Graduate School of the Arts (GSA)

Up a level
Export as [feed] RSS
Group by: Date | Creators | Item Type | No Grouping
Jump to: 2019 | 2018 | 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2010
Number of items at this level: 223.

2019

Moor, Christoph (2019). „Und spurlos verschollen ist hiervon die Tradition“. Die Aufführungs- und Rezeptionsgeschichte von Mozarts Jupiter-Sinfonie im Prisma der Wagnerschen Dirigier- und Interpretationsästhetik bis zum Einsetzen der historisch informierten Aufführungspraxis (Unpublished). (Dissertation, Universität Bern, Philosophisch-historische Fakultät)

Liechti, Hannes (2019). "It's Sharing Your Narrative." Sampling Strategies in Experimental Electronics. Five Case Studies Between 2015 and 2017 (Unpublished). (Dissertation, Universität Bern, Philosophisch-historische Fakultät)

Berthod, Jonas (11 June 2019). Geometries of Collaboration. Swiss Design Awards, pp. 10-11. Bundesamt für Kultur BAK

Berthod, Jonas Théo Orient (11 June 2019). Mapping Design Territories. Swiss Design Awards, pp. 8-9. Bundesamt für Kultur BAK

Berthod, Jonas (2019). Command Lineto: Functions and Paths of an Emerging Digital Foundry. Revue annuelle de design / Design Annual Review, 1, pp. 169-184. Mudac / T&P Publishing

2018

Küffer, Simon Renato (13 December 2018). Cash rules everything around me. Lyrics Magazin / Watson (online)

Küffer, Simon Renato (22 November 2018). Geld ist stark unterreflektiert (Interview mit Simon Küffer von Annik Hosmann). Die ZEIT(48) Zeitverlag Gerd Bucerius

Küffer, Simon Renato (14 November 2018). Geldschein – the Visual Rhetoric of Money (Unpublished). In: Show Me the Money! Representing Finance in Literature and Film. 14.11.18.

Baumann, Dorothee Elisabeth (8 November 2018). Press the power button. Camera instruction manuals of the 20th and 21st centuries from a gender and postcolonial perspective. (Unpublished). In: Instructions for Action in the Arts. Universität Bielefeld, Faculty of History, Philosophy and Theology / Department of History / Historische Bildwissenschaft-Kunstgeschichte / Deutschland. 8. - 9. November 2018.

Kocher, Philippe (5 October 2018). Gestaltete Asynchronität — die tempopolyphone Musik Emmanuel Ghents (Unpublished). In: 18. Jahreskongress der GMTH. Bremen. 5.-7. Okt. 2018.

Berthod, Jonas (October 2018). Casting the net: Early career projects and network creation. In: Back to the Future. The Future in the Past: ICDHS 10th + 1 Conference (pp. 773-777). Barcelona: Edicions de la Universitat de Barcelona

Früh, Roland; Kaufmann, Ueli; Lzicar, Robert; Zeller, Sara Stefanie (7 September 2018). Swiss Graphic Design: A British Invention? (Unpublished). In: Design History Society Conference 2018: Design and Displacement. New York, USA. 06.–08.09.2018.

Liechti, Hannes (28 August 2018). Sampling Stories Vol. 19: Kritzkom. Norient – Network for Local and Global Sounds and Media Culture

Küffer, Simon Renato (22 August 2018). Die neuen Noten sagen uns: Diese Währung ist unantastbar (Interview mit Simon Küffer von Adrian Sulc). Der Bund Der Bund Verlag AG

Zeller, Sara Stefanie; Lzicar, Robert; Bischler, Sandra (2018). My Own Private Swiss Graphic Design History [Performance or Exhibition]. In: My Own Private Swiss Graphic Design History. umlaut, London. 06.07.–27.07.2018

Zeller, Sara Stefanie; Lzicar, Robert; Bischler, Sandra (2018). My Own Private Swiss Graphic Design History [Performance or Exhibition]. In: My Own Private Swiss Graphic Design History. erlesen – Raum für gedruckte Feinkost, Bern. 09.06.–30.06.2018

Küffer, Simon Renato (2 June 2018). Geldschein – zur visuellen Rhetorik des Geldes (Unpublished). In: Satür 2018. Salzburg. 02.06.18.

Liechti, Hannes (25 May 2018). Prinzipien des Samplings in der Forschung (Unpublished). In: 3. IASPM D-A-CH Collegium Musicum Populare. Institut für Musikwissenschaft, Universität Wien. 25. Mai 2018.

Küffer, Simon Renato (15 May 2018). Wermuth fragt – Tommy Vercetti (Radio-Interview von Cedric Wermuth). In: Wermuth fragt. Aarau: KanalK

Küffer, Simon Renato (9 May 2018). Rap ist eine Gratwanderung (Interview mit Simon Küffer von Michael Graber). St. Galler Tagblatt St. Galler Tagblatt AG

Liechti, Hannes (4 May 2018). Sampling Stories Vol. 18: DJ Raph. Norient – Network for Local and Global Sounds and Media Culture

Liechti, Hannes (4 May 2018). Remixing the Political. Sampling Strategies in Experimental Electronica: Five Case Studies Between 2015 and 2017 (Unpublished). In: Doktorandenkolloquium Musikwissenschaft. Institut für Musikwissenschaft, Universität Bern. 4. Mai 2018.

Kaufmann, Ueli (4 May 2018). Continuities and Revolutions: The Rationale of Swiss Graphic Designer’s Histories (Unpublished)

Küffer, Simon (30 April 2018). Geldschein – zur visuellen Rhetorik des Geldes (Unpublished). In: Forschungstag Universität Bern. Bern. 30.04.18.

Baumann, Dorothee Elisabeth (20 April 2018). "Who is serving who?” A media critical analysis of a the camera manual since 1888. (Unpublished). In: A Three-day Conference on the Archaeology & Future of Photography. Rochester New York USA. 20th - 22th April 2018.

Liechti, Hannes (18 April 2018). Sampling Stories Vol. 17: Lara Sarkissian. Norient – Network for Local and Global Sounds and Media Culture

Küffer, Simon Renato (17 April 2018). What is This ‘Black’ in Black Panther? (Unpublished). In: What is This ‘Black’ in Black Panther?. Kino Houdini, Zürich. 17.04.18.

Liechti, Hannes (1 April 2018). Sampling Stories Vol. 16: Eomac. Norient – Network for Local and Global Sounds and Media Culture

Liechti, Hannes (10 March 2018). Sampling Stories Vol. 15: Eduardo Navas. Norient – Network for Local and Global Sounds and Media Culture

Liechti, Hannes (9 March 2018). Analyse von Sampling-Prozessen anhand des Referenzanalysekatalogs RAK (Unpublished). In: GSA-Workshop: Klang-Medium-Material: Ästhetik digitaler Gestaltung. UniS, Universität Bern. 8.3.2018.

