Items where Subject is "700 Arts > 770 Photography & computer art"

Up a level
Export as [feed] RSS
Group by: Creators | Item Type
Jump to: A | B | C | F | H | I | K | L | P | R | S | T | V | W
Number of items at this level: 56.

A

Abendschein, Hartmut (2010). database of real fiction (dbrf). In: Abendschein, Hartmut (ed.), etkcontext, 013. Bern, Schweiz: edition taberna kritika 10.17436/etk.c.013

B

Baumann, Dorothee Elisabeth (2017). Pleasure Arousal Dominance. Genève: Editions Centre de la Photographie

Baumann, Dorothee Elisabeth (8 November 2018). Press the power button. Camera instruction manuals of the 20th and 21st centuries from a gender and postcolonial perspective. (Unpublished). In: Instructions for Action in the Arts. Universität Bielefeld, Faculty of History, Philosophy and Theology / Department of History / Historische Bildwissenschaft-Kunstgeschichte / Deutschland. 8. - 9. November 2018.

Baumann, Dorothee Elisabeth (20 April 2018). "Who is serving who?” A media critical analysis of a the camera manual since 1888. (Unpublished). In: A Three-day Conference on the Archaeology & Future of Photography. Rochester New York USA. 20th - 22th April 2018.

Baumann, Dorothee Elisabeth (2 February 2017). Eine medienkritische Analyse der Bedienungsanleitung des Fotoapparates ab 1888. Wer bedient wen? Vom Fotoapparat als Produktionsmaschine zum empathischen Apparat als künstlerisches Experiment. (Unpublished). In: Doktorandenkolloquium von Professoren Dr. Ute Holl und Dr. Markus Krajewski Medienwissenschaften Universität Basel. Universität Basel. 2. Februar 2017.

Bohnenblust, Laura Valentina (2018). "Quemarme la identidad - Identität ausbrennen". Marta Minujins ortsspezifische Auslöschung einer nationalen Werkdeutung. In: Bassing-Kontopidis, Antonie; Hindelang, Laura; Matter, Charlotte; Wagner, Filine (eds.) Into the Wild. Art and Architecture in a Global Context (pp. 35-44). München: Edition Metzel

Brunnschweiler, Johannes; Ludewig, Alexandra (2018). Revision nationaler Selbsterzählungen in den 1950er Jahren. Eine transmediale Analyse von Bad Day at Black Rock und Der Besuch der alten Dame. Kulturpoetik - Zeitschrift für kulturgeschichtliche Literaturwissenschaft / Journal for cultural poetics, 18(2), pp. 204-224. Vandenhoeck & Ruprecht 10.13109/kult.2012.12.1.toc

C

Cáceres-Piñuel, María (2016). La recuperación moderna de la tonadilla. Teatro Musical de Cámara, pp. 50-59. Madrid: Fundación Juan March

Christian, Iseli; Loertscher, Miriam Laura (3 February 2016). Digitized Reality: 4K & HFR (Unpublished). In: Cinematography Days 2016. Hochschule der Medien, Stuttgart, Deutschland. 03.-04.02.2016.

F

Fessel, Sonja (2013). The Absence of Atrocity: On Bart Michiels’ "The Course of History" Photographs. In: Michiels, Bart (ed.) The Course of History (o.P.). Bologna: Damiani

Fessel, Sonja (June 2013). Ethik und Ästhetik. Rundbrief Fotografie, pp. 42-44. FotoText Verlag Wolfgang Jaworek

Fessel, Sonja (25 September 2013). Finstere Wolken: Fotografische Manifestationen von Luftverschmutzung (Unpublished). In: Ästhetik und Geschichte der Luftverschmutzung. Goethe Institut, Mexiko-Stadt. 24.-27.09.2013.

