Items where Subject is "700 Arts > 770 Photography & computer art"

Up a level
Export as [feed] RSS
Group by: Creators | Item Type
Jump to: A | B | C | F | G | H | I | K | L | M | P | R | S | T | V | W
Number of items at this level: 131.

A

Abendschein, Hartmut (2010). database of real fiction (dbrf). In: Abendschein, Hartmut (ed.), etkcontext, 013. Bern, Schweiz: edition taberna kritika 10.17436/etk.c.013

B

Bassing-Kontopidis, Antonie; Hindelang, Laura; Wagner, Filine; Matter, Charlotte; Hindelang, Laura (2018). Art and Architecture in a Global Context. A Conceptual Approach. In: Bassing-Kontopidis, Antonie; Matter, Charlotte; Wagner, Filine (eds.) Into the Wild. Art and Architecture in a Global Context (pp. 6-16). München: edition metzel

Baumann, Dorothee Elisabeth (2017). Pleasure Arousal Dominance. Genève: Editions Centre de la Photographie

Baumann, Dorothee Elisabeth (8 November 2018). Press the power button. Camera instruction manuals of the 20th and 21st centuries from a gender and postcolonial perspective. (Unpublished). In: Instructions for Action in the Arts. Universität Bielefeld, Faculty of History, Philosophy and Theology / Department of History / Historische Bildwissenschaft-Kunstgeschichte / Deutschland. 8. - 9. November 2018.

Baumann, Dorothee Elisabeth (20 April 2018). "Who is serving who?” A media critical analysis of a the camera manual since 1888. (Unpublished). In: A Three-day Conference on the Archaeology & Future of Photography. Rochester New York USA. 20th - 22th April 2018.

Baumann, Dorothee Elisabeth (2 February 2017). Eine medienkritische Analyse der Bedienungsanleitung des Fotoapparates ab 1888. Wer bedient wen? Vom Fotoapparat als Produktionsmaschine zum empathischen Apparat als künstlerisches Experiment. (Unpublished). In: Doktorandenkolloquium von Professoren Dr. Ute Holl und Dr. Markus Krajewski Medienwissenschaften Universität Basel. Universität Basel. 2. Februar 2017.

Berthod, Jonas Théo Orient (May 2020). Careers and the cultural field. In: Swiss Design Awards 2020. Bern: Bundesamt für Kultur

Berthod, Jonas Théo Orient (June 2020). Time and the essence. In: Swiss Design Awards 2020. Bern: Bundesamt für Kultur

Bohnenblust, Laura Valentina (2018). "Quemarme la identidad - Identität ausbrennen". Marta Minujins ortsspezifische Auslöschung einer nationalen Werkdeutung. In: Bassing-Kontopidis, Antonie; Hindelang, Laura; Matter, Charlotte; Wagner, Filine (eds.) Into the Wild. Art and Architecture in a Global Context (pp. 35-44). München: Edition Metzel

Brunnschweiler, Johannes; Ludewig, Alexandra (2018). Revision nationaler Selbsterzählungen in den 1950er Jahren. Eine transmediale Analyse von Bad Day at Black Rock und Der Besuch der alten Dame. Kulturpoetik - Zeitschrift für kulturgeschichtliche Literaturwissenschaft / Journal for cultural poetics, 18(2), pp. 204-224. Vandenhoeck & Ruprecht 10.13109/kult.2012.12.1.toc

C

Cáceres-Piñuel, María (2016). La recuperación moderna de la tonadilla. Teatro Musical de Cámara, pp. 50-59. Madrid: Fundación Juan March

Christian, Iseli; Loertscher, Miriam Laura (3 February 2016). Digitized Reality: 4K & HFR (Unpublished). In: Cinematography Days 2016. Hochschule der Medien, Stuttgart, Deutschland. 03.-04.02.2016.

F

Fessel, Sonja (2013). The Absence of Atrocity: On Bart Michiels’ "The Course of History" Photographs. In: Michiels, Bart (ed.) The Course of History (o.P.). Bologna: Damiani

Fessel, Sonja (June 2013). Ethik und Ästhetik. Rundbrief Fotografie, pp. 42-44. FotoText Verlag Wolfgang Jaworek

Fessel, Sonja (25 September 2013). Finstere Wolken: Fotografische Manifestationen von Luftverschmutzung (Unpublished). In: Ästhetik und Geschichte der Luftverschmutzung. Goethe Institut, Mexiko-Stadt. 24.-27.09.2013.

