Bauer, Daniel

Up a level
Export as [feed] RSS
Group by: Date | Item Type | Refereed | No Grouping
Jump to: 2018 | 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2011 | 2009 | 2008 | 2007

2018

Zupanic, Michaela; Ehlers, Sybille; Bauer, Daniel; Hofmann, Marzellus; Ehlers, Jan (21 September 2018). Was prüft der Modified Essay Questions Test an der Universität Witten/Herdecke? In: Jahrestagung der Gesellschaft für Medizinische Ausbildung (GMA). Düsseldorf: German Medical Science GMS Publishing House 10.3205/18gma116

Lahner, Felicitas-Maria; Bauer, Daniel; Lörwald, Andrea Carolin; Müller, Tjark; Guttormsen, Sissel; Fischer, Martin R; Huwendiek, Sören (21 September 2018). Der Einfluss unterschiedlicher Bewertungsschlüssel für Kprim Fragen auf die Messgenauigkeit um die Bestehensgrenze. In: Jahrestagung der Gesellschaft für Medizinische Ausbildung (GMA). Düsseldorf: German Medical Science GMS Publishing House 10.3205/18gma170

Fischer, Volkhard; Bauer, Daniel (20 September 2018). Valide Prüfungen: Erarbeitung eines ersten Musterszenarios. In: Jahrestagung der Gesellschaft für Medizinische Ausbildung (GMA). Düsseldorf: German Medical Science GMS Publishing House 10.3205/18gma375

Himmelbauer, Monika; März, Maren; Bauer, Daniel (19 September 2018). Der PTM (Progress Test Medizin) zur Förderung von studentischer Selbstreflexion: Entwicklung einer Best Practice Feedback-Routine. In: Jahrestagung der Gesellschaft für Medizinische Ausbildung (GMA). Düsseldorf: German Medical Science GMS Publishing House 10.3205/18gma387

Lahner, Felicitas-Maria; Lörwald, Andrea Carolin; Bauer, Daniel; Guttormsen, Sissel; Fischer, Martin R; Huwendiek, Sören (29 August 2018). Influence of Different Scoring Algorithms for Multiple True-False Items on the Measurement Precision of Multiple Choice Exams. In: AMEE Conference (pp. 801-802). Dundee: Association for Medical Education in Europe

Ehlers, Jan P; Hofmann, Marzellus; Fricke, Julia; Fischer, Martin R; Bauer, Daniel; Zupanic, Michaela (27 August 2018). Implicit criteria of the medical student entry selection process at Witten/Herdecke University (Unpublished). In: AMEE Conference. Basel. 25.08.-29.08.2018.

Schmitz, Felix Michael; Schnabel, Kai; Bauer, Daniel; Bachmann, Cadja; Woermann, Ulrich; Guttormsen, Sissel (2018). The learning effects of different presentations of worked examples on medical students’ breaking-bad-news skills: A randomized and blinded field trial. Patient education and counseling, 101(8), pp. 1439-1451. Elsevier Ireland 10.1016/j.pec.2018.02.013

Lörwald, Andrea Carolin; Bauer, Daniel; Lahner, Felicitas-Maria; Greif, Robert; Berendonk, Christoph; Norcini, John; Huwendiek, Sören (2018). The Authors reply: Factors influencing the educational impact of mini-CEX and DOPS. Medical teacher, 40(8), p. 868. Taylor & Francis 10.1080/0142159X.2018.1450940

Kiessling, Claudia; Winkelmann, Andreas; Lahner, Felicitas-Maria; Bauer, Daniel (2018). When predicting item difficulty, is it better to ask authors or reviewers? Medical Education, 52(5), pp. 571-572. Wiley 10.1111/medu.13570

Brem, Beate; Bauer, Daniel; Schnabel, Kai (24 March 2018). "Passing the smell test." Should we add scents to simulation? In: 13th International Skills Lab Symposium (p. 17). Maribor: University of Maribor, Faculty of Medicine

Bauer, Daniel; Lörwald, Andrea Carolin; Wüst, Sandra; Beltraminelli, Helmut; Schnabel, Kai (23 March 2018). Modern Medical Moulage in Health Professions Education. In: 13th International Skills Lab Symposium (pp. 22-23). Maribor: University of Maribor, Faculty of Medicine