Fessel, Sonja (2013). Charged Sites: On the Representation of Historic Place in Contemporary Photography. In: Grossmann, Ulrich G.; Krutisch, Petra (eds.) The Challenge of the Object / Die Herausforderung des Objekts. Kongress-Akten, CIHA Kongress 2012: Vol. 3 (pp. 1075-1079). Verlag des Germanischen Nationalmuseums, Nürnberg

Fessel, Sonja; Fahrni, Oliver (2013). rund und schwarz: Fotografien von Mike Niederhauser. Niederwangen bei Bern: Zone Contemporaine

H

Hildebrandt, Toni (2014). O fulgor refletido na devastação: Notas sobre três livros de fotografia de José Pedro Cortes. Contemporânea(2), pp. 77-81. Making Art Happen

Hildebrandt, Toni (2014). "Corpi e luoghi": Harun Farocki on Pasolini. Senses of Cinema(73)

Hildebrandt, Toni (2016). Victor Pallas und Costa Martins’ Lisboa: Cidade Triste e Alegre: Autorschaft, Montage und Lesbarkeit eines portugiesischen Fotobuches um 1959. In: Dogramaci, Burcu; Düdder, Désidrée; Dufhues, Stefanie; Schindelegger, Maria; Volz, Anna (eds.) Gedruckt und Erblättert. Das Fotobuch als Medium ästhetischer Artikulation seit den 1940 Jahren. Schriftenreihe des Studienzentrums zur Moderne – Bibliothek Herzog Franz von Bayern am Zentralinstitut für Kunstgeschichte: Vol. 3 (pp. 62-75). Cologne: Verlag der Buchhandlung Walther König

Hildebrandt, Toni; Kac, Eduardo (2011). World-making Models: The Role of Images and Aesthetic Experience in Bio Art (in conversation with Eduardo Kac). Rheinsprung 11 - Zeitschrift für Bildkritik(2), pp. 154-174. Eikones

Hildebrandt, Toni; Nozolino, Paulo (2013). Second Hand Visions (in conversation with Paulo Nozolino). Rheinsprung 11 - Zeitschrift für Bildkritik(5), pp. 104-124. Eikones

I

Iseli, Christian; Loertscher, Miriam (3 February 2016). Analog-Digital (Unpublished). In: Cinematography Days 2016. Stuttgart, Deutschland. 03.-04.02.2016.

Iseli, Christian; Loertscher, Miriam Laura (27 July 2016). Digitized Reality: The Trouble with Motion. In: Avanca | Cinema 2016: International Conference of Cinema - Art, Technology, Communication (pp. 1071-1076). Avanca, Portugal: Edições Cine-Clube de Avanca

K

Kaap, Henry; Schweizer, Yvonne (2019). Retro/Future. Editorial. Kritische Berichte - Zeitschrift für Kunst- und Kulturwissenschaften, 47(1), pp. 2-6. Jonas-Verlag

Krass, Urte Inga; Jacobs, Tino (2019). Junger Papst vor alten Meistern. Zum Einsatz von Gemälden in Paolo Sorrentinos Fernsehserie "The Young Pope". Kritische Berichte - Zeitschrift für Kunst- und Kulturwissenschaften, 47(1), pp. 69-78. Jonas-Verlag

L

Loertscher, Miriam Laura; Weibel, David; Flueckiger, Barbara; Spiegel, Simon; Mennel, Pierre; Mast, Fred; Groner, Rudolf; Iseli, Christian (19 August 2015). Analog versus digital: How human perception adapts to new film aesthetics (Unpublished). In: 18th European Conference on Eye Movements (ECEM). Vienna, Austria. 16.-21.08.2015.

Loertscher, Miriam Laura; Weibel, David; Spiegel, Simon; Flueckiger, Barbara; Mennel, Pierre; Mast, Fred; Iseli, Christian (2016). As Film Goes Byte: The Change From Analog to Digital Film Perception. Psychology of aesthetics, creativity, and the arts, 10(4), pp. 458-471. American Psychological Association 10.1037/aca0000082

Lorenz, Matthias N. (2012). Tatort Zigeuner. Zur Auseinandersetzung um den Tatort „Brandmal“ (2008). In: Bruns, Claudia; Dardan, Asal; Dietrich, Anette (eds.) "Welchen der Steine du hebst". Filmische Erinnerung an den Holocaust. (pp. 180-191). Berlin: Bertz + Fischer