Fessel, Sonja (2013). Charged Sites: On the Representation of Historic Place in Contemporary Photography. In: Grossmann, Ulrich G.; Krutisch, Petra (eds.) The Challenge of the Object / Die Herausforderung des Objekts. Kongress-Akten, CIHA Kongress 2012: Vol. 3 (pp. 1075-1079). Verlag des Germanischen Nationalmuseums, Nürnberg

Fessel, Sonja; Fahrni, Oliver (2013). rund und schwarz: Fotografien von Mike Niederhauser. Niederwangen bei Bern: Zone Contemporaine

G

Gasser, Sonja (2018). Disposition Ausstellungsraum. Im Zustand zwischen Nicht-Ort und erklärter Leere. Kritische Berichte - Zeitschrift für Kunst- und Kulturwissenschaften, 46(3), pp. 83-91. Jonas-Verlag

Gasser, Sonja (2020). MuDA — Die digitale Kunst verliert einen lebendigen Ausstellungsort. Kunst-Bulletin(9), pp. 60-65. Schweizerischer Kunstverein

Gasser, Sonja (2021). Eva & Franco Mattes — Zirkulierende Bilder. Kunst-Bulletin(3), pp. 24-31. Schweizerischer Kunstverein

Gasser, Sonja (2021). NFT und Kunst — Ein digitaler Hype oder konzeptuell interessante Gegenwartskunst? Kunst-Bulletin(9), pp. 68-71. Schweizerischer Kunstverein

Gasser, Sonja (2021). Sur les traces d’Harald Naegeli. Schweizer Museumszeitschrift(18), pp. 18-19. Verband der Museen der Schweiz VMS, ICOM Schweiz - Internationaler Museumsrat

H

Haffter, Isabelle (2015). Die Ausdruckstänzerin als Fotomodell. Der Arbeiterfotograf Martin Imboden im ‹Roten Wien›. Fotogeschichte - Beiträge zur Geschichte und Ästhetik der Fotografie, 35(135), pp. 19-30. Jonas Verlag

Haffter, Isabelle (2018). Die Fotografin Lieselotte Prozesky-Schulze. Ihr fotografisches Schaffen und Bildarchiv zu Namibia (1957). Basler Afrika Bibliographien (BAB) Working Paper - Namibia Resource Centre - Southern Africa Library, 2018(1), pp. 1-48. Basler Afrika Bibliographien

Haffter, Isabelle (2018). Felsbildforschung in Namibia. Schrift- und Bilddokumente im Archiv von Anneliese und Ernst Rudolf Scherz, 1930-1980. Basler Afrika Bibliographien (BAB) Working Paper - Namibia Resource Centre - Southern Africa Library(2), pp. 1-31. Basler Afrika Bibliographien

Haffter, Isabelle (2016). Fotografisches Welttheater im Tessiner Bleniotal. Der Fotograf Roberto Donetta. Fotogeschichte - Beiträge zur Geschichte und Ästhetik der Fotografie, 36(142), pp. 73-74. Jonas Verlag

Haffter, Isabelle (2016). Evelyn Hofer: «Die berühmteste ‹unbekannte› Fotografin Amerikas». Fotogeschichte - Beiträge zur Geschichte und Ästhetik der Fotografie, 36(139), pp. 76-77. Jonas Verlag

Haffter, Isabelle (2014). Der erste Berufsfotograf im Bergell. Fotogeschichte - Beiträge zur Geschichte und Ästhetik der Fotografie, 34(133), pp. 70-71. Jonas Verlag

Haffter, Isabelle Laura (10 December 2020). Bewertung fotografischer Bestände am Beispiel des Nachlasses Walter Heim (Unpublished). In: Interner Weiterbildungstag. Archiv für Zeitgeschichte, ETH Zürich. 10.12.2020.

Hildebrandt, Toni (2014). O fulgor refletido na devastação: Notas sobre três livros de fotografia de José Pedro Cortes. Contemporânea(2), pp. 77-81. Making Art Happen

Hildebrandt, Toni (2014). "Corpi e luoghi": Harun Farocki on Pasolini. Senses of Cinema(73)

Hildebrandt, Toni (2016). Victor Pallas und Costa Martins’ Lisboa: Cidade Triste e Alegre: Autorschaft, Montage und Lesbarkeit eines portugiesischen Fotobuches um 1959. In: Dogramaci, Burcu; Düdder, Désidrée; Dufhues, Stefanie; Schindelegger, Maria; Volz, Anna (eds.) Gedruckt und Erblättert. Das Fotobuch als Medium ästhetischer Artikulation seit den 1940 Jahren. Schriftenreihe des Studienzentrums zur Moderne – Bibliothek Herzog Franz von Bayern am Zentralinstitut für Kunstgeschichte: Vol. 3 (pp. 62-75). Cologne: Verlag der Buchhandlung Walther König