2017

Sauter, Thomas; Schnabel, Kai; Bauer, Daniel; Exadaktylos, Aristomenis; Brodmann Maeder, Monika; Hautz, Wolf (October 2017). Vom Studenten zum Teammitglied: Ein Flipped classroom Konzept zur Integration Studierender in interprofessionelle Simulations-Teamtrainings in der Notfallmedizin (Unpublished). In: Interdisziplinäres Symposium zur Simulation in der Medizin (InSiM). Dresden. 12.10.-14.10.2017.

Wüst, Sandra; Brem, Beate; Bauer, Daniel; Christen, Regina; Schnabel, Kai (23 September 2017). Qualitätskriterien zum Einsatz von Moulagen an OSCE-Prüfungen. In: Gemeinsame Jahrestagung der Gesellschaft für Medizinische Ausbildung (GMA) und des Arbeitskreises für die Weiterentwicklung der Lehre in der Zahnmedizin (AKWLZ). Düsseldorf: German Medical Science GMS Publishing House

Bauer, Daniel; Behrends, Marianne; Bischoff, Thomas; Braun, Barbara; Dobbelstein, Matthias; Fischer, Martin R; Franz, Stefan; Kühl, Susanne; Mack, Monika; Marschollek, Michael; Schmidt, Tobias; Stiller, Gerald; Tolks, Daniel (20 September 2017). Lehrvideos und freie Online-Ressourcen - Nutzung im Inverted Classroom und Verbreitung in offener Plattform. In: Gemeinsame Jahrestagung der Gesellschaft für Medizinische Ausbildung (GMA) und des Arbeitskreises für die Weiterentwicklung der Lehre in der Zahnmedizin (AKWLZ). Düsseldorf: German Medical Science GMS Publishing House

Härtl, Anja; Schmidt, Anita; Bayer, Yasmin; Berberat, Pascal; Fehr, Alexander; Hesse, Alexandra; Fischer, Martin; Kohlbeck, Christina; Bauer, Daniel (2017). Die Entwicklung und Implementierung des Zertifikats Medizindidaktik der Bayerischen Universitäten des Kompetenznetzes Medizinlehre Bayern. In: Kordts-Freudinger, Robert; Al-Kabbani, Daniel; Schaper, Niclas (eds.) Hochschuldidaktik im Dialog. Beiträge der Jahrestagung der Deutschen Gesellschaft für Hochschuldidaktik (dghd) 2015. Blickpunkt Hochschuldidaktik: Vol. 131 (pp. 129-146). Bielefeld: Bertelsmann

Drossard, Sabine; Bauer, Daniel; Fischer, Martin R; Kühne-Eversmann, Lisa (2017). [Is the formal quality of multiple choice questions used for continuing medical education influenced by guidelines for authors provided by the publishing houses?]. Zeitschrift für Evidenz, Fortbildung und Qualität im Gesundheitswesen, 121, pp. 29-35. Elsevier, Urban & Fischer 10.1016/j.zefq.2017.03.015

Bauer, Daniel; Bonvin, Raphael; Breckwoldt, Jan; Bruppacher, Heinz; Schirlo, Christian; Schnabel, Kai (1 April 2017). Assessment of Auscultation Skills with Hybrid Simulation. In: 12. Internationales SkillsLab Symposium. Düsseldorf: German Medical Science GMS Publishing House 10.3205/17isls24

Schürer-Maly, Cornelia-C; Guder, Walter; Wolf, Edeltraud; Bauer, Daniel; Fried, Roman (2017). Preanalytics: online-training for medical assistants – international study on demand, benefit and sustainability. GMS Zeitschrift zur Förderung der Qualitätssicherung in medizinischen Laboratorien, 8(Doc2) German Medical Science 10.3205/lab000025