Ziegler, Michelle Catherine (2018). „Simple Rechtecksgeometrie“? Die Funktion graphischer Notationen im Klavierwerk Hermann Meiers (1906–2002). (Unpublished). (Dissertation)

Liechti, Hannes (10 February 2018). Sampling Stories Vol. 14: Olivia Louvel. Norient – Network for Local and Global Sounds and Media Culture

Mathieu, Cla Alfred (February 2018). Gitarrenspiel im Wandel der Zeit. Über das asynchrone Anschlagen im klassischen Gitarrenspiel. Neue Zeitschrift für Musik, 179(1), pp. 36-39. Schott

Gartmann, Thomas; Schäuble, Michaela (eds.) (2018). Beiträge der Graduate School of the Arts II. Beiträge der Graduate School of the Arts: Vol. 2. Bern: Hochschule der Künste Bern und Universität Bern 10.7892/boris.120740

Berthod, Jonas (2018). The 2002 Relaunch of the Swiss Design Awards: Key Changes and their Influence on Designers’ Careers and Networks. In: Gartmann, Thomas; Schäuble, Michaela (eds.) Beiträge der Graduate School of the Arts II. Beiträge der Graduate School of the Arts: Vol. 2 (pp. 9-20). Bern: Hochschule der Künste Bern und Universität Bern

Kocher, Philippe (2018). Visuelle Synchronisierung. Musizieren mit computergestützter Tempovermittlung. Neue Zeitschrift für Musik, 179(3), pp. 42-45. Schott

Früh, Roland; Kaufmann, Ueli; Schneemann, Peter Johannes; Zeller, Sara Stefanie (2018). Printed Matter: The Formal Identity of a Local Institution for Contemporary Art in an International Network. In: Schneemann, Peter Johannes (ed.) Localizing the Contemporary: The Kunsthalle Bern as a Model (pp. 139-154). Zürich: JRP|Ringier

2017

Liechti, Hannes (26 December 2017). Sampling Stories Vol. 12: Ratkiller. Norient – Network for Local and Global Sounds and Media Culture

Küffer, Simon (22 December 2017). Sexismus ist eine Realität. (Interview von Linus Schöpfer mit Tommy Vercetti). Tages-Anzeiger/Der Bund TA-Media

Brulhart, Nicolas; Kaufmann, Ueli (2017). Local Dreams [Performance or Exhibition]. In: Ausstellung zum Archiv der Kunsthalle Bern. Kunsthalle Bern. 22. Dezember 2017 – 4. Februar 2018

Zeller, Sara Stefanie (14 December 2017). Travelling Image – Internationale Wanderausstellungen von Schweizer Plakaten in den 1950er und 1960er Jahren (Unpublished). In: Forschungstag der Graduate School of the Arts, Hochschule der Künste Bern HKB. Hochschule der Künste Bern HKB. 14.12.2017.

Schürch, Dorothea (2017). joyful noise festival [Performance or Exhibition]. LeSinge, Biel. 12. - 14. 12. 2017.

Liechti, Hannes (2 December 2017). Rattling Chains and Cackling Chickens – Non-Musical Sampling in Experimental Electronic Pop (Unpublished). In: The Future Sound of Pop Music. University of the Arts Bern. 30.11.-02.12.2017.

Küffer, Simon (1 December 2017). Die Menschen machen, was sie wollen. (Interview von Christian Pauli mit Barbara Balba Weber und Simon Küffer). HKB-Zeitung(4), pp. 4-5. Hochschule der Künste Bern

Schürch, Dorothea (2017). small inner spaces II, Konzert-Performance für Stimme Solo [Performance or Exhibition]. In: unerhört Festival Zürich. Werkstatt für Improvisierte Musik Zürich. 30. 11. 2017

Schürch, Dorothea (2017). La Forêt d`O, Stimm-Performance, Chor [Performance or Exhibition]. In: explosions of memories. Bâtiment d’art contemporain (BAC), Genf. 15. 11. - 2. 12. 2017

Zeller, Sara Stefanie (10 November 2017). The exhibition as a tool – Design association’s influence on the international perception of ‚Swiss Graphic Design’ (Unpublished). In: International Design Organisations: Histories, Legacies, Values. Universität Brighton. 09.–10.11.2017.

Kaufmann, Ueli (9 November 2017). A second-hand typographer? Design and use of Jacques Moderne’s italic types (Unpublished). In: Colloque international Jacques Moderne, éditeur aux visages multiples. ENSSIB, 17 Boulevard du 11 Novembre 1918, Villeurbanne / Université Lumière Lyon 2, Département de musique & musicologie, 3 rue Rachais, Lyon 07. 9.11.2017–10.11.2017.

Liechti, Hannes (3 November 2017). Remixing Politics and Culture – Creative Strategies of Sampling in Experimental Electronic Pop Music (Unpublished). In: GSA-Workshop – Remix: Four Elements of Selectivity. University of Bern. 3.11.2017.

Hochholdinger-Reiterer, Beate; Gartmann, Thomas (eds.) (2017). Beiträge der Graduate School of the Arts I. Beiträge der Graduate School of the Arts: Vol. 1. Bern: Hochschule der Künste Bern und Universität Bern 10.7892/boris.106069

Kocher, Philippe (2017). Über die Notwendigkeit technologischer Hilfsmittel in tempopolyphoner Musik. In: Hochholdinger-Reiterer, Beate; Gartmann, Thomas (eds.) Beiträge der Graduate School of the Arts I. Beiträge der Graduate School of the Arts: Vol. 1 (pp. 53-65). Bern: Hochschule der Künste Bern und Universität Bern

Küffer, Simon (31 October 2017). To Pimp a Paperstack – Kendrick and the Visual Rhetoric of Money (Unpublished). In: Rap and Contemporary Culture (Seminar). Universität Zürich, English Departement. 31. Okt. 2017.

Schürch, Dorothea (2017). small inner spaces I, Lecture-Performance [Performance or Exhibition]. In: Sympodium, Zürich. College Corner, Zürich. 27. – 29. 10. 2017

Küffer, Simon (2017). Pump dir eine gerechte Welt (Radiointerview von Irene Müller mit Tommy Vercetti) [Audio]. In: Programm Subkutan, Radio Rabe. Bern.

Liechti, Hannes (9 October 2017). Sampling Stories Vol. 11: Zavoloka. Norient - Network for Local and Global Sounds and Media Culture

Liechti, Hannes (22 September 2017). Sampling Stories Vol. 10: YATTA. Norient - Network for Local and Global Sounds and Media Culture

Früh, Roland; Kaufmann, Ueli; Zeller, Sara Stefanie; Lzicar, Robert (2017). Milch–Lait–Latte. An exhibition accompanying the launch of the French/Italian translation of Josef Müller-Brockmann’s book Grid systems in graphic design [Performance or Exhibition]. In: Booklaunch Système de grille/Sistemi a griglia. HEAD Genf. 22.09.2017

Schürch, Dorothea (2017). (ohne Titel, Nancy im Park), Stimm-Performance [Performance or Exhibition]. In: PERFORMANCE REIHE NEU-OERLIKON 2017. Oerlikerpark, Zürich.

