Up a level |
Hupka-Brunner, Sandra; Jann, Ben; Meyer, Thomas (2023). Introduction to the Special Issue: Exploring Life Courses in Their Making. Swiss Journal of Sociology, 49(2), pp. 267-272. De Gruyter 10.2478/sjs-2023-0014
Kamm, Chantal; Gomensoro, Andrés; Heers, Marieke; Hupka-Brunner, Sandra (2023). Parental Investment in Children’s Educational Pathways: A Comparative View on Swiss and Migrant Families. Swiss Journal of Sociology, 49(2), pp. 367-393. De Gruyter 10.2478/sjs-2023-0019
Hupka-Brunner, Sandra; Meyer, Thomas (2023). Life Course in the Making. Educational and Labor Market Trajectories Through the Lens of the Swiss TREE Panel Survey. European psychologist Hogrefe 10.1027/1016-9040/a000507
Hupka-Brunner, Sandra; Meyer, Thomas; Gomensoro, Andrés (2023). Data from the Swiss TREE Panel Study (Transitions from Education to Employment). Journal of Open Psychology Data, 11(1) Ubiquity Press 10.5334/jopd.97
Kamm, Chantal; Gomensoro, Andrés; Heers, Marieke; Hupka-Brunner, Sandra (2022). Aspiring High in the Swiss VET-Dominated Education System. Second Generation Young Adults and Their Immigrant Parents. Journal of vocational education & training, 75(1), pp. 155-174. Routledge 10.1080/13636820.2022.2139746
Hupka-Brunner, Sandra; Meyer, Thomas (2021). Effekte von (bildungs-)institutionellen Rahmenbedingungen und familiären sowie individuellen Ressourcen im Jugendalter auf den weiteren schulischen und beruflichen Lebensverlauf: Befunde aus der TREE-Studie. Zeitschrift für Pädagogik, 67(5), pp. 703-720. Beltz Juventa 10.3262/ZP2105703
Jann, Ben; Hupka-Brunner, Sandra (2020). Une fausse image de soi tient les femmes à l’écart des métiers techniques. Die Volkswirtschaft: Plattform für Wirtschaftspolitik, 93(3), pp. 41-44. SECO
Jann, Ben; Hupka-Brunner, Sandra (2020). Warum werden Frauen so selten MINT-Fachkräfte? Zur Bedeutung der Differenz zwischen mathematischen Kompetenzen und Selbstkonzept. Schweizerische Zeitschrift für Bildungswissenschaften, 42(2), pp. 391-413. Bern Open Publishing 10.24452/sjer.42.2.6
Scharenberg, Katja; Wohlgemuth, Karin; Hupka-Brunner, Sandra (2017). Does the Structural Organisation of Lower-Secondary Education in Switzerland Influence Students’ Opportunities of Transition to Upper- Secondary Education? A Multilevel Analysis. Swiss Journal of Sociology, 43(1), pp. 63-87. De Gruyter 10.1515/sjs-2017-0004
Hupka-Brunner, Sandra (2016). Berufsbildung – mehr als nur ein Ausbildungsprogramm. Bulletin der Schweizerischen Akademie für Geistes- und Sozialwissenschaften, 4, pp. 48-49. Schweizerische Akademie der Geistes- und Sozialwissenschaften SAGW
Kanji, Shireen; Hupka-Brunner, Sandra (2015). Young women's strong preference for children and subsequent occupational gender segregation: What is the link? Equality, diversity and inclusion : an international journal, 34(2), pp. 124-140. Emerald 10.1108/EDI-05-2014-0041
Samuel, Robin; Bergman, Manfred Max; Hupka-Brunner, Sandra (2014). Longitudinal effects of social background on educational and occupational pathways within early and strong school tracking. Longitudinal and life course studies, 5(1), pp. 1-18. Longview 10.14301/llcs.v5i1.258
Schwiter, Karin; Hupka-Brunner, Sandra; Wehner, Nina; Huber, Evéline; Kanji, Shireen; Maihofer, Andrea; Bergman, Manfred Max (2014). Warum sind Pflegefachmänner und Elektrikerinnen nach wie vor selten? Geschlechtersegregation in Ausbildungs- und Berufsverläufen junger Erwachsener in der Schweiz. Schweizerische Zeitschrift für Soziologie / Swiss journal of sociology / Revue suisse de sociologie, 40(3), pp. 401-428. Seismo Press
Geier, Boris; Hupka-Brunner, Sandra; Gaupp, Nora (2013). Chances of young adults from lower secondary schools with basic intellectual requirements in Switzerland and Germany: Mastering (or failing) the second threshold. Cahiers de la recherche sur l’éducation et les savoirs, 2013(12), pp. 149-166. ARES
Samuel, Robin; Bergman, Manfred Max; Hupka-Brunner, Sandra (2013). The Interplay between Educational Achievement, Occupational Success, and Well-Being. Social indicators research, 111(1), pp. 75-96. Springer 10.1007/s11205-011-9984-5
Buchholz, Sandra; Imdorf, Christian; Hupka-Brunner, Sandra; Blossfeld, Hans-Peter (2012). Sind leistungsschwache Jugendliche tatsächlich nicht ausbildungsfähig? Kölner Zeitschrift für Soziologie und Sozialpsychologie, 64(4), pp. 701-727. Springer VS 10.1007/s11577-012-0186-1
Gaupp, Nora; Geier, Boris; Hupka-Brunner, Sandra (2012). Chancen bildungsbenachteiligter junger Erwachsener in der Schweiz und in Deutschland: Die (Nicht-)Bewältigung der zweiten Schwelle. Zeitschrift für Soziologie der Erziehung und Sozialisation, 32(3), pp. 299-318. Juventa-Verl.
