Items where Subject is "700 Arts > 770 Photography & computer art"

Up a level
Export as [feed] RSS
Group by: Creators | Item Type
Number of items at this level: 118.

Journal Article

Brunnschweiler, Johannes; Ludewig, Alexandra (2018). Revision nationaler Selbsterzählungen in den 1950er Jahren. Eine transmediale Analyse von Bad Day at Black Rock und Der Besuch der alten Dame. Kulturpoetik - Zeitschrift für kulturgeschichtliche Literaturwissenschaft / Journal for cultural poetics, 18(2), pp. 204-224. Vandenhoeck & Ruprecht 10.13109/kult.2012.12.1.toc

Gasser, Sonja (2018). Disposition Ausstellungsraum. Im Zustand zwischen Nicht-Ort und erklärter Leere. Kritische Berichte - Zeitschrift für Kunst- und Kulturwissenschaften, 46(3), pp. 83-91. Jonas-Verlag

Haffter, Isabelle (2015). Die Ausdruckstänzerin als Fotomodell. Der Arbeiterfotograf Martin Imboden im ‹Roten Wien›. Fotogeschichte - Beiträge zur Geschichte und Ästhetik der Fotografie, 35(135), pp. 19-30. Jonas Verlag

Haffter, Isabelle (2018). Die Fotografin Lieselotte Prozesky-Schulze. Ihr fotografisches Schaffen und Bildarchiv zu Namibia (1957). Basler Afrika Bibliographien (BAB) Working Paper - Namibia Resource Centre - Southern Africa Library, 2018(1), pp. 1-48. Basler Afrika Bibliographien

Haffter, Isabelle (2018). Felsbildforschung in Namibia. Schrift- und Bilddokumente im Archiv von Anneliese und Ernst Rudolf Scherz, 1930-1980. Basler Afrika Bibliographien (BAB) Working Paper - Namibia Resource Centre - Southern Africa Library(2), pp. 1-31. Basler Afrika Bibliographien

Haffter, Isabelle (2016). Fotografisches Welttheater im Tessiner Bleniotal. Der Fotograf Roberto Donetta. Fotogeschichte - Beiträge zur Geschichte und Ästhetik der Fotografie, 36(142), pp. 73-74. Jonas Verlag

Haffter, Isabelle (2016). Evelyn Hofer: »Die berühmteste ‹unbekannte› Fotografin Amerikas«. Fotogeschichte - Beiträge zur Geschichte und Ästhetik der Fotografie, 36(139), pp. 76-77. Jonas Verlag

Haffter, Isabelle (2014). Der erste Berufsfotograf im Bergell. Fotogeschichte - Beiträge zur Geschichte und Ästhetik der Fotografie, 34(133), pp. 70-71. Jonas Verlag

Hildebrandt, Toni (2014). O fulgor refletido na devastação: Notas sobre três livros de fotografia de José Pedro Cortes. Contemporânea(2), pp. 77-81. Making Art Happen

Hildebrandt, Toni (2014). "Corpi e luoghi": Harun Farocki on Pasolini. Senses of Cinema(73)

Hildebrandt, Toni; Kac, Eduardo (2011). World-making Models: The Role of Images and Aesthetic Experience in Bio Art (in conversation with Eduardo Kac). Rheinsprung 11 - Zeitschrift für Bildkritik(2), pp. 154-174. Eikones

Hildebrandt, Toni; Nozolino, Paulo (2013). Second Hand Visions (in conversation with Paulo Nozolino). Rheinsprung 11 - Zeitschrift für Bildkritik(5), pp. 104-124. Eikones

Hindelang, Laura Katharina (2016). Wüstenblume und Falke für Abu Dhabi: Schweizer Entwürfe einer identitätsstiftenden Architektur der 1970er Jahre. Kritische Berichte - Zeitschrift für Kunst- und Kulturwissenschaften, 44(2), pp. 142-155. Jonas-Verlag