Mathieu, Cla Alfred (8 September 2017). Rebranding the Guitar: Miguel Llobet’s Concerts in Interwar Germany (Unpublished). In: «Branding Western Music». Universität Bern.

Chuencharoen, Siwat (September 2017). "They will bring us back to Do!" Transformation of Thai Music with the Western Frameworks, during the Cultural Reformation in the 1930s (Unpublished). In: Branding "Western Music". University Bern. 7-9 September 2017.

Küffer, Simon Renato (31 August 2017). Wann kommt Rap ins Museum? / Interviewer: David Hunziker. Die Wochenzeitung(35) Infolink

Schürch, Dorothea (2017). IMO Orchestra, Konzert [Performance or Exhibition]. In: Jazzfestival Willisau. Willisau. 31. 8. 2017

Klügl, Johanna; Hafner, Albert; di Pietro, Giovanna (2017). Towards a description of the degradation of archaeological birch bark. In: Bridgland, J. (ed.) ICOM-CC 18th Triennial Conference Preprints. Copenhagen: International Council of Museums, Paris

Küffer, Simon Renato (17 August 2017). Ist es inkonsequent, als Kapitalismusgegner Werbung zu gestalten? / Interviewer: David Hunziker. Die Wochenzeitung(33) Infolink

Liechti, Hannes (10 August 2017). Sampling Stories Vol. 9: Dr. Das. Norient - Network for Local and Global Sounds and Media Culture

Liechti, Hannes (9 August 2017). Sampling Stories Vol. 8: Dubokaj. Norient - Network for Local and Global Sounds and Media Culture

Liechti, Hannes (14 July 2017). Theses on Sampling in Experimental Electronic Pop (Unpublished). In: Cut and Paste Culture – Sample-based Pop Music and its Analysis. TU Berlin. 14.07.2017.

Berthod, Jonas (1 July 2017). Swiss Graphic Design at the Turn of the 21st Century: Practices, Styles and Attitudes (Unpublished). In: 17. Kolloquium »Design promoviert« in Zürich. ZHDK, Zurich. 01.07.2017.

Kocher, Philippe (July 2017). Technology-Assisted Performance of Polytemporal Music. In: Proceedings of the Sound and Music Computing Conference. Espoo, Finnland.

Baumann, Dorothee Elisabeth (2017). Pleasure Arousal Dominance. Genève: Editions Centre de la Photographie

Liechti, Hannes (26 June 2017). Sampling Politics – Cultural Commentary through Sampling in Experimental Electronic Pop Music (Unpublished). In: 19th Biennial IASPM Conference – Popular Music Studies Today. University of Kassel. 26.-30.06.2017.

Schürch, Dorothea (1 June 2017). Leere Stimmen. Vor- und nachsprachliche Transformationsprozesse der Stimme (Unpublished). In: GSA Forschungstag.

Kaufmann, Ueli (1 June 2017). Von A bis Ghayn — Transkulturelle Ansätze im Schriftgestaltungskurs von Hans-Jürg Hunziker in Rabat, Marokko (1980–1983) (Unpublished)

Liechti, Hannes (5 May 2017). Sampling Stories Vol. 7: Katie Gately. Norient - Network for Local and Global Sounds and Media Culture

Schürch, Dorothea (2017). Leimgruber, Demierre, Philipps, LDP in Residence mit Dorothea Schürch und Alfred Zimmerlin [Performance or Exhibition]. Walcheturm, Zürich.

Schürch, Dorothea (2017). Forschungsfenster III: Membran [Performance or Exhibition]. In: Forschungsfenster III: Membran. Kaskadenkondensator Wartek Basel: Projektraum für aktuelle Kunst und Performance. 2. April, 2017

Liechti, Hannes (30 March 2017). Postcolonialism (Unpublished). In: Seminary: Introduction to Culture and Media Theory. University of Bern. 30.3.2017.

Schürch, Dorothea; Badrutt, Gaudenz Pierre; Brotbeck, Roman (29 March 2017). Écoute Élargie, "leere Stimmen" und "Objects Sonores" in der Musik nach 1945 (Unpublished). In: Forschungs-Mittwoch Hochschule der Künste Bern.

Liechti, Hannes (22 March 2017). Sampling Stories Vol. 5: COOL FOR YOU. Norient - Network for Local and Global Sounds and Media Culture

Mathieu, Cla Alfred (11 March 2017). Miguel Llobet’s Recordings of Catalan Folksongs and Early 20th century Performance Practice (Unpublished). In: Lake Konstanz Guitar Research Meeting. Hemmenhofen DE.

Liechti, Hannes (3 March 2017). Sampling Stories Vol. 4: M.E.S.H. Norient - Network for Local and Global Sounds and Media Culture

Kocher, Philippe (24 February 2017). Die Formalisierung der formalisierten Musik (Unpublished). In: Fokus: Iannis Xenakis. Zürcher Hochschule der Künste. 23.-24.02.2017.

Liechti, Hannes (17 February 2017). Sampling Stories Vol. 3: Moro. Norient - Network for Local and Global Sounds and Media Culture

Baumann, Dorothee Elisabeth (2 February 2017). Eine medienkritische Analyse der Bedienungsanleitung des Fotoapparates ab 1888. Wer bedient wen? Vom Fotoapparat als Produktionsmaschine zum empathischen Apparat als künstlerisches Experiment. (Unpublished). In: Doktorandenkolloquium von Professoren Dr. Ute Holl und Dr. Markus Krajewski Medienwissenschaften Universität Basel. Universität Basel. 2. Februar 2017.

Liechti, Hannes (31 January 2017). Sampling Stories Vol. 2: Ibaaku. Norient - Network for Local and Global Sounds and Media Culture

Wüthrich, Urs (16 January 2017). Die musikalische Doktorarbeit. Berner Zeitung Berner Zeitung BZ

Mathieu, Cla Alfred (14 January 2017). Singing on the guitar: A look at sources from the 19th century and early recordings (Unpublished). In: Vocality/Instrumentality 2017. Huddersfield UK.

Schneller, Annina (2017). Appearance as a Bridging Concept between Design Ontology and Design Aesthetics (In Press). In: Koskinen, Ilpo; Vermaas, Pieter (eds.) Advancements in Philosophy Design. Berlin: Springer

Kocher, Philippe (2017). Rhythmische Techniken in der Musik von Elliott Carter. In: Lost in Contemporary Music? Neue Musik analysieren (pp. 11-54). Regensburg: ConBrio

Zeller, Sara Stefanie (2017). World Wide Willisau – Perspektiven auf Niklaus Troxlers internationalen Erfolg. In: Niklaus Troxler. Jazz'n'more – Plakate (pp. 9-15). Essen: Edition Folkwang/Steidl

Zeller, Sara Stefanie (2017). World Wide Willisau – Retrospektive Niklaus Troxler [Performance or Exhibition]. Museum Sankturbanhof Sursee. 20.08.2017–07.01.2018.