Bauer, Daniel; Bonvin, Raphael; Breckwoldt, Jan; Bruppacher, Heinz; Monti, Matteo; Schnabel, Kai (17 March 2017). Hybrid Simulations for the assessment of Swiss medical students' clinical skills. In: 5th Swiss Conference on Standardized Patients and Simulation in Healthcare (SPSim) (p. 47). Bern: Institut für Medizinische Lehre

Guttormsen, Sissel; Bauer, Daniel; Breckwoldt, Jan; Huwendiek, Sören; Schnabel, Kai; Schirlo, Christian (2017). GMA Annual Conference 2016 in Bern – Conference Report. GMS Journal for Medical Education, 34(1), Doc2. German Medical Science 10.3205/zma001079

2016

Bauer, Daniel; Huwendiek, Sören; Schnabel, Kai; Guttormsen, Sissel (17 September 2016). Die Interaktivierung der Keynote Beiträge bei der GMA Jahrestagung 2016: Akzeptanz der "Sandwich Keynotes" unter Speakern und Teilnehmenden. In: Jahrestagung der Gesellschaft für Medizinische Ausbildung (GMA). Düsseldorf: German Medical Science GMS Publishing House 10.3205/16gma291

Pfeiffer, Mona; Fischer, Martin R; Bauer, Daniel (15 September 2016). Dr. med – Was beeinflusst die Forschungsproduktivität während und in den ersten Jahren nach der Promotion? In: Jahrestagung der Gesellschaft für Medizinische Ausbildung (GMA). Bern. 14.-17.09.2016. 10.3205/16gma058

Tolks, Daniel; Bischoff, Thomas; Bauer, Daniel (14 September 2016). Eine Einführung in die Inverted-Classroom-Methode in der medizinischen Ausbildung. In: Jahrestagung der Gesellschaft für Medizinische Ausbildung (GMA) (p. 5). Düsseldorf: German Medical Science GMS Publishing House 10.3205/16gma007

Bauer, Daniel; Huwendiek, Sören; März, Maren (2016). “Pass, fail” – On Standard Setting Procedures for the Assessment of Practical Skills at Medical Schools in Germany, Austria, and Switzerland. GMS Journal for Medical Education, 33(4), Doc50. German Medical Science 10.3205/zma001049

Pfeiffer, Mona; Fischer, Martin R.; Bauer, Daniel (2016). Publication activities of German junior researchers in academic medicine: which factors impact impact factors? BMC medical education, 16(190), p. 190. BioMed Central 10.1186/s12909-016-0712-3

2015

Huber, Johanna; Nepal, Sushil; Bauer, Daniel; Wessels, Insa; Fischer, Martin R; Kiessling, Claudia (2015). Tools and instruments for needs assessment, monitoring and evaluation of health research capacity development activities at the individual and organizational level: a systematic review. Health research policy and systems, 13(80), p. 80. BioMed Central 10.1186/s12961-015-0070-3

Ackel-Eisnach, Kristina; Raes, Patricia; Hönikl, Lisa; Bauer, Daniel; Wagener, Stefan; Möltner, Andreas; Jünger, Jana; Fischer, Martin R (2015). Is German Medical Education Research on the rise? An analysis of publications from the years 2004 to 2013. GMS Zeitschrift für medizinische Ausbildung, 32(3), Doc30. German Medical Science 10.3205/zma000972

Fischer, Martin R; Bauer, Daniel; Mohn, Karin (2015). Finally finished! National Competence Based Catalogues of Learning Objectives for Undergraduate Medical Education (NKLM) and Dental Education (NKLZ) ready for trial. GMS Zeitschrift für medizinische Ausbildung, 32(3), Doc35. German Medical Science 10.3205/zma000977

Görlitz, Anja; Ebert, Thomas; Bauer, Daniel; Grasl, Matthäus; Hofer, Matthias; Lammerding-Köppel, Maria; Fabry, Götz (2015). Core Competencies for Medical Teachers (KLM) – A Position Paper of the GMA Committee on Personal and Organizational Development in Teaching. GMS Zeitschrift für medizinische Ausbildung, 32(2), Doc23. German Medical Science 10.3205/zma000965