Kaap, Henry; Schweizer, Yvonne (2019). Retro/Future. Editorial. Kritische Berichte - Zeitschrift für Kunst- und Kulturwissenschaften, 47(1), pp. 2-6. Jonas-Verlag

Krass, Urte Inga; Jacobs, Tino (2019). Junger Papst vor alten Meistern. Zum Einsatz von Gemälden in Paolo Sorrentinos Fernsehserie "The Young Pope". Kritische Berichte - Zeitschrift für Kunst- und Kulturwissenschaften, 47(1), pp. 69-78. Jonas-Verlag

Loertscher, Miriam Laura; Weibel, David; Spiegel, Simon; Flueckiger, Barbara; Mennel, Pierre; Mast, Fred; Iseli, Christian (2016). As Film Goes Byte: The Change From Analog to Digital Film Perception. Psychology of aesthetics, creativity, and the arts, 10(4), pp. 458-471. American Psychological Association 10.1037/aca0000082

Luginbühl, Josy (2019). Facing History - Kulturgeschichte im Dialog. Bulletin / Schweizer Arbeitsgemeinschaft für Klassische Archäologie, 2019, pp. 18-20. Schweizer Arbeitsgemeinschaft für Klassische Archäologie

Rossman, Sasha; Haselbeck, Sebastian (2017). Das Reale der Gummihandschuhe: Zur Taktilität in Robert Wienes Orlac’s Hände. Augenblick: Konstanzer Hefte zur Medienwissenschaft(69/70), pp. 31-48. Schüren Verlag

Schindler, Tabea (2015). Ein unerwünschtes Bild? Zur ältesten Porträtfotografie aus Skandinavien (1840). Rundbrief Fotografie, 22(4), pp. 10-19. FotoText Verlag Wolfgang Jaworek

Schmeling, Sören; Gasser, Sonja (2019). Ausstellungsgeschichte als Ansichtssache. Das Fotoarchiv der Kunsthalle Basel. Rundbrief Fotografie, 26(3), pp. 36-45. FotoText Verlag Wolfgang Jaworek

Schmeling, Sören; Gasser, Sonja (2018). What’s left when the show is over? Les archives photographiques de la Kunsthalle de Bâle. Transbordeur. Photographie histoire société, 2, pp. 138-147. Éditions Macula

Schweizer, Yvonne; Kaap, Henry; Haug, Henrike; Hubrich, Ann-Kathrin (2020). Kritische Kunstgeschichte und digitaler Wandel. Editorial. Kritische Berichte - Zeitschrift für Kunst- und Kulturwissenschaften, pp. 2-8. Jonas-Verlag

Stahl, Wulfhard (2013). Bella Italia - then. The Gissing Journal, 49(2), pp. 27-31. The Gissing Journal

Verdicchio, Dirk (2006). Finanzökonomie im Film. Monstrosität als Inklusionsmodus. kultuRRevolution. Zeitschrift für angewandte Diskurstheorie(50), pp. 58-63. Klartext Verlag

Verdicchio, Dirk (2007). Vom Aussen ins Innere (und wieder zurück). 
Medialisierung von Wissenschaft in Filmen über den Körper. Historische Anthropologie, 15(3), pp. 55-73. Böhlau

Newspaper or Magazine Article

Cáceres-Piñuel, María (2016). La recuperación moderna de la tonadilla. Teatro Musical de Cámara, pp. 50-59. Madrid: Fundación Juan March

Fessel, Sonja (June 2013). Ethik und Ästhetik. Rundbrief Fotografie, pp. 42-44. FotoText Verlag Wolfgang Jaworek

Insberg, Manuel (2015). Die entmenschlichende Kraft der Bilder - Wie Fotojournalismus zu einer humaneren Flüchtlingspolitik beitragen könnte. emerge - Fotojournalismus Magazin, 1(1)

Kohler, Pascal (September 2020). Ringvorlesung "Sport und Geschlecht" – Versuch eines Kurzberichts. Genderstudies, 36, p. 15. Interdisziplinäres Zentrum für Geschlechterforschung, Universität Bern