Hupka-Brunner, Sandra; Gaupp, Nora; Geier, Boris; Lex, Tilly; Stalder, Barbara E. (2011). Chancen bildungsbenachteiligter Jugendlicher: Bildungsverläufe in der Schweiz und in Deutschland. Zeitschrift für Soziologie der Erziehung und Sozialisation, 31(1), pp. 62-78. Juventa-Verl.
Samuel, Robin; Hupka-Brunner, Sandra; Stalder, Barbara E.; Bergman, Manfred Max (2011). Successful and unsuccessful intergenerational transfer of educational attainment on wellbeing in the Swiss youth cohort TREE. Schweizerische Zeitschrift für Soziologie / Swiss journal of sociology / Revue suisse de sociologie, 37(1), pp. 57-78. Seismo Press
Hupka-Brunner, Sandra; Sacchi, Stefan; Stalder, Barbara E. (2010). Social Origin and Access to Upper Secondary Education in Switzerland: A Comparison of Company-based Apprenticeship and Exclusively School-based Programmes. Swiss Journal of Sociology, 36(1), pp. 11-31. Seismo
Seibert, Holger; Hupka-Brunner, Sandra; Imdorf, Christian (2009). Wie Ausbildungssysteme Chancen verteilen. Berufsbildungschancen und ethnische Herkunft in Deutschland und der Schweiz unter Berücksichtigung des regionalen Verhältnisses von betrieblichen und schulischen Ausbildungen. Kölner Zeitschrift für Soziologie und Sozialpsychologie, 61(4), pp. 595-620. Springer VS 10.1007/s11577-009-0084-3
Stalder, Barbara E.; Meyer, Thomas; Hupka-Brunner, Sandra (2008). Leistungsschwach - Bildungsarm? Ergebnisse der TREE-Studie zu den PISA-Kompetenzen als Prädiktoren für die Bildungschancen in der Sekundarstufe II. Die Deutsche Schule, 100(4), pp. 436-448. Waxmann
Hupka-Brunner, Sandra; Kamm, Chantal; Gomensoro, Andres; Heers, Marieke (November 2021). Berufswahl von Jugendlichen mit Migrationshintergrund. Wunsch und wahrgenommene Wirklichkeit. terra cognita. Schweizer Zeitschrift zu Integration und Migration(38), pp. 58-60. Eidgenössische Migrationskommission EKM
Meyer, Thomas; Gomensoro, Andrés; Hupka-Brunner, Sandra (2023). Nachobligatorische Ausbildungschancen im Spiegel der TREE-Studie: Persistente Ungleichheiten im Kohortenvergleich. In: Das Paradox von sozialer Integration und Ausschluss im Schweizer Bildungswesen. Beiträge der Soziologie (Swiss Academies Reports): Vol. 18 (pp. 44-50). Akademien der Wissenschaften Schweiz
Hupka-Brunner, Sandra; Meyer, Thomas (2023). Gendered Education and Labor Market Trajectories in Switzerland. In: Wyn, Johanna; Cahill, Helen; Cuervo, Hernan (eds.) Handbook of Children and Youth Studies (pp. 1-14). Singapore: Springer 10.1007/978-981-4451-96-3_87-1
Kamm, Chantal; Gomensoro, Andrés; Heers, Marieke; Hupka-Brunner, Sandra (2021). Educational Aspirations of Migrant Parents and the Relationship With Educational Success. In: Nägele, Christof; Kersh, Natasha; Stalder, Barbara E. (eds.) Trends in vocational education and training research. Proceedings of the European Conference on Educational Research (ECER), Vocational Education and Training Network (VETNET) IV (pp. 119-129). Geneva: VETNET 10.5281/zenodo.5180591
Meyer, Thomas; Hupka-Brunner, Sandra (2019). Inklusions- und Exklusions-Mechanismen im schweizerischen (Berufs-)Bildungs- und Erwerbssystem: Erkenntnisse aus der TREE-Studie. In: Lindmeier, Christian; Fasching, Helga; Lindmeier, Bettina; Sponholz, Dirk (eds.) Inklusive Berufsorientierung und berufliche Bildung - aktuelle Entwicklungen im deutschsprachigen Raum. Sonderpädagogische Förderung heute. Beiheft: Vol. 2 (pp. 369-374). Weinheim: Beltz Juventa
Hupka-Brunner, Sandra (2017). Hoffen auf Passung? Homogenitätsfiktion und ihre Folgen. In: Neuenschwander, Markus P.; Nägele, Christof (eds.) Bildungsverläufe von der Einschulung bis in den ersten Arbeitsmarkt (pp. 201-218). Wiesbaden: Springer 10.1007/978-3-658-16981-7_11
Keller, Anita; Stalder, Barbara E.; Igic, Ivana; Semmer, Norbert K.; Elfering, Achim (2016). Who gets the high quality jobs ten years after compulsory school? In: Scharenberg, Katja; Hupka-Brunner, Sandra; Meyer, Thomas; Bergman, Manfred Max (eds.) Transitionen im Jugend- und jungen Erwachsenenalter = Transitions des adolescents et des jeunes adultes en Suisse = Transitions in youth and young adulthood study, Vol. 2 (pp. 231-251). Zürich: Seismo