Mathieu, Cla Alfred (2017). Die Dislokation von Bass und Melodie im klassischen Gitarrenspiel. Eine quantitative und qualitative Studie zu Aufnahmen des Exercice op. 35/22 von Fernando Sor. In: Beiträge der Graduate School of the Arts 1 (pp. 81-95). Graduate School of the Arts

2016

Jacobs, Angelica (29 December 2016). Auf den Spuren kultiger Klänge. Einige Trends in der schnelllebigen Popmusik halten sich erstaunlich lange (Artikel über die Dissertation von Immanuel Brockhaus). Appenzeller Volksfreund

Böhler, Wolfgang (16 December 2016). Zwischen Kunst, Modellbildung und Empirie. Schweizer Musikzeitung

Liechti, Hannes (15 December 2016). Spurensuche im Global Pop. Aneignung von Klängen über referentielles Sampling in Tracks der global-urbanen Clubmusik. Bedeutungen, Positionen, Diskurse. (Unpublished). In: 2. GSA-Forschungstag. Universität Bern. 15.12.2016.

Mathieu, Cla Alfred (15 December 2016). Klassisches Gitarrenspiel im frühen 20. Jahrhundert. Interpretation und Technik in Miguel Llobets Tonaufnahmen der 1920er Jahre. (Unpublished). In: GSA-Forschungstag. Graduate School of the Arts, Universität Bern. 15.12.2016.

Fiedler Buchanan, Heike Gabriele (15 December 2016). Performance Writing - der Text als künstlerische Strategie (Unpublished). In: GSA-Forschungstag. Universität Bern. 15.12.2016.

Kilchenmann Obschlager, Marc (15 December 2016). Es gibt aber Leute, die es nicht leiden können, eingesperrt zu sein. (Unpublished). In: GSA-Forschungstag. Universität Bern. 15.12.2016.

Koerfer-Bürger, Angela Elisabeth (15 December 2016). Imaginierte Figurenkörper im zeitgenössischen Musiktheater (Unpublished). In: GSA-Forschungstag. Universität Bern. 15.12.2016.

Köhnken Shapiro, Camilla (15 December 2016). "Im Geiste Liszts" - Musikalische Gestaltungsideale der "Liszt-Tradition" im Spiegel von Textquellen, instruktiven Angaben und frühen Tondokumenten. (Unpublished). In: GSA-Forschungstag. Universität Bern. 15.12.2016.

Liechti, Hannes (9 December 2016). Die Kultur- und Produktionstechnik Sampling unter dem Aspekt von Dokumentation und Fiktion (Unpublished). In: GSA-Workshop «Medienanthropologie». Universität Bern. 9.12.2016.

Mathieu, Cla Alfred (9 December 2016). The 'Espressivo' Tradition and Early 20th-Century Classical Guitar Playing. Miguel Llobet's Recordings of the 1920s. (Unpublished). In: Instrument of Change, The International Rise of the Guitar (c. 1870-1945). University of Melbourne, Australia. 09-11.12.2016.

Liechti, Hannes (6 December 2016). Sampling Stories Vol. 1: Ptyl. Norient - Network for Local and Global Sounds and Media Culture

Brockhaus, Immanuel; Brotbeck, Roman; Sweers, Britta (2016). Kultsounds. Untersuchung zur Entstehung, Praxis und Wirkung dominierender Einzelklänge in populärer Musik von 1960-2014 (Unpublished). (Dissertation, Universität Bern, Philosophisch-Historische Fakultät)

Stirnemann, Julia Mia (2016). Über Projektionen: Weltkarten und Weltanschauungen. Von der Rekonstruktion zur Dekonstruktion, von der Konvention zur Alternative (Unpublished). (Dissertation, Universität Bern, Philosophisch-Historische Fakultät)

Brockhaus, Immanuel (29 November 2016). Kultsounds (Unpublished). In: Abschlussfeier der Graduate School of the Arts GSA. Universität Bern. 29.11.2016.

Stirnemann, Julia Mia (29 November 2016). Mapping Worldmaps (Unpublished). In: Abschlussfeier der Graduate School of the Arts GSA. Bern. 29.11.2016.

Bäschlin, Nathalie; Zumbühl, Stefan (25 November 2016). The Hand, 1935/36, by Francis Picabia: Crackle lacquer technique as a strategy for dissent (Unpublished). In: Symposium: Picasso, Picabia, Ernst new perspectives. Tate Britain London.

Jacobs, Angelika (22 November 2016). Auf den Spuren kultiger Klänge. SDA - Schweizerische Depeschenagentur

Aubry, Gilles (22 November 2016). Towards « decolonized » listening – An artistic sound ethnography on the Paul Bowles Collection of Moroccan Traditional Music (Unpublished). In: SONOLOGIA 2016 / out of phase: International Conference on Sound Studies. Sao Paolo, Brazil. 22.-25.11.2016.

Aubry, Gilles (22 November 2016). Präsentation des Dissertationsvorhabens "Soundscapes' und Bewahrung von Kultur. Eine künstlerische Erforschung der Paul Bowles Sammlung marokkanischer traditioneller Musik" (Unpublished). In: International Conference on Sound Studies "Sonologia: Our of Phrases". Sao Paulo, Brasilien. 22.-25.11.2016.

Schürch, Dorothea (2016). Forschungsfenster II: "Leere Stimme" [Performance or Exhibition]. In: Kaskadenkondensator, Wartel Basel: Projektraum für aktuelle Kunst und Performance - Kasko Basel.

Fiedler Buchanan, Heike Gabriele (19 November 2016). À l’instar d’Oskar Pastior : désir de langue(s) - die Lust der Zunge, der Sprachen (Unpublished). In: sound/writing – on homophonic translation. Paris, Frankreich. 17.-19.11.2016.

Aubry, Gilles (11 November 2016). Listen that's us! A sound ethnography on the Paul Bowles collection of Moroccan Music. (Unpublished). In: SGFA 2016 / White Noise / Creative Research into Sound Arts Practice (CRiSAP). University of the Arts London, London College Communication. 10.-12.11.2016.

Aubry, Gilles (11 November 2016). Vortrag/Präsentation: "Listen that's us! A sound ethnography on the Paul Bowles collection of Moroccan Music" (Unpublished). In: Sound, Gender, Feminism, Activism (SGFA) ; White Noise ; Creative Research into Sounds Art Practice (CRiSAP). London College of Communication, University of the Arts London, Grossbritannien. 10.-12.11.2016.

PM/, Codex flores (10 November 2016). Erste Promotionen an der Graduate School of the Arts. Schweizer Musikzeitung / Revue Musicale Suisse / Rivista Musicale Svizzera Verein Schweizer Musikzeitung

Bäschlin, Nathalie (7 November 2016). Fragil und präziös: spannungsvolle Gemäldeoberflächen des 20. Jahrhunderts und Konsequenzen für die präventive Konservierung (Unpublished). In: Ringvorlesung. CICS - Cologne Institute of Conservation Sciences. Technische Hochschule Köln.

Küffer, Simon (7 November 2016). Visuelle Rhetorik (Unpublished). In: Swiss Publishing Days 2016. Schule für Gestaltung Bern. 07. Nov. 2016.