Schappach, Beate (November 2013). Englischlehrer, im Rückspiegel betrachtet. Vögele Kultur Bulletin, 95, p. 37. Pfäffikon/SZ: Stiftung Charles und Agnes Vögele

Schappach, Beate (November 2011). Von einer, die ausbrach – Lina Bögli (1858–1941). Vögele Kultur Bulletin, 91, p. 17. Pfäffikon/SZ: Stiftung Charles und Agnes Vögele

Schweizer, Yvonne (9 June 2021). Yvonne Schweizer über NFT-Kunst (I). Der Zauber des nativ digitalen Unikats. ZI Spotlight

Schweizer, Yvonne (11 June 2021). Yvonne Schweizer über NFT-Kunst (II). Mediengeschichte des nativ digitalen Originals. ZI Spotlight

Siegl, Veronika (2018). The Presence of Absence in Surrogate Homes. AllegraLab

Book Section

Bassing-Kontopidis, Antonie; Hindelang, Laura Katharina; Wagner, Filine; Matter, Charlotte; Hindelang, Laura (2018). Art and Architecture in a Global Context. A Conceptual Approach. In: Bassing-Kontopidis, Antonie; Matter, Charlotte; Wagner, Filine (eds.) Into the Wild. Art and Architecture in a Global Context (pp. 6-16). München: edition metzel

Bohnenblust, Laura Valentina (2018). "Quemarme la identidad - Identität ausbrennen". Marta Minujins ortsspezifische Auslöschung einer nationalen Werkdeutung. In: Bassing-Kontopidis, Antonie; Hindelang, Laura; Matter, Charlotte; Wagner, Filine (eds.) Into the Wild. Art and Architecture in a Global Context (pp. 35-44). München: Edition Metzel

Fessel, Sonja (2013). The Absence of Atrocity: On Bart Michiels’ "The Course of History" Photographs. In: Michiels, Bart (ed.) The Course of History (o.P.). Bologna: Damiani

Fessel, Sonja (2013). Charged Sites: On the Representation of Historic Place in Contemporary Photography. In: Grossmann, Ulrich G.; Krutisch, Petra (eds.) The Challenge of the Object / Die Herausforderung des Objekts. Kongress-Akten, CIHA Kongress 2012: Vol. 3 (pp. 1075-1079). Verlag des Germanischen Nationalmuseums, Nürnberg

Hildebrandt, Toni (2016). Victor Pallas und Costa Martins’ Lisboa: Cidade Triste e Alegre: Autorschaft, Montage und Lesbarkeit eines portugiesischen Fotobuches um 1959. In: Dogramaci, Burcu; Düdder, Désidrée; Dufhues, Stefanie; Schindelegger, Maria; Volz, Anna (eds.) Gedruckt und Erblättert. Das Fotobuch als Medium ästhetischer Artikulation seit den 1940 Jahren. Schriftenreihe des Studienzentrums zur Moderne – Bibliothek Herzog Franz von Bayern am Zentralinstitut für Kunstgeschichte: Vol. 3 (pp. 62-75). Cologne: Verlag der Buchhandlung Walther König

Hindelang, Laura Katharina (2018). In the Land of the Sea. The Persian Gulf in Contemporary Art. In: Bassing-Kontopidis, Antoine; Hindelang, Laura; Matter, Charlotte; Wagner, Filine (eds.) Into the Wild: Art and Architecture in a Global Context (pp. 63-72). München: Edition Metzel

Kranen, Sophie; Boskam, Ulrike; Buchholz, Amrei; Michalsky, Tanja (2020). Karte und Bildfolge: Ein gekoppeltes Bildmedium zur Konstruktion komplexer topographischer Räume (In Press). In: Michalsky, Tanja; Boskamp, Ulrike; Buchholz, Amrei; Kranen, Annette (eds.) Verkoppelte Räume. Karte und Bildfolge als mediales Dispositiv. Römische Studien der Bibliotheca Hertziana: Vol. 46 (pp. 7-22). München: Hirmer