Hildebrandt, Toni; Kac, Eduardo (2011). World-making Models: The Role of Images and Aesthetic Experience in Bio Art (in conversation with Eduardo Kac). Rheinsprung 11 - Zeitschrift für Bildkritik(2), pp. 154-174. Eikones

Hildebrandt, Toni; Nozolino, Paulo (2013). Second Hand Visions (in conversation with Paulo Nozolino). Rheinsprung 11 - Zeitschrift für Bildkritik(5), pp. 104-124. Eikones

Hindelang, Laura (16 March 2019). Vertical Vision. Aerial Photography, Petroleum Prospecting and the City of the Future (Unpublished). In: The Life Worlds of Middle Eastern Oil. New York University, Abu Dhabi. 16.03.2019.

Hindelang, Laura (11 July 2019). Kuwait City im Bild. Architektur und Briefmarken als visuelle Medien staatlicher Repräsentation (Unpublished). In: Cross-mediale Repräsentationen der Golfregion. Ludwig-Maximilians-Universität, München. 11.07.2019.

Hindelang, Laura (14 October 2019). Lifeworlds of Environmental Imaginaries and the Concern (Unpublished). In: Lifeworlds of Environmental Imaginaries and the Concern. Norwegian University of Science and Technology, Trondheim. 14.10.2019.

Hindelang, Laura (2018). In the Land of the Sea. The Persian Gulf in Contemporary Art. In: Bassing-Kontopidis, Antoine; Hindelang, Laura; Matter, Charlotte; Wagner, Filine (eds.) Into the Wild: Art and Architecture in a Global Context (pp. 63-72). München: Edition Metzel

Hindelang, Laura (2016). Wüstenblume und Falke für Abu Dhabi: Schweizer Entwürfe einer identitätsstiftenden Architektur der 1970er Jahre. Kritische Berichte - Zeitschrift für Kunst- und Kulturwissenschaften, 44(2), pp. 142-155. Jonas-Verlag

Hindelang, Laura (5 July 2018). Dubai’s Forerunner: The 1950s and 1960s ”Boom Time in Kuwait” Analyzed through the Lens of Visual Culture (Unpublished). In: 14th Colloquium of the Ernst Herzfeld Society for Studies in Islamic Art and Archaeology. University of Strasbourg. 05. - 07.07.2018.

Hindelang, Laura (18 May 2017). Precious Property. Infrastructures of Oil and Water in Kuwait (Unpublished). In: The Global Petroleumscape. Technische Universität Delft. 17. - 19.05.2017.

Hindelang, Laura (14 October 2020). Brands, Commodity Aesthetics, and Material Culture in Syria. In: Blog section. Manazir: Swiss Platform for the Study of Visual Arts, Architecture and Heritage in the MENA Region (Online): Université de Genève

Hindelang, Laura (23 November 2020). Iridescent Ways of Fueling Futures in Contemporary Art from the Arabian Peninsula (Unpublished). In: Experiences of Oil. Kunstmuseum, Stavanger, Norwegen. 22.-24.11.2020.

Hindelang, Laura (26 October 2020). The Iridescent Effect. Oil Mediations in Visual Culture (Unpublished). In: Norwegen University of Science and Technology, Institute of Social Anthropology, Lecture Series. NTNU, Trondheim, Norwegen. 26.10.2020.

Hindelang, Laura (2021). Oil Media. Changing Portraits of Petroleum in Visual Culture between the US, Kuwait, and Switzerland. Centaurus, 63(4), pp. 675-694. Wiley 10.1111/1600-0498.12418

Hindelang, Laura (2022). Iridescent Kuwait: Petro-Modernity and Urban Visual Culture since the Mid-Twentieth Century. Berlin, Boston: De Gruyter 10.1515/9783110714739

Hindelang, Laura (6 April 2021). The Kuwaiti Magazine al-ʿArabi as Cultural Diplomat in the 1950 and 1960s (Unpublished). In: Culture Made in Arabia. The Arabian Peninsula as a new major player on the Arab cultural scene. Abu Dhabi, Vereinigte Arabische Emirate. 5.-8. April 2021.

Hindelang, Laura (13 March 2021). Architekturen des Postwesens in Kuwait. Ein politisierter Schauplatz im 20. Jahrhundert (Unpublished). In: Gezähnte Geschichte II: Philatelie und Postgeschichte als Teil der Geschichtswissenschaften. Erfurt, Deutschland. 13. März 2021.