Kamanzi, Pierre Canisius; Guégnard, Christine; Koomen, Maarten; Imdorf, Christian; Murdoch, Jake (2016). Pathways to higher education and social mobility: France, Switzerland and Canada compared. In: Scharenberg, Katja; Hupka-Brunner, Sandra; Meyer, Thomas; Bergman, Manfred Max (eds.) Transitionen im Jugend- und jungen Erwachsenenalter = Transitions des adolescents et des jeunes adultes en Suisse = Transitions in youth and young adulthood study, Vol. 2 (pp. 130-153). Zürich: Seismo
Scharenberg, Katja; Rudin, Melania; Müller, Barbara; Meyer, Thomas; Hupka-Brunner, Sandra (2016). Education and employment pathways from the end of compulsory school to young adulthood: the first ten years. In: Scharenberg, Katja; Hupka-Brunner, Sandra; Meyer, Thomas; Bergman, Manfred Max (eds.) Transitionen im Jugend- und jungen Erwachsenenalter = Transitions des adolescents et des jeunes adultes en Suisse = Transitions in youth and young adulthood study, Vol. 2 (pp. 20-44). Zürich: Seismo
Falter, Jean-Marc; Wendelspiess Chávez Juárez, Florian (2016). Professional baccalaureate as a measure reducing inequality? In: Scharenberg, Katja; Hupka-Brunner, Sandra; Meyer, Thomas; Bergman, Manfred Max (eds.) Transitionen im Jugend- und jungen Erwachsenenalter = Transitions des adolescents et des jeunes adultes en Suisse = Transitions in youth and young adulthood study, Vol. 2 (pp. 183-207). Zurich: Seismo
Gaupp, Nora; Hupka-Brunner, Sandra; Geier, Boris (2016). Context-sensitive impact of Bourdieuian capital on education and employment opportunities: a German-Swiss comparison of disadvantaged young adults. In: Scharenberg, Katja; Hupka-Brunner, Sandra; Meyer, Thomas; Bergman, Manfred Max (eds.) Transitionen im Jugend- und jungen Erwachsenenalter = Transitions des adolescents et des jeunes adultes en Suisse = Transitions in youth and young adulthood study, Vol. 2 (pp. 75-97). Zürich: Seismo
Hupka-Brunner, Sandra; Samuel, Robin; Bergman, Manfred Max (2016). Effects of social background on post-compulsory pathways in Switzerland. In: Scharenberg, Katja; Hupka-Brunner, Sandra; Meyer, Thomas; Bergman, Manfred Max (eds.) Transitionen im Jugend- und jungen Erwachsenenalter = Transitions des adolescents et des jeunes adultes en Suisse = Transitions in youth and young adulthood study, Vol. 2 (pp. 45-74). Zürich: Seismo
Picot, Garnett; Hou, Feng (2016). Why immigrant background matters for university participation: A comparison of Switzerland and Canada. In: Scharenberg, Katja; Hupka-Brunner, Sandra; Meyer, Thomas; Bergman, Manfred Max (eds.) Transitionen im Jugend- und jungen Erwachsenenalter = Transitions des adolescents et des jeunes adultes en Suisse = Transitions in youth and young adulthood study, Vol. 2 (pp. 98-129). Zurich: Seismo
Schmid, Evi; Gonon, Philipp (2016). Transition from upper secondary VET to tertiary level education. In: Scharenberg, Katja; Hupka-Brunner, Sandra; Meyer, Thomas; Bergman, Manfred Max (eds.) Transitionen im Jugend- und jungen Erwachsenenalter = Transitions des adolescents et des jeunes adultes en Suisse = Transitions in youth and young adulthood study, Vol. 2 (pp. 208-230). Zürich: Seismo
Schumann, Stephan (2016). Effects of social background and reading comprehension on entry to tertiary education. In: Scharenberg, Katja; Hupka-Brunner, Sandra; Meyer, Thomas; Bergman, Manfred Max (eds.) Transitionen im Jugend- und jungen Erwachsenenalter = Transitions des adolescents et des jeunes adultes en Suisse = Transitions in youth and young adulthood study, Vol. 2 (pp. 154-182). Zürich: Seismo
Suris, Joan-Carles; Bélanger, Richard E.; Akre, Christina; Berchtold, André (2016). Changes in cannabis and tobacco use trajectories from age 17 to age 23. In: Scharenberg, Katja; Hupka-Brunner, Sandra; Meyer, Thomas; Bergman, Manfred Max (eds.) Transitionen im Jugend- und jungen Erwachsenenalter = Transitions des adolescents et des jeunes adultes en Suisse = Transitions in youth and young adulthood study, Vol. 2 (pp. 252-267). Zurich: Seismo