Lorenz, Matthias N. (2012). Tatort Zigeuner. Zur Auseinandersetzung um den Tatort „Brandmal“ (2008). In: Bruns, Claudia; Dardan, Asal; Dietrich, Anette (eds.) "Welchen der Steine du hebst". Filmische Erinnerung an den Holocaust. (pp. 180-191). Berlin: Bertz + Fischer

Perl, Gerhild (2018). Wasser/Water. In: Hildebrand, Sarah; Perl, Gerhild; Rehsmann, Julia; Siegl, Veronika (eds.) hope (pp. 135-175). Basel: Christoph Merian Verlag

Schweizer, Yvonne (2020). Digitale Ansichten. Ökonomien des Formats bei DIS und Katja Novitskova. In: Nieslony, Magdalena; Schweizer, Yvonne (eds.) Format. Politiken der Normierung in den Künsten ab 1960. Kunstgeschichten der Gegenwart: Vol. 13 (pp. 220-231). edition metzel

Schweizer, Yvonne; Schneemann, Peter Johannes (2019). Julius Popp, bit.fall 2001-2006. In: Beitin, Andreas; Broeker, Holger (eds.) Now Is the Time. Kunstmuseum Wolfsburg. Die Sammlung (pp. 376-377). Berlin: Hatje Cantz

Siegl, Veronika (2018). Ten Months. In: Hildebrand, Sarah (ed.) Hope (pp. 41-63). Basel: Christoph Merian Verlag

Velasco-Pufleau, Luis (2020). Sampling Sounds of War. In: Liechti, Hannes; Burkhalter, Thomas; Rhensius, Philipp (eds.) Sampling Politics Today. Norient Sound Series: Vol. 1. Bern: Norient

Book

Klimek, Sonja; Lambrecht, Tobias; Kindt, Tom (eds.) (2017). Funktionen der Fantastik. Neue Formen des Weltbezugs von Literatur und Film nach 1945. Wissenschaft und Kunst: Vol. 31. Heidelberg: Winter

Claviez, Thomas; Imesch, Kornelia; Sweers, Britta (eds.) (2020). Critique of Authenticity. Series in Philosophy. Wilmington: Vernon Press

Boskamp, Ulrike; Buchholz, Amrei; Kranen, Sophie Annette; Michalsky, Tanja (eds.) (2020). Verkoppelte Räume. Karte und Bildfolge als mediales Dispositiv (In Press). Römische Studien der Bibliotheca Hertziana. München: Hirmer

Bassing-Kontopidis, Antonie; Hindelang, Laura; Matter, Charlotte; Wagner, Filine (eds.) (2018). Into the Wild: Art and Architecture in a Global Context. München: Edition Metzel

Zgraja, Karolina; Urchueguía, Cristina (eds.) (2020). Klang und Stille in der Bildenden Kunst. Visuelle Manifestationen akustischer Phänomene. Basel: Schwabe

Baumann, Dorothee Elisabeth (2017). Pleasure Arousal Dominance. Genève: Editions Centre de la Photographie

Fessel, Sonja; Fahrni, Oliver (2013). rund und schwarz: Fotografien von Mike Niederhauser. Niederwangen bei Bern: Zone Contemporaine

Steffen, Oliver (2017). Religion in Games. Eine Methode für die religionswissenschaftliche Digitalspielforschung. Transformierte Religionen: Vol. 2. Berlin: Reimer Verlag

Conference or Workshop Item

Baumann, Dorothee Elisabeth (8 November 2018). Press the power button. Camera instruction manuals of the 20th and 21st centuries from a gender and postcolonial perspective. (Unpublished). In: Instructions for Action in the Arts. Universität Bielefeld, Faculty of History, Philosophy and Theology / Department of History / Historische Bildwissenschaft-Kunstgeschichte / Deutschland. 8. - 9. November 2018.

