Up a level |
Lüthi, Fabienne; Stalder, Barbara E.; Elfering, Achim (2021). Apprentices’ Resources at Work and School in Switzerland: A Person-Centred Approach. International Journal for Research in Vocational Education and Training, 8(2), pp. 224-250. European Educational Research Association (EERA) 10.13152/IJRVET.8.2.5
Stalder, Barbara E.; Lüthi, Fabienne (2020). Job resources and career success of IVET graduates in Switzerland: a different approach to exploring the standing of VET. Journal of vocational education & training, 72(2), pp. 189-208. Routledge 10.1080/13636820.2020.1721735
Tschopp, Cécile; Keller, Anita; Stalder, Barbara E. (2015). Work or family or both? Value trajectories and their prediction over ten years. Journal of Adolescence, 42(1), pp. 20-30. Elsevier 10.1016/j.adolescence.2015.03.013
Hupka-Brunner, Sandra; Gaupp, Nora; Geier, Boris; Lex, Tilly; Stalder, Barbara E. (2011). Chancen bildungsbenachteiligter Jugendlicher: Bildungsverläufe in der Schweiz und in Deutschland. Zeitschrift für Soziologie der Erziehung und Sozialisation, 31(1), pp. 62-78. Juventa-Verl.
Kammermann, Marlise; Stalder, Barbara E.; Hättich, Achim (2011). Two-year apprenticeships – a successful model of training? Journal of vocational education & training, 63(3), pp. 377-396. Routledge 10.1080/13636820.2011.586130
Samuel, Robin; Hupka-Brunner, Sandra; Stalder, Barbara E.; Bergman, Manfred Max (2011). Successful and unsuccessful intergenerational transfer of educational attainment on wellbeing in the Swiss youth cohort TREE. Schweizerische Zeitschrift für Soziologie / Swiss journal of sociology / Revue suisse de sociologie, 37(1), pp. 57-78. Seismo Press
Hupka-Brunner, Sandra; Sacchi, Stefan; Stalder, Barbara E. (2010). Social Origin and Access to Upper Secondary Education in Switzerland: A Comparison of Company-based Apprenticeship and Exclusively School-based Programmes. Swiss Journal of Sociology, 36(1), pp. 11-31. Seismo
Stalder, Barbara E.; Meyer, Thomas; Hupka-Brunner, Sandra (2008). Leistungsschwach - Bildungsarm? Ergebnisse der TREE-Studie zu den PISA-Kompetenzen als Prädiktoren für die Bildungschancen in der Sekundarstufe II. Die Deutsche Schule, 100(4), pp. 436-448. Waxmann
Kamm, Chantal; Gomensoro, Andrés; Heers, Marieke; Hupka-Brunner, Sandra (2021). Educational Aspirations of Migrant Parents and the Relationship With Educational Success. In: Nägele, Christof; Kersh, Natasha; Stalder, Barbara E. (eds.) Trends in vocational education and training research. Proceedings of the European Conference on Educational Research (ECER), Vocational Education and Training Network (VETNET) IV (pp. 119-129). Geneva: VETNET 10.5281/zenodo.5180591
Stalder, Barbara E.; Kammermann, Marlise (2018). Zweijährige und dreijährige berufliche Grundbildungen in der Schweiz: Eine Vergleichsstudie aus dem Detailhandel und dem Gastgewerbe. In: Becker, Matthias; Kammermann, Marlise; Spöttl, Georg; Balzer, Lars (eds.) Ausbildung zum Beruf. Internationaler Vergleich der berufsförmigen Ausbildungskonzepte für benachteiligte Jugendliche. Berufliche Bildung in Forschung, Schule und Arbeitswelt / Vocational Education and Training: Research and Practice: Vol. 15 (pp. 203-217). Frankfurt a.M.: Peter Lang