Gebauer, Johannes (2 November 2016). Joseph Joachim’s Authoritative Interpretation of the Violin Concerto Op. 61 (Unpublished). In: New Beethoven Research Conference. Vancouver, Kanada. 02.-03.11.2016.

Kocher, Philippe (29 October 2016). Tonsysteme und Tondauernsysteme – der Brückenschlag zwischen zwei verschiedenen musikalischen Parametern (Unpublished). In: Sound-Colour-Space, Abschlusstagung. Zürcher Hochschule der Künste. 28.-29.10.2016.

Lzicar, Robert; Zeller, Sara Stefanie (26 October 2016). Exporting Swissness: Swiss Traditions and Visual Stereotypes in Contemporary Graphic Design. In: Making Trans/National Contemporary Design History [Proceedings of ICDHS 2016 – 10th Conference of the International Committee for Design History & Design Studies]. São Paulo: Blucher

Stirnemann, Julia Mia (26 October 2016). Worldmaps and their Perspectives (Unpublished). In: National Taiwan University of Science and Technology. Taipei, Taiwan. 26.10.2016.

Liechti, Hannes (22 October 2016). Remix von Orts-Referenzen im Global Pop. Ansätze einer multiperspektivischen Track-Analyse. (Unpublished). In: Darüber hinaus ... Populäre Musik und Überschreitung(en). IASPM-D-A-CH-Konferenz 2016. Karl-Franzens-Universität Graz. 20.-23.10.2016.

Küffer, Simon (4 October 2016). Muss Kunst zwingend politisch sein, Tommy Vercetti? (Interview von Ugur Gültekin mit Tommy Vercetti). Noisey (Vice)

Gebauer, Johannes; Bausch, Sebastian (14 September 2016). Der Klassikervortrag. Fachgruppentagung Aufführungspraxis und Interpretation (Unpublished). In: Jahrestagung der Gesellschaft der Musikfreunde. Mainz, Deutschland. 14.-17.09.2016.

Schneller, Annina (9 September 2016). Imperfektion als rhetorisches Mittel der Authentizitätserzeugung (Unpublished). In: 2. Berner Arbeitstreffen zur visuellen Rhetorik. Bern. 09.09.2016.

Dick, Leopold (2016). "Original mit Untertitel" - Die Münchener Biennale für Neues Musiktheater. Dissonance : Schweizer Musikzeitschrift für Forschung und Kreation(135), pp. 41-43. Schweizerischer Tonkünstlerverein STV; Konferenz Musikhochschulen Schweiz KMHS

Afzali, Minou (September 2016). Ein Studiengang stellt sich vor: MA Communication Design [Interview von Raffael von Niederhäusern]. HKB-Zeitung(4), p. 27. Hochschule der Künste

Küffer, Simon (30 July 2016). Yolo = Kaufen. Journal B

Brockhaus, Immanuel (23 June 2016). Das Sample aller Samples: der Orchestra Hit (Unpublished). In: Workshop "Komplexe Referenzen. Sampling als Kulturtechnik. Tagung im Museum für Gegenwartskunst. Siegen, Deutschland. 21.-23.01.2016.

Bäschlin, Nathalie (23 June 2016). Stoffliche Mutationen bei Gemälden: Phänomene, Motivationen und Bewertungen. (Unpublished). In: Dritter Schweizerischer Kongress für Kunstgeschichte. Universität Basel. 23.-25. Juni 2016.

Köpp, Kai; Gebauer, Johannes; Bausch, Sebastian (18 June 2016). Lecture recital: "Der Klassikervortrag" - Re-enacting the Art of Joseph Joachim. In: Joseph Joachim at 185. International Conference. Boston, USA. 16.-18.06.2016.

Hürzeler, Luzia (17 June 2016). Zwischen mir und dem Anderen (Unpublished). In: Interdisziplinäres Symposium "Albernheit, Nonsense, Irrwitz". Zürich, Schweiz. 17.-18.06.2016.

Bäschlin, Nathalie (9 June 2016). Fragil und preziös - spannungsvolle Gemäldeoberflächen des 20. Jahrhunderts. Schicht um Schicht. Die Bedeutung und Ästhetik der Oberfläche (Unpublished). In: Tagung der Fachgruppe Gemälde im VDR (Verband der Restauratoren), Deutschland). Kassel. 9.-11. Juni 2016.

Thompson, Simeon (26 May 2016). Othmar Schoeck, Hermann Burte und ihre Eichendorff-Adaption Das Schloss Dürande als Beitrag zum Musiktheater NS-Deutschlands (Unpublished). In: GSA-Forschungstag. Bern, Schweiz. 26.05.2016.

Bausch, Sebastian (26 May 2016). Die Interpretationspraxis bei Joseph Joachim (Unpublished). In: GSA-Forschungstag. Universität Bern. 26.05.2016.

Brockhaus, Immanuel (26 May 2016). Kultsounds. Untersuchung zur Entstehung, Praxis und Wirkung dominierender Einzelklänge in Populärer Musik von 1960-2014 (Unpublished). In: GSA-Forschungstag. Universität Bern. 26.05.2016.

Reinhard, Thomas Christian (26 May 2016). Inszenierter Alltag - Theorie und Praxis des versteckten Theaters (Unpublished). In: GSA-Forschungstag. Universität Bern. 26.05.2016.

Kocher, Philippe (26 May 2016). Vernetzte Zeitstrukturen (Unpublished). In: 1. GSA-Forschungstag. Graduate School of the Arts, Universität Bern.

Köpp, Kai; Gebauer, Johannes (25 April 2016). Lecture Recital: Recreating Performing Knowledge (Unpublished). In: Performing Knowledge Conference. Cambridge, Grossbritannien. 25.-26.04.2016.

Afzali, Minou; Scheuermann, Arne; Odermann, Jean (24 March 2016). Kommunikationsdesign im Gesundheitswesen - Teil 2 (Unpublished). In: Vortragsreihe Brown Bag Lunch. Hochschule Luzern (HSLU). 24.03.2016.

Afzali, Minou (24 March 2016). CommuniCare: Kommunikationsdesign in kultursensiblen Alters- und Pflegeeinrichtungen (Unpublished). In: Forschungsapéro. Hochschule der Künste Bern HKB. 24.03.2016.

Mathieu, Cla Alfred (19 March 2016). Expressive means in Miguel Llobet's sound recordings of the 1920s (Unpublished). In: 2nd International Guitar Research Center Conference. University of Surrey, Guildford, UK. 19.03.2016.

Schürch, Dorothea (2016). Forschungsfenster I: "Leere Stimmen" [Performance or Exhibition]. In: Kaskadenkondensator, Wartel Basel: Projektraum für aktuelle Kunst und Performance - Kasko Basel.

Afzali, Minou; Scheuermann, Arne; Drack, Murielle (10 March 2016). Kommunikationsdesign im Gesundheitswesen - Teil 1 (Unpublished). In: Vortragsreihe Brown Bag Lunch. Hochschule Luzern (HSLU). 10.03.2016.