Baumann, Dorothee Elisabeth (20 April 2018). "Who is serving who?” A media critical analysis of a the camera manual since 1888. (Unpublished). In: A Three-day Conference on the Archaeology & Future of Photography. Rochester New York USA. 20th - 22th April 2018.

Baumann, Dorothee Elisabeth (2 February 2017). Eine medienkritische Analyse der Bedienungsanleitung des Fotoapparates ab 1888. Wer bedient wen? Vom Fotoapparat als Produktionsmaschine zum empathischen Apparat als künstlerisches Experiment. (Unpublished). In: Doktorandenkolloquium von Professoren Dr. Ute Holl und Dr. Markus Krajewski Medienwissenschaften Universität Basel. Universität Basel. 2. Februar 2017.

Christian, Iseli; Loertscher, Miriam Laura (3 February 2016). Digitized Reality: 4K & HFR (Unpublished). In: Cinematography Days 2016. Hochschule der Medien, Stuttgart, Deutschland. 03.-04.02.2016.

Fessel, Sonja (25 September 2013). Finstere Wolken: Fotografische Manifestationen von Luftverschmutzung (Unpublished). In: Ästhetik und Geschichte der Luftverschmutzung. Goethe Institut, Mexiko-Stadt. 24.-27.09.2013.

Hindelang, Laura (23 November 2020). Iridescent Ways of Fueling Futures in Contemporary Art from the Arabian Peninsula (Unpublished). In: Experiences of Oil. Kunstmuseum, Stavanger, Norwegen. 22.-24.11.2020.

Hindelang, Laura (26 October 2020). The Iridescent Effect. Oil Mediations in Visual Culture (Unpublished). In: Norwegen University of Science and Technology, Institute of Social Anthropology, Lecture Series. NTNU, Trondheim, Norwegen. 26.10.2020.

Hindelang, Laura (16 March 2019). Vertical Vision. Aerial Photography, Petroleum Prospecting and the City of the Future (Unpublished). In: The Life Worlds of Middle Eastern Oil. New York University, Abu Dhabi. 16.03.2019.

Hindelang, Laura (11 July 2019). Kuwait City im Bild. Architektur und Briefmarken als visuelle Medien staatlicher Repräsentation (Unpublished). In: Cross-mediale Repräsentationen der Golfregion. Ludwig-Maximilians-Universität, München. 11.07.2019.

Hindelang, Laura (14 October 2019). Lifeworlds of Environmental Imaginaries and the Concern (Unpublished). In: Lifeworlds of Environmental Imaginaries and the Concern. Norwegian University of Science and Technology, Trondheim. 14.10.2019.

Hindelang, Laura Katharina (5 July 2018). Dubai’s Forerunner: The 1950s and 1960s ”Boom Time in Kuwait” Analyzed through the Lens of Visual Culture (Unpublished). In: 14th Colloquium of the Ernst Herzfeld Society for Studies in Islamic Art and Archaeology. University of Strasbourg. 05. - 07.07.2018.

Hindelang, Laura Katharina (18 May 2017). Precious Property. Infrastructures of Oil and Water in Kuwait (Unpublished). In: The Global Petroleumscape. Technische Universität Delft. 17. - 19.05.2017.

Iseli, Christian; Loertscher, Miriam (3 February 2016). Analog-Digital (Unpublished). In: Cinematography Days 2016. Stuttgart, Deutschland. 03.-04.02.2016.

Iseli, Christian; Loertscher, Miriam Laura (27 July 2016). Digitized Reality: The Trouble with Motion. In: Avanca | Cinema 2016: International Conference of Cinema - Art, Technology, Communication (pp. 1071-1076). Avanca, Portugal: Edições Cine-Clube de Avanca

Küffer, Simon Renato (7 December 2019). Visuelle Rhetorik als Bildanalyse, Interpretation & Ideologiekritik. In: Imagining the New Economy – Bildlichkeit in der Ökonomie am Beispiel der Schul- und Lehrbücher. Cusanus Hochschule / Eutopia Bonn.