Keller, Anita; Stalder, Barbara E.; Igic, Ivana; Semmer, Norbert K.; Elfering, Achim (2016). Who gets the high quality jobs ten years after compulsory school? In: Scharenberg, Katja; Hupka-Brunner, Sandra; Meyer, Thomas; Bergman, Manfred Max (eds.) Transitionen im Jugend- und jungen Erwachsenenalter = Transitions des adolescents et des jeunes adultes en Suisse = Transitions in youth and young adulthood study, Vol. 2 (pp. 231-251). Zürich: Seismo
Keller, Anita; Stalder, Barbara E. (2012). Fluktuationsabsichten junger Erwachsener aus psychologischer Sicht: Die Rolle von Commitment und Laufbahnzufriedenheit. In: Bergman, Manfred Max; Hupka-Brunner, Sandra; Meyer, Thomas; Samuel, Robin (eds.) Bildung – Arbeit – Erwachsenwerden (pp. 95-112). Wiesbaden: Springer VS 10.1007/978-3-531-19071-6_5
Stalder, Barbara E. (2012). Kritische Transitionen in der beruflichen Grundbildung: Wenn Ausbildungswege nicht der Norm entsprechen. In: Baumeler, Carmen; Ertelt, Bernd-Joachim; Frey, Andreas (eds.) Diagnostik und Prävention von Ausbildungsabbrüchen in der Berufsbildung. Bildung, Arbeit, Beruf und Beratung: Vol. 1 (pp. 94-105). Landau: Verlag Empirische Pädagogik
Stalder, Barbara E. (2012). School-to-Work Transitions in Apprenticeship-Based VET Systems: The Swiss Approach. In: Billett, Stephen; Johnson, Greer; Thomas, Sue; Sim, Cheryl; Hay, Stephen; Ryan, Jill (eds.) Experience of School Transitions (pp. 123-139). Berlin: Springer 10.1007/978-94-007-4198-0_7
Bertschy, Kathrin; Cattaneo, Alejandra M.; Wolter, Stefan C. (2011). PISA and the Transition into the Labour Market. In: Bergman, Manfred Max; Hupka-Brunner, Sandra; Keller, Anita; Meyer, Thomas; Stalder, Barbara E. (eds.) Transitionen im Jugendalter. Ergebnisse der Schweizer Längsschnittstudie TREE = Transitions juvéniles en Suisse. Resultats de l'étude longitudinale TREE = Youth transitions in Switzerland. Results from the TREE panel study, Vol. 1 (pp. 217-245). Zürich: Seismo https://doi.org/10.33058/seismo.30881
Brodbeck, Jeannette; Matter, Monika; Moggi, Franz (2011). Biopsychosocial Correlates of Cannabis Use Among Adolescents. In: Bergman, Manfred Max; Hupka-Brunner, Sandra; Keller, Anita; Meyer, Thomas; Stalder, Barbara E. (eds.) Transitionen im Jugendalter. Ergebnisse der Schweizer Längsschnittstudie TREE = Transitions juvéniles en Suisse. Resultats de l'étude longitudinale TREE = Youth transitions in Switzerland. Results from the TREE panel study, Vol. 1 (pp. 281-296). Zürich: Seismo https://doi.org/10.33058/seismo.30881
Hupka-Brunner, Sandra; Meyer, Thomas; Stalder, Barbara E.; Keller, Anita (2011). PISA-Kompetenzen und Übergangswege: Ergebnisse aus der Schweizer TREE-Studie. In: Krekel, Elisabeth M.; Lex, Tilly (eds.) Neue Jugend, neue Ausbildung? Beiträge aus der Jugend- und Bildungsforschung. Berichte zur beruflichen Bildung (pp. 173-188). Bielefeld: Bertelsmann