P

Perl, Gerhild (2018). Wasser/Water. In: Hildebrand, Sarah; Perl, Gerhild; Rehsmann, Julia; Siegl, Veronika (eds.) hope (pp. 135-175). Basel: Christoph Merian Verlag

Piniella Grillet, Isabel Josefina (22 September 2018). Mil palabras por cada imagen: El relato fotográfico de Asfalto-Infierno (Unpublished). In: América Latina en la mira: Poder y representación en fuentes audiovisuales. Bern. 21-22 September 2018.

R

Raabe, Georg; Abendschein, Hartmut (2012). Collyrae Lucidae. Das Leuchten der Nudeln. In: Abendschein, Hartmut (ed.), etkcontext, 019. Bern, Schweiz: edition taberna kritika 10.17436/etk.c.019

Radwan, Nadia; Etienne Schuler, Noémie (2016). “Seeing Through: The Materiality of Dioramas (1600-2010)” (Unpublished). In: International Conference: “Seeing Through: The Materiality of Dioramas (1600-2010)”. University of Bern. 01.-02.12.2016.

Rohr, Christian (18 June 2012). Überlegungen zu einer Ikonographie und Ikonologie der Naturkatastrophenfotographie bis 1920 (Unpublished). In: Ringvorlesung "Images of Disaster". Technische Universität Darmstadt. 18.06.2012.

Rohr, Christian (12 November 2013). Die Naturkatastrophe im Bild. Frühe Fotographie als Quelle der Umwelt- und Klimageschichte – Beispiele aus dem Kanton Bern und Nachbarkantonen (Unpublished). In: Vortrag beim Historischen Verein des Kantons Bern. Bern. 12.11.2013.

S

Schappach, Beate (November 2013). Englischlehrer, im Rückspiegel betrachtet. Vögele Kultur Bulletin, 95, p. 37. Pfäffikon/SZ: Stiftung Charles und Agnes Vögele

Schappach, Beate (November 2011). Von einer, die ausbrach – Lina Bögli (1858–1941). Vögele Kultur Bulletin, 91, p. 17. Pfäffikon/SZ: Stiftung Charles und Agnes Vögele

Schappach, Beate; Schwab, Andreas (2013). Das Abenteuer Bildung. Über Pflicht, Lust und Ideen im Lauf der Zeit [Performance or Exhibition]. In: Das Abenteuer Bildung. Über Pflicht, Lust und Ideen im Lauf der Zeit. Pfäffikon/SZ. 17. November 2013 bis 23. März 2014

Schappach, Beate; Schwab, Andreas (2011). Halbzeit. Ein Blick auf die Mitte des Lebens. Ausstellung im Vögele Kultur Zentrum, Pfäffikon/SZ [Performance or Exhibition]. In: Halbzeit. Ein Blick auf die Mitte des Lebens. Ausstellung im Vögele Kultur Zentrum. Pfäffikon/SZ. 05.11.2011 - 11.03.2012

Schindler, Tabea (2015). Ein unerwünschtes Bild? Zur ältesten Porträtfotografie aus Skandinavien (1840). Rundbrief Fotografie, 22(4), pp. 10-19. FotoText Verlag Wolfgang Jaworek

Schneemann, Peter J. (11 January 2017). Rezeptions-Dispositive des bewegten Bildes (Unpublished). In: Zoom. Kunst – Film. Universität Regensburg. 11.01.2016.

Schweizer, Yvonne (17 November 2015). Mediale Gefässe der Kunstkritik. Vom Kunsturteil zum Like (Unpublished). In: Vorlesung: Kunstkritik. Geschichte, Theorie, Praxis. Institut für Kunstgeschichte, Universität Bern. 17.11.2015.

Schweizer, Yvonne (24 November 2016). Formate digitaler Kunstkritik und die Wirkmacht des installation shot (Unpublished). In: Newsflash Kunstkritik. HFG Offenbach; Frankfurt, Kunstverein. 24.-25. November 2016.