Afzali, Minou (9 March 2016). CommuniCare (Unpublished). In: Forschungsapéro HKB, PROGR. Bern. 09.03.2016.

Berger, Matthias (5 March 2016). “Crye Fredome”? Medievalism and Twenty-First-Century Scottish National Identity (Unpublished). In: 18. Studientag zum Englischen Mittelalter (SEM). Bonn, Deutschland. 03.-05.03.2016.

Afzali, Minou (4 March 2016). Health Care Communication Design (HCCD): eine interdisziplinäre Arbeitsgruppe der Berner Fachhochschule. (Unpublished). In: Kongress für Gesundheitsberufe, Interprofessionalität – Realität oder Mythos?. Inselspital Bern. 4./5. März 2016.

Stirnemann, Julia Mia (28 January 2016). Mapping World Maps (Unpublished). In: SDN Unfrozen Conference. Giessbach, CH. 28.01.2016.

Stirnemann, Julia Mia (28 January 2016). Mapping Worldmaps (Unpublished). In: Swiss Design Network Conference. Giessbach, Schweiz. 28.-31.01.2016.

Afzali, Minou (28 January 2016). CommuniCare – Communication Design in Culturally Sensitive Nursing Homes (Unpublished). In: Unfrozen – First SDN Design Research Winter Summit. Giessbach (CH). 28.-31. Januar 2016.

Stirnemann, Julia Mia (26 January 2016). Multiple Perspective in Design (Unpublished). In: National Taiwan University of Science and Technology. Taipei, Taiwan. 26.01.2016.

Afzali, Minou (January 2016). Köpfe der Forschung [Interview von Natalie Pernet]. Newsletter Forschung HKB(12) Hochschule der Künste Bern

Kocher, Philippe (2016). Rethinking 'Open Form'. Conference Proceedings of Generative Art Conferences, pp. 339-349. Domus Argenia

Kocher, Philippe (2016). Polytempo Composer: A Tool for the Computation of Synchronisable Tempo Progressions. Proceedings of the SMC Conferences, pp. 238-242. SMCNetwork

Lzicar, Robert; Unger, A. (2016). Designed Histories. Visual Historiography and Canonization in Swiss Graphic Design History. In: Lzicar, Robert; Fornari, D. (eds.) Mapping Graphic Design History in Switzerland (pp. 249-276). Zürich: Triest

Dick, Leopold (2016). Komponierte Erinnerungsarbeit. Revue und Ritus im Musiktheater Ruedi Häusermanns. In: Meyer, Andreas; Richter-Ibanez, Christine (eds.) Übergänge: Aktuelles Musiktheater und inszenierte Musik. Stuttgarter Musikwissenschaftliche Schriften (pp. 169-179). Mainz: Schott Music

Schneller, Annina (2016). Grafikdesign: Visuelle Überzeugungsarbeit zwischen digitaler Perfektion und dem Charme des Handgemachten. In: Scheuermann, Arne; Vidal, Francesca (eds.) Handbuch Medienrhetorik. Handbücher Rhetorik 6 (pp. 331-357). Berlin, Boston: De Gruyter

Afzali, Minou; Scheuermann, Arne; Hahn, Sabine (2016). Weniger Raum für Aggression. Frequenz. Kundenmagazin der BFH Gesundheit, 2016(2), pp. 47-49. Berner Fachhochschule BFH

Lzicar, Robert; Fornari, Davide (eds.) (2016). Mapping Graphic Design History in Switzerland. Zürich: Triest

Gebauer, Johannes (2016). Zur Entstehung eines Klassikers. Die Aufführungen von Beethovens Violinkonzert op. 61 von der Uraufführung bis 1844. In: Cobb Biermann, Joanna; Ronge, Julia; Siegert, Christina (eds.) Bonner Beethoven-Studien. Reihe V: Vol. 12 (pp. 9-26). Bonn, Deutschland: Verlag Beethoven-Haus

Afzali, Minou (2016). Ein Bild im Wandel der Zeit. Webmagazin des Fachbereichs Gestaltung und Kunst der Hochschule der Künste Bern HKB(11)

Schürch, Dorothea (2016). Leere Stimmen. Vor- und nachsprachliche Transformationsprozesse - die ersten Jahrzehnte experimenteller Stimmen nach 1945. Dissonance : Schweizer Musikzeitschrift für Forschung und Kreation(135), pp. 19-23. Schweizerischer Tonkünstlerverein STV; Konferenz Musikhochschulen Schweiz KMHS

Harenberg, Michael; Koerfer-Bürger, Angela Elisabeth (2016). Having Bodies: Liveness und Körperlichkeit in der aktuellen Performancepraxis. Positionen: Texte zur aktuellen Musik, 107, pp. 28-31. Positionen

2015

Brockhaus, Immanuel (19 December 2015). Vortrag zum Dissertationsprojekt "Kultsounds" (Unpublished). In: Kolloquium Musikwissenschaft. Bern, Schweiz. 19.12.2015.

Lzicar, Robert (11 December 2015). Swiss Types - the invention of a national typography. Face Forward, pp. 52-53. Face Forward

Thompson, Simeon (4 December 2015). Joseph von Eichendorff and Othmar Schoeck: Invoking Pre-Revolutionary Pasts in Late Romantic Literature and Late Romantic Music (Unpublished). In: International conference Rethinking Cultural Memory 1700-1850. Nordic Association for Romantic Studies, University of Copenhagen. 04.-05.12.2015.

Badrutt, Gaudenz; Brotbeck, Roman; Schürch, Dorothea (December 2015). écoute élargie (Unpublished). In: Forschungsprojekt. Hochschule der Künste Bern. Dez. 2015.

Brockhaus, Immanuel (27 November 2015). Kultsounds - Aktuelle Forschungsergegnisse / Einführung in Methoden der Sound Studies in Verbindung mit der Actor-Network Theory (Unpublished). In: Symposium Musikmanagement. HKB Bern.

Lzicar, Robert (27 November 2015). Swiss Graphic Design and Typography Revisited (Unpublished). In: GfDg-Jahrestagung 2015. Design mit Geschichte. Geschichtsbilder in Praxis und Theorie.

Brockhaus, Immanuel (20 November 2015). Referat/Vortrag: Aneignung von populärer Musik (Unpublished). In: Tagung. Braunschweig.

Afzali, Minou (14 November 2015). Vorstellung des Forschungsschwerpunktes Kommunikationsdesign und MAS Signaletik - Environmental Communication Design der Hochschule der Künste Bern, u.a. Vorstellung der Studie CommuniCare (Unpublished). In: Tagung Raumwelten - Plattform für Szenografie, Architektur und Medien. Bern. 14.11.2015.

Lzicar, Robert (9 November 2015). Discourse Analysis (Unpublished). In: Tagung "Design Research Methods Festival". Hochschule der Künste Bern. 9.-11.11.2015.

Mathieu, Cla Alfred (November 2015). Ansätze zur Untersuchung des spätromantischen Gitarrenspiels (Unpublished). In: Jahrestagung der österreichischen Gesellschaft für Musikwissenschaft. Graz. 18.-21.11.2015.