Hupka-Brunner, Sandra; Sacchi, Stefan; Stalder, Barbara E. (2011). Social Origin and Access to Upper Secondary Education in Switzerland: A Comparison of Company-Based Apprenticeship and Exclusively School-Based Programmes. In: Bergman, Manfred Max; Hupka-Brunner, Sandra; Keller, Anita; Meyer, Thomas; Stalder, Barbara E. (eds.) Transitionen im Jugendalter. Ergebnisse der Schweizer Längsschnittstudie TREE = Transitions juvéniles en Suisse. Resultats de l'étude longitudinale TREE = Youth transitions in Switzerland. Results from the TREE panel study, Vol. 1 (pp. 157-182). Zürich: Seismo https://doi.org/10.33058/seismo.30881
Hupka-Brunner, Sandra; Stalder, Barbara E. (2011). The Situation of Young Migrants Making the Transition from Lower to Upper Secondary Education. In: Bergman, Manfred Max; Hupka-Brunner, Sandra; Keller, Anita; Meyer, Thomas; Stalder, Barbara E. (eds.) Transitionen im Jugendalter. Ergebnisse der Schweizer Längsschnittstudie TREE = Transitions juvéniles en Suisse. Resultats de l'étude longitudinale TREE = Youth transitions in Switzerland. Results from the TREE panel study, Vol. 1 (pp. 183-200). Zürich: Seismo https://doi.org/10.33058/seismo.30881
Meyer, Thomas (2011). To Him that Hath Shall be Given: Educational lnequality in Switzerland. In: Bergman, Max M.; Hupka-Brunner, Sandra; Keller, Anita C.; Meyer, Thomas; Stalder, Barbara E. (eds.) Transitionen im Jugendalter. Ergebnisse der Schweizer Längsschnittstudie TREE = Transitions juvéniles en Suisse. Resultats de l'étude longitudinale TREE = Youth transitions in Switzerland. Results from the TREE panel study, Vol. 1 (pp. 40-65). Zürich: Seismo
Meyer, Thomas; Bertschy, Kathrin (2011). The Long and Winding Road from Education to Labour Market: The TREE Cohort Six Years After Leaving Compulsory School. In: Bergman, Manfred Max; Hupka-Brunner, Sandra; Keller, Anita; Meyer, Thomas; Stalder, Barbara E. (eds.) Transitionen im Jugendalter. Ergebnisse der Schweizer Längsschnittstudie TREE = Transitions juvéniles en Suisse. Resultats de l'étude longitudinale TREE = Youth transitions in Switzerland. Results from the TREE panel study, Vol. 1 (pp. 92-119). Zürich: Seismo https://doi.org/10.33058/seismo.30881
Meyer, Thomas; Hupka-Brunner, Sandra; Keller, Anita (2011). Trajectoires de formation et d'emploi de la cohorte PISA 2000/TREE: vue synoptique 2000-2007. In: Bergman, Manfred Max; Hupka-Brunner, Sandra; Keller, Anita; Meyer, Thomas; Stalder, Barbara E. (eds.) Transitionen im Jugendalter. Ergebnisse der Schweizer Längsschnittstudie TREE = Transitions juvéniles en Suisse. Resultats de l'étude longitudinale TREE = Youth transitions in Switzerland. Results from the TREE panel study, Vol. 1 (pp. 86-91). Zürich: Seismo https://doi.org/10.33058/seismo.30881
Müller, Barbara; Schweri, Jürg (2011). Occupational Change at the Transition from Apprenticeship to Work. In: Bergman, Manfred Max; Hupka-Brunner, Sandra; Keller, Anita; Meyer, Thomas; Stalder, Barbara E. (eds.) Transitionen im Jugendalter. Ergebnisse der Schweizer Längsschnittstudie TREE = Transitions juvéniles en Suisse. Resultats de l'étude longitudinale TREE = Youth transitions in Switzerland. Results from the TREE panel study, Vol. 1. Zürich: Seismo https://doi.org/10.33058/seismo.30881