Loertscher, Miriam Laura; Weibel, David; Flueckiger, Barbara; Spiegel, Simon; Mennel, Pierre; Mast, Fred; Groner, Rudolf; Iseli, Christian (19 August 2015). Analog versus digital: How human perception adapts to new film aesthetics (Unpublished). In: 18th European Conference on Eye Movements (ECEM). Vienna, Austria. 16.-21.08.2015.

Makhortykh, Mykola; Urman, Aleksandra; Ulloa, Roberto (8 April 2021). Hey, Google, tell me what the Holocaust looked like: Visual framing of mass atrocities by search engines (Unpublished). In: DACH 21: Kommunikation #(R)Evolution. Zürich. 7. – 9. April 2021.

Piniella Grillet, Isabel Josefina (22 September 2018). Mil palabras por cada imagen: El relato fotográfico de Asfalto-Infierno (Unpublished). In: América Latina en la mira: Poder y representación en fuentes audiovisuales. Bern. 21-22 September 2018.

Radwan, Nadia; Etienne Schuler, Noémie (2016). “Seeing Through: The Materiality of Dioramas (1600-2010)” (Unpublished). In: International Conference: “Seeing Through: The Materiality of Dioramas (1600-2010)”. University of Bern. 01.-02.12.2016.

Rohr, Christian (18 June 2012). Überlegungen zu einer Ikonographie und Ikonologie der Naturkatastrophenfotographie bis 1920 (Unpublished). In: Ringvorlesung "Images of Disaster". Technische Universität Darmstadt. 18.06.2012.

Rohr, Christian (12 November 2013). Die Naturkatastrophe im Bild. Frühe Fotographie als Quelle der Umwelt- und Klimageschichte – Beispiele aus dem Kanton Bern und Nachbarkantonen (Unpublished). In: Vortrag beim Historischen Verein des Kantons Bern. Bern. 12.11.2013.

Schneemann, Peter J. (11 January 2017). Rezeptions-Dispositive des bewegten Bildes (Unpublished). In: Zoom. Kunst – Film. Universität Regensburg. 11.01.2016.

Schweizer, Yvonne (17 November 2015). Mediale Gefässe der Kunstkritik. Vom Kunsturteil zum Like (Unpublished). In: Vorlesung: Kunstkritik. Geschichte, Theorie, Praxis. Institut für Kunstgeschichte, Universität Bern. 17.11.2015.

Schweizer, Yvonne (24 November 2016). Formate digitaler Kunstkritik und die Wirkmacht des installation shot (Unpublished). In: Newsflash Kunstkritik. HFG Offenbach; Frankfurt, Kunstverein. 24.-25. November 2016.

Schweizer, Yvonne (28 April 2016). Formatting the exhibition. Eine Kompatibilitätsprüfung zwischen digitaler Ausstellungspraxis und Kunstgeschichte (Unpublished). In: Zukunft Kunstgeschichte. Universität Regensburg. 27.-29.04.2016.

Schweizer, Yvonne (17 March 2018). Ende des Originals? Kunst online besichtigen (Unpublished). In: Kompatibilitätsprüfung: Digitale Medien und die Kunst. Universität Bern, Schweiz. 17. März 2018.

Schweizer, Yvonne (2 May 2018). Das Ballett der Radiatoren. Fotografische Ikonen (Unpublished). In: Archivgespräch 2. Kunsthalle Bern.

Schweizer, Yvonne (24 November 2018). Podiumsdiskussion #Partizipation (Unpublished). In: Digitalität. Latenzräume einer pluralistischen Kunst- und Bildgeschichte. Universität Stuttgart.

Schweizer, Yvonne (20 March 2020). Neue Medien – Alte Netzwerke. Digitale Kunstproduktion der Schweiz (Unpublished). In: Vorlesung "Wo ist die Kunst der Schweiz". Universität Bern. 20.03.2020.

