel Study". Survey Research Methods, 16(1), pp. 75-78. European Survey Research Association 10.18148/srm/2022.v16i1.8065
Glauser, David; Zangger, Christoph; Becker, Rolf (2019). The Signal and the Noise: The Impact of the Bologna Process on Swiss Graduates’ Monetary Returns to Higher Education. Social Inclusion, 7(3), pp. 154-176. Cogitatio Press 10.17645/si.v7i3.2100
Becker, Rolf; Möser, Sara; Glauser, David (2019). Cash vs. vouchers vs. gifts in web surveys of a mature panel study - Main effects in a long-term incentives experiment across three panel waves. Social science research, 81, pp. 221-234. Elsevier 10.1016/j.ssresearch.2019.02.008
Möser, Sara; Glauser, David; Becker, Rolf (2019). Valuation of labour market entrance positions among (future) apprentices - Results from two discrete choice experiments. Journal of Choice Modelling, 33, p. 100180. Elsevier 10.1016/j.jocm.2019.100180
Becker, Rolf; Glauser, David (2018). Are Prepaid Monetary Incentives Sufficient for Reducing Panel Attrition and Optimizing the Response Rate? An Experiment in the Context of a Multi-Wave Panel with a Sequential Mixed-Mode Design. Bulletin of sociological methodology = Bulletin de méthodologie sociologique, 139(1), pp. 74-95. Sage 10.1177/0759106318762456
Becker, Rolf; Glauser, David (2018). Vocational Education and Training, Vocational Baccalaureate or Academic High School? An Empirical Analysis of Social Selective Transitions to Upper Secondary Education in the German-Speaking Part of Switzerland. Schweizerische Zeitschrift für Soziologie / Swiss journal of sociology / Revue suisse de sociologie, 44(1), pp. 9-33. De Gruyter 10.1515/sjs-2018-0002
Glauser, David; Becker, Rolf; Zwahlen, Fabienne (2016). Passungsprobleme beim Übergang in nachobligatorische Bildungsgänge. Längsschnittdaten zur Situation in der Deutschschweiz. Berufsbildung in Wissenschaft und Praxis, 4, pp. 26-30. BIBB
Glauser, David; Becker, Rolf (2016). VET or general education? Effects of regional opportunity structures on educational attainment in German-speaking Switzerland. Empirical research in vocational education and training, 8(8), pp. 1-25. Sense Publishers 10.1186/s40461-016-0033-0
Glauser, David; Becker, Rolf; Greber, Lena (2015). Geschlecht, Schultyp und soziale Herkunft sind entscheidend: Bildungspläne und ihre Realisierung. Panorama: Bildung - Beratung - Arbeitsmarkt, 2015(04), p. 20. Schweizerisches Dienstleistungszentrum Berufsbildung
Schlapbach, Luregn J; Graf, Rolf; Woerner, Andreas; Fontana, Matteo; Zimmermann-Baer, Urs; Glauser, David; Giannoni, Eric; Roger, Thierry; Müller, Christoph; Nelle, Mathias; Stocker, Martin (2013). Pancreatic stone protein as a novel marker for neonatal sepsis. Intensive care medicine, 39(4), pp. 754-63. Berlin: Springer-Verlag 10.1007/s00134-012-2798-3
Glauser, David; Becker, Rolf (February 2017). Gelegenheit macht Bildung. Regionale Gelegenheitsstrukturen und nachobligatorischer Bildungserwerb in der Deutschschweiz. SGAB Newsletter, 2017(02), pp. 1-3. SGAB
Glauser, David (2023). Ungleichheiten bei Validierungsverfahren aus Sicht der soziologischen Rational-Choice Theorie. In: Schmid, Martin (ed.) Handbuch Validierung non-formal und informell erworbener Kompetenzen. Disziplinäre, theoretische und konzeptionelle Zugänge. Erwachsenenbildung und lebensbegleitendes Lernen: Vol. 48 (pp. 215-233). Bielefeld: wbv Publikation
Zangger, Christoph; Glauser, David; Becker, Rolf (2018). The impact of modernization and labor market conditions on the school-to-work transition in Switzerland: A dynamic analysis of the period from 1946 to 2002. In: Tillmann, Robin; Voorpostel, Marieke; Farago, Peter (eds.) Social Dynamics in Swiss Society - Empirical Studies Based on the Swiss Household Panel. Life Course Research and Social Policies: Vol. 9 (pp. 145-159). Cham: Springer 10.1007/978-3-319-89557-4_10
Glauser, David (2018). Same same but different. Migrationsspezifische Ungleichheiten beim Übergang in Ausbildungen der Sekundarstufe II in der Deutschschweiz. In: Engelage, Sonja (ed.) Migration und Berufsbildung in der Schweiz (pp. 158-189). Zürich: Seismo Verlag
Becker, Rolf; Glauser, David (2015). Geschlechtsspezifische Berufswünsche und Ausbildungsentscheidungen. In: Häfeli, Kurt; Neuenschwander, Markus P.; Schumann, Stephan (eds.) Berufliche Passagen im Lebenslauf (pp. 21-47). Wiesbaden: Springer Fachmedien 10.1007/978-3-658-10094-0_2
Glauser, David (2012). Erwerbseintritt von gering qualifizierten Jugendlichen in der Schweiz: Unqualifizierte Beschäftigung und Einkommensnachteile im Vergleich zu Jugendlichen mit Berufsbildungsabschluss. In: Mansel, Jürgen; Speck, Karsten (eds.) Jugend und Arbeit : empirische Bestandsaufnahme und Analyse. Jugendforschung (pp. 231-250). Weinheim: Beltz Juventa
Glauser, David (2015). Berufsausbildung oder Allgemeinbildung. Soziale Ungleichheiten beim Übergang in die Sekundarstufe II in der Schweiz. Research. Wiesbaden: Springer VS 10.1007/978-3-658-09096-8
Glauser, David (2014). Berufsausbildung oder Allgemeinbildung? Ungleichheiten nach sozialer Herkunft, Geschlecht und Migrationshintergrund beim Übergang in Ausbildungen der Sekundarstufe II (Unpublished). (Dissertation, Universität Bern, Philosophisch-humanwissenschaftliche Fakultät, Institut für Erziehungswissenschaft)