Sacchi, Stefan; Hupka-Brunner, Sandra; Stalder, Barbara E.; Gangl, Markus (2011). The Impact of Social Origin and Migration Background on Transition into Post-Compulsory Education and Training. In: Bergman, Manfred Max; Hupka-Brunner, Sandra; Keller, Anita; Meyer, Thomas; Stalder, Barbara E. (eds.) Transitionen im Jugendalter. Ergebnisse der Schweizer Längsschnittstudie TREE = Transitions juvéniles en Suisse. Resultats de l'étude longitudinale TREE = Youth transitions in Switzerland. Results from the TREE panel study, Vol. 1 (pp. 120-156). Zürich: Seismo https://doi.org/10.33058/seismo.30881
Stalder, Barbara E. (2011). Berufsausbildung mit geringen Lesekompetenzen: Ergebnisse der Schweizer PISA-Folgestudie TREE. In: Fischer, Martin; Becker, Matthias; Spöttl, Georg (eds.) Kompetenzdiagnostik in der beruflichen Bildung. Berufliche Bildung in Forschung, Schule und Arbeitswelt: Vol. 7 (pp. 190-203). Frankfurt am Main: Peter Lang
Stalder, Barbara E.; Meyer, Thomas; Hupka-Brunner, Sandra (2011). TREE Project Documentation. In: Bergman, Manfred Max; Hupka-Brunner, Sandra; Keller, Anita; Meyer, Thomas; Stalder, Barbara E. (eds.) Transitionen im Jugendalter. Ergebnisse der Schweizer Längsschnittstudie TREE = Transitions juvéniles en Suisse. Resultats de l'étude longitudinale TREE = Youth transitions in Switzerland. Results from the TREE panel study, Vol. 1 (pp. 66-85). Zürich: Seismo https://doi.org/10.33058/seismo.30881
Stalder, Barbara E.; Meyer, Thomas; Hupka-Brunner, Sandra (2011). Are Low Achievers Necessarily Dropouts? PISA Scores as Predictors of Upper Secondary Graduation. In: Bergman, Max M.; Hupka-Brunner, Sandra; Keller, Anita C.; Meyer, Thomas; Stalder, Barbara E. (eds.) Transitionen im Jugendalter. Ergebnisse der Schweizer Längsschnittstudie TREE = Transitions juvéniles en Suisse. Resultats de l'étude longitudinale TREE = Youth transitions in Switzerland. Results from the TREE panel study, Vol. 1 (pp. 201-216). Zürich: Seismo https://doi.org/10.33058/seismo.30881
Stalder, Barbara E.; Naegele, Christof (2011). Vocational Education and Training in Switzerland: Organisation, Development and Challenges for the Future. In: Bergman, Max M.; Hupka-Brunner, Sandra; Keller, Anita C.; Meyer, Thomas; Stalder, Barbara E. (eds.) Transitionen im Jugendalter. Ergebnisse der Schweizer Längsschnittstudie TREE = Transitions juvéniles en Suisse. Resultats de l'étude longitudinale TREE = Youth transitions in Switzerland. Results from the TREE panel study, Vol. 1 (pp. 18-39). Zürich: Seismo
Stalder, Barbara E.; Meyer, Thomas; Hupka-Brunner, Sandra (2010). Low Achievers' Risky Pathways: PISA Literacy Scores as Predictors of Upper Secondary Enrôlement and Graduation. In: Rauner, Felix; Smith, Erica; Hauschildt, Ursel; Zelloth, Helmut (eds.) Innovative Apprenticeships : Promoting Successful School-to-Work Transitions. Bildung und Arbeitswelt: Vol. 23 (pp. 137-140). Berlin: LIT
Meyer, Thomas; Stalder, Barbara E. (2005). Wie weiter nach der Schule? Längsschnittliche Untersuchung von nachobligatorischen Ausbildungs- und Erwerbsverläufen in der Schweiz. In: Chaponnière, Martine; Flückiger, Yves; Hotz-Hart, Beat; Osterwalder, Fritz; Sheldon, George; Weber, Karl (eds.) Forum Bildung und Beschäftigung. Bildung und Beschäftigung in der Diskussion: Vol. 1 (pp. 163-171). Zürich/Chur: Rüegger