Wehner, Nina; Schwiter, Karin; Hupka-Brunner, Sandra; Maihofer, Andrea (2016). Geschlechterungleichheiten in Ausbildungs-und Berufsverläufen junger Erwachsener in der Schweiz. Ergebnisse aus einer Mixed-Methods-Studie. In: Faulstich-Wieland, Hannelore (ed.) Berufsorientierung und Geschlecht. Veröffentlichungen der Max-Traeger-Stiftung: Vol. 50 (pp. 23-38). Weinheim und Basel: Beltz Juventa
Imdorf, Christian; Hupka-Brunner, Sandra (2015). Gender Differences at Labor Market Entry in Switzerland. In: Blossfeld, Hans-Peter; Skopek, Jan; Triventi, Moris; Buchholz, Sandra (eds.) Gender, Education and Employment: An International Comparison of School-to-Work Transitions. eduLIFE Lifelong Learning (pp. 267-286). Cheltenham, UK: Edward Elgar
Jann, Ben; Becker, Rolf; Imdorf, Christian; Hupka-Brunner, Sandra; Koomen, Maarten; Meyer, Thomas; Müller, Barbara; Sacchi, Stefan; Scharenberg, Katja; von Rotz, Christina (2015). Transitionen von der Erstausbildung ins Erwerbsleben (TREE): Wie vollziehen junge Menschen in der Schweiz den Übergang in Ausbildung und Arbeitsmarkt? In: Praxisrelevante Forschung zum Übergang in Ausbildung, Studium und Beruf. Das Netzwerk Bildungsforschung der Baden-Württemberg Stiftung (pp. 62-63). Stuttgart: Baden-Württemberg Stiftung
Hupka-Brunner, Sandra; Scharenberg, Katja; Meyer, Thomas; Müller, Barbara (2015). Leistung oder soziale Herkunft? Bestimmungsfaktoren für erwarteten und tatsächlichen beruflichen Erfolg im jungen Erwachsenenalter. In: Häfeli, Kurt; Neuenschwander, Markus P.; Schumann, Stephan (eds.) Berufliche Passagen im Lebenslauf: Berufsbildungs- und Transitionsforschung in der Schweiz (pp. 243-275). Wiesbaden: Springer VS 10.1007/978-3-658-10094-0_10
Hupka-Brunner, Sandra; Wohlgemuth, Karin (2014). Wie weiter nach der Schule? Zum Einfluss der Selektion in der Sekundarstufe I auf den weiteren Bildungsverlauf von Schweizer Jugendlichen. In: Neuenschwander, Markus P. (ed.) Selektion in Schule und Arbeitsmarkt (pp. 99-131). Zürich/Chur: Rüegger
Murdoch, Jake; Guégnard, Christine; Koomen, Maarten; Imdorf, Christian; Hupka-Brunner, Sandra (2014). Pathways to Higher Education in France and Switzerland: Do Vocational Tracks Facilitate Access to Higher Education for Immigrant Students? In: Goastellec, Gaële; Picard, France (eds.) Higher Education in Societies. A Multi Scale Perspective. Higher education research in the 21st century series: Vol. 7 (pp. 149-169). Rotterdam: Sense Publisher
Griga, Dorit; Hadjar, Andreas; Becker, Rolf (2013). Bildungsungleichheiten beim Hochschulzugang nach Geschlecht und Migrationshintergrund. Befunde aus der Schweiz und aus Frankreich. In: Hadjar, Andreas; Hupka-Brunner, Sandra (eds.) Geschlecht, Migrationshintergrund und Bildungserfolg (pp. 270-292). Weinheim und Basel: Beltz Juventa
Becker, Rolf; Jäpel, Franziska; Beck, Michael (2013). Geschlechterunterschiede im Bildungserfolg. Eine empirische Analyse für Schulkinder im Deutschschweizer Schulsystem unter besonderer Berücksichtigung ihres Migrationshintergrundes. In: Hajar, Andreas; Hupka-Brunner, Sandra (eds.) Geschlecht, Migrationshintergrund und Bildungserfolg (pp. 77-101). Weinheim: Juventa
Hadjar, Andreas; Hupka-Brunner, Sandra (2013). Überschneidungen von Bildungsungleichheiten nach Geschlecht und Migrationshintergrund. Eine theoretische und empirische Hinführung. In: Hadjar, Andreas; Hupka-Brunner, Sandra (eds.) Geschlecht, Migrationshintergrund und Bildungserfolg (pp. 7-35). Weinheim, Basel: Beltz Juventa
Hupka-Brunner, Sandra; Kriesi, Irene (2013). Ausbildungsbedingungen und Ausbildungszufriedenheit in der dualen Grundbildung. Die Rolle von Geschlecht und Migrationshintergrund. In: Hadjar, Andreas; Hupka-Brunner, Sandra (eds.) Geschlecht, Migrationshintergrund und Bildungserfolg (pp. 242-269). Weinheim, Basel: Beltz Juventa