Hindelang, Laura (2022). Glaskunst am Bau und Intermedialität. Das Atelier Stäubli in St. Gallen. Glaskunst: Ausstellungen des Vitromusée Romont. Berlin, Boston: De Gruyter

Hindelang, Laura (2022). Photographing Crude in the Desert: Sight and Sense among Oilmen (Submitted). In: Fuccaro, Nelida; Limbert, Mandana (eds.) Life Worlds of Middle Eastern Oil. Edinburgh: University of Edinburgh Press

Hindelang, Laura; Bettina, Gräf (2022). The Transregional Illustrated magazine al-‘Arabi: Knowledge Production and Cultural Imaginations in the 1950s and 1960s (In Press). Middle East Journal of Culture and Communication, 15(3) Brill

Hindelang, Laura; Fuccaro, Nelida; Vali, Murtaza; Rojo Jiménez, Maria Esperanza; Biglari, Mattin (2022). Petromobilites in the Global South. Roundtable Conversation. In: Szefer Larsen, Anne (ed.) Experiences of Oil. Scientific Level: Vol. 1 (pp. 50-71). Stavanger: Museumsforlaget

Hindelang, Laura; Gräf, Bettina (2022). Spaces Without History in the Gulf Region? Past and Present of Urban Cultures from a Media-Historical Perspective (Submitted). Middle East Journal of Culture and Communication, 15(3) Brill

Hindelang, Laura; Radwan, Nadia (2022). Between Affect and Concept. Nostalgia in Modern and Contemporary Art and Architecture from the Middle East and North Africa (Submitted). In: Gartmann, Thomas; Urchueguía, Christina (eds.) Studies in the Arts – Neue Perspektiven auf Forschung über, in und durch Kunst und Design. Studies in the arts. Bielefeld: transcript

I

Insberg, Manuel (2015). Die entmenschlichende Kraft der Bilder - Wie Fotojournalismus zu einer humaneren Flüchtlingspolitik beitragen könnte. emerge - Fotojournalismus Magazin, 1(1)

Iseli, Christian; Loertscher, Miriam (3 February 2016). Analog-Digital (Unpublished). In: Cinematography Days 2016. Stuttgart, Deutschland. 03.-04.02.2016.

Iseli, Christian; Loertscher, Miriam Laura (27 July 2016). Digitized Reality: The Trouble with Motion. In: Avanca | Cinema 2016: International Conference of Cinema - Art, Technology, Communication (pp. 1071-1076). Avanca, Portugal: Edições Cine-Clube de Avanca

K

Kaap, Henry; Schweizer, Yvonne (2019). Retro/Future. Editorial. Kritische Berichte - Zeitschrift für Kunst- und Kulturwissenschaften, 47(1), pp. 2-6. Jonas-Verlag

Kohler, Pascal (September 2020). Ringvorlesung "Sport und Geschlecht" – Versuch eines Kurzberichts. Genderstudies, 36, p. 15. Interdisziplinäres Zentrum für Geschlechterforschung, Universität Bern

Kranen, Sophie; Boskamp, Ulrike; Buchholz, Amrei; Michalsky, Tanja (2020). Karte und Bildfolge: Ein gekoppeltes Bildmedium zur Konstruktion komplexer topographischer Räume. In: Michalsky, Tanja; Boskamp, Ulrike; Buchholz, Amrei; Kranen, Annette (eds.) Verkoppelte Räume. Karte und Bildfolge als mediales Dispositiv. Römische Studien der Bibliotheca Hertziana: Vol. 46 (pp. 7-22). München: Hirmer

Krass, Urte Inga; Jacobs, Tino (2019). Junger Papst vor alten Meistern. Zum Einsatz von Gemälden in Paolo Sorrentinos Fernsehserie "The Young Pope". Kritische Berichte - Zeitschrift für Kunst- und Kulturwissenschaften, 47(1), pp. 69-78. Jonas-Verlag

Küffer, Simon Renato (7 December 2019). Visuelle Rhetorik als Bildanalyse, Interpretation & Ideologiekritik. In: Imagining the New Economy – Bildlichkeit in der Ökonomie am Beispiel der Schul- und Lehrbücher. Cusanus Hochschule / Eutopia Bonn.

L

Loertscher, Miriam Laura; Weibel, David; Flueckiger, Barbara; Spiegel, Simon; Mennel, Pierre; Mast, Fred W.; Groner, Rudolf; Iseli, Christian (19 August 2015). Analog versus digital: How human perception adapts to new film aesthetics (Unpublished). In: 18th European Conference on Eye Movements (ECEM). Vienna, Austria. 16.-21.08.2015.