Leemann, Adrian; Kolly, Marie-José; Schmid, Stephan; Dellwo, Volker (eds.) (2015). Trends in Phonetics and Phonology. Bern: Peter Lang

Mathieu, Cla Alfred (23 October 2015). Espressivität im spätromantischen Gitarrenspiel (Unpublished). In: Forschungskolloquium Musikwissenschaft. Universität Bern. 23.10.2015.

Thompson, Simeon (23 October 2015). Händels Judas Maccabaeus in der Textbearbeitung Hermann Burtes als Beispiel für die Ambivalenzen der NS-deutschen Kultur im Umgang mit geistlichen Stoffen (Unpublished). In: 5. Internationaler Kongress für Kirchenmusik. Präsentation im Forschungskolloquium für Doktorierende und Habilitierende. Bern. 23.10.2015.

Thompson, Simeon; Gartmann, Thomas (22 October 2015). Bach und Händel in den deutschen Diktaturen (Unpublished). In: 5. Internationaler Kongress für Kirchenmusik (Workshop). Bern. 22.10.2015.

Weber, Barbara Balba (15 October 2015). Vermittlungskonzepte für Neue Musik. In: Donaueschinger Musiktage 2015, Programm Text Generation. Donaueschingen. 15.10.2015.

Thompson, Simeon (2 October 2015). "[...] um später einmal mit Kopfschütteln [...] gelesen zu werden?" Händels Judas Maccabaeus in der Textbearbeitung von Hermann Burte (Unpublished). In: Jahrestagung der Gesellschaft für Musikforschung. Halle (Saale). 02.10.2015.

Thompson, Simeon (11 September 2015). Politische Aspekte der Eichendorff-Rezeption in der Musik Othmar Schoecks (Unpublished). In: Zur Renaissance kontextualisierter literaturwissenschaftlicher Methoden. Universität Bern. 11.-12.09.15.

Hafner, Albert; Affolter, Jehanne; Alt, Kurt W.; Bader, Martin; Brandt, Guido; Brechbühl Trijasse, Sabine; Curdy, Philippe; Ferrer, Montserrat; Francuz, John; Frey-Kupper, Suzanne; Glauser, Kathrin; Junkmanns, Jürgen; Klügl, Johanna; Mischler, Kurt; Räss, Ursula; Rast-Eicher, Antoinette; Rérolle, Charlotte; Schibler, Jörg; Schlumbaum, Angela; Schoch, Werner H.; ... (2015). Schnidejoch und Lötschenpass. Archäologische Forschungen in den Berner Alpen. Schnidejoch et Lötschenpass. Investigations archéologiques dans les Alpes bernoises. Bände/Volumes 1/2. 1/2. Bern: Archäologischer Dienst des Kantons Bern

Dick, Leopold; Tesche, Tassilo (2015). How to do things ... Sprechaktexperimente im intermedialen Musiktheaterlabor. In: Jürgens, Anna-Sophie; Tesche, Tassilo (eds.) LaborARTorium: Forschung im Denkraum zwischen Wissenschaft und Kunst - eine Methodenreflexion. Science Studies (pp. 301-320). Bielefeld: transcript

Klingemann, H.; Scheuermann, Arne; Laederach, Kurt; Krueger, Birgit; Schmutz, E.; Stähli, S.; Afzali, Minou; Kernen, Valérie (2015). Public art and public space - Waiting stress and waiting pleasure. Time & Society, 27(1), pp. 69-91. 10.1177/0961463X15596701

Thompson, Simeon (9 July 2015). Presentation of PhD research (Unpublished). In: Graduate Workshop "Comparative Methods in Literary and Cultural Studies". Universität Bern. 9.-10.07.2015.

Köpp, Kai; Gebauer, Johannes; Bausch, Sebastian (30 June 2015). Embodying the sound of the "Joachim-School" (Unpublished). In: Performing Brahms in the Twenty-first Century. University of Leeds. 30.06.2015-02.07.2015.

Afzali, Minou (1 June 2015). Leben im Quartier. Von der Nutzung des Stadtraumes (Unpublished). In: CH-Netzwerkwoche "Räume, Grenzen Settings - der Stadtraum als Labor der Kunstvermittlung". Hochschule der Künste Bern. 01.06.2015.

Rudolf, Nora (30 May 2015). Textile collections in museums of applied arts: collecting, exhibiting and preserving historical textiles in the 19th century (Unpublished). In: 5th Bern Research Camp for the Applied Arts. Institut für Kunstgeschichte, Universität Bern. 30.05.2015.

Brockhaus, Immanuel (29 May 2015). Vortrag/Referat und Diskussion zum Thema "Presets" (Unpublished). In: Arbeitstagung Musikformulare und Presets. Hildesheim, Deutschland. 29.-30.05.2015.

Berger, Matthias (28 May 2015). Retaking the Middle Ages: Medievalism and 'National' Narratives of Migration and Conquest (Unpublished). In: Conquest and Migration (MA Seminar, Dr Katrin Rupp). Neuchâtel, Schweiz. 19.02.- 28.05.2015.

Schürch, Dorothea (20 May 2015). "leere Stimmen" - Lecture Performance (Unpublished). In: Monatsprogramm Mai 2015. Werkstatt für improvisierte Musik Zürich. 20.05.2015.

Mathieu, Cla Alfred (15 May 2015). Hugo Riemanns Konzept des belebten Kunstwerks (Unpublished). In: GSA-Workshop "Performativität". Universität Bern. 15.05.2015.

Ziegler, Michelle Catherine (10 May 2015). Einführung für ein Konzert (Unpublished). In: Konzert des Musikpodiums Zürich. Zürich. 10.05.2015.

Gebauer, Peter Johannes (6 May 2015). Das "Freispielen" und die "Gestaltungskraft" - Zwei wichtige Stilmittel der Joachim-Tradition in den instruktiven Texten der Joachim-Epigonen Marion Bruce Ranken und Karl Klingler (Unpublished). In: Symposium Interpretationsforschung - Künstlerischer Vortrag im Spiegel historischer Texte und Tonaufnahmen. Universität Bern und Hochschule der Künste Bern. 06.05.2015.

Waterhouse, Elizabeth (25 April 2015). Meaningful Measurement of Entrainment in William's Forsythe's Duo (Unpublished). In: Intelligence and Action III: Dance Engaging Science - Expanding on the Cognitive Perspective. Zentrum für interdisziplinäre Forschung, Universität Bielefeld. 23.-25.04.2015.

Waterhouse, Elizabeth (25 April 2015). Meaningful Measurement of Entrainment in William`s Forsythe`s Duo (Unpublished). In: Intelligence and Action III: Dance Engaging Science – Expanding on the Cognitive. Bielefeld, Deutschland. 23.-25.04.2015.

Weber, Barbara Balba (18 April 2015). Kompass Musikvermittlung und das Schweizer Netzwerk Musikvermittlung (Unpublished). In: Studiengang Musikvermittlung. Anton Bruckner Privatuniversität für Musik, Schauspiel und Tanz, Linz. 18.04.2015.