Meyer, Thomas; Stalder, Barbara E.; Amos, Jacques; Donati, Mario (2002). Wie weiter nach der Schule? Transitionen von der Erstausbildung ins Erwerbsleben. In: Horváth, Franz (ed.) Forum Bildung und Beschäftigung : Workshop-Dokumentation (pp. 289-294). Bern: Universität Bern, Koordinationsstelle für Weiterbildung
Bergman, Manfred Max; Hupka-Brunner, Sandra; Keller, Anita; Meyer, Thomas; Stalder, Barbara E. (eds.) (2011). Youth Transitions in Switzerland: Results from the TREE Panel Study. Zürich: Seismo https://doi.org/10.33058/seismo.30881
Stalder, Barbara E. (ed.) (2010). Transition formation-emploi: Nouvelles perspectives sur la satisfaction au travail. Travaux des étudiant-e-s du Projet "formation – travail – satisfaction". Neuchâtel: Institut de psychologie du travail et des organisations de l'Université de Neuchâtel
Stalder, Barbara E. (2011). Le niveau d’exigences intellectuelles des formations professionnelles initiales en Suisse. Classement des années 1999-2005 Bâle: TREE
Stalder, Barbara E. (2011). Das intellektuelle Anforderungsniveau beruflicher Grundbildungen in der Schweiz. Ratings der Jahre 1999-2005 Basel: TREE
Stalder, Barbara E. (2011). The Intellectual Demands of Initial Vocational Education and Training in Switzerland. Ratings for the period 1999‐2005 Basel: TREE
Dellenbach, Myriam; Hupka, Sandra; Stalder, Barbara E. (2004). Wege in die nachobligatorische Ausbildung: Der Kanton Bern im Vergleich zur restlichen Deutschschweiz. Ergebnisse des Jugendlängsschnitts TREE. BiEv 05/04 Bern: Erziehungsdirektion des Kantons Bern, Abt. Bildungsplanung und Evaluation
Meyer, Thomas; Stalder, Barbara E.; Matter, Monika (2003). Bildungswunsch und Wirklichkeit. Thematischer Bericht der Erhebung PISA 2000 (Bildungsmonitoring Schweiz). Neuchâtel: Bundesamt für Statistik
Stalder, Barbara E.; Keller, Anita; Tschopp, Cécile (November 2013). Development of Values after Compulsory School: Work comes first, then family (Unpublished). In: TREE - Youth and Young Adulthood: Transitions in the 2nd and 3rd Decade of Life. Basel. 28.-30.11.2013.
Hupka, Sandra; Sacchi, Stefan; Stalder, Barbara E. (2006). Does the Swiss VET system encourage inequity? (Unpublished). In: European Research Network on Transitions in Youth TIY. Workshop "Vocationalisation of Education: how, where, when, why and in what sense does it matter?". Marseilles. Sept.7-9 2006.
Meyer, Thomas; Stalder, Barbara E. (2001). Ungebildet in die Wissensgesellschaft? Ein Blick auf die VerliererInnen im Transitionsprozess (Unpublished). In: Internationaler Kongress "Übergänge/Transitions" der Schweizerischen Gesellschaft für Bildungsforschung (SGBF) und der Schweizerischen Gesellschaft für Lehrerinnen- und Lehrerbildung (SGL). 4.-6. Oktober 2001.
Hupka, Sandra; Sacchi, Stefan; Stalder, Barbara E. (2006). Herkunft oder Leistung? Analyse des Eintritts in eine zertifizierende nachobligatorische Ausbildung anhand der Daten des Jugendlängsschnitts TREE (Unpublished) Bern: TREE
Stalder, Barbara E. (2009). Successful and Unsuccessful Educational Transitions in Adolescence. Evidence from the Swiss Youth Panel TREE (Unpublished). (Dissertation, University of Basel, Faculty of Psychology)