Becker, Rolf (2012). Der Übergang ins Hochschulstudium: Prozesse und Mechanismen am Beispiel der deutschen Schweiz. In: Bergman, Manfred Max; Hupka-Brunner, Sandra; Meyer, Thomas; Samuel, Robin (eds.) Bildung – Arbeit – Erwachsenwerden. Ein interdisziplinärer Blick auf die Transition im Jugend- und jungen Erwachsenenalter (pp. 305-331). Wiesbaden: Springer + VS Verlag für Sozialwissenschaften 10.1007/978-3-531-19071-6_15
Becker, Rolf (2012). Bildungsungleichheit im Lichte aktueller Theorieanwendung in der soziologischen Bildungsforschung. In: Bergman, Manfred Max; Hupka-Brunner, Sandra; Meyer, Thomas; Samuel, Robin (eds.) Bildung – Arbeit – Erwachsenwerden. Ein interdisziplinärer Blick auf die Transition im Jugend und jungen Erwachsenenalter (pp. 43-75). Wiesbaden: Springer + VS Verlag für Sozialwissenschaften 10.1007/978-3-531-19071-6_3
Keller, Anita; Stalder, Barbara E. (2012). Fluktuationsabsichten junger Erwachsener aus psychologischer Sicht: Die Rolle von Commitment und Laufbahnzufriedenheit. In: Bergman, Manfred Max; Hupka-Brunner, Sandra; Meyer, Thomas; Samuel, Robin (eds.) Bildung – Arbeit – Erwachsenwerden (pp. 95-112). Wiesbaden: Springer VS 10.1007/978-3-531-19071-6_5
Meyer, Thomas; Hupka-Brunner, Sandra (2012). Bildung selektionieren und rationieren im Zeitalter der Wissensgesellschaft? Paradoxien des schweizerischen Bildungssystems. In: Zukunft Bildung Schweiz - von der Selektion zur Integration. Akten der Veranstaltung vom 16. und 17. Juni 2011 (pp. 125-132). Bern: Akademien der Wissenschaften Schweiz
Bertschy, Kathrin; Cattaneo, Alejandra M.; Wolter, Stefan C. (2011). PISA and the Transition into the Labour Market. In: Bergman, Manfred Max; Hupka-Brunner, Sandra; Keller, Anita; Meyer, Thomas; Stalder, Barbara E. (eds.) Transitionen im Jugendalter. Ergebnisse der Schweizer Längsschnittstudie TREE = Transitions juvéniles en Suisse. Resultats de l'étude longitudinale TREE = Youth transitions in Switzerland. Results from the TREE panel study, Vol. 1 (pp. 217-245). Zürich: Seismo https://doi.org/10.33058/seismo.30881
Brodbeck, Jeannette; Matter, Monika; Moggi, Franz (2011). Biopsychosocial Correlates of Cannabis Use Among Adolescents. In: Bergman, Manfred Max; Hupka-Brunner, Sandra; Keller, Anita; Meyer, Thomas; Stalder, Barbara E. (eds.) Transitionen im Jugendalter. Ergebnisse der Schweizer Längsschnittstudie TREE = Transitions juvéniles en Suisse. Resultats de l'étude longitudinale TREE = Youth transitions in Switzerland. Results from the TREE panel study, Vol. 1 (pp. 281-296). Zürich: Seismo https://doi.org/10.33058/seismo.30881
Hupka-Brunner, Sandra; Meyer, Thomas; Stalder, Barbara E.; Keller, Anita (2011). PISA-Kompetenzen und Übergangswege: Ergebnisse aus der Schweizer TREE-Studie. In: Krekel, Elisabeth M.; Lex, Tilly (eds.) Neue Jugend, neue Ausbildung? Beiträge aus der Jugend- und Bildungsforschung. Berichte zur beruflichen Bildung (pp. 173-188). Bielefeld: Bertelsmann
Hupka-Brunner, Sandra; Sacchi, Stefan; Stalder, Barbara E. (2011). Social Origin and Access to Upper Secondary Education in Switzerland: A Comparison of Company-Based Apprenticeship and Exclusively School-Based Programmes. In: Bergman, Manfred Max; Hupka-Brunner, Sandra; Keller, Anita; Meyer, Thomas; Stalder, Barbara E. (eds.) Transitionen im Jugendalter. Ergebnisse der Schweizer Längsschnittstudie TREE = Transitions juvéniles en Suisse. Resultats de l'étude longitudinale TREE = Youth transitions in Switzerland. Results from the TREE panel study, Vol. 1 (pp. 157-182). Zürich: Seismo https://doi.org/10.33058/seismo.30881
Hupka-Brunner, Sandra; Samuel, Robin; Huber, Evéline; Bergman, Manfred Max (2011). Geschlechterungleichheiten im intergenerationalen Bildungstransfer in der Schweiz. In: Hadjar, Andreas (ed.) Geschlechtsspezifische Bildungsungleichheiten (pp. 77-97). Wiesbaden: VS Springer