Loertscher, Miriam Laura; Weibel, David; Spiegel, Simon; Flueckiger, Barbara; Mennel, Pierre; Mast, Fred W.; Iseli, Christian (2016). As Film Goes Byte: The Change From Analog to Digital Film Perception. Psychology of aesthetics, creativity, and the arts, 10(4), pp. 458-471. American Psychological Association 10.1037/aca0000082

Lorenz, Matthias N. (2012). Tatort Zigeuner. Zur Auseinandersetzung um den Tatort „Brandmal“ (2008). In: Bruns, Claudia; Dardan, Asal; Dietrich, Anette (eds.) "Welchen der Steine du hebst". Filmische Erinnerung an den Holocaust. (pp. 180-191). Berlin: Bertz + Fischer

Luginbühl, Josy (2019). Facing History - Kulturgeschichte im Dialog. Bulletin / Schweizer Arbeitsgemeinschaft für Klassische Archäologie, 2019, pp. 18-20. Schweizer Arbeitsgemeinschaft für Klassische Archäologie

M

Makhortykh, Mykola; Urman, Aleksandra; Ulloa, Roberto (8 April 2021). Hey, Google, tell me what the Holocaust looked like: Visual framing of mass atrocities by search engines (Unpublished). In: DACH 21: Kommunikation #(R)Evolution. Zürich. 7. – 9. April 2021.

P

Perl, Gerhild (2018). Wasser/Water. In: Hildebrand, Sarah; Perl, Gerhild; Rehsmann, Julia; Siegl, Veronika (eds.) hope (pp. 135-175). Basel: Christoph Merian Verlag

Piniella Grillet, Isabel Josefina (22 September 2018). Mil palabras por cada imagen: El relato fotográfico de Asfalto-Infierno (Unpublished). In: América Latina en la mira: Poder y representación en fuentes audiovisuales. Bern. 21-22 September 2018.

R

Raabe, Georg; Abendschein, Hartmut (2012). Collyrae Lucidae. Das Leuchten der Nudeln. In: Abendschein, Hartmut (ed.), etkcontext, 019. Bern, Schweiz: edition taberna kritika 10.17436/etk.c.019

Radwan, Nadia; Etienne Schuler, Noémie (2016). “Seeing Through: The Materiality of Dioramas (1600-2010)” (Unpublished). In: International Conference: “Seeing Through: The Materiality of Dioramas (1600-2010)”. University of Bern. 01.-02.12.2016.

Radwan, Nadia (2021). The Uncanny of Everyday Life. In: Surrealism Beyond Borders (pp. 266-270). New York: The Metropolitan Museum of Art

Radwan, Nadia Susanne (2021). Review of: Under the Skin: Feminist Art and Art Histories from the Middle East and North Africa Today. Third text : critical perspectives on contemporary art & culture Routledge

Radwan, Nadia (2022). Review of: Anneka Lenssen; Beautiful Agitation. Modern Painting and Politics in Syria. Journal für Kunstgeschichte, 26(1), pp. 91-98. Schnell & Steiner

Radwan, Nadia Susanne (7 October 2021). New Narratives of Egyptian Modernism: State of the Art (Unpublished). In: Summer School: Las artes plásticas en el mundo árabe actual. Universidad International de Andalusia, Sevilla. 7 October 2021.

Radwan, Nadia (2022). Concealed visibilities. Aesthetics of Resistance in Global Modernism (Unpublished). (Habilitation, Institut für Kunstgeschichte, Phil. Hist.)

Radwan, Nadia Susanne; Burnand, Céline (17 November 2021). Rencontre avec Céline Burnand, artiste, et Nadia Radwan, historienne de l’art - Photoforum Pasquart (Unpublished). In: Rencontre avec Céline Burnand, artiste, et Nadia Radwan, historienne de l’art - Photoforum Pasquart. Photoforum Pasquart, Biel. 17 November 2021.

Rohr, Christian (18 June 2012). Überlegungen zu einer Ikonographie und Ikonologie der Naturkatastrophenfotographie bis 1920 (Unpublished). In: Ringvorlesung "Images of Disaster". Technische Universität Darmstadt. 18.06.2012.

Rohr, Christian (12 November 2013). Die Naturkatastrophe im Bild. Frühe Fotographie als Quelle der Umwelt- und Klimageschichte – Beispiele aus dem Kanton Bern und Nachbarkantonen (Unpublished). In: Vortrag beim Historischen Verein des Kantons Bern. Bern. 12.11.2013.