Mathieu, Cla Alfred (15 April 2015). Emiljo Pujols Manifest "Dilema del sonido en la guitarra" (Unpublished). In: IASH-Workshop "Sound-Klang-Auditivität". Bern. 15.04.2015.

Brockhaus, Immanuel (15 April 2015). Auditivität (Unpublished). In: Auditivität. IASH Bern.

Dick, Leopold (2015). Komponierte Sprechereignisse. Vokalität in der Unterrichts- und Aufführungspraxis des "composed theatre". In: Rey, Anton; Toro-Pérez, German (eds.) Disembodied Voice. sub Texte: Vol. 10 (pp. 93-102). Berlin: Alexander Verlag

Afzali, Minou (April 2015). "Die Rückkehr von Goethes Geist". Interview mit Thomas Gartmann über die GSA. UniPress - Forschung und Wissenschaft an der Universität Bern(163), pp. 26-27. Abteilung Kommunikation, Universität Bern

Thompson, Simeon (30 March 2015). Othmar Schoeck’s Das Schloss Dürande as a Contribution to Nazi German Opera (Unpublished). In: International conference Music under German Occupation 1938-1945: Complicity and Resistance. University of Manchester. 30.03.2015.

Schürch, Dorothea (25 March 2015). "leere Stimmen" - Lecture Performance (Unpublished). In: Monatsprogramm März 2015. Werkstatt für improvisierte Musik Zürich. 25.03.2015.

Brockhaus, Immanuel (20 March 2015). Vortrag zum Dissertationsthema "Kultsounds" (Unpublished). In: Kolloquium Musikwissenschaft. Bern, Schweiz. 20.03.2015.

Weber, Barbara Balba (19 February 2015). Experimentelles unter die Leute bringen - Die Vermittlung Neuer Musik am Beispiel von Tönstör (Unpublished). In: FHNW Kolloquiumsreihe "Musik und Mensch". Windisch, Campus Brugg-Windisch. 19.02.2015.

Afzali, Minou (17 February 2015). CommuniCare - Kommunikationsdesign in kultursensiblen Alters- und Pflegeeinrichtungen. (Unpublished). In: Vortrag am Institutskolloquium. Universität Bern, Institut für Sozialanthropologie. 17.02.2015.

Schürch, Dorothea (28 January 2015). "leere Stimmen" - Lecture Performance (Unpublished). In: Monatsprogramm Januar 2015. Werkstatt für improvisierte Musik Zürich. 28.01.2015.

Thompson, Simeon (1 January 2015). Deutsche Musik 1933-1945 (Unpublished). In: Input Talk. University of the Arts course Musikgeschichte, Bern. 01.01.2015.

Schneller, Annina (2015). Design Rhetoric: Studying the Effects of Designed Objects. Nature and Culture, 10(3), pp. 333-356. Berghahn Books

Weber, Barbara Balba (2015). Es müsste einfach schick sein, beim Musikhören etwas zu riskieren. Weltbezüge bei Lachenmann: Perspektive der Musikvermittlung. In: Hiekel, Jörn Peter (ed.) Zurück zur Gegenwart? Weltbezüge in neuer Musik. Veröffentlichungen des Instituts für Neue Musik und Musikerziehung: Vol. 55 (pp. 160-171). Darmstadt: Institut für Neue Musik und Musikerziehung

Weber, Barbara; Riedl, Reinhard (2015). "Man nimmt viel besser ein konkretes Gegenüber als eine anonyme Zielgruppe". Interview mit Barbara Balba Weber. eGov Präsenz, 2015(2), pp. 28-30. E-Government-Institut

Weber, Barbara Balba (2015). "Plädoyer U20. Für den Einlass von Jugendlichen in die Neue Musik". Essay im Programmbuch zu 'upgrade', ein Festivalkongress der Gesellschaft der Musikfreunde Donaueschingen e.V. und der Kulturstiftung des Bundes in Kooperation mit den Donaueschinger Musiktagen.

Weber, Barbara Balba (2015). Kompass Musikvermittlung (Unpublished). In: Konzept trifft Wirklichkeit. Musikvermittlung zwischen gut gemeint und gut gemacht. Fachtagung zum "Förderpreis Musikvermittlung". Sparkassenverband Niedersachsen, Hannover. 28.-29.05.2015.

Dimos, Kostis; Dick, Leopold; Dellwo, Volker (2015). Perception of levels of emotion in speech prosody. In The Scottish Consortium for ICPhS 2015 (Ed.). Proceedings of the 18th International Congress of Phonetic Sciences. In: Proceedings of 18th Internatonal Congress of Phonetic Sciences. Glasgow, UK: University of Glasgow

Lzicar, Robert; Zeller, Sara (2015). Swiss Graphic Design & Typography Revisited. In: Oh, Yunsung; Park, Fritz K. (eds.) Arts, Crafts And Wealth. An Overview Of The 'Stealing Swiss' Exhibition (pp. 38-43). Seoul: Kyobo

2014

Berger, Matthias (4 December 2014). Shakespeare, the Middle Ages and the Luck of the British: Medievalism and National Identity in The Hollow Crown (2012) (Unpublished). In: Shakespeare's Histories (lecture course, Prof. Indira Ghose). Fribourg, Schweiz. 15.09.-19.12.2014.

Brockhaus, Immanuel (6 November 2014). Vortrag zum Thema Growing Up, Die Emanzipation des Jazz in der Schweiz 1965-1980 (Unpublished). In: Der ECM Sound der frühen Jahre; Growing Up: Jazz in Europe 1960-1980. Luzern, Schweiz. 06.-08.11.2104.

Badrutt, Gaudenz (31 October 2014). From Debussy to Noise (Unpublished). In: Conference at the Junior College. International University of Kagoshima. 31.10.2014.

Schneller, Annina (1 September 2014). Drei Fragezeichen zur rhetorischen Evidentia. Warum es um Bildlichkeit geht und sie nicht alles ist. Sprache für die Form - Forum für Design und Rhetorik, 10

Badrutt, Gaudenz (9 April 2014). Klangschichten – Von der grafischen Vision zur musikalischen Realisierung (Unpublished). In: Forschungsmittwoch. Hochschule der Künste Bern. 09.04.2014.

Schneller, Annina (2014). Die Rhetorik des Selbstgemachten im Grafikdesign. In: Breuer, Gerda; Oestereich, Christopher (eds.) Seriell - individuell: Handwerkliches im Design (pp. 193-207). Weimar: VDG

Berthod, Jonas Théo Orient (2014). Researching within Design? IDPure Magazine, 34, pp. 72-77. IDPure

2010

Brockhaus, Immanuel; Weber, Bernhard (eds.) (2010). Inside The Cut - Digitale Schnitttechniken und Populäre Musik. Entwicklung - Wahrnehmung - Ästhetik. Studien zur Popularmusik. Bielefeld: Transcript

This list was generated on Tue Oct 15 22:00:50 2019 CEST.
Provide Feedback