Hupka-Brunner, Sandra; Stalder, Barbara E. (2011). The Situation of Young Migrants Making the Transition from Lower to Upper Secondary Education. In: Bergman, Manfred Max; Hupka-Brunner, Sandra; Keller, Anita; Meyer, Thomas; Stalder, Barbara E. (eds.) Transitionen im Jugendalter. Ergebnisse der Schweizer Längsschnittstudie TREE = Transitions juvéniles en Suisse. Resultats de l'étude longitudinale TREE = Youth transitions in Switzerland. Results from the TREE panel study, Vol. 1 (pp. 183-200). Zürich: Seismo https://doi.org/10.33058/seismo.30881
Meyer, Thomas (2011). To Him that Hath Shall be Given: Educational lnequality in Switzerland. In: Bergman, Max M.; Hupka-Brunner, Sandra; Keller, Anita C.; Meyer, Thomas; Stalder, Barbara E. (eds.) Transitionen im Jugendalter. Ergebnisse der Schweizer Längsschnittstudie TREE = Transitions juvéniles en Suisse. Resultats de l'étude longitudinale TREE = Youth transitions in Switzerland. Results from the TREE panel study, Vol. 1 (pp. 40-65). Zürich: Seismo
Meyer, Thomas; Bertschy, Kathrin (2011). The Long and Winding Road from Education to Labour Market: The TREE Cohort Six Years After Leaving Compulsory School. In: Bergman, Manfred Max; Hupka-Brunner, Sandra; Keller, Anita; Meyer, Thomas; Stalder, Barbara E. (eds.) Transitionen im Jugendalter. Ergebnisse der Schweizer Längsschnittstudie TREE = Transitions juvéniles en Suisse. Resultats de l'étude longitudinale TREE = Youth transitions in Switzerland. Results from the TREE panel study, Vol. 1 (pp. 92-119). Zürich: Seismo https://doi.org/10.33058/seismo.30881
Meyer, Thomas; Hupka-Brunner, Sandra; Keller, Anita (2011). Trajectoires de formation et d'emploi de la cohorte PISA 2000/TREE: vue synoptique 2000-2007. In: Bergman, Manfred Max; Hupka-Brunner, Sandra; Keller, Anita; Meyer, Thomas; Stalder, Barbara E. (eds.) Transitionen im Jugendalter. Ergebnisse der Schweizer Längsschnittstudie TREE = Transitions juvéniles en Suisse. Resultats de l'étude longitudinale TREE = Youth transitions in Switzerland. Results from the TREE panel study, Vol. 1 (pp. 86-91). Zürich: Seismo https://doi.org/10.33058/seismo.30881
Müller, Barbara; Schweri, Jürg (2011). Occupational Change at the Transition from Apprenticeship to Work. In: Bergman, Manfred Max; Hupka-Brunner, Sandra; Keller, Anita; Meyer, Thomas; Stalder, Barbara E. (eds.) Transitionen im Jugendalter. Ergebnisse der Schweizer Längsschnittstudie TREE = Transitions juvéniles en Suisse. Resultats de l'étude longitudinale TREE = Youth transitions in Switzerland. Results from the TREE panel study, Vol. 1. Zürich: Seismo https://doi.org/10.33058/seismo.30881
Sacchi, Stefan; Hupka-Brunner, Sandra; Stalder, Barbara E.; Gangl, Markus (2011). The Impact of Social Origin and Migration Background on Transition into Post-Compulsory Education and Training. In: Bergman, Manfred Max; Hupka-Brunner, Sandra; Keller, Anita; Meyer, Thomas; Stalder, Barbara E. (eds.) Transitionen im Jugendalter. Ergebnisse der Schweizer Längsschnittstudie TREE = Transitions juvéniles en Suisse. Resultats de l'étude longitudinale TREE = Youth transitions in Switzerland. Results from the TREE panel study, Vol. 1 (pp. 120-156). Zürich: Seismo https://doi.org/10.33058/seismo.30881
Stalder, Barbara E.; Meyer, Thomas; Hupka-Brunner, Sandra (2011). TREE Project Documentation. In: Bergman, Manfred Max; Hupka-Brunner, Sandra; Keller, Anita; Meyer, Thomas; Stalder, Barbara E. (eds.) Transitionen im Jugendalter. Ergebnisse der Schweizer Längsschnittstudie TREE = Transitions juvéniles en Suisse. Resultats de l'étude longitudinale TREE = Youth transitions in Switzerland. Results from the TREE panel study, Vol. 1 (pp. 66-85). Zürich: Seismo https://doi.org/10.33058/seismo.30881
Stalder, Barbara E.; Meyer, Thomas; Hupka-Brunner, Sandra (2011). Are Low Achievers Necessarily Dropouts? PISA Scores as Predictors of Upper Secondary Graduation. In: Bergman, Max M.; Hupka-Brunner, Sandra; Keller, Anita C.; Meyer, Thomas; Stalder, Barbara E. (eds.) Transitionen im Jugendalter. Ergebnisse der Schweizer Längsschnittstudie TREE = Transitions juvéniles en Suisse. Resultats de l'étude longitudinale TREE = Youth transitions in Switzerland. Results from the TREE panel study, Vol. 1 (pp. 201-216). Zürich: Seismo https://doi.org/10.33058/seismo.30881