Rojas Cocoma, Carlos (2021). Unidad, paisaje y lugar en la fotografía colombiana, alrededor de 1900. Aisthesis, 68(68), pp. 179-207. Firenze University Press 10.7764/68.10

Rojas Cocoma, Carlos Alfredo (2021). The photogaphic ritual: photography and nature in Colombia around 1900. SZTUKA AMERYKI ŁACINSKIEJ - ARTE DE AMÉRICA LATINA, pp. 17-41. Polski Instytut Studiów nad Sztuka Swiata 10.15804/sal202101

Rossman, Sasha; Haselbeck, Sebastian (2017). Das Reale der Gummihandschuhe: Zur Taktilität in Robert Wienes Orlac’s Hände. Augenblick: Konstanzer Hefte zur Medienwissenschaft(69/70), pp. 31-48. Schüren Verlag

S

Schappach, Beate (November 2013). Englischlehrer, im Rückspiegel betrachtet. Vögele Kultur Bulletin, 95, p. 37. Pfäffikon/SZ: Stiftung Charles und Agnes Vögele

Schappach, Beate (November 2011). Von einer, die ausbrach – Lina Bögli (1858–1941). Vögele Kultur Bulletin, 91, p. 17. Pfäffikon/SZ: Stiftung Charles und Agnes Vögele

Schappach, Beate; Schwab, Andreas (2013). Das Abenteuer Bildung. Über Pflicht, Lust und Ideen im Lauf der Zeit [Performance or Exhibition]. In: Das Abenteuer Bildung. Über Pflicht, Lust und Ideen im Lauf der Zeit. Pfäffikon/SZ. 17. November 2013 bis 23. März 2014

Schappach, Beate; Schwab, Andreas (2011). Halbzeit. Ein Blick auf die Mitte des Lebens. Ausstellung im Vögele Kultur Zentrum, Pfäffikon/SZ [Performance or Exhibition]. In: Halbzeit. Ein Blick auf die Mitte des Lebens. Ausstellung im Vögele Kultur Zentrum. Pfäffikon/SZ. 05.11.2011 - 11.03.2012

Schindler, Tabea (2015). Ein unerwünschtes Bild? Zur ältesten Porträtfotografie aus Skandinavien (1840). Rundbrief Fotografie, 22(4), pp. 10-19. FotoText Verlag Wolfgang Jaworek

Schmeling, Sören; Gasser, Sonja (2019). Ausstellungsgeschichte als Ansichtssache. Das Fotoarchiv der Kunsthalle Basel. Rundbrief Fotografie, 26(3), pp. 36-45. FotoText Verlag Wolfgang Jaworek

Schmeling, Sören; Gasser, Sonja (2018). What’s left when the show is over? Les archives photographiques de la Kunsthalle de Bâle. Transbordeur. Photographie histoire société, 2, pp. 138-147. Éditions Macula

Schneemann, Peter J. (11 January 2017). Rezeptions-Dispositive des bewegten Bildes (Unpublished). In: Zoom. Kunst – Film. Universität Regensburg. 11.01.2016.

Schweizer, Yvonne (17 November 2015). Mediale Gefässe der Kunstkritik. Vom Kunsturteil zum Like (Unpublished). In: Vorlesung: Kunstkritik. Geschichte, Theorie, Praxis. Institut für Kunstgeschichte, Universität Bern. 17.11.2015.

Schweizer, Yvonne (24 November 2016). Formate digitaler Kunstkritik und die Wirkmacht des installation shot (Unpublished). In: Newsflash Kunstkritik. HFG Offenbach; Frankfurt, Kunstverein. 24.-25. November 2016.

Schweizer, Yvonne (28 April 2016). Formatting the exhibition. Eine Kompatibilitätsprüfung zwischen digitaler Ausstellungspraxis und Kunstgeschichte (Unpublished). In: Zukunft Kunstgeschichte. Universität Regensburg. 27.-29.04.2016.

Schweizer, Yvonne (17 March 2018). Ende des Originals? Kunst online besichtigen (Unpublished). In: Kompatibilitätsprüfung: Digitale Medien und die Kunst. Universität Bern, Schweiz. 17. März 2018.

Schweizer, Yvonne (2 May 2018). Das Ballett der Radiatoren. Fotografische Ikonen (Unpublished). In: Archivgespräch 2. Kunsthalle Bern.

Schweizer, Yvonne (24 November 2018). Podiumsdiskussion #Partizipation (Unpublished). In: Digitalität. Latenzräume einer pluralistischen Kunst- und Bildgeschichte. Universität Stuttgart.