2014

Raes, Patricia; Bauer, Daniel; Schöppe, Franziska; Fischer, Martin R (2014). The active participation of German-speaking countries in conferences of the Association for Medical Education in Europe (AMEE) between 2005 and 2013: A reflection of the development of medical education research? GMS Zeitschrift für medizinische Ausbildung, 31(3), Doc28. German Medical Science 10.3205/zma000920

Havel, M; Ertl, L; Bauer, Daniel; Schuster, M; Stelter, K; Sundberg, J (2014). Resonator properties of paranasal sinuses: preliminary results of an anatomical study. Rhinology, 52(2), pp. 178-182. International Rhinologic Society 10.4193/Rhin

Huber, Johanna; Bauer, Daniel; Hoelscher, Michael; Kapungu, Jerry; Kroidl, Arne; Lennemann, Tessa; Maganga, Lucas; Opitz, Oliver; Salehe, Omari; Sigauke, Abbie; Fischer, Martin R; Kiessling, Claudia (2014). Evaluation of health research capacity strengthening trainings on individual level: validation of a questionnaire. Journal of evaluation in clinical practice, 20(4), pp. 390-395. Wiley-Blackwell 10.1111/jep.12143

2013

Schürer-Maly, Corneliac; Wood, William Graham; Falbo, Rosanna; Brambilla, Paolo; Heller, Christian; Schwarz, Patrick; Illigen, Dirk; Adler, Martin; Heitzmann, Nicole; Bauer, Daniel; Fischer, Martin; Spannagl, Michael (2013). An educational web-based external quality assessment outcome and evaluation: first experiences with urinary sediment and hemostaseology. Clinical Laboratory, 59(9-10), pp. 1061-1069. Clinical Laboratory Publications GmbH 10.7754/Clin.Lab.2012.121014

Bauer, Daniel; Görlitz, Anja; Huber, Johanna; Fischer, Martin R; Holzer, Matthias (2013). Theorie und Praxis - Prüfungen in der Medizin. In: Brockmann, Judith; Pilniok, Arne (eds.) Prüfen in der Rechtswissenschaft: Probleme, Praxis und Perspektiven. Schriften zur rechtswissenschaftlichen Didaktik: Vol. 4 (pp. 77-93). Baden-Baden: Nomos

2011

Görlitz, Anja; Bauer, Daniel; Reincke, Martin; Fischer, Martin (2011). GMA Annual Conference 2011 in Munich – Conference Report. GMS Zeitschrift für medizinische Ausbildung, 28(4), Doc47. German Medical Science 10.3205/zma000759

Bauer, Daniel; Holzer, Matthias; Kopp, Veronika; Fischer, Martin R (2011). Pick-N multiple choice-exams: a comparison of scoring algorithms. Advances in health sciences education, 16(2), pp. 211-221. Springer 10.1007/s10459-010-9256-1

2009

Bauer, Daniel; Emde, Michael; Urbansky, Stefan; Karsten, Gudrun; Fischer, Martin R (2009). Clinical Skills Online (CliSO): Combining case based and systematic learning using the Nickels and CASUS® Platforms. GMS Medizinische Informatik, Biometrie und Epidemiologie, 5(1), Doc11. German Medical Science 10.3205/mibe000090

2008

Kernt, Marcus; Holzer, Matthias; Bauer, Daniel; Fischer, Martin R (2008). Concept mapping for supporting the differential diagnostic generation of hypotheses in the case-based online learning system CASUS: Qualitative improvement of dagnostic performance through ICD-10 coding. GMS Zeitschrift für medizinische Ausbildung, 25(3), Doc91. German Medical Science

2007

Geisenhof, Stefanie; Shiozawa, Thomas; Kopp, Veronika; Mayer, Simon; Bauer, Daniel; Fischer, Martin Rudolf (2007). Candidate selection in internal medicine regarding the new licensing regulation for doctors. Medizinische Klinik, 102(12), pp. 953-956. Springer 10.1007/s00063-007-1119-z

Bauer, Daniel; Kopp, Veronika; Fischer, Martin R (2007). Answer changing in multiple choice assessment: change that answer when in doubt - and spread the word! BMC medical education, 7(28), p. 28. BioMed Central 10.1186/1472-6920-7-28

Provide Feedback