Stalder, Barbara E.; Naegele, Christof (2011). Vocational Education and Training in Switzerland: Organisation, Development and Challenges for the Future. In: Bergman, Max M.; Hupka-Brunner, Sandra; Keller, Anita C.; Meyer, Thomas; Stalder, Barbara E. (eds.) Transitionen im Jugendalter. Ergebnisse der Schweizer Längsschnittstudie TREE = Transitions juvéniles en Suisse. Resultats de l'étude longitudinale TREE = Youth transitions in Switzerland. Results from the TREE panel study, Vol. 1 (pp. 18-39). Zürich: Seismo
Stalder, Barbara E.; Meyer, Thomas; Hupka-Brunner, Sandra (2010). Low Achievers' Risky Pathways: PISA Literacy Scores as Predictors of Upper Secondary Enrôlement and Graduation. In: Rauner, Felix; Smith, Erica; Hauschildt, Ursel; Zelloth, Helmut (eds.) Innovative Apprenticeships : Promoting Successful School-to-Work Transitions. Bildung und Arbeitswelt: Vol. 23 (pp. 137-140). Berlin: LIT
Scharenberg, Katja; Hupka-Brunner, Sandra; Meyer, Thomas; Bergman, Manfred Max (eds.) (2016). Transitions in Youth and Young Adulthood: Results from the Swiss TREE Panel Study. Zürich: Seismo
Bergman, Manfred Max; Hupka-Brunner, Sandra; Meyer, Thomas; Samuel, Robin (eds.) (2012). Bildung - Arbeit - Erwachsenwerden. Ein interdisziplinärer Blick auf die Transition im Jugend und jungen Erwachsenenalter. Wiesbaden: Springer 10.1007/978-3-531-19071-6
Bergman, Manfred Max; Hupka-Brunner, Sandra; Keller, Anita; Meyer, Thomas; Stalder, Barbara E. (eds.) (2011). Youth Transitions in Switzerland: Results from the TREE Panel Study. Zürich: Seismo https://doi.org/10.33058/seismo.30881
Hupka-Brunner, Sandra; Heers, Marieke; Gomensoro, Andrés; Kamm, Chantal Désirée (2024). Data Release: Parental Investment in Children’s Education. A TREE2 mixed methods study. Technical Report. Version 2. Bern & Lausanne: TREE / PICE
Hupka-Brunner, Sandra; Meyer, Thomas; Jann, Ben; Müller, Barbara; von Rotz, Christina; Koomen, Maarten; Ilic, Stefan; Sacchi, Stefan; Krebs-Oesch, Dominique Fabienne; Gomensoro, Andrés (2024). TREE2 Study Design. Update 2024 (In Press) Bern: TREE
Hupka-Brunner, Sandra; Meyer, Thomas; Sacchi, Stefan; Jann, Ben; Krebs-Oesch, Dominique Fabienne; Müller, Barbara; von Rotz, Christina; Gomensoro, Andrés; Ilic, Stefan; Koomen, Maarten; Wilhelmi, Barbara (2023). TREE2 Study Design. Update 2023 Bern: TREE
Hupka-Brunner, Sandra; Heers, Marieke; Gomensoro, Andrés; Kamm, Chantal Désirée (2022). Parental Investment in Children’s Education. A TREE2 mixed methods study. Technical Report TREE / PICE
Hupka-Brunner, Sandra; Jann, Ben; Koomen, Maarten; Krebs-Oesch, Dominique Fabienne; Meyer, Thomas; Müller, Barbara; von Rotz, Christina; Sacchi, Stefan; Wilhelmi, Barbara (2021). TREE2 study design Bern: TREE http://dx.doi.org/10.48350/152018
Gomensoro, Andrés; Meyer, Thomas; Hupka-Brunner, Sandra; Jann, Ben; Müller, Barbara; Oesch, Dominique; Rudin, Melania; Scharenberg, Katja (2017). Erwerbssituation im Alter von dreissig Jahren. Ergebnis-Update der Schweizer Längsschnittstudie TREE Bern: TREE
Gomensoro, Andrés; Meyer, Thomas; Hupka-Brunner, Sandra; Jann, Ben; Müller, Barbara; Oesch, Dominique; Rudin, Melania; Scharenberg, Katja (2017). Situation professionnelle à l’âge de trente ans. Mise à jour des résultats de l’étude longitudinale TREE Bern: TREE
Gomensoro, Andrés; Meyer, Thomas; Hupka-Brunner, Sandra; Jann, Ben; Müller, Barbara; Oesch, Dominique; Rudin, Melania; Scharenberg, Katja (2017). Employment Situation at Age Thirty. Results Update of the Swiss Panel Survey Bern: TREE
Scharenberg, Katja; Rudin, Melania; Müller, Barbara; Meyer, Thomas; Hupka-Brunner, Sandra (2014). Ausbildungsverläufe von der obligatorischen Schule ins junge Erwachsenenalter: die ersten zehn Jahre. Ergebnisübersicht der Schweizer Längsschnittstudie TREE, Teil I Basel: TREE