Schweizer, Yvonne (1 December 2020). How to Mediate Your Art. Das Video-Tutorial zwischen Kunstwerk und Marketing (Unpublished). In: Schaffende Hände. Medialisierungen künstlerischer Arbeit. Ruhr-Universität Bochum (Online via Zoom). 01.12.20.

Schweizer, Yvonne (28 January 2021). Access to the Arts. A Vernacular History of the Art Film (Unpublished). In: Workshop des Zentralinstituts für Kunstgeschichte. Zentralinstitut für Kunstgeschichte in München. 28.01.21.

Schweizer, Yvonne (14 April 2021). Profiles. Formatting the Visual Artist on Patreon.com (Submitted). In: Art Reading 2021 – New Art Module: Personalia. Institute of Art Studies, Bulgarian Academy of Sciences. 14.4.2021.

Schweizer, Yvonne (27 March 2021). Virtuelle Exkursionen (Unpublished). In: Digitale Erfahrungen und Strategien in der Kunstgeschichte nach einem Jahr Corona-Pandemie. Verband deutscher Kunsthistoriker, Ulmer Verein, Arbeitskreis digitale Kunstgeschichte. 27. März 2021.

Schweizer, Yvonne (21 April 2021). A User-Generated Film? The Loop of Perception in "Banksy Does New York" (Unpublished). In: Open Arts. New Audiovisual Scenarios for the Circulation of the Arts. DAMS Lab, Alma Mater Studiorum - University of Bologna. 20.-21.04.2021.

Schweizer, Yvonne (30 June 2021). Infrastrukturen der Nutzerbeteiligung. do it und das Social Web anno 2002 (Unpublished). In: briefings. Kurzvorträge über innovative Forschung. Frankfurt am Main. 30. Juni 2021.

Steiner, Corina (4 April 2014). Helle Skulptur vor opak dunklem Hintergrund. Entstehung und Funktion eines Bildcodes (Unpublished). In: Forum Kunstgeschichte Italiens. "Übersetzen als kulturelle, künstlerische und wissenschaftliche Praxis". Johannes Gutenberg-Universität Mainz. 03.-05.04.2014.

Sydorova, Maryna; Makhortykh, Mykola (26 June 2019). Animating the subjugated past: E-cards as a form of counter-memory (Unpublished). In: MSA 2019, Third Annual Conference of Memory Studies Association. Madrid, Spain. 25.06.-28.06.2019.

Tsai, Catherine; Schneider, Daniel; Hermann, Jan; Müller, Fabian; Heeb, Niklaus; Holler, Alessandro; Tschachtli, Simon; O'Toole Bom Braga, Gabriela; Weber, Stefan (19 September 2019). Life-like rendering of inner ear anatomy. In: CURAC. Reutlingen, Germany. 19-21 September 2019.

Wyss, Ismene (6 November 2015). Grenzen der Wahrnehmung. Soziale Medien als Erweiterung der Selbstdarstellung (Unpublished). In: Into the Wild. Art and Architecture in a Global Context. Universität Zürich. 06.-07.11.2015.

Journal or Series

Fricke, Beate (ed.) (2016). Representations, 2016(133). University of California Press

Fricke, Beate (ed.) (2016). Representations, 2016(134). University of California Press

Fricke, Beate (ed.) (2016). Representations, 2016(135). University of California Press

Fricke, Beate (ed.) (2016). Representations, 2016(136). University of California Press

Fricke, Beate; Frohne, Ursula; Grave, Johannes; Zimmermann, Michael F. (eds.) (2018). Journal of art history, 81(1). Deutscher Kunstverlag

Fricke, Beate; Frohne, Ursula; Grave, Johannes; Zimmermann, Michael F. (eds.) (2018). Journal of art history, 81(2). Deutscher Kunstverlag

Fricke, Beate; Grave, Johannes; Hamburger, Jeffrey F.; Zimmermann, Michael F. (eds.) (2018). Journal of art history, 81(3). Deutscher Kunstverlag