Schweizer, Yvonne (2020). Digitale Ansichten. Ökonomien des Formats bei DIS und Katja Novitskova. In: Nieslony, Magdalena; Schweizer, Yvonne (eds.) Format. Politiken der Normierung in den Künsten ab 1960. Kunstgeschichten der Gegenwart: Vol. 13 (pp. 220-231). edition metzel

Schweizer, Yvonne (20 March 2020). Neue Medien – Alte Netzwerke. Digitale Kunstproduktion der Schweiz (Unpublished). In: Vorlesung "Wo ist die Kunst der Schweiz". Universität Bern. 20.03.2020.

Schweizer, Yvonne (1 December 2020). How to Mediate Your Art. Das Video-Tutorial zwischen Kunstwerk und Marketing (Unpublished). In: Schaffende Hände. Medialisierungen künstlerischer Arbeit. Ruhr-Universität Bochum (Online via Zoom). 01.12.20.

Schweizer, Yvonne (28 January 2021). Access to the Arts. A Vernacular History of the Art Film (Unpublished). In: Workshop des Zentralinstituts für Kunstgeschichte. Zentralinstitut für Kunstgeschichte in München. 28.01.21.

Schweizer, Yvonne (14 April 2021). Profiles. Formatting the Visual Artist on Patreon.com (Submitted). In: Art Reading 2021 – New Art Module: Personalia. Institute of Art Studies, Bulgarian Academy of Sciences. 14.4.2021.

Schweizer, Yvonne (27 March 2021). Virtuelle Exkursionen (Unpublished). In: Digitale Erfahrungen und Strategien in der Kunstgeschichte nach einem Jahr Corona-Pandemie. Verband deutscher Kunsthistoriker, Ulmer Verein, Arbeitskreis digitale Kunstgeschichte. 27. März 2021.

Schweizer, Yvonne (21 April 2021). A User-Generated Film? The Loop of Perception in "Banksy Does New York" (Unpublished). In: Open Arts. New Audiovisual Scenarios for the Circulation of the Arts. DAMS Lab, Alma Mater Studiorum - University of Bologna. 20.-21.04.2021.

Schweizer, Yvonne (30 June 2021). Infrastrukturen der Nutzerbeteiligung. do it und das Social Web anno 2002 (Unpublished). In: briefings. Kurzvorträge über innovative Forschung. Frankfurt am Main. 30. Juni 2021.

Schweizer, Yvonne (9 June 2021). Yvonne Schweizer über NFT-Kunst (I). Der Zauber des nativ digitalen Unikats. ZI Spotlight

Schweizer, Yvonne (11 June 2021). Yvonne Schweizer über NFT-Kunst (II). Mediengeschichte des nativ digitalen Originals. ZI Spotlight

Schweizer, Yvonne (2 October 2021). Versionen. Das serialisierte Kunstwerk im Social Web anno 2002 (Unpublished). In: 4D – Dimensionen – Disziplinen – Digitalität – Daten. Tagung zum 20-jährigen Jubiläum von prometheus. Universität zu Köln (online). 01. - 02.10.21.

Schweizer, Yvonne (2021). Profiles. Formatting the Visual Artist on Patreon.com. Art readings, I-II, pp. 466-473. Institute of Art Studies, BAS Sofia

Schweizer, Yvonne (3 November 2021). Das Dogma der Handlungsübertragung. Netzökonomien des Kunsttutorials im Social Web (Unpublished). In: Öffentliche Veranstaltungsreihe: Institutskolloquium "Videokunst digital. Ein Paradigmenwechsel". Institut für Kunstgeschichte, Universität Zürich. 28.09 - 15.12.2021.

Schweizer, Yvonne (9 November 2021). e-emotions. Social Media Documentaries after the Affective Turn (Unpublished). In: Vorlesung "Art and Emotion". Institut für Kunstgeschichte, Universität Bern. 09.11.2021.

Schweizer, Yvonne (17 November 2021). Texting Out Loud. Feministische Manifeste 2.0 (Unpublished). In: Ringvorlesung " 'Why Have There Been No Great Women Artists?' Ein Perspektivwechsel nach 50 Jahren". Kunsthistorisches Institut, Universität Bonn / Institut für Kunstgeschichte, Universität Regensburg. 17.11.2021.

Schweizer, Yvonne (2 December 2021). Art Basel vs. Art Bazl. NFTs zwischen Kunstmarkt und Plattform (Unpublished). In: NFT Symposium 2021. ZHAW School of Management and Law Winterthur, Institute for Organizational Viability/UZH Blockchain Center. 02.12.21.

