Michel, Eva

Up a level
Export as [feed] RSS
Group by: Item Type | No Grouping
Number of items: 13.

Roebers, Claudia M.; Röthlisberger, Marianne; Neuenschwander, Regula; Cimeli, Patrizia; Michel, Eva; Jäger, Katja (2014). The relation between cognitive and motor performance and their relevance for children’s transition to school: A latent variable approach. Human movement science, 33, pp. 284-297. Elsevier 10.1016/j.humov.2013.08.011

Michel, Eva; Cimeli, Patrizia; Neuenschwander, Regula; Röthlisberger, Marianne; Roebers, Claudia M. (2013). Entwicklung von Handkoordination, exekutiven Funktionen und Schulleistungen bei Kindern mit Auffälligkeiten in der Handgeschicklichkeit. Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie, 45(4), pp. 191-206. Hogrefe 10.1026/0049-8637/a000097

Röthlisberger, Marianne; Neuenschwander, Regula; Cimeli, Patrizia; Michel, Eva; Roebers, Claudia M. (2012). Improving executive functions in 5- and 6-year-olds: Evaluation of a small group intervention in prekindergarten and kindergarten children. Infant and child development, 21(4), pp. 411-429. Wiley 10.1002/icd.752

Michel, Eva; Röthlisberger, Marianne; Neuenschwander, Regula; Roebers, Claudia M. (2011). Development of cognitive skills in children with motor coordination impairments at 12-month follow-up. Child neuropsychology, 17(2), pp. 151-172. Philadelphia, Pa.: Taylor & Francis 10.1080/09297049.2010.525501

Michel, Eva; Kauer, Marianne; Roebers, Claudia M. (2011). Motorische Koordinationsdefizite im Kindesalter. Welche Bedeutung haben kognitive Basisfunktionen? Kindheit und Entwicklung, 20(1), pp. 49-58. Göttingen: Hogrefe 10.1026/0942-5403/a000024

Roebers, Claudia M.; Röthlisberger, Marianne; Cimeli, Patrizia; Michel, Eva; Neuenschwander, Regula (2011). School enrolment and executive functioning: A longitudinal perspective on developmental changes, the influence of learning context, and the prediction of pre-academic skills. European journal of developmental psychology, 8(5), pp. 526-540. Abingdon, UK: Psychology Press 10.1080/17405629.2011.571841

Neuenschwander, Regula; Röthlisberger, Marianne; Michel, Eva; Roebers, Claudia M. (2011). Unterschiede in ausgewählten Bereichen der Schulfähigkeit: ein Vergleich von Kindergarten und einem neuen Schuleingangsmodell in der Schweiz / Differences in Various Domains of School Readiness as a Function of Preschool Context: A Comparison of Kindergarten and a New Frame of Flexible School Enrolment in Switzerland. Psychologie in Erziehung und Unterricht, 57(1), pp. 30-40. München: E. Reinhardt Verlag 10.2378/peu2011.art02d

Röthlisberger, Marianne; Neuenschwander, Regula; Michel, Eva; Roebers, Claudia M. (2010). Exekutive Funktionen: Zugrundeliegende kognitive Prozesse und deren Korrelate bei Vorschulkindern. Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie, 42(2), pp. 99-110. Göttingen: Hogrefe 10.1026/0049-8637/a000010

Röthlisberger, Marianne; Michel, Eva (2009). Entwicklung und Evaluation eines Programms zur koordinativen Förderung von Kindern in Einschulungsklassen. Praxis der Kinderpsychologie und Kinderpsychiatrie, 58(3), pp. 215-230. Göttingen: Vandenhoeck & Ruprecht

Michel, Eva; Roebers, Claudia M. (2008). Children's knowledge acquisition through film: influence of programme characteristics. Applied cognitive psychology, 22(9), pp. 1228-1244. Chichester: Wiley 10.1002/acp.1431

Michel, Eva; Roebers, Claudia M. (2008). Children in Regular and Special Needs Classes: Cognitive and Non-Cognitive Aspects. Swiss journal of psychology, 67(4), pp. 249-259. Bern: Huber 10.1024/1421-0185.67.4.249

Michel, Eva; Roebers, Claudia M. (2007). Lehrfilme im Grundschulunterricht: Vergleich von drei Unterrichtsmethoden. Psychologie in Erziehung und Unterricht, 54(3), pp. 191-207. München: E. Reinhardt Verlag

Michel, Eva; Roebers, Claudia M.; Schneider, Wolfgang (2007). Educational films in the classroom: Increasing the benefit. Learning and instruction, 17(2), pp. 172-183. Amsterdam: Elsevier 10.1016/j.learninstruc.2007.01.005

This list was generated on Thu Nov 21 14:37:11 2024 CET.
Provide Feedback