Scharenberg, Katja; Rudin, Melania; Müller, Barbara; Meyer, Thomas; Hupka-Brunner, Sandra (2014). Parcours de formation de l'école obligatoire à l'âge adulte: les dix premières années. Survol des résultats de l’étude longitudinale suisse TREE, partie I Bâle: TREE
Scharenberg, Katja; Rudin, Melania; Müller, Barbara; Meyer, Thomas; Hupka-Brunner, Sandra (2014). Education Pathways from Compulsory School to Young Adulthood: The First Ten Years. Results of the Swiss panel survey TREE, part I Basel: TREE
Maihofer, Andrea; Bergman, Manfred Max; Hupka-Brunner, Sandra; Wehner, Nina; Schwiter, Karin; Huber, Evéline; Kanji, Shireen (2013). Kontinuität und Wandel von Geschlechterungleichheiten in Ausbildungs- und Berufsverläufen junger Erwachsener in der Schweiz. Zusammenfassung der Projektergebnisse Bern: Schweizerischer Nationalfonds
Hupka-Brunner, Sandra; Kanji, Shireen; Bergman, Manfred Max; Meyer, Thomas (2012). Gender differences in the transition from secondary to post-secondary education in Switzerland. Paris: OECD
Keller, Anita; Hupka-Brunner, Sandra; Meyer, Thomas (2010). Nachobligatorische Ausbildungsverläufe in der Schweiz: Die ersten sieben Jahre. Ergebnisübersicht des Jugendlängsschnitts TREE, Update 2010 Basel: TREE
Keller, Anita; Hupka-Brunner, Sandra; Meyer, Thomas (2010). Post-Compulsory Education Pathways in Switzerland: The First Seven Years. Results of the Swiss youth panel survey TREE, update 2010 Basel: TREE
Keller, Anita; Hupka-Brunner, Sandra; Meyer, Thomas (2010). Parcours de formations postobligatoires en Suisse: les sept premières années. Survol des résultats de l’étude longitudinale TREE. Survol des résultats de l’étude longitudinale TREE, mise à jour 2010 Basel: TREE
Jann, Ben; Hupka-Brunner, Sandra (10 June 2021). Why do women so rarely become STEM professionals? On the significance of the difference between mathematics skills and self-concept (Unpublished). In: 11th International Conference of Panel Data Users in Switzerland. Lausanne. June 10, 2021.
Jann, Ben; Hupka-Brunner, Sandra (5 November 2020). Why do women so rarely become STEM professionals? On the significance of the difference between mathematics skills and self-concept (Unpublished). In: SOCEDUC 2020: Heterogeneity and Inequality – Differentiation in Education and Consequences for Educational Inequalities. Bern. November 5–6, 2020.
Jann, Ben; Hupka-Brunner, Sandra (1 September 2020). Why do women so rarely become STEM professionals? On the significance of the difference between mathematics skills and self-concept (Unpublished). In: 2020 Congress of the Swiss Society for Educational Research. Biel/Bienne. August 21 to September 2, 2020.
Hupka-Brunner, Sandra; Meyer, Thomas (2024). Gegenderte Lebensläufe in der Schweiz: Befunde aus der TREE-Studie (TREE Working Paper Series 7). Bern: TREE
Kamm, Chantal; Heers, Marieke; Hupka-Brunner, Sandra; Gomensoro, Andrés (February 2023). Das longitudinale Mixed Methods-Design der PICE-Studie (Parental Investment in Children's Education). TREE Technical Paper No. 2 TREE
Krebs-Oesch, Dominique; Jann, Ben; Hupka-Brunner, Sandra (2023). Implementation of a cognitive ability test in the TREE2 panel survey. TREE Technical Paper No. 4 (TREE Technical Papers Series 4). TREE 10.48350/183109
Jann, Ben; Hupka-Brunner, Sandra (2019). Warum werden Frauen so selten MINT-Fachkräfte? Zur Bedeutung der Differenz zwischen mathematischen Kompetenzen und Selbstkonzept (TREE Working Paper Series 3). Bern: TREE (Transitions from Education to Employment)
Hupka-Brunner, Sandra; Jann, Ben; Meyer, Thomas (eds.) (2023). 20 Years of TREE, Transitions from Education to Employment: Exploring Life Courses in Their Making. Special Issue of the Swiss Journal of Sociology, 49(2). Seismo Press
Hupka-Brunner, Sandra; Krebs-Oesch, Dominique Fabienne; Sacchi, Stefan; Meyer, Thomas; Jann, Ben (2022). The TREE Multi-Cohort Panel Study: Theoretical Framework. Bern: TREE