Schweizer, Yvonne (28 April 2016). Formatting the exhibition. Eine Kompatibilitätsprüfung zwischen digitaler Ausstellungspraxis und Kunstgeschichte (Unpublished). In: Zukunft Kunstgeschichte. Universität Regensburg. 27.-29.04.2016.

Schweizer, Yvonne (17 March 2018). Ende des Originals? Kunst online besichtigen (Unpublished). In: Kompatibilitätsprüfung: Digitale Medien und die Kunst. Universität Bern, Schweiz. 17. März 2018.

Schweizer, Yvonne (2 May 2018). Das Ballett der Radiatoren. Fotografische Ikonen (Unpublished). In: Archivgespräch 2. Kunsthalle Bern.

Schweizer, Yvonne; Schneemann, Peter Johannes (2019). Julius Popp, bit.fall 2001-2006. In: Beitin, Andreas; Broeker, Holger (eds.) Now Is the Time. Kunstmuseum Wolfsburg. Die Sammlung (pp. 376-377). Berlin: Hatje Cantz

Siegl, Veronika (2018). The Presence of Absence in Surrogate Homes. AllegraLab

Siegl, Veronika (April 2018). Meine Seele ist nicht hier. In: Anthroblog. Bern: Institut für Sozialanthropologie, Universität Bern

Siegl, Veronika (2018). Ten Months. In: Hildebrand, Sarah (ed.) Hope (pp. 41-63). Basel: Christoph Merian Verlag

Stahl, Wulfhard (2013). Bella Italia - then. The Gissing Journal, 49(2), pp. 27-31. The Gissing Journal

Steffen, Oliver (2017). Religion in Games. Eine Methode für die religionswissenschaftliche Digitalspielforschung. Transformierte Religionen: Vol. 2. Berlin: Reimer Verlag

Steiner, Corina (4 April 2014). Helle Skulptur vor opak dunklem Hintergrund. Entstehung und Funktion eines Bildcodes (Unpublished). In: Forum Kunstgeschichte Italiens. "Übersetzen als kulturelle, künstlerische und wissenschaftliche Praxis". Johannes Gutenberg-Universität Mainz. 03.-05.04.2014.

Sydorova, Maryna; Makhortykh, Mykola (26 June 2019). Animating the subjugated past: E-cards as a form of counter-memory (Unpublished). In: MSA 2019, Third Annual Conference of Memory Studies Association. Madrid, Spain. 25.06.-28.06.2019.

T

Tsai, Catherine; Schneider, Daniel; Hermann, Jan; Müller, Fabian; Heeb, Niklaus; Holler, Alessandro; Tschachtli, Simon; O'Toole Bom Braga, Gabriela; Weber, Stefan (19 September 2019). Life-like rendering of inner ear anatomy. In: CURAC. Reutlingen, Germany. 19-21 September 2019.

V

Verdicchio, Dirk (2006). Finanzökonomie im Film. Monstrosität als Inklusionsmodus. kultuRRevolution. Zeitschrift für angewandte Diskurstheorie(50), pp. 58-63. Klartext Verlag

Verdicchio, Dirk (2007). Vom Aussen ins Innere (und wieder zurück). 
Medialisierung von Wissenschaft in Filmen über den Körper. Historische Anthropologie, 15(3), pp. 55-73. Böhlau

W

Wandeler-Deck, Elisabeth (2017). Versetzte Stücke. Erweiterte Fassung. In: Abendschein, Hartmut (ed.), etkcontext, 038. Bern, Schweiz: edition taberna kritika 10.17436/etk.c.038

Wyss, Ismene (6 November 2015). Grenzen der Wahrnehmung. Soziale Medien als Erweiterung der Selbstdarstellung (Unpublished). In: Into the Wild. Art and Architecture in a Global Context. Universität Zürich. 06.-07.11.2015.

This list was generated on Thu Nov 14 11:44:49 2019 CET.
Provide Feedback