Schweizer, Yvonne (2022). Versionsgeschichten. Prospektion und Postproduktion im Social Web (Submitted). In: 4D – Dimensionen – Disziplinen – Digitalität – Daten. Tagungsband zur prometheus-Jubiläumstagung 2021. Heidelberg University Press

Schweizer, Yvonne (2022). Das Dogma der Handlungsübertragung. Netzökonomien der Social Web Kunstdoku (Submitted). In: Schaffende Hände. tba

Schweizer, Yvonne; Kaap, Henry; Haug, Henrike; Hubrich, Ann-Kathrin (2020). Kritische Kunstgeschichte und digitaler Wandel. Editorial. Kritische Berichte - Zeitschrift für Kunst- und Kulturwissenschaften, pp. 2-8. Jonas-Verlag

Schweizer, Yvonne; Schneemann, Peter Johannes (2019). Julius Popp, bit.fall 2001-2006. In: Beitin, Andreas; Broeker, Holger (eds.) Now Is the Time. Kunstmuseum Wolfsburg. Die Sammlung (pp. 376-377). Berlin: Hatje Cantz

Siegl, Veronika (2018). The Presence of Absence in Surrogate Homes. AllegraLab

Siegl, Veronika (April 2018). Meine Seele ist nicht hier. In: Anthroblog. Bern: Institut für Sozialanthropologie, Universität Bern

Siegl, Veronika (2018). Ten Months. In: Hildebrand, Sarah (ed.) Hope (pp. 41-63). Basel: Christoph Merian Verlag

Stahl, Wulfhard (2013). Bella Italia - then. The Gissing Journal, 49(2), pp. 27-31. The Gissing Journal

Steffen, Oliver (2017). Religion in Games. Eine Methode für die religionswissenschaftliche Digitalspielforschung. Transformierte Religionen: Vol. 2. Berlin: Reimer Verlag

Steiner, Corina (4 April 2014). Helle Skulptur vor opak dunklem Hintergrund. Entstehung und Funktion eines Bildcodes (Unpublished). In: Forum Kunstgeschichte Italiens. "Übersetzen als kulturelle, künstlerische und wissenschaftliche Praxis". Johannes Gutenberg-Universität Mainz. 03.-05.04.2014.

Sydorova, Maryna; Makhortykh, Mykola (26 June 2019). Animating the subjugated past: E-cards as a form of counter-memory (Unpublished). In: MSA 2019, Third Annual Conference of Memory Studies Association. Madrid, Spain. 25.06.-28.06.2019.

Sánchez Celaya, Georgina (1 March 2021). Project Iceworm. Anastasia Mityukova. Riesgo latente de desastre nuclear. Revista de la Universidad de Mexico, pp. 143-146. Universidad Nacional Autónoma de México

T

Tsai, Catherine; Schneider, Daniel; Hermann, Jan; Müller, Fabian; Heeb, Niklaus; Holler, Alessandro; Tschachtli, Simon; O'Toole Bom Braga, Gabriela; Weber, Stefan (19 September 2019). Life-like rendering of inner ear anatomy. In: CURAC. Reutlingen, Germany. 19-21 September 2019.

V

Velasco-Pufleau, Luis (2020). Sampling Sounds of War. In: Liechti, Hannes; Burkhalter, Thomas; Rhensius, Philipp (eds.) Sampling Politics Today. Norient Sound Series: Vol. 1. Bern: Norient

Velasco-Pufleau, Luis (2020). Sampler la guerre : The End of Silence. In: Music, Sound and Conflict.

Verdicchio, Dirk (2006). Finanzökonomie im Film. Monstrosität als Inklusionsmodus. kultuRRevolution. Zeitschrift für angewandte Diskurstheorie(50), pp. 58-63. Klartext Verlag

Verdicchio, Dirk (2007). Vom Aussen ins Innere (und wieder zurück). 
Medialisierung von Wissenschaft in Filmen über den Körper. Historische Anthropologie, 15(3), pp. 55-73. Böhlau

W

Wandeler-Deck, Elisabeth (2017). Versetzte Stücke. Erweiterte Fassung. In: Abendschein, Hartmut (ed.), etkcontext, 038. Bern, Schweiz: edition taberna kritika 10.17436/etk.c.038

Wyss, Ismene (6 November 2015). Grenzen der Wahrnehmung. Soziale Medien als Erweiterung der Selbstdarstellung (Unpublished). In: Into the Wild. Art and Architecture in a Global Context. Universität Zürich. 06.-07.11.2015.

This list was generated on Mon Jun 27 08:49:12 2022 CEST.
Provide Feedback