Fricke, Beate; Frohne, Ursula; Grave, Johannes; Hamburger, Jeffrey F.; Zimmermann, Michael F. (eds.) (2018). Zeitschrift für Kunstgeschichte, 81(4). Deutscher Kunstverlag

Fricke, Beate; Frohne, Ursula; Grave, Johannes; Zimmermann, Michael F. (eds.) (2019). Zeitschrift für Kunstgeschichte, 82(4). Deutscher Kunstverlag

Fricke, Beate; Frohne, Ursula; Grave, Johannes; Zimmermann, Michael F. (eds.) (2019). Journal of Art History, 82(3). Deutscher Kunstverlag

Fricke, Beate; Frohne, Ursula; Grave, Johannes; Zimmermann, Michael F. (eds.) (2019). Zeitschrift für Kunstgeschichte, 82(2). Deutscher Kunstverlag

Fricke, Beate; Frohne, Ursula; Grave, Johannes; Zimmermann, Michael F. (eds.) (2019). Journal of Art History, 82(1). Deutscher Kunstverlag

Schweizer, Yvonne; Kaap, Henry; Haug, Henrike; Hubrich, Ann-Kathrin (eds.) (2020). kritische berichte. Kritische Kunstgeschichte und digitaler Wandel, 48(1). Jonas-Verlag

Audiovisual Material & Event

Schappach, Beate; Schwab, Andreas (2013). Das Abenteuer Bildung. Über Pflicht, Lust und Ideen im Lauf der Zeit [Performance or Exhibition]. In: Das Abenteuer Bildung. Über Pflicht, Lust und Ideen im Lauf der Zeit. Pfäffikon/SZ. 17. November 2013 bis 23. März 2014

Schappach, Beate; Schwab, Andreas (2011). Halbzeit. Ein Blick auf die Mitte des Lebens. Ausstellung im Vögele Kultur Zentrum, Pfäffikon/SZ [Performance or Exhibition]. In: Halbzeit. Ein Blick auf die Mitte des Lebens. Ausstellung im Vögele Kultur Zentrum. Pfäffikon/SZ. 05.11.2011 - 11.03.2012

Other

Abendschein, Hartmut (2012). Lyoni bei den Schmetterlingen. In: Abendschein, Hartmut (ed.), etkcontext, 020. Bern, Schweiz: edition taberna kritika 10.17436/etk.c.020

Abendschein, Hartmut (2010). database of real fiction (dbrf). In: Abendschein, Hartmut (ed.), etkcontext, 013. Bern, Schweiz: edition taberna kritika 10.17436/etk.c.013

Berthod, Jonas Théo Orient (May 2020). Careers and the cultural field. In: Swiss Design Awards 2020. Bern: Bundesamt für Kultur

Berthod, Jonas Théo Orient (June 2020). Time and the essence. In: Swiss Design Awards 2020. Bern: Bundesamt für Kultur

Hindelang, Laura (14 October 2020). Brands, Commodity Aesthetics, and Material Culture in Syria. In: Blog section. Manazir: Swiss Platform for the Study of Visual Arts, Architecture and Heritage in the MENA Region (Online): Université de Genève

Raabe, Georg; Abendschein, Hartmut (2012). Collyrae Lucidae. Das Leuchten der Nudeln. In: Abendschein, Hartmut (ed.), etkcontext, 019. Bern, Schweiz: edition taberna kritika 10.17436/etk.c.019

Siegl, Veronika (April 2018). Meine Seele ist nicht hier. In: Anthroblog. Bern: Institut für Sozialanthropologie, Universität Bern

Velasco-Pufleau, Luis (2020). Sampler la guerre : The End of Silence. In: Music, Sound and Conflict.

Wandeler-Deck, Elisabeth (2017). Versetzte Stücke. Erweiterte Fassung. In: Abendschein, Hartmut (ed.), etkcontext, 038. Bern, Schweiz: edition taberna kritika 10.17436/etk.c.038

This list was generated on Mon Aug 2 21:06:52 2021 CEST.